Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~MAALISMAMMAT vko 11~~~

10.03.2008 |

uusi pino paljon uusia vauvoja eikö? :o)

Niiloakseli rv 40+0

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin teillä siis tarkat lasketut ajat? Mulla on 27.3. Kovasti jo haluaisin synnyttämään, vaikkei sairaalakassia olekaan valmiina :/

Missäpäin Oulua asutte?'

t.meritähtöskä

Vierailija
42/127 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin teillä oululaisilla siis tarkat lasketut ajat? Mulla on 27.3. Kovasti jo haluaisin synnyttämään, vaikkei sairaalakassia olekaan valmiina :/

Missäpäin Oulua asutte?'

t.meritähtöskä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laskettu aika on 25.3., aika lähellä sun aikaa!! Kassia ei ole pakattuna, eikä niin ole vielä kiiruskaan. Tarkoitus olisi vielä tehdä yksi viikonloppu reissukin pyhäjärvelle -ensi viikonloppuna kai-, mies menee sinne päin hiihtokisoihin. Ja oon siis epäillyt, että yli se menee parilla viikolla, esikoinen kun on tulossa. Silloin se syntyisi 10.4. että saapa nähdä :)

Ollaan muutettu talvikankaalle marraskuussa. Missä päin te muut oululaiset asutte :)? Oletteko liittyneet oulumasuihin, siitähän oli juttua tämän päivän kalevassa? Itse olen liittynyt postituslistalle, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi kertaakaan sinne kirjoitella, saati käydä siinä kerran kuussa olevassa tapaamisessa. No, tapaamisiin aion mennä viimeistään kun vaavi syntyy. Kukaan mun kavereista ei odota, joten vertaistuki on todella tarpeen :)!

t. tuikku

Vierailija
44/127 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kyllä kysymyksen jo edelliseen viestiin, mutta pakko uusia kysymys kun tuntuu vaan pahemmalta koko ajan.

Eli siis täällä on ollut jo jonkin aikaa vaivana kamala " tykyttävä" tunne selässä. Kipu tuntuu aina hetken aikaa, esim istuessa (vaikka olis vaan muutaman askeleen ottanu) ja tuntuu ihan ala-selästä niskaan asti. Kipu alkaa olla sen verran kovaa, että pakko on painaa silmät kiinni kun sattuu niin paljon. Ja tuntuu ettei sen hetken aikana pysty edes hengittämään kunnolla. Osaiskohan kukaan sanoa mitä tää on? Tuskin supistukset selässä tältä tuntuu, vai?Huomenna on neuvola ja siellä yritän muistaa asiasta kysyä, tuntuu vaan ettei uskalla enää kohta liikkua.

Vierailija
45/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihan oulussa asu vaan naapuri kunnassa 20km pohjoiseen päin :o) ja la meni jo 10.3 .... syntyy ku syntyy toivottaasti ennen kuin äipällä menee hermo kokonaan. Meillähän oysissa annetaan mennä rv 43+0 asti jos kaikki hyvin äidillä,vauvalla ja istukalla. Toki viimeksi tekivät ronskin kohdunkaulan tutkimuksen rv 42+0 jolloin vedet meni ja synnytys käynnistyi tunnin päästä tuosta tutkimuksesta. Sitä siis odotellessa :o)

..Henna..

mulla kans samaa särkyä ja se on ihan hirveää kuinka se käy kipeää :o( ala selästä alkaa sellainen ihme kipu joka säteilee todella ihan niskaan asti. Mulle on sanottu että se on jotain hermosärkyä. Ainakin mulla tuntuu kuin sähköiskuja menis pitkin selkärankaa alhaalta ylös ja taas alas :o/

Heräsin TAAS vaihteeksi klo 2.58 enkä ole nukkunut yhtään sen jälkeen ja tuossa puoli 5 luovutin kokonaan ku sängyssä pyöriessä häiritsen miestä ja oma pinna vaan palaa..... päivisin olen nykyään ihan hirveän väsynyt kuten olettaa saattaa kun yö unet tyssää klo 3 yöllä ja päivällä pitää hoitaa lapsia ja kotia huoh!

niiloakseli rv 40+2

Vierailija
46/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä heti kysymys jonka unohdin eilen esittää:

Joku vastasynnyttänyt kertoi rentoutuneensa ammeessa vaikka synnytys alkoi vesien menolla. Onko muita jotka on päästetty ammeeseen kalvojen puhjettua? Luulin, ettei sinne tulehdusvaaran takia saa mennä.

