~~~MAALISMAMMAT vko 11~~~
uusi pino paljon uusia vauvoja eikö? :o)
Niiloakseli rv 40+0
Kommentit (127)
Täällä voidaan muuten ihan hyvin paitsi supistuksia satelee joka ilta tosi paljon ja kun ne tekee niin kipeetä ettei tiiä miten päin olis..ja tänäänkin niitä on tullut jo pitkin päivää..
Ja meidän nuorimmainen neitikin on oppinut kuukausi takaperin sitten syömään itse ja hän on myös kova roikkumaan keittiön kaapin ovissa,se on kyllä hassun näköistä kun hän tulee juosten keittiöön ja oikeen hyppää roikkumaan oviin ja rupee hytkyttämään itseään siinä..
Huomenna ois mulla taas neuvola,mut toivottavasti poika syntyis sitä ennen:)
tytöt040507 ja poju rv 40+2
Nyt on sitten kaikkia kolmea ässää harrastettu ;D
Saas nyt sitten nähdä oliko mitään hyötyä, ainakin seksin jälkeen rupesi masuun sattumaan...sellasta menkkakipua taasen, mutta voimakkaampana kuin aikaisemmin.
Sattuu nyt koko ajan...ja ehkä vähän selänkin puolelle juilii.
Onko muilla ollut sellasta,että välillä (mulla yleensä, ainakin tänään syömisen jälkeen) rupeaa sattumaan masuun...tohon keskelle ja ylös!
Aamulla söin normaalisti paahtoleipää ja appelsiinimehua ja hui että kun rupesi koskemaan, ei kyllä kestänyt kipu onneksi kauaa...
Nyt illalla (seksin jälkeen kylläkin, en sitten tiedä oisko osuutta asiaan...) söin appelsiinin ja taas sattui..!!:/
Ikävää...
Mulle on nyt tullu tässä viikon sisällä ihan kauheita " kipuilukohtauksia" . Varsinkin, jos on istunut kauemmin paikallaan, niin kävellessä sattuu tuonne nivusiin/peffaan/selkään ihan sairaasti!! Välillä oikein pitää valittaa ääneen...sellasia yhtäkkisiä vihlaisuja...
Onkos Niiloakseli jo tositoimissa??:)
Niin ja onnea oikein kovasti kaikille vauvansa saaneille...perässä tullaan..toivottavasti jo pian:)
Aleida 38+5
niiloakseli: Toivottavasti tämä yö on parempi!! Itsellä tuo unirytmi on mennyt niin, että viime yönä menin vasta kolmen aikaan nukkumaan. Olin kyllä niiiin kiukkuinen sitten puoli kahdeksalta, kun vein miehen töihin, että oksat pois. Piti kyllä pidellä suuta kiinni, ettei olisi sanonut mitään pahasti ja kiukkuisesti. Vielähän tuo miehen kanssa onnistuu, muttei varmasti, jos meillä olisi lapsia!! No, sitten nukuinkin 10-15, että tosi kummalliseksi tämä unirytmi on mennyt. Olkaatte ylpeitä itsestänne, jotka vielä uni- ja muiden raskausvaivojen lisäksi jaksatte hoitaa lapsia!
meritähtöskä ja muut oululaiset joita kiinnostaa: tuossa oulumasujen osoite: http://www.freewebs.com/oulumasut/
Se on ilmeisesti aika vapaamuotoista toimintaa, saa käydä kerran kuussa tapaamisissa jos kiinnostaa, järjestävät myös muita tapaamisia pienemmillä porukoilla. Sellaista äiti-lapsi kerhoilua, mukavaa tekemistä päiväajoiksi :)!
nakero: tsemppiä mahataudin selättämisessä!! Sitä on kuulema nyt liikkeellä :(
pimmi: terve sullekin oululainen :)! Miten muuten oletko sinä tai muut synnytystä jännittävät kokeilleet sitä " Synnytä rentoutuneena" CD:tä?? Itseä myös kovasti jännittää ja mietityttää synnyttäminen, ja ajattelin kokeilla sitä CD:tä.. Pitäisi vaan pian hakea se kaupasta, kuulema kirjakaupat myyvät sitä. Hehe ehtisiköhän tuo enään tilaamalla..
