***KESÄKUISTEN TIISTAITURINAT***
Ja tässä maanantain pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10571890&p=1&mpage=3&tmod…
Kommentit (18)
Voi kun ihanaa:)
Mulla myös eilen supisteli, mutta ei jatkunut sitten enää yöllä. odottelen kovasti että tuo limatulpan loppu tulisi, sitä on kutenkin nyt viikon verran lohkeillut...
Olen päässyt muuten suurimman masennukseni yli, mutta on ikävä fiilis siitä että olen " pilannut" aika monen juhannuksen, kun me ei miehen kanssa päsätä nyt oikein sitten mitenkään päin osallistumaan mihinkään. Tosi nastaa varmaan odotella käynnistystä täällä keskustassa ja miettiä kuinka muut ovat juhannussaunassa ja uiskentelevat järvessä. Mieluummin valitsisin synnyyttämisen jussipuuhaksi;)
Lähden tänään shoppailemaan. Ehkä se siitä.
Huomenet vaan siis kaikille:)
Rouvaii 40+5 (tsiisus)
Sainkin kontrolliajan polille jo sunnutaiksi... Vaikka eihän se mitään tarkoita. Tarkastus vain. Mutta ei siitä voi sitte enää kauaa mennä!
Meillä myös " jussiongelma" . Minnee ei oikein viitsi lähteä eikä mieskään oikein voi nauttia täysin rinnoin (siis vetää lärvit). Ollaa varmaa mun vanhelmmilla, syödää hyvin, pelataa kesäpelejä ja katsotaa kun muut humaltuu. Toivottavasti olisin silloin synnyttämässä. Tosin sitte mumu ei vois juhlia, kun olis esikoisen hoitoa... No joo, menkööt omalla painolla.
Tänää siis oli se viimenen neuvola, viimeinen punnitus ja voin ylpeänä todeta että tämä raskaus toi minullle vain 600 g painoa!!! Olin niin " harmissani" kun en ehtiny esikoisen syntymän jälkeen sulattamaa raskauskiloja ja olin lähes varma että tähän ois vielä kertyny toiset 15-20 kg!!!
Nyt esikoiselle vaatetta niskaan ja ulos!
Palataan.
-E rv40+5
PikkiPilu taitaa päästä toisitoimiin tänään!!! Onnittelut!!! Vähän olen kade sulle.....
Nyt sitten loppui mun yövalvominenkin, eli kaikki vaivat ovat ohi kun h-hetki olis huomenna, täytyy olla merkki siitä että äitee jaksaa odotella vielä pari viikkoa ; ) Mulla ei oikeasti ole mitään tuntemuksia, mistään! Onneksi vauva liikkuu hyvin niin ei tarvi siitä huolehtia!
Huoh, mitäköhän sitä tänään keksis tekemistä??
Huomenna on sentään neuvola....
Tiina 39+6
eilisen rappusravaamisen tuloksena epäsäännöllisiä suppareita yön yli, mutta sitäkin kivuliaampia ja äsken tuli limatulppa!!!!!!!! jokohan tässä kohta hommiin pääsis...ootellaan vaan ne supparit.
rouvaii, mä sain ne ajat naikkarilta eilen kun kävin hakee reseptin. uuden ohjeet ya-kontrolliiin on 41+5, synnytyssairaalaan pitää itse soittaa ja varata aika, päivällä ei väliä se on aina 41+5.
kuumetta täpinöissään!!!! 41+1
Taidan ottaa ensimmäiset rundit ennenkuin lähden kaupungille;)
PikkuPilu: Kuulostaa hyvältä! Nyt lähdet sairaalaan etkä tule takaisin ennen kuin sinulla on vauva sylissä :-)
Rouvaii: Pääsisinpä minäkin masennuksesta ylös, mutta tänään on taas todella huono päivä. Yö meni sitä miettiessä, mitä ihmettä olen tehnyt väärin, ettei tämä muksu voi syntyä?
Mä en kyllä haluaisi synnyttämään juhannuksena, kun tiedän, ettei sairaalassa ole ihan samanlaista miehitystä kuin muina päivinä. Mun tuurilla se sairaalan ainoa, päivystävä nukutuslääkäri on paikkaamassa jotakin känniläistä enkä mä saa mitään puudutetta. Entäs sitten, jos synnytyksessä menee jokin pieleen? Kuinka kauan joudun odottamaan leikkausta, kun lääkäriä soitellaan kesämökiltä sairaalaan? Hui olkoon. Ei mikään ihme, että yöunet ovat viime aikoina olleet tosi huonot.
EbbaW: Onnittelut viimeisestä neuvolakäynnistä ja kontrolliajan saamisesta! Hienolta kuulostaa myös tuo sun painnonousun vähyys. KUnpa itsekin olisi päässyt vain tuohon samaan.