Aatuska on tosiaan tainnut mennä nyyttinsä hakemaan. Joko tulis tänään kertomaan uutisia?

Nyt onkin pää tyhjä. Pari edellistä yötä olen nukkunut aika hyvin. Tämä yö meni taas enemmän tai vähemmän perseelleen - terkkuja Niiloakselille. Ystävä on tulossa poikansa kanssa tänne päiväksi, onpa lapselle seuraa. Tosissaan väsyttää kyllä päivällä vähän parempienkin unien jälkeen. Mun Hb tosin on ihan surkea: 99. Noussut 96:sta kahdessa viikossa. Huimaa ;) Toivon kovasti, että vältyn sektiolta tai kovilta vuodoilta muuten.

Tänään olisi SE päivä täällä. Hmmm, eipä taida vauva vielä haluta ulos. Nyt vähän vielä pitkälleen.

Trappa 40+0

Vierailija
47/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahdin sitten juuri ennen seitsemää ja kun kello soi seitsemältä että saan eskarilaisen taipaleelle olin aivan kuoleman väsynyt :o/ eskarilainenkin oli kohtuu pahalla tuulella ja huusi mulle että " äiti on ääliö minä toivon että saan toisen äitin kun sinä oot niin huono" no siitä ku vihaisen valaan käämi kärähti ja kuuli naapuritkin varmasti mitä mieltä minä asioista olin.... Nyt on sitten hirveän paha mieli kun tuli huudettua ja mesottua aivan kohtuuttomasti kaikille lapsille :o(

Kohta olis neuvola ja yritän saada terkan soittamaan oysiin ottaisivatko jo ennen pääsiäistä kontrolliin kun en ymmärrä miten ihmeessä muka jaksan tuonne 24.3 asti kun jokainen yö menee vaan hankalammaksi ja hankalammaksi....

Niiloakseli joka ei tänään tunteitaan oikein hallitse..... huoh!

Vierailija
48/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minzu82:lle sekä Happyend76:lle perheineen onnea prinsessoista!

Ja tervetuloa myös uusille palstalaisille!

Täällä kans huonosti nukuttu yö takana, nyt jo tunnostaa siltä et vois yrittää mennä vähän nukkumaan.. Tänään onkin ihan kiva päivä luvassa, kaveri leikkaa ja värjää hiukset :)

Huomenna onkin neuvola, ja taas uus th. Tämä onkin jo kolmas tässä raskaudessa. Onko muulla muuten samat th:t läpi raskauden ja lapsen käyntien, vai vaihtuuko sitten synnytyksen jälkeen?

Pirpana 38+1

Vierailija
49/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti esikoisen synnytys kotona lapsivedellä, tosin sillai hissukseen ja kyllä mie pääsin Amor-ammeeseen rentoutuun heti aluksi. Sinne sitä tuli sit lisää sitä lapsivettä.

En ole oulumammoissa, vai mikä se oli? Meille ei tuu ees nyt Kalevaa, olen vähän ulkona näistä jutuista.

-meritähtönen 37+6

Muuten, käytiin Lapissa oleen joulu ja uus vuosi (minä ja mieheni sieltä kotoisin), kun ajeltiin sieltä takasin Ouluun, päätin, että oli viimeinen pitkä autoreissu. Se oli ihan HIRVIÄ, niin vaikia olo, että.