Aurelia: Onneksi olkoon rahojen takaisin saamisesta! Ja hyvä tietää meille muille, miten kävi!
Tikruäiti: Onnea pojasta :)!!
Kaikille verenpaineesta ja muista raskausvaivoista kärsiville tsemppiä kovasti!!
(.) Tänään on ensimmäistä kertaa tuntunut, että voisihan tuota jo lähteä synnyttämään. Nimittäin. Alkaa olla aika täysinäinen olo tästä pojusta. Että alkaa hirvittämään, miten sen oikein saa pinnistettyä ulos, kun se on alkanut tuntua kovin isolta :( Voi kääk. Ja vielä 13 päivää on laskettuun aikaankin.. Ja kun antavat täällä oulussa mennä 3 vk yli, ennenkuin alkavat käynnistämään. Lisäksi alkaa kyllästyttämään oma huono unirytmi, jatkuva herkuttelu (joka taas kasvattaa poikaa apua apua), sekä täysin surkastunut kunto, lihaksia ei tunnu olevan enää ollenkaan jäljellä :( :( Ja tietysti jatkuva laiskottelu. Äitiysloman alussa oli vielä intoa touhuilla kaikkea, nyt vaan alkaa olla niin apaattista meininkiä.
Pitänee alkaa kokeilemaan itse niitä akupunktiopisteitä! Ja lenkkeilyä ja saunomista.. Vaikka ensi viikonloppuna meillä olisi vielä käyntiä pyhäjärvelläkin ja olisi ne miehen hiihtokisat, niin ei varmaan hänen mielestään ainakaan pikkuisen tarvisi vielä tulla..
Mutta kuulumisiin!
_tuikku_ ja poika rv 38+1
onneksi yö oli paljon parempi kuin edellinen ja nukuin kuin tukki ilman yhtäkään vessa reissua! eilen supisteli koko päivän ja välillä äityi tosi kipeiksikin ja nyt on koko aamun supistellut niin että tuntuu mutta en usko että tässä mihinkään ollaan menossa tänään tai huomennakaan...
Eikä mulla nyt kiire olekaan kun olen saanut nukkua hyvin :o)
Mies toivoisi että synnytän tänään tai huomenna niin saa viettää varpajaiset meillä kotona kun noille muille lapsille olisi hoitaja tiedossa mutta tämähän on vauvan päätettävissä syntyykö vai ei siinä ei iskän varpajaisilla ole paljoa merkitystä :o)
Niiloakseli ja jannu rv 40+3
Tikruäitille onnea pojasta!
Täällä kiukkua kroppa täynnä. Että ottaa päähän kaikki!! Kaikki jäsenetkin huutaa hoosiannaa, kun vaan pyykit laittaa koneeseen. Uupumus on ihan totaalinen ja kello on kahdeksan aamulla. Jeeeeeeee! Tänään jos synnytys tulis ajankohtaiseksi niin saisivat kyllä vetää imukupilla tai pihdeillä tai leikata. Ei ole voimia.
Lapsivesi taitaa olla aika vähissä, kun liikkeet käy todella kipeästi. Koko maha on ihan arka.
Joku kyseli onko ylämahan kivut tuttuja. Mulla ainakin on jo pitkään ilma kiertänyt huonosti suolistossa ja siitä johtuen on välillä ollut tosi kipeä maha. Olisko jotain tällaista sinulla?
Niiloakseli onneksi nukkunut hyvin. Hieno homma! Toisaalta olis hyvät voimat nyt sitten synnyttääkin. Jospa kuitenkin olis supistukset nyt just niitä oikeita.