ON: Kävin aamulla neuvolassa, jossa verenpaine ok, painnonnousu 400g, pissassa oli proteiinia. Seuraava käynti on torstaiaamulla. Sain kehoituksen huomenna soittaa keskussairaalaan ja kysymään ohjeita käynnistykselle, mutta taidan soittaa jo tänä iltapäivänä. Samalla saan tietoa, mikä tilanne juhannuksen aikaan laitoksella on.
Taidanpa lähteä taas sohvalle makoilemaan.
Juuliar 41+1 (taitaa olla pohjat tänään!)
vaan tunnin etanalenkin jälkeen kaks kertaa yläkertaan ja kotiin, neljäkerroksinen talo meillä...ja illalla kaks kertaa ylös alas ;))) naapurit pitää varmaan mua hulluna...
stokkalla olis kivat portaat ;)))
silleen toi kakkonenkin lähti syntymään ku käveltiin naikkarin portaita ylös alas.
Moi!
Kalamami (rv39+6) perheineen sai eilen klo 16:39 suloisen poikavauvan!
Painoa oli 3800 g ja pituus 52 cm.
Synnytys meni hyvin ja vauva ja äiti voivat hyvin.
Kalamami palailee tarkemmin asiaan kotiuduttuaan.
T: Lapsista ja vaimostaan ylpeä iskä
Kalamamille onnittelut vauvasta! :)
supistelee supistelee, vaan välit vaan ei tihene. Pitäsköhän munkin kokeilla noita portaita, kun mies pääsee töistä ;) Tuntuu että pitäs koko ajan muutenkin olla ylhäällä ja kävellä että supistukset jatkuis yhtä napakoina, tuntuvat kyllä jo ilkeiltä. Ei vaan jaksais.. Sitä verilimaa ainakin tulee koko ajan, tai vessareissuilla huomaa, että luulis tuolla alakerrassa jotain tapahtuvan.. Vähän kun tihenis noi välit ja vielä kipeytyis supparit niin uskaltais jo lähteä, mut en sit haluis tulla takaskaan tyhjin käsin ;) Menis vedet niin ei tarvis miettiä! Ei kai tässä voi enää kauaa mennä?! :/
PP 40+2
No niin, nyt teillä kaikilla on jo jotian oireita, eikä täällä vieläkään mitään. Eilen illalla tuli jo parku kun harmittaa olla koko ajan varpaisillaan omien tuntemusten kanssa.
Ja nuo sukulaisten ja tuttavien puhelut kyllä ärsyttää aivan älyttömästi. Kauheiden pinnistysten takana on, ettei poru pääse kun joku alkaa päivittelemään mm. juhannussuunnitemiamme. Ärsyttäääää!!! Tein illalla päätöksen, etten nouse tänään sängystä muualle kuin syömään, vessaan ja synnyttämään. Pitihän tänne koneelle poiketa, mutta muuten aijon pysyä suunnitelmissa. Jos kerran rehkiminen ja fyysinen rasittaminen ei auta, niin kokeillaan lepoa sitten. Vaikka ei sekään mitään varmasti auta!
Onnea jakautuneille!
Nyt taas petiin...
Cana 40+1
Mä taidan kuulua Canan kanssa samaan laivaan. Vaivoja ei ole, eikä mitään muutakaan..... Onneksi, eihän tässä voi enää viikkotolkulla mennä!
Just tultiin tyttöjen ja lapsenvahdin kanssa kaupungilta. H&M:ssä oli alennuksessa vaikka mitä ja tulipas taas ostettua vauvalle kaikenlaista, parempi on ettei enää vaihda sukupuolta ; ) Moni ihana vaate jäi vielä vaivaamaan mieltä. Onneksi itselle ei tarvi ostaa mitään, painonpudotus alkaa kyllä heti kun mahasta pääsee eroon mutta varmaan syksyn vaatteista voi vasta haaveilla....
Taidan hetkeksi oikaista itsekin......
Tiina
Eipä täälläkään mitään oireita ole, välillä vähän supistelee ja kauhea painon tunne alapäässä, mut ei mitään muuta. Tänään oli viimeinen neuvola, sielläkin kaikki ok. Terkkari sitä mieltä et vauvan pää olis kiinnittynyt, mut eipä sekään viel mitään merkkaa...
Alkaa olee jo tuskaista tää odotus ja hermot menee. Sain äippäpolille ajan juhannuksen jälkeiseks tiistaiks, sit ainakin vähän tietää missä mennään...
Juhannusvauvaa odotellen,
Mantuska rv 40+3
Onnittelut Kalamamille vauvan syntymän johdosta! Nyt meitä on yksi tuskastunut odottelija vähemmän.