Vierailija
50/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sijais th sellainen ihme lässyttäjä että ihan ärsytti :o/

Sai minusta melkoisen kuvan ku itku kurkussa valitin kaikki vaivat ja unettomuudet yms. mutta sitä varten ne siellä on.

Kaikki oli ok

sf mitta oli 34 cm

paineet: 121/81

paino: +500g vko (koko raskaus +17.1kg)

sykkeet jannulla vaihteli 125-150 välillä

ensi torstaina seuraava käynti ja silloin kuulemma soittavat oysiin josko pääsisin kontrolliin. Eivät taida kuitenkaan silloin 21.3 vielä ottaa vaan odotuttavat 24.3 asti huoh! pitää toivoa ensi ke-to yöksi tosi huonoa yötä niin josko pääsisin silloin perjantaina " jo" oysiin.

nyt nukkumaan, olo on viime yön jäljiltä melko raato :o(

Niiloakseli rv 40+2

Vierailija
51/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuu mahataudin poteminen. Ei ole kovin voittajaolo näin kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Eilen jo luulin olevani paranemaan päin, mutta tänäänpä alkoikin uudelleen. Eipä muuta kuin pehkuihin taas!

Nauttikaa te, jotka olette terveinä ja muuten voimissanne! Kyllä täältäkin vielä noustaan!

Nakero08, 37+6

Vierailija
52/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakerolle mahatauti iskenyt.. :( varmaan inhottavaa vielä kun nuin lopuillaan olet. Tsemppiä ja paranimisia sulle!

Minäkään en ihan oulussa asu vaan naapurikunnassa.. mutta ei täältä onneksi kaupunkiin pitkä matka ole. Niiloakseli puhui, että just täällä oysissa annetaan mennä jopa 3viikkoa yli lasketunajan, ennenkuin käynnistävät... HUI! toivottavasti ei itsellä käy juuri nuin..

Huomenna olisi taas neuvola ja miehelle jo puhuin, että ensi viikolla en enää sinne halua mennä.. toiveissa siis, että vaavi jo syntyis! :)

Ja nyt vissiin alkaa ne " joko" -puhelut, kun anoppiki soitti äskön ja kyseli..

Mutta kohta alkaakin meille tuli vauva-ohjelma telkkarista. joten mukavaa päivää kaikille ja aina vaan parempaa huomista päivää! :)

Aurelia rv38+6

Vierailija
53/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin tänne Kuivasjärvelle pari kuukautta sitten ja täällä oleskellaankin niin kauan että on varaa siihen omaan taloon :)

Mulla on laskettu aika 26.3 ja muutamalla OYSiin menijällä tais olla siinä ihan lähellä myös :)

Niiloakseli vois kyllä päästä vähän aiemmin hommiin ja toivotaan että synnytys alkais ihan itsestään tällä viikolla kun ne on tosiaan aika laiskoja käynnistämään täällä Oulussa =/

Nakerolle kovasti jaksamisia ja pikaista paranemista! En voi kuvitella mitään tympeempää tautia loppuraskaudelle kuin mahataudin =/ Joku flunssa varmaan meniski, mutta hitto jos tässä pitäis alkaa vielä oksentamaan ja ramppaamaan vessassa niin ei kyllä hymyilyttäis... Muutenkin maha ja selkä koko ajan krampissa niin miten sitten tuon taudin kanssa :o

Uusia vauvoja satelee koko ajan maaliskuisten pinoon ja kovasti onnea taas kaikille pienen saaneille =)

Mä en taida uskaltaa vielä lukea niitä synnytyskertomuksia kun tuon omankin esikoisen synnytys vielä kummittelee mielessä niin että välillä tuntuu siltä ettei huvittais kokea sitä toista kertaa... Yritän kaikin keinoin miettiä aivan muita juttuja niin ei tarvi sitten jännittää että miten tällä kertaa menee =)

Nimimerkkiä en muista, mutta joku ihmetteli sitä että miten voi olla päivällä semmonen olo että pääsis jo synnyttämään mutta illalla taas semmonen olo että ei tänään... Mullaki heittelee mieli koko ajan suuntaan ja toiseen. Välillä voivottelen sitä kuinka olis jo niin kiva että olo helpottuis ja saatais vauva syliin, mutta sitten taas välillä tuntuu siltä että ei tässä kyllä nyt jaksais mihinkään synnyttämään lähtä ja muutenkin raskaan päivän jälkeen miettii että vois tässä vielä pari viikkoa mennä ihan yhden lapsen perheenä kun tuo yksikin tuntuu vievän kaikki voimat...