Trappa jolla nousee savu korvista. 40+1
Kohta se onkin taas viikonloppu =)
Tikruäidille heti alkuun kovasti onnea!! :)
Ja Aleida mietti noita kipukohtauksia... Mulla ainaki pisti silmään että sulla oli tullu molemmat joko appelsiinimehun tai appelsiinin jälkeen, ettei se aiheuttais sulla jonkin sortin kovaa närästystä tms polttelua?
Minähän sain tuossa joulukuussa kovan sappikivikohtauksen ja sen jälkeen on ollu mm appelsiini kiellettyjen listalla kun se ärsyttää tuota sappirakkoa niin paljon...
Tuikulle kiitokset linkistä, mutta mä luulen ettei mulla oo ainakaan heti alkuun aikaa eikä virtaa tapaamisiin kun täytyy selvitä kahden pienen kanssa :) Tuo esikoinen kun on vasta 1v3kk niin voi olla kädet täynnä :o Tuosta CD vois tosiaan olla hyvä, mutta samalla lailla mua jännitti esikoisenkin synnytys ja kuitenkin hommien käynnistyessä osasi sitten rauhottua ja antaa asioiden mennä omalla painolla :) Nytkin jännittää varmaan eniten vaan se kun ei voi tietää miten se menee, miten se edes alkaa tai missä :o Mä oon niin järjestelmällinen ihminen muuten, että tuommoset yllättävät jutut aiheuttaa etukäteen pientä stressiä ku ei voi suunnitella mitään etukäteen :)
Mun äiti soitti eilen ja me tultiin yksissä tuumin siihen tulokseen että tämä vauva syntyy kiirastorstaina =) Se ois semmonen just hyvä päivä ku miehellä on sitten neljän päivän vapaa ja voi olla pojan kanssa kotona ilman että tarvii käyttää vielä isyyslomapäiviä ja mummu ja pappakin on lomalla niin että poju pääsee sinne hoitoon synnytyksen ajaksi. Nyt ku oon tuon " päättäny" niin se on aivan varma juttu että meidän vauva ei synny ainakaan ens viikon torstaina =D
No, päivä kerrallaan - kyllä tää viimeistään 4 viikon päästä tulee :)
Nyt on olkkarissa niin hiljaista että poju taitaa olla tihutöissä =/
Pitänee mennä kattomaan :)
Pimmi 38+1
Omassa olotilassa ei myöskään yhtään mitään muutosta. Supistelee vähän väliä, muttei kipeästi. Närästää, ummettaa, liitoskipuja satelee, " sukkapuikkotuntemuksia" .. kaikkea löytyy. Voi kumpa jo tulisi lähtö..
Ihme kyllä ei ole vielä alkaneet ne " joko, joko, ja eikö vieläkään" -kyselyt. En jaksaisi niitä millään nyt.
Ompas negatiivinen olo tänään :/
Ja yhdeltätoista neuvolaan..
Onnea Tikruäidille pojasta!!!!!
Ja kiva kuulla Bucomamasta myös!
Eipä liiku päässä yhtään järkevää ajatusta joten taidan lopetella.
Ai niin, Niiloakseli: Meillä myös eskarireppana on saanut välillä kuulla turhaankin kunniansa kun äidillä hermot kireessä. Viimeksi tänään aamulla kysyi SAAKO laittaa olohuoneeseen valot kun katseli aamun lastenohjelmia.. Arvaatte varmaan nousiko omaan mieleeni miljoona kysymystä omasta käyttäytymisestäni viime aikoina.. :((
Ansku78 rv 39+6 (huomenna eräpäivä siis!)
Itselle tuli ihan sama mieleen,että josko johtuisi just tuosta appelsiinista. Mutta,mutta...ei ole semmosta närästyskipua ollenkaan..tiedä sitten mistä johtuu.
Tässä tulee nyt joukko ehkä niitä tyhmiä kysymyksiä,mutta kun ekaa odotan, niin ei oikein asioista tiedä:)
Eli minkälaisia ne " oikeat" supistukset nyt sitten on? Onko tyyliin samanlaista masun kovettumista kuin näissä kivuttomissa+se kipu?
