Todella sieppaa noi " nyhveröitten" vanhemmat jotka aina ottaa asiakseen arvostella meitä perheitä ja vanhempia, joitten
lapset on " huonosti kasvatettu" ja " eivät osaa käyttäytyä" . Viittaan tuohon ketjuun juoksevista kakaroista kärryineen. JOka hemetin kerta kun menen poikieni kanmss kauppaan kerrataan säännöt ja joka kerta se kuitenkin menee juoksuralliksi niitten kärryjen kanssa. Todella haluis että tollaseen kiltin, sopeutuvaisen ja aran lapsen perheeseen tulis vilkas, temperamenttinen poikakaksikko...vois sitten jakaa hyvin kasvatusvinkkejään meille epäonnistujille. Kyllä mekin kuule yritetään , mutta elämä on muutakin kuin taukoamatonta valvontaa ja rajojen asettamista. välillä on pakko hengähtää ja sulkea silmät. se on inhimillistä. Mitäs jos joku tulis sulle sanomaan, että oletpa tosihuonosti muksus kasvattanu, ku ei uskalla vieraalle puhua vaan mykkänä toljottaa. ei alkeellisimpiakaan käytöstapoja ja huono itsetunto lapsella; kyllä on pahasti mennyt pieleen!!! Koita sitten siinä muokata lapsestas jotain muutakuin mihin synn. temperamentin joustovara yltää!
tällane vuodatus, oon vaan niin täynnä noita arvosteluja ja paheksuntaa!
Plösö
Kommentit (141)
piirre. Ainakaan äidiltään eivät sitä näytä oppivan.
..sori vaan natsiäidit, mutta lapsen saatu huolenpito, hyväksytyksi tulemisen tunne ja rakkaus on niitä asioita, jotka pitää ihmisen myöhemmin poissa pahanteosta ja vankilasta. Joku julkisilla paikoilla nätisti leikkiminen ei ole kovin tärkeää. Vanhemmuus on aivan hukassa niillä vanhemmilla, jotka painottaa vaan tuota hyvää käytöstä.
pakkohan se on selitellä, kun ei taidot riitä lapsen kasvatukseen.
Niskasta kiinni ja pois kaupasta, eikä enää mukaan!!!
Jollei tottele hyvällä, niin sitten pahalla.
Ja tämä koskee KAIKKIA tilanteita. JOKA kerta.
t. Ope, joka saa poimia lepsujen vanhempien mätiä hedelmiä. (Siltä ne vanhemmatkin kyllä vaikuttavat, että mitään ei aikaiseksi saada... Paitsi lapsia.)
..oikein hihityttää lukea näitä viestejä. täällähän on jo oikein lynkkausmeininki, ollaan tosi tosi arkojen aiheiden äärellä.
Joo mutta siis mun ihan rehellinen mielipide tosta kaupassa riekkumisesta on tämä: mua ei yhtään ahdista, jos näen vieraan penskan iloisena kaahailevan kärryineen!!! Kertokaa nyt mikä mussa on vikana kun vitutuskäyrä ei yhtään nouse? vaikka sattuis vähän tölväsemäänkin mun kärryä.
Miksi se ei nostata vihantunteita minussa mutta jotain muuta niin kovasti kuohuttaa??? Mulle on ihan sama kunhan ei ruumiita tule. omat kakarani yritän kuitenkin sitten kasvattaa teidän natsien paineesta oppikirjan mukaan ja se on nyhverömeinikiä se!!!
Plösö-ap
asenteella.
Vierailija:
..oikein hihityttää lukea näitä viestejä. täällähän on jo oikein lynkkausmeininki, ollaan tosi tosi arkojen aiheiden äärellä.Joo mutta siis mun ihan rehellinen mielipide tosta kaupassa riekkumisesta on tämä: mua ei yhtään ahdista, jos näen vieraan penskan iloisena kaahailevan kärryineen!!! Kertokaa nyt mikä mussa on vikana kun vitutuskäyrä ei yhtään nouse? vaikka sattuis vähän tölväsemäänkin mun kärryä.
Miksi se ei nostata vihantunteita minussa mutta jotain muuta niin kovasti kuohuttaa??? Mulle on ihan sama kunhan ei ruumiita tule. omat kakarani yritän kuitenkin sitten kasvattaa teidän natsien paineesta oppikirjan mukaan ja se on nyhverömeinikiä se!!!