Tällä hetkellä on taas semmonen olo että haluais jo nähdä meidän pienen vauvan =)

No mutta miehellä on jotain asiaa niin pitää vastailla puhelimeen...

Pimmi tasan 38+0 =))

Vierailija
54/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 3 tunnin minilomalla sairaalasta kotona käymässä. Eli ma-iltana verenpaineet taas kohosivat (166-114) ja jouduin synnärille sisään. Yöllä oli puhe että käynnistävät ehkä ti-aamuna. Pahaksi onnekseni synnytyssaleissa olikin kova ruuhka ja päätettiin kokeilla ensin verenpainelääkityksen lisäämistä + lepoa. Nyt paineet ovat laskeneet ja koska mitään synnytysoireita ei ole, niin pääsen todennäköisesti huomenna takaisin kotiin odottelemaan...

Tsemppiä kaikille loppumetrien kanssa tuskaileville!!

t. Kuutamoheinä 38+2

Vierailija
55/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on nyt 3.2kg ja näyttää voivan masussa edelleen hyvin. Ja sehän tässä on tietty tärkeintä. Synnärillä kun näkee kaikenlaisten odotusvaikeuksien kanssa kamppailevia äitejä, niin muistaa taas miten pieniä nämä omat vaivat loppujen lopuksi on.

Vierailija
56/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei MITÄÄN. Ei edes niitä normaaleja supistuksia. En ole kyllä mitään tehnytkään, muuta kuin istuskellut ja kohta menen päikkäreille.

Jellona: On kyllä mustakin aika kohtuullista, ettei anneta ihan niin hirveästi mennä yli. Tietenkin on toivottavaa, että myös äiti käynnistystä haluaa, mutta toisaalta kukapa ei, kun rv 42 mennään. Mulla toisessa yliaikaiskontrollissa venyteltiin kohdunsuuta, mutta eipä siitä muuta seurannut kuin tunnin verran laimeita supistuksia. Ei mitään mukavaa touhua tuo venyttely¿

Ja joo, ei tietenkään väkisin tarvi olla positiivinen. Huomasin vaan itse tuossa v-päivänä, että rupesi ottaan päähän oma negatiivisuuskin. Mutta kukin tyylillään. Ja onhan se oikeasti aika kallisarvoista että täällä voi pahan olonsa purkaa, se säästää paljon noita läheisiä!

Henna, ei ole mulla supistuskivut eikä mitkään muutkaan olleet koskaan tuollaisia. Aiemmin kirjoittelin, että epäilin jotain hermopinnettä, mutta puhu siellä neuvolassa ja pyydä lääkäriin kun olo noin tuskaisaksi menee. Oletko saanut selkääsi hierontaa, olisiko siitä apua? Voihan olla, että oudon ryhdin takia sulla on lihakset todella jumissa.

Kyselin myös polilla lapsiveden menosta, ja lääkärin kommentti kuulosti korviini tältä ¿Mitä hittoa tuollaisia kyselet kun jo kolmatta saat, käytä omaa järkeäsi!¿ Taisi kuitenkin sanoa jotain siihen tapaan, että kun on rt:ssä, niin ei ole niin kiirettä ja omalla autolla voi tulla. Perätilaisen kanssa pitäisikin sitten mennä makuullaan. Toivotaan nyt kuitenkin, että nämä lapsukaiset kiinnittyisivät piakkoin.

Saamattomana ja hyvällä omallatunnolla, kerrankin!