Mulla meni viime yö ihan pipariksi, kun sattui niin paljon masuun. Just sitä menkkajuilimista alamahassa ja selässä. Välillä oli hetki, että sattui ihan hirveesti ja sitten meni ohi. Tollasta oli aika lailla koko yö:(
Ja oliko se niin,että sairaalaan voi ensisynnyttäjä lähteä ,kun supistusten väli oli siinä 10min? Meillä sairaalaan matkaa n. 50km.
Nyt sitten varmaan monen mielstä se kaikkein typerin kysymys:)
Onko muilla " pelkoa" , että synnytyksen ponnistusvaiheessa " kakkaa allensa" ??
Itse olen kehitellyt nyt asiasta oikein kauhukuvia ja pelon itselleni! Tiedän, tyhmää, mutta minkäs teet.
Olen vielä sellainen ihminen, etten muiden läsnäollessa piereskele,yms...edes miehen!
Se ei vaan olen minun tyylistäni. Ja älkää käsittäkö väärin, en ole mikään hienostelija, mutta näin vaan asia on.
Auttaako peräruiske tuohon kakka-asiaan? Jos sen saa sairaalassa...
Ja siitäkin olen kehitellyt kauhukuvia,että entä jos en kerkeä sitä saamaan!!
Tiedän,että murheeni ovat pieniä ja pahoittelen hiukan ällöä kysymystä, mutta tämä on ainoa paikka mistä voi kysyä:)
Aleida 38+6
Eilen oli koko päivän kipeitä supistuksia ja olin jo aivan varma että no nyt pääsen tositoimiin.Vatsaa särki oikein kunnolla ja supistukset tuntuivat myös selässä.Mutta ei....kun ilta koitti niin supistukset loppuivat eikä tänään ole enää mitään oireita!Hemmetti!Jouduin olemaan tosiaan täydellisessä vuodelevossa rv 25 juuri supistusten vuoksi ja nyt kun niitä tarvittaisiin niin ne ovat säälittävän tehottomia tai niitä ei ole lainkaan.
Joku kyseli kipeistä supistuksista.Itse tunnen ne " oikeat supistukset" sekä selässä että vatsassa ja niiden suunta on selkeästi alaspäin.Ikäänkuin työntävät vauvaa pois.Harjoitussupistukset ovat sellaisia " vaakatason" supistuksia eli vatsa menee kasaan.Tosin minulla ne harjoitussupistuksetkin hieman sattuvat näin loppuraskaudessa mutta kipu on erilaista kuin " oikeissa supistuksissa" .Niihin tehokkaampiin supistuksiin liittyy yleensä sellainen kuukautiskipumainen särky alavatsassa ja alapäässä.Tuntemukset ovat kuitenkin tosi yksilöllisiä, se kannattaa muistaa!
Ulostamisesta synnytyksessä...Itse olen joka kerta pyytänyt peräruiskeen, jotta ei ole tarvinnut miettiä kakkaamista.Myös sen vuoksi, ettei heti synnytttämisen jälkeen kipeänä tarvitse kakata.Lisäksi tuo peräruiske on aina vauhdittanut supistuksia.(Ihana aihe....)
Tulin tännekin pitkästä aikaa kirjoittelemaan. Enemmän on tullut oltua suurperhepinossa mukana, meille kun jo viidettä pienokaista odotellaan. :) Mutta tämä pino tuntui nyt oikein kotoisalta, lukemani perusteella lähes kaikki ovat yhtä kypsiä odotukseen kuin minäkin.. ;) Täällä nyt viikkoja 39+1 ja alkaa väsyttää henkisesti ja fyysisesti. Vauva on alhaalla ja valmiina tulemaan, mutta ei mitään merkkejä synnytyksestä.. Ei juurikaan supistele ja yötkin nukun kuin tukki! Aikaisemmat lapset on kyllä tulleet aika lailla ajallaan, joten luotan kympillä ensi viikkoon. :) Synnytys on ollut hieman peikkona takaraivossa, mutta sekin pelko nyt väistyy kun odotus valtaa ihan koko mielen!! En enää malttaisi!! Tsemppiä kaikille viimemetreille ja hurjan paljon onnea jo vauvansa saaneille!!