Nelekku07 ja Cana: Täällä on myös yksi oireeton. Mä olen myös kokeillut ihan kaiken fyysisestä rehkimisestä kolmeen ässään eikä mikään ole auttanut. Eiköhän nämä kaikki poppaskonstit vain ehkä hieman nopeuta jo alkanutta prosessia, mutta en usko, että niistä yhdestäkään on synnytyksen käynnistäjäksi. Minäkin siirryn lepolinjalle odottelemaan.
ON: Tänään oli taas neuvola ja ylihuomenna seuraava. Ainoa positiivinen uutinen tänään oli, että sain ajan äitiyspolille käynnistykseen heti juhannuksen jälkeiseksi maanantaiaamuksi. Silloin on täynnä tasan rv 42. Jotenkin tuntui heti helpottavammalta, että sain tietää ajan, milloin tämä odottelu loppuu. Enää siis pahimmillaan vajaa viikko odottelua. Jipii!
Menen takaisin sohvalle makoilemaan, kun ei tässä muutakaan voi.
Juuliar 41+1
Heti alkuun ONNEA KALAMAMILLE minunkin puolesta!
Sitten omaa napaa, sitä kun on alkanu vihdoin supistella myös kipeästi. JEEE! Viime yönä ei paljon nukuttanut, kun 15 min. välein tuli suppareita. Tänään osa on ollut jo aika kipeitä, mutta harmillisen epäsäännöllisiä :( Ei siis tietoa milloin pääsee synnärille, paitsi että huomenna on yliaikakontrolli, niin ainaki siellä käyn. Toivottavasti homma lähtis etenemään kunnolla. " Luoja kipua lisätköön" oli kätilö äidillenikin aikanaan synnytyssalissa huokaissut, ja se ois mullaki toiveena ;)
Tsemppiä muille oirehtijoille, nyt poistun lämppäreitä syömään...
Suffeliini rv 41+4 (johan ois aikaki syntyä)
Luin vaan pikaisesti viestit, nyt nukkumaan!!! Onnea vaavista!! Ja muille tsemiä ja vauvoja ennen juhannusta!
Täällä on aikas hiljaista nimittäin.
Rouvaii on tainnut kipitellä niitä Stokkan rappusia niin ahkerasti että on päässyt hommiin jo ; ) Mä taidan huomenna olla täällä aikas lailla yksikseni....
Aamulla on neuvola ja siinä mun viikon kohokohta ; ) Tuskin mitän uutta missään. Odottelen vaan että päivät kuluis, eipä tässä muutakaan voi!
Tiina 39+6
Tällä muksulla on joku viidakkopuukko mukana tuolla kohdussa. Vitsi että koskee alapäähän. Ihan kun sais puukosta.
Neuvolatätsy kertoi jo kolme-neljä viikkoa sitten että vauva on kiinnittyny ja että on niin alhalla jo että ois lähtökuopissa. Silti tänään tapahtui joku ihme muljahdus ja vauva tippui vielä alemmas. Kohta se pää varmaan roikkuu tossa jalkojen välissä. Mä en käsitä miten se on päässy noin alas.
Mä lähden kans ravaa stokkan portaita jos siitä saa tulosta! Puolentoista tunnin ajomatka tosin harmittais... Tuu Rouvaii kertomaa jos toimii!
Oon ommellu koko päivän. Sohvatyynyjä, nukenvaatteen, kehdon petivaatteet, päiväpeiton... Ihanaa kun on saanu jotain aikaseksi. Mies tekee huomenna come backin töihin (oli järjestäny 2 lomaviikkoa tähän lasketunajan tuntumaan, koska olimme vakuuttuneita että yli ei mennä... Hah). Onneksi on isyysloma.
Lähetääs nyt porukalla synnyttämää että ehditää jussiks kotiin, eiks joo!?!
-E rv40+5
vaan oliskohan tänään mun vuoro päästä jakautumaan? ;)
Eilen sitten supistukset pikkuhiljaa lakkas. Noh, imuroin ja pesin lattiat koko kämpästä, ja sitten käytiin pikaisesti shoppailemassa Jumbossa, ja illalla vielä sitä mukavinta ässää.. Ja jo nukkumaan mennessä tuli pari kipeetä supistusta. Yölläkin heräsin niihin, ja nyt aamusta rupee jo tuntumaan aika kipeeltä, väliä ollut 5-10min :) Eilen bongasin ison klimpin veristä limaakin, ja nytkin sitä tulee, että ehkä se tästä pikkuhiljaa. Meidän vauva haluaa kuulua selvästi siihen enemmistöön, joka syntyy 40+2 ;) Noh, saa nyt nähdä jatkuuko nää vai mitä.. Sais rupee vedet lorahtelemaan :)
Tällä viikolla onkin hyvä syntyä, kun mun äiti ottanut vapaaksi töistä koko viikon :) Asuu tossa muutaman minuutin ajomatkan päässä, että on hoitaja lapsille valmiudessa 24/7 :)
PP 40+2