Maaria 38+6

Vierailija
57/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutsi80 ja Trappa arvelivat, että minua olisi jo onnistanut, mutta ei. Eilinen vain oli niin p***a päivä, että en ehtinyt kirjoittaa, lukemassa kylläkin. Esikoinen kiukutteli ihan koko päivän, mitään ei siis saatu aikaiseksi, kun ihan kaikesta tapeltiin. Sitten multa hajosi tiskari. Taistelin sen kanssa yli tunnin, kun aiemmin lähti toimimaan samanlaisen vian ilmaannuttua, mutta nyt se on lopullisesti rikki. No, eipä auttanut kuin purkaa se koneellinen (hyvin liat kiinni paistettuina) ja jynssätä käsin. Eikä minun huushollissani ainakaan kuivauskaappiin mahdu astioita kuivumaan juurikaan, kun siellä asuu siivilät ja pannut ym. No, lohduttaa se, että huomenna mennään hakemaan uusi HYVÄ kone, kun tuo oli tarkoitus muutoinkin vaihtaa, tosin vasta keittiöremontin yhteydessä.

Tänään oli se kontrolli TAYS:ssa. Eivät lähde käynnistämään, jos ei ole ihan pakko, kun on tuo sektio taustalla. Sanoivat, että riski on käynnistetyssä synnytyksessä niin paljon isompi, että sitten ollaan kipeinä minä ja lapsi. Vauvalla kaikki hyvin, vaikka vettä vähän olikin. Siksi ei siis juurikaan viitsi tuolla liikkua. Kuulemma riittää, kun kerran päivässä liikkuu reilusti. Jorvista siis eri ohjeet, sieltä piti saada tunnissa ne kymmenen liikettä illalla, jos ei lapsi nyt kamalan vilkas ollut koko päivää. 25.3 sitten on kontrolli, jolloin todennäköisesti aletaan käynnistelemään, jos tilanne ei ole miksikään itsellään muuttunut. Kohdunsuu oli vieläkin täysin epäkypsä. Eli " turhia" ovat supistukseni ja selkäsärkyni olleet. Nytkin sattuu selkään niin vietävästi. Tällaista menkkamaista tämä kipuni on, vaikkakin tuntuu häntäluusta lapaluiden väliin.

Jotenkin on maansa myynyt- olo, kun taitaa tämä mennä sinne pääsiäisen yli, ja sitten vielä käynnistetään... Täytyy ruveta rahtautumaan lenkille joka ilta, josko saisi sillä edes vähän supistuksia aikaiseksi, jotka jotain tuolla alapäässä saisi aikaan. Toivona nyt siis olisi, että ei tarvitsisi käynnistää, jotta menisi minulla ja lapsella kaikki hyvin.

Käsisärkyyn (jos sitä muillakin on) sain kätilöltä vinkin, että laittaa kyynärvarren päälle kylmäpussin, sillä se poistaa nestettä lihaksista ja hermot saavat enemmän tilaa. Lääkärikin uskoi, että olisi turvotuksesta johtuvaa, mutta mikäli tilanne ei synnytyksen jälkeen hellitä, niin sitten mietitään tilannetta uusiksi. Kovasti toivoi voimia jaksaa näiden vaivojen kanssa loppuun asti, kun ei oikein muutakaan voi. Neuvolaan käski vielä ensiviikkolla mennä, jotta tarkistetaan verenpaine. Se on ollut pari viimeistä viikkoa nyt koholla.

Lapsen painoarvio oli nyt 3,300kg, joten +500g oli puolessatoista viikossa tullut lisää. Hyvä siis, että vielä kasvaa, vaikka voihan tuo tosiaan heittää paljonkin...