Omppis 39+1
Niiloakselille vilkutus! :))
Tänään ollaan taas taisteltu. Mikään mitä teen ei ole hyvä. Äskenkin väkersin paperikassista robottipään neidin pyynnöstä, niin suu on väärässä paikassa ym. Ja tuo hiivatin kyseleminen ottaa päähän miksi, miksi, miksi, miksi. Niihin ensimmäisiin aiheellisiin kysymyksiin jaksaa vastata, mutta kun jokaisenn vastaukseen tulee uusi miksi ja keskustellaan jo, miksi joku tykkää punaisesta piposta, niin alkaa äidin vastausten äänensävy olla tosi asiallista nälvimistä, miksi nyt joku sattuu tykkäämään punaisesta. Taas nurisee tuolla, että en osaa oikein asioita tehdä. Joo, vastasin taas tosi aikuismaisen kypsästi. Että voisin oikeasti välillä nostaa ton pennun pihalle miettimään puheitaan, vaikka aihetta olisi siellä välillä äidinkin seistä.
Mutta juu. Liekö tuo lapsi nyt sitten survoutunut ihan alas, kun tuntuu, että alapään luut painuu ulos. Vihloo oikein huolella. Viime yön muuten selvisin vähän paremmin, kun koko illan haudoin käsivartta kylmäpussilla. Se siis ilmeisesti vähän auttoi tilannetta. Kyllä minä innolla odotan niitä synnytyskipuja päästäkseni näistä muista. Voisin ottaa kivunlievitykseksi synnytykseen vaikka kuorimapuukon ja säkillisen perunoita, unohtuisi koko synnytyskivut, kun koettaisin sietää niitä hermokipuja kädessä.
Nyt tuli tyttö alas hyvitellen, oli käynyt piirtämässä minulle pääsiäismunien kuvia.
Minä jatkan täällä alistuneena odotusta. Toivo on mennyt, että itsekseen tulisi tämä täältä maailmaan. Että odottelen ihan rauhassa sitä pääsiäistä paksuna. Kovin monet meistä maaliskuisista ovat nyyttinsä ennen laskettua saaneet. Itsellä se on huomenna, että kiirettä pitäisi, jos rajapyykin tälle puolelle ehtisin.
Tervehdys!
Nyt vasta pääsin rauhassa koneelle...elikkäs viime viikon keskiviikkona supistukset alkoivat klo.8.00 aamulla ja muuta eka supistus tuli 10 min välein ja siitä sitten aika nopeasti tihentyivät, että jo yhdeksän kieppeillä tiesin, että tänään syntyy. Yhdessä vaiheessa meinasivat kyllä hieman laantua, mutta puoli tuntia kotitöitä ja portaiden ramppaamista saivat ne taas tihenemään. Puoli kaksitoista oltiin NKL:lla ja heti päästiin synnytyssaliin. Pari ekaa tuntia mentiin ilokaasulla, kunnes sain epiduraalin ja kalvojen puhkaisun jälkeen klo: 17.12 vauva syntyi. Kaikki meni mielestäni ihan hyvin ja kivutkin kestin ( niin eihän mulla ollut mitään hätää, kun oli se epiduraali...), mutta sain ponnistusvaiheessa II asteen repeämän, joka ommeltiin sitten oikein leikkaussalissa. Olin aluksi ihan paniikissa kun en tiennyt miten pahasti oli käynyt ja pelkäsin repeämän parantumista, mutta näin viikko synnytyksen jälkeen olen paremmassa kunnossa, kun esikoisesta jolloin tehtiin epistomia ja tikkejä oli ehkä kolme. Nyt eivät suostuneet kertomaan montako tikkejä on - eli paljon.
poika voi myös hyvin, syö ja nukkuu =) Pari ekaa yötä valvotti kun tultiin kotiin, mutta nyt nukkuu jo pitkiä pätkiä, pitää ihan herätellä aamuyöstä syömään, kun tuntuu että tissit räjähtää.