Plösö-ap
Ei kai tässä päästä yhteisymmärrykseen ja kultaista keskitietähän ei ole olemassakaan.
Eli yhteenveto:
1. Aikuiset, jotka eivät saa lapsiansa käyttäytymään hyvin vaikka haluaisivat " ne on niin villejä, että vaikka kuinka yritän niin ei onnistu"
2. Aikuiset, jotka eivät edes halua saada lapsiansa kuriin. " niistä lapsista tulee toljottajia ja nyhveröitä ja niiltä viedään oma tahto"
3. Aikuiset, jotka antavat lasten olla lapsia vaikka kasvattavat heitä hyvään tilannekäyttäytymiseen. " lapset saa riehua ja mekastaa, mutta sitä ei tarvitse tehdä kaupassa"
4. Aikuiset, jotka alistavat lapset käyttäytymään aina moitteettomasti. " meidän lapset eivät koskaan tee mitään sopimatonta, ne ei vaan tee"
Jaahas...Minkähän ottais...Hmmmm...onpas vaikea valita.
...jotka ei kestä vauhdikkaita lapsia, jotka ajattelee omilla aivoillaan, vaan pitää niitä mätinä hedelminä. Toivottavasti meidän ihanille lapsille ei tule sellaista mätää opettajaa. Varsinkin vilkkaat tytöt on aina opettajien hampaissa, vaikka ne ei mitää pahaa tekisi ja on puolet hiljaisempia kuin pojat.
Hihittelemällä ei lasta kasvateta.
Maailman parhain ja huolehtivaisin äiti :D
Kerrattaisiinko vielä kuinka paljon lapsesi ovatkaan muilla hoidossa? Noin puolet ajasta? Vai kenties enemmänkin?
Kukahan ne sinunkin lapsesi lopulta kasvattavat, isovanhemmat vai muu suku?
mua käyvät tönimään kaupassa. Ellei ne omia vanhempiaan usko, niin sitten vierasta tätiä, joka ärjähtää.
(Ja kyllä, rikollisista 90% on adhd-taustaisia riiviöitä. Ongelmat alkavat kasautua koulusta lähtien ja teininä on vastassa poliisi.)
-Lapseton, mutta villejä lapsia vihaava tätikkä.-
on näin paljon AIKUISIA jotka ovat sitä mieltä että ei se mitään haittaa jos joku lapsi törmäilee kaupassa kärryllään sinne tänne. Tajuatteko te että se SATTUU kun rakas ihana vilkas vintiönne jonka luovuutta ei ole tuhottu törmää täysillä pikkukärryillä pohkeeseen? Että se kiltti alistettu nyhverölapsi jonka se vintiö jyrää kärryillään voi oikeasti LOUKATA itsensä? Että siitä seuraa VAHINKOA kun lapsi törmää hyllyihin? Ja se oma ihana pikku Eemelikin voi satuttaa itsensä?
mällä.
Ei voi väittää, että jos joku antaa lapsen ryntäillä kaupassa, hän ei sitten kieltäisi lapseltaan mitään muutakaan. Sellainen on typerää yleistämistä.
Mutta ei tietenkään voi myöskään väittää, että jos lapsien ei - jo oman turvallisuutensa takia - anna ryntäillä aikuisten jaloissa, ei anna lapsen ilmaista iloa ja omaa tahtoaan. Sekin on typerää yleistämistä.
Ja ap:lle: olet aika huono kasvattaja, jos luulet, että sanallinen kielto on ainoa tapa hillitä riehuvaa lasta. Opettele nyt jo hyvissä ajoin estäminen - se on hyvinkin tarpeen, jos lapsi riehuu.
varten, että niiltä saa lahjoja? Eiks jeh?
Omasta kokemuksetani voin sanoa, että minulla oli rikas lapsuus, kun siihen kuului muitakin aikuisia kuin äiti ja isä. Haluan antaa sen rikkauden myös omille lapsilleni, kun elämässä on mukana läheisesti myös omat isovanhemmat. Kaikilla lapsilla ei ole edes elossa isovanhemmat.
Vierailija:
Maailman parhain ja huolehtivaisin äiti :DKerrattaisiinko vielä kuinka paljon lapsesi ovatkaan muilla hoidossa? Noin puolet ajasta? Vai kenties enemmänkin?