Aatuska 39+5

Vierailija
58/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JIHUU! saatiinpas vakuutuksesta rahat takaisin! :)

Tosiaan tammikuussa täältä kyselin neuvoa ja kokemuksia, kun ennenaikaisten supistuksien rv25 jouduttiin lomamatka perumaan lääkärin kehoituksesta. niin ei vaakuutus olisi ensin korvannut mitään(vaikka toisin mulle " lupailivat" ), niin piti tehdä sit reklamaatio kuluttajavakuutusjuttuun ja me oltiin ihan varma, että eivät mitään korvaa, ku ei mitään koko asiasta kuulunut. Niin tänään tuli kirje, jossa kertoivat vaan kylmästi että korvaavat matkan(ei siis mitään anteeksipyyntöä tai tms) mutta pääasiahan oli, että rahat saatiin takaisin! :)

Niin nyt niin onnellinen asiasta, kun tunsimme todellakin, että meitä oltais kohdeltu väärin, mutta oikeus toteutui ja eipähän mennyt hukkaan sekään työ, että saatiin rahat takaisin!

Kiitti kannustuksista ja muista, mitä muilta silloin sai!

(laitoin tän saman tekstin myös ihan uudella otsikolla sekä myös enskoihin, kun niissä myös kysellyt asiasta, jos siis ihmettelette, ku monessa paikassa..;) )

Aurelia rv38+6

Vierailija
59/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin ahkera kirjoittelija ollut, mutta ahkerasti olen teidan muiden juttuja lukenut.

ONNEA kaikille kaarönsa saaneille!!! Ja jaksamista möhömahoille :-)

En tieda muistaako kukaan, mutta ma pelkasin silloin alkuraskaudessa liitoskipujen tuloa. (toinen lapsemme syntyi liitoskipujen takia sektiolla) Nyt tassa kolmannessa raskaudessa olen muutaman hassun kerran hieman tuntenut liitosten olemassaolon, mutta liitoskivut eivat tulleetkaan, hiphei! Mutta kaikenlaista vaivaa on kylla ollut, vaikka raskaus ollut helpompi kuin edellinen.

Talla hetkella olen tosi vaivainen perapukamien takia. Kohtu mulla taaksepain ja vauva ihan alhaalla ja painaa paikkoja siella. Niinpa pukamat hiukan tulivat ulos ja tanaan tuntuvat vahan vuotavankin (anteeksi allö kuvaus!) KAMALAN inhottava vaiva. Onko jollakulla ollut samaa vaivaa? MIten synnytyksessa/synnytyksen jalkeen? Tarvitsee varmaan ne leikata?

Viela ei ole tullut varmaa paatösta siita, saanko synnyttaa alateitse. Edellinen kun oli sektio, niin taalla Unkarissa on tapana, etta sektion jalkeen alateitse paasee synnyttamaan vain harvoin. Laakariakin vaihdoin, silla edellinen laakarini on ehdottomasti leikkauksen kannalla, tama nykyinen laakari on taipuvainen alatiesynnytykseen, JOS huomisessa ultrassa leikkauspaikka mahassa osoittautuu riittavan paksuksi. Sektion " uhka" on silti edelleen voimassa, vaikka haavanpaikka olisi riittavan paksu. Taalla sektioituja aiteja ei paasteta juurikaan yliaikaiseksi, siispa 1.4. viimeistaan leikataan, jos ei siihen mennessa tule vauva ulos. (la mulla 29./30.3.)

Vasynyt olen odottamiseen ja tiedan kylla tunteen kun menee jo yliki, kuten teilla muutamilla. (Esikoinen syntyi rv41+3, kaynnistyksella). Paljon voimia jaksaa niita pitkia paivia...!

Painoarvio meidan maha-asukilla oli viimeviikolla (rv36+5) n. 2,7kg Pienempi vaavi taitaa olla tulossa kuin isosiskot. Esikoinen oli syntyessaan rv 41+3 3675g ja toinen lapsemme oli rv37+2 syntyessaan 3200g.

Iloista mielta ja pitkaa pinnaa meille kaikille!!! :-)

bucomama, Lotta rv 37+4 seka isot siskot 6,5v ja 3,5v

Vierailija
60/127 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty ja paineet oli edelleen vähän koholla. Perjantaina siis joutuu käymään uudestaan vielä ja maanantaiksi varasivat ajan myös. Vähän oli matalammat kun viime maanantaina, mutta koholla vieläkin. Synnärille en kuitekaan joutunu tarkastukseen. Laiskasti Ninni masussa liikkuu edelleen ja kovasti terkka ihmetteli kun eivät silloin kättärillä käydessä ultranneet ja kattoneet istukan toimintaa. Kuulemma jos ei ihan hyvin toimi, vähenee vauvan liikkeetkin ja se saattaa myös paineita nostaa. Eipä lähetettä sinne kuitenkaan laittanut. Kahdessa päivässä tullut painoa melkeen puol kiloa eli turvotusta on ihan mielettömän paljon. Paineiden kohoamisesta johtuen oon jo kolme päivää kärsinyt kamalan kovasta pään särystä. Eikä loppua näy...

Viime yönä tapeltiin miehen kanssa, miks tuntuu että suutun nyt kaikesta? Varmaan johtuu tästä ihan loppu vaiheesta, kovasti jo haluisin tytön syliin.

Toisaalta hirvittää et miten sitä jaksaa, alkaa tää toinen raskaus olla melkeen heti ensimmäisen perään jo tosi raskasta. Mitenhän sitä tulee pärjäämään vuoden ikäisen pojan ja tän pienen tytön kanssa? Esikoinen on ollut koko ajan tosi helppo ja vähän hirvittää et mitä jos tämä onkin sit tosi hankala lapsi. Tämä toinenhan ei ihan suunniteltu ollut, imetin vielä Joelia ja söin tositosi säännöllisesti pillereitäkin. Tyttö nyt vaan päätti että tähän maailmaan haluaa :) Eikä yhtään harmita, oman jaksamisen takia vaan pelkään. Mies kun tekee lähinnä ilta/yö työtä, nukkuu melkeen siihen asti kun töihin lähtee ja tulee töistä kun ollaan jo nukkumassa. Melkeenpä mun hoidossa on siis lapset, ainakin siihen asti kun mies on nykyisessä paikassa töissä.

Synnytyskin on ruvennut ihan toden teolla pelottamaan. Viimeksi sain epiduraalia kolmesti ja se vaikutti vielä ponnistusvaiheessa enkä enää oikeestaan mitään kipuja sillon tuntenut. Nyt pelottaa, että mitä jos kohdalle sattuukin kamala ja hankala kätilö, mitä jos en saakaan kipuihin tarpeeksi apua. Aina on se JOS mut mitä jos kuitenkin... Ihan tosissaan oon ruvennut pelkäämään sitä synnytystä.

Joku oli kirjottanut pitkästä automatkasta ja jaksamisesta. Me käytiin tammikuun puolessa välissä (viikkoja oli siis vähän yli 31) ajamassa pitkä reissu miehen kanssa kahdestaan. Ajettiin Helsingistä Kajaaniin moikkaamaan sukulaisia, sieltä ajettiin Liminkaan hakemaan meille uus koiranpentu ja sieltä suoraan takasin Helsinkiin. Pennun haku matka siis tehtiin, Kajaanin mutka oli " ylimääränen" , mutta samalla suunnalla kun oltiin ni käytiin sielläkin. Ja oli kyllä aika puuduttava matka. Onneks ei vielä ollut mitään selkä vaivoja ym, eli jaksoi kohtuullisen hyvin. Ja kyllä toi koira on sen arvonen :)

Meillä muuten yks koirista saa kans nyt maaliskuussa pentuja. Menee onneksi anopille synnyttämään (kasvattaa tätä rotua) eli ei tarvii siitä huolehtia, mutta miten niistä sit osaa luopua.. Täytyy vaan yrittää pitää pää kovana eikä edes miettiä yhden pennun pitämistä. Kolmessa koirassa on kuitenkin jo riittävästi hommaa.

Nyt sattuu jo istuminen liikaa eli pakko siirtyä lepäilemään...

Henna ja Ninni, 39+5 (syntyis jo!!)