Mutta se meistä. En kyllä ole yhtään ehtinyt lukea muiden juttuja, eikä siis ole hajuakaan keille vauva on tässä kuluneen viikon aikana syntynyt. Palailen asiaan kun olen saanut kaikki ketjut luettua. Onnea kuitenkin kaikille synnyttäneille ja tsemppiä vielä koitosta odottaville!
-meriheppa ja poitsu ( joka syntyi siis 40+3)-
Terve!
Tikruäidille onnea nyytistä!
Täällä myös toivo mennyt että syntyisi ajallaan.Esikoinen syntyi just tänä päivänä eli 39+6. Mut nyt ei mitään ...
Mä olin eilen illalla tosi kipeä niiden vihlontojen takia. Nyt pelkään jo tulevaa iltaa valmiiks :( Kaks viikkoa ne on nyt kipeämpänä tuntunut ja nyt sit eilen olivat kyllä huipussaan!!! Mut yöllä eikä tänään mitään!! Iltaa odotellessa...
Tänään olis neuvola kolmelta. Jokohan se th taas sanoo että nyt syntyy ihan lähipäivinä... Kaks viikkoa se on nyt niin sanonut ja ei vaan kuulu...
No se nyt tulee sitten kun on valmis, itse olen vaan VALMIS ollu jo hetken aikaa. Kuten moni muukin täällä!
Laitoin vauvan sängyn eilen valmiiks,jos se huomais nytten syntyä ;)
Ihanaa kun joku pystyy nukkumaan koko yön kunnolla. Itsekin kävin onneks vain kaks kertaa vessas viime yönä. Kyllä se uni sitten tekee aina kutaa.
No jatketaan odottelua...
mutsi80 36+6
Meillä meinas olla lähtö lähellä viime yönä. Yhtäkkiä, ihan kun tyhjästä alko kamalan kipeet ja aika säännölliset supistukset. Tuli ihan parin minuutin välein parhaimmillaan ja teki ihan mielettömän kipeetä. Supistuksia ei siis oo moneen viikkoon tullut ja olin jo ihan riemuissani et nyt me päästään lähtemään, mut kun menin lämpimään suihkuun (teki niin kipeetä et alko tuntumaan ja mahdottomalta maata vaan sängyssä) se vesi vei supistukset viemäristä alas. Edellisessä raskaudessa vesi vaan lisäs supistuksia, ajattelin ehkä hulluna että olis vähän tehostanut nytkin. Koko ajan supistelee pikkasen, muttei enää kipeesti. Onneks saan esikoisen nyt mummille hoitoon päiväks ni saan vähän nukuttua. Josko tää tyttö syntyiski vaikka huomenna kun on neidillä toi eräpäiväkin.
Henna ja Ninni 39+6
Siis onnea Merihevoselle vauvasta!!
Piti vielä kertoa kun mieheni työkaveri kertoi hänelle synnytyskokemuksetaan.
Eli siis ollut myös kovia vihlaisuja pitkän aikaa, kuten minulla. Varoitteli että vauva tulee sitten tosi nopeasti!! Pitää kuulemma pistää töpinäks kun lähtee syntyyn. Hui! No saa nähdä nyt sitten.
Piti vielä laittaa poitsun mitat eli 3648g ja 50 cm.
Aikamoinen jötikkä siis, ei ihme et repesin. Joutuivat synnytyssalissa katsomaan vielä ultralla, että miten päin vauva kohdussa oli, kun oli masun malli niin ihmeellinen ja pää oli niin syvällä että eivät meinanneet sitä tuntea. Siinä sitten totesivat, että pieni ja siro vauva tulossa...heh, heh...siksi varmaan kätilökin ajatteli, että ei tässä mitään tarvii leikellä.
Sain sen verran pinoa luettua, että onnea Happyendille ja oliko se nyt Minzulle nyyteistä!
-meriheppa-
Ihanan rauhallinen hetki meillä täällä kerrankin keskellä päivää kun m olemmat lapset nukkuvat. esikoinen ei ole viime kesästä enää nukkunu niin harvinaista herkkua nämä tälläiset päivät. isukki nukkuu myös mutta itehän sitä ei tietenkää voi.
mulla jo monta päivää vihlonut, hammasta:/ Kävin jo eilen päivystyksessäkin mutta silti vaan koskee!
Maha kipu voi hyvinkin olla närästystäkin. esikoisen aikana mulla tuli kamalia kipukohtauksia (ihan päivystyksessä piti käydä) enkä osannu arvata että sellaset voi olla närästystä kun oli niin erilasta kuin yleensä. niin ne vaan närästyslääkkeellä katosi. koko maha oli kipee, ei mitään polton tunnetta..
Ite en ole synnytystilanteessa enää muistanutkaan ajatella/pelätä koko kakan tulemista. niin on ollut se kipu ja sen lievitys keskipisteenä ettei ole jaksanut välittää " nolosta" asiasta. enkä ole kyllä huomannut edes kun se on tullut:) niin ne sen vaivihkaa osaavat pyyhkästä ja kätilöillehän se on ihan joka päiväista:)
Joku kirjoitti esikoisen miksi miksi miksi kyselyistä. Kyllä kuulosti juuri niinkuin meillä olisi ollut:) Aluksi niinhin jaksaa vastata mutta kun uudelleen ja uudelleen tulee se miksi niin jotenkin alkaa vaan itesellä höyry nousta.
Olen ihan yllättynyt että vielä olen saanut nukkua yöt. edes vessassa en käy. mutta meillä kuopus kyllä valvottikin lähelle kaksi vuotiaaksi asti niin mielestäni olen kyllä uneni ansainnut:) Varsinkin jos tämä uusin perii veljensä unettomuuden:/
No nyt ajattelin vielä vähän keritä jatkaa kestovaippa tuokiota ompelukoneen kanssa:)
meebu ja lilli rii 37+5
Kävinki heti sinne itseni lisäämässä, tai laitoin siis sähköpostia.
Tikrulle? Onnea vauvasta!
Aamulla mulla oli neuvola:
38+0
painoa edelliseen + 605 g 127/77 sf 34,5 cm RT 140 +
Tänään meinaa pakata sairaalakassin valmiiksi. Vaikka tuntuu, että vielä sen 4 viikkoa täällä häärään. Vaan eihän sitä koskaan tiedä?
Oispa mukava nähdä teitä muita oululaisia, joilla samoihin aikoihin lasketut ajat synnärillä. Vaan miten siellä tunnistaisi?? :)
Hei Kaikille!
En ole palstalla alkuraskauden jälkeen kirjoitellut. Ahkerasti lukenut kylläkin ja siten vertaistukea saanut. En vaan ole sellainen kirjoittajatyyppi :) Alkuselostuksen jälkeen... ajattelin kuitenkin ilmoittaa tänne poikamme syntymästä kun raskaustietoni maalismammojen pinossa kuitenkin on... eli eli
rv 38+4, 9.3.08 klo 16.10 syntyi ihana pieni poikamme
mitat 3125g ja 50cm. Kotona innoissaan isosisko 2v. 9kk
Ja TAYS oli synnäri :)
Vesien menon jälkeen käynnistettiin kun ei omia suppareita kuulunut, TAYSissa oksitosiinitippa -käynnistys aloitettiin noin 13 tuntia vesien menosta....
Kaikki hyvin ja kotona ollaan :)
T:Tikruäiti ja poika