Kukahan ne sinunkin lapsesi lopulta kasvattavat, isovanhemmat vai muu suku?
Nössönyhveröitä tumput suorina toljottavien ihannemuksujen vanhemmilla ei ole tullut mieleen huolestua miten heidän silmäterät pärjäävät maailmassa kun rohkeammat persoonat jyrää yli. Väliäkös sillä jos lapsista ääntä ja liikettä lähtee.
Minä olisin vanhempana enemmän lapsestani huolissani jos hän ei osoittaisi mitään omaa tahtoa julkisilla paikoilla, ei uskalla tervehtiä kun heitä tervehditään jne.
Säälin teitä nyhveröitten äidit ja isät! Silitelkää vaan lisää nössöjenne päitä! Kauhistelkaa ja kavahtakaa reippaitten lasten käytöstä, pitäkää kersanne pois edestä kun rohkeammat jyrää!
t: kahden vilkasliikkeisen ja ulospäin suuntautuneen taaperon äiti
Ainahan sitä tietyt ihmiset sanoo, että kohta on pää halki, kun lapsi alkaa vähän juosta. Ja vihaiselle lapsettomalle tädille voisi sanoa, että ainakaan minua ei ole koskaan vieras lapsi ohimennen tönäistessään satuttanut. Sen sijaan aikuiset useinkin töykkiessään puoliksi tahallaan ruuhkassa. Onko sinusta muka todellinen ongelma, että lapset jotenkin pahoinpitelee viattomia ohikulkijoita? Vieraat lapset on tosi ärsyttäviä, totta se on, mutta kyllä niitä on pakko vähän sietää kun yhteisessä maailmassa eletään, sori vaan.
Jos et piittaa kaupan tuhoutuneista tuotehyllyistä tai muiden asiakkaiden mustelmista, niin sinun pitäisi sentään pitää lainkin mukaan huolta siitä, että lapsesi terveys ei ole uhattuna.
Suhtaudutko samalla lailla kaikkeen muuhunkin? Että matkustakoot vaan autossakin ilman turvaistuinta, koska " minä se kasvatan lapsistani rohkeita toimijoita, ja turvaistuin on nössöjä varten!"
Tai kiusatkoon muita lapsia päiväkodissa ja koulussa, koska " minun lapsiani ei saa rajoittaa, koska kasvatan heistä Leijonia"
Olet typerä. Jos sinä et pane lapsillesi rajoja, heille sattuu yhtä ja toista riehumisen lieveilmiönä. Ja koulussa on se ope, ja kadulla poliisisetä, joka pitää ennen pitkää huolta siitä, että rajat taotaan sinunkin lapsiesi kalloon.
Ihan sama, kuka siinä eniten ketä kolhii, loukkaantumisen riski on iso.
Vierailija:
Ainahan sitä tietyt ihmiset sanoo, että kohta on pää halki, kun lapsi alkaa vähän juosta. Ja vihaiselle lapsettomalle tädille voisi sanoa, että ainakaan minua ei ole koskaan vieras lapsi ohimennen tönäistessään satuttanut. Sen sijaan aikuiset useinkin töykkiessään puoliksi tahallaan ruuhkassa. Onko sinusta muka todellinen ongelma, että lapset jotenkin pahoinpitelee viattomia ohikulkijoita? Vieraat lapset on tosi ärsyttäviä, totta se on, mutta kyllä niitä on pakko vähän sietää kun yhteisessä maailmassa eletään, sori vaan.
Meidän 2-vuotias tyttö käveli kaikessa rauhassa minun vierelläni kaupassa, kun tällainen " äidin villi mutta ihana" lapsukainen juoksi täyttä vauhtia takaapäin päälle, kaatoi tyttäreni sillä seurauksella, että nenä murtui.
Joten anteeksi vaan, jos ei paljon heru myötätuntua kaupassa juoksentelijoita kohtaan.
Vierailija:
Mutta kuten sanottu, jos ei kotona opeteta, niin kyllä se oppi jossain muodossa/jossain vaiheessa tulee vastaan. Ikävä vaan jos se tulee vasta poliisin muodossa, sillä siinä on sitten lapsen/nuoren elämä pilalla.
Vierailija: