Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~MAALISMAMMAT vko 11~~~

10.03.2008 |

uusi pino paljon uusia vauvoja eikö? :o)

Niiloakseli rv 40+0

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurikaan kirjoitellut tanne, loppuraskauden tosin tiiviisti lukenut keskusteluja ja kiva ollut " jakaa" samanlaisia tuntemuksia muiden odottajien kanssa. Raskauden viimeiset viikot olivat aika vasyttavia, herailin aamuoisin, verenpaine koholla ja jalat aina turvoksissa. Mutta nyt sitten perheessamme on toinen ihana poika. Syntymamitat oli 3970g ja 52cm. Kotiuduimme eilen paivalla, kun vauva oli 29 tunnin ikainen. Synnytys meni hyvin, halusin mahdollisimman luonnonmukaisen synnytyksen ja kivunlievityksena kaytinkin sitten fysiopalloa, ns. synnytyslaulua, tens-laitetta ja aqua-rakkuloita. Synnytyksen kesto oli kokonaisuudessaan n. 7,5h, joista kaksi ensimmaista tuntia kotona. Ponnistusvaihe oli 14min. Vointi on hyva seka aidilla etta vauvalla. Mahaa on viela jaljella ihan erilailla kuin esikoisesta ja esikoinen kysyikin milloin toinen vauva syntyy... Jaksamista raskauden loppumetreille ja onnea vauvansa saaneille!

Vierailija
82/127 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaa vauvan tuoksuista arkea :o)

Itse tässä mietin joko pitäisi soitella ja lähteä näytille kun mulla on sellainen tunne kuin kolmosta synnyttäessä että tämä vaan junnaa paikallaan eikä oikein etene suuntaan taikka toiseen.

Mulla on nyt supistellut eilisestä aamupäivästä ja koko ajan vaan supistelee n.15min välein pitkiä yli minuutinkin supistuksia. Välillä väli oli jo 5 min mutta taas pitenee huoh! Kolmosta kun synnytin niin tilanne oli samanlainen monta tuntia kunnes sairaalassa puhkaistiin kalvot ja hups tyttö oli mailmassa puolessa tunnissa tämän jälkeen.

Välillä vaan meinaa tuo vitutus käyrä käydä punaisella kun tämä junnaa ja junnaa paikallaan... :o/ on se hyvä että miehellä pinna kestää kun en todellakaan ole hauskaa seuraa....

Niiloakseli rv 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas!

Neuvolassa siis käyty..

Paineet 141/84 sf 35 paino -400g, eli siis Pudonnut....

Kyselin voisiko kurkata kohdunsuun tilannetta, niin kävihän se.

Kanavaa ei ollut enää ja oli noin sormelle auki ja pää kuulemma ihan " höpötillään" ... Vihreää valoa siis. :)

Jospa se " ronkkaisu" antaisi vähän vauhtia tähän hommaan,ainakin supistellut on illan ihan mukavasti.

Mutta odotellaan jospa ens yönä jo jotain...

mutsi80 39+6

Vierailija
84/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä heräsin taas supistuksiin, mutta olin niin väsynyt, että yritin vaan sitkeesti kääntää kylkeä ja jatkaa unia. Aamulla sitten taas heräsin ja ajattelin, et toiveajattelua! Ei se sieltä synny, hyvä jos maaliskuun aikana!! Ei millään jaksa, jos menee huhtikuun puolelle! Mä eniten pelkään sitä käynnistystä ja sit saattaa olla jopa sektio edessä. Mut katsellaan, onhan tässä aikaa vielä, niin....

Mä olen kanssa ajatellut poikaparkojani, jotka joutuvat äidin pahan tuulen kohteeksi. Välillä on niin paha mieli senkin takia :(( Eihän ne ole tehneet mitään ansaitakseen kaiken äidin kiukun. Joten kunpa se jo syntyisi.... Mä pelkään yliaikaisuutta ja käynnistystä (jota ei pitäisi tulla) ihan kauheesti. Sen takia mä vielä normaalia enemmän koko ajan kuulostelen, joko synnytys käynnistyis. Tää alkaa oikeesti käydä psyyken päälle, vielä kun masentaakin. Mutta ei me lannistuta, siskot, eihän?!

Tulipa sekava viesti... Mä taidan suunnitelmien mukaan (palkkapäivä) lähteä Itäkeskukseen shoppailemaan. Ei varmaan monessa kaupassa jaksa käydä, mut vähäinenkin tuulettuminen piristää.

t. maalis08 39+1

Vierailija
85/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Nakeron mahatauti on helpottanu!

Aurelia: Kiva oli kuulla, että saitte rahat takaisin!

Tikruäidille, Uusiäidille sekä Merihevoselle perheineen onnea pojasta :)

Hennalla ei varmaan enää kauaa mene että pääsee tositoimiin!

Eilen tuli käytyä taas neuvolassa, sf-mitta ei ollu kasvanu yhtään (32cm), pää liikkui vielä ihan vähän, painoa oli tullut n.300g viikossa ja pissa oli puhdas. Sydänäänet meinas vaavilla olla välillä alle 120, joten niitä kuunneltiin sitten paljon pitempään kuin normaalisti, 120-130 välille ne sit jäi.

Väsyny olo on, kun tullut nukuttua viime öinä huonosti.. Ja kovasti kyllä toivoisin, että vauveli tahtoisi jo ulos tulla, mutta supistukset on loppunu kuin seinään :(

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Pirpana 38+3

Vierailija
86/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla onnittelemaan Merihevosta ja Uusiäitiä uusista perheenjäsenistä =)

Hassu juttu muuten tuo merihevosen repeämähomma ku et oo ensimmäinen jolta kuulen että repeämä tuntuu paranevan paljon nopeampaa ja helpommin kuin epparihaava :o

Adeila kyseli noista suppareista ja samaa itekki mietin sillon ku esikoista ootin... Mulla ainaki ne itse synnytyssupistukset oli aivan eri luokkaa ku harjotussupparit ja tiesin heti ensimmäisestä että tänään tulee lähtö :) Ne synnytyssupparit oli ainaki mulla semmosia aaltomaisia eli aluksi meni maha kovaksi ja alko käymään vähän kipeää ja sitten se kipu vaan kasvo ja kasvo ja just ku kävi niin kipeää että mietti kestääkö enempää niin sitten se alkoki laantua ja hävis pikkuhiljaa. Sen jälkeen oli vähän taukoa ja taas alko tulemaan " aalto" päälle. Me lähettiin sairaalaan sitten ku väli oli noin 3 minuuttia ja supistukset kesti reilun minuutin ja sillon mulla oli paikat auki 3 cm. Kellon perusteella me ei kylläkään lähdetty vaan siksi ku supistukset otti jo niin kipeää että en pysyny jaloillaan...

Oot kuullu jo varmaan monta kertaa, mutta kyllä sä tiiät sitten ku ne ihan " oikeat" supistukset alkaa :)

Niin ja sitten tuosta peräruiskeesta ym niin mäki mietin ennen esikoisen syntymää että kyllähän se hävettää jos vahinko sattuu, mutta ei siinä synnytyksen aikana miettiny asiaa kyllä ollenkaan! Siinä on ihan muuta puuhaa ;) Ja mulle laitettiin se peräruiske ensimmäisestä ja meinaan pyytää nytkin kun se helpotti oloa ja oli TOSI kiva ettei tarvinnu käydä sitten isommalla hädällä pariin päivään synnytyksen jälkeen... Mulla nimittäin jo pissalla käyntikin teki niin kipeää että ei ois se isompi hätä naurattanu =/

Mutta pitää lähtä laittamaan tuo poju päikkäreille ku on sen verran väsyneen oloinen...

Mukavaa viikonloppua kaikille ja jospa maanantaina satelis sitten vauvauutisia =)

Pimmi 38+2

Vierailija
87/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eilen sairaalasta takaisin kotiin ja menen tänään avokäynnille, varoittelivat jo kyllä eilen että saatan joutua tänään takaisin sisään, jos paineet yhtään koholla. Toivoisin kyllä saavani olla viikonlopun kotona. Muutenkin olisi mukavaa jos seuraava sairaalareissu oli jo se synnytysreissu! Olen koko ajan kuvitellut saavani herkän kala-pojan, mutta ehkäpä saankin itsepäisen oinaan (sellainen olen itsekin). Vauvalla ei ainakaan tunnu olevan kiirettä masusta pois, vaikka kaikki mua hoitaneet lääkärit, neuvola ja akupunktiohoitaja ovat muuta ennustaneet. Siksi tämä loppuaika onkin tuntunut pitkältä, kun kaikki olettivat vauvan syntyvän jo 36 tai 37 viikolla.

Joku kyseli aiemmin niistä vaihtoehtohoitojen (vyöhyketerapia / akupunktio) käynnistyksistä. Mulle on tehty yksi käynnistysyritys akupunktiolla ja ei ainakaan mulla toiminut.

Mukavaa viikonloppua kaikille! suppareita, niitä toivoville ja lisää vauvoja!!

t. Kuutamoheinä 38+4

Vierailija
88/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyyttäkin kyllä löytyy. Mutta tuo meidän oinas-tyttö on kyllä TODELLA itsepäinen, ja samaa täytyy myös vesimies-pojasta. Mua nää horoskoopit kiinnostaa niin paljon, että otin ihan tuossa 2v.synttäreiden kynnyksellä selvää pojan merkistä :)

Itsepäinen tuntuu tämä masuasukkikin olevan, ei suostu vielä pitkään aikaan tulemaan, veikkaan. Tänään kävin neuvolassa, painoa oli tullut taas reippaasti (ei paljon muuta voi tällä mässäilyllä, makeanhimo on valtava!), kilo per viikko :( Sf kasvanut sentillä, nyt 36. Yläkäyrää mennään nätisti.

Kovasti vakuuttelin kätilölle, että ensi viikolla nähdään. Sitten onkin jo aika täysi. Terkka sanoi aika pontevasti, että ei tämä mikään 3,3 kiloinen ole, kuten ultrassa sanoivat, vaan lähempänä neljää. Ehkäpä on sitten pienipäinen, jos ultra noin kovasti heittää. Vähän hirvittää, mieluummin sitä ultraa uskoisin...

Mutta nyt lähden viemään noita muksuja lääkäriin, tyttö valittelee huimausta ja pojalla on ihme näppyjä naamassa. Tyhjin käsin sieltä varmaan takaisin tullaan, mutta täytyy ainakin oma mielenrauha käydä palauttamassa.

Maaria 39+1

Vierailija
89/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Itsellä on kyllä tämä viikko hurahtanut vauhdilla! Mahatauti alkaa onneksi helpottaa eli ruoka pysyy jo sisällä, mutta ei tietenkään vatsa vedä vielä ihan normaalisti. Lisäksi suoli olisi ihan mukava saada taas toimimaan. No, onneksi kuitenkin parempaan päin menossa!

Kivaa, kun tulee viikonloppu (hoksasin just). Onpahan sit mieskin taas kotona enemmän. Ainakin itse olen energisempi silloin, kun on mies täällä kaverina. : )

Pesin äsken ensimmäisen koneellisen vauvan vaatteita. Oi, kun olikin söpöä laittaa niitä kuivumaan. Jotenkin noita vaatteitakin käsittelee hellemmin kuin omiaan. :D

Jaaha, taidan vielä lähteä lepäilemään ennen kuin lähden kaveria treffaamaan. Hyvää viikonloppua kaikille!

Nakero08, 38+1

Vierailija
90/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, onnittelut taas vauvan saaneille!!

Itsellenikin neuvolassa eilen todettiin, että vauvan pää on mennyt alaspäin, joskaan ei vielä kiinnittynyt. Eiköhän se sieltä vielä hoksaa tulla!

Nakero08

Vierailija
91/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tyttö on jo kahdeksan päivää vanha. Kiltti on, eikä mahavaivojakaan ole ainakaan vielä ilmaantunut. Itse olen tosi hyvässä kunnossa ja odottelen vain, että saisi vauvaa jo vielä ulos ja pääsisi itsekin vaunuilemaan.

Kovasti maaliskuiset odotelevat tositoimiin pääsyä. Tosiasia kuitenkin on, että yli puolet vauvoista syntyy lasketun ajan jälkeen. Ei siis kannata kauheasti ajatuksiaan suunnata siihen, että vauva ennen laskettua aikaa syntyisi.

Joku mietti tuolla sitä suolen tyhjenemistä synnytyksessä. Mä sain eka kerralla peräruiskeen heti synnärille mennessä. Tokassa ja tässä kolmannessa suoli tuntui tyhjenevän luonnostaan jo kotona, ja ekassakin sain kyllä vessassa hypätä, ruiske ei juuri mitään saanut aikaan enää siellä sairaalassa.

Mulla myös kokemusta epparihaavasta ja repeämästä. Epparihaava on vaan yllättävän kivulias. Istuminen ei kyllä hetkeen onnistu kovalla alustalla. Mulla repeämä oli emättimen sisällä ja oli pieni, tikattiin kylläkin, istuminen onnistui heti ja muutenkin paraneminen nopeampaa. Nythän säästyin repeämiltä kokonaan. Ja olin käyttänyt Ceridal-öljyä. Kannattaa siis jatkaa öljyämistä innolla, jos sen on aloittanut.

Jaksamista teille kaikille. Jokainen päivä vie joka tapauksessa lähemmäs nyytin saamista!

popz ja tyttö

Vierailija
92/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan lähdössä just pyhäjärvelle viikonlopuksi, mut halusin laittaa vähän kuulumisia.

Onnea Merihevonen ja uusiaiti nyytistä!!

Mitenhän niiloakseli, henna, maalis ja mutsi08..

Ai kiva meritähtönen :)! Joo, olisi tosi kiva nähdä synnärillä muitakin teitä, hmm. Pitänee sitten osastolla jutskata useamman kanssa, niin eiköhän tämä palstailu sitten tule ilmi :)?

Neuvolassa tänään, painoa tullut 200 g viikossa, turvotukset kohdillaa.., vaavi vähän laskeutunut, käsikopelolla 1 cm jäljellä kanavaa vielä!! Ja vaavi kuulema sopusuhtainen, ei ainakaan nelikiloinen: olen nimittäin alkanut stressaamaan omista syömisistä, ja miten ne kasvattavat pojasta jättiläisen :(. Siis suomeksi herkutteluista... SF mittakin oli kasvanut puoli senttiä.. Mut kätilö on ihana ja kannustava, sanoo, ettei kannata stressata!!

Sitten kyssäri teille, joilla vaavi raivotarjonnassas: millä puolella sen peppu on? Nimittäin meidän vaavi on ollut koko ajan nyt niin, että se peppu on mun oikeaa kylkeä varten, eikä se meinaa vaihtaa kylkeä. Niin rupesi hirvittämään, että mitenhän tuo vaikuttaa synnytykseen, kun unohdin kysyä siitä..?

Mut viikonloppuja ja vauvautumisia :)

_tuikku_ ja poika rv38+3

Vierailija
93/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi! huh, olipa pitkä ketju taas. meni pari tuntia lukiessa.

laitan vain lyhyesti: tyttö syntyi 10.3. klo 10.17. eilen päästiin kotiin. paino 3350, pituus 49,5 ja pipo 34,5. kipulääkkeiden voimin eteenpäin, hakaset poistetaan maanantaina. viime yönä valvottiin kaikki, toivottavasti ensi yö sujuu paremmin. mutta yritän kirjoitella huomenna tarkemman selostuksen. täällä oli muitakin suunnitellun sektion odottelijoita, joita varmaan kiinnostaa vähän tarkempi kuvaus...

soikkeli

Vierailija
94/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa oli tänään taas käynti. Ja paineet oli laskenu! Ei ollu yhtään koholla. Hyvin kuulu sydänäänet ja tyttö on kuulemma ihan mielettömän alhaalla (niin ku sitä ei ite tuntis). Supistuksia ollu nyt toista päivää, mikä on kai ihan asiaan kuuluvaa kun laskettu aika tänään on. Kaks yötä tullut valvottua. Viime yönä kun olin jo pari tuntia valvonut, meni yhtäkkiä maha ihan sekasin. Vessassa sai istua vaikka kuinka pitkään. Eikös joillakin mahan sekasin meneminen ole enteillyt, että tosi toimiin pääsis? Äsken sain nukukttua pari tuntia, nyt taas tulee supistuksia n.6 minuutin välein. Ja kun ne on nyt muutaman päivän ollu tosi säännöllisiä, välillä vaan yhtäkkiä häviää. Kipeetä tekee.

Nyt ei muuta, voisin mennä pakkaamaan sairaalakassin valmiiks jos vaikka päästäis lähtemään.

Henna ja Ninni,40+

Vierailija
95/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä vaikuttaa Henna! Täältä kunnon suppareita lähettelen! Saat kaikki munkin, ei niistä kuitenkaan mulle mitään iloa ole :)

Tänään sentään supistelee, tämä viikko meni aika rauhallisesti, ja sen huomasi kun ei supistellut edes sitä vähää kuin normaalisti. Tänään oli aika rankka päivä, ja sen tuntee masussa. Äsken söin greipin ja siitä vaavi innostui niin, että oikein sattuu kun tunkee alaspäin. Mihinkähän luulee pääsevänsä kun ei ole paikat auki ;)

Mulla on jalkoväli surissut ihan koko illan! Siis aivan ihmeellistä surinaa tuolla häpyluun paikkeilla, en oikein osaa edes paikallistaa. Samanlaista surinaa on ollut rinnoissa joka raskaudesta, kun toimintaansa aloittelevat. Mutta en kyllä tuolla sitä ole aiemmin tuntenut. Rinnoissa on tän viikon ajan ollut monta kertaa päivässä se tunne, kun maito nousee ja alkaa herumaan. ihan samanlailla kuin silloin, kun alkaa imettämään. Saa aina vilkaista, että joko paita kastui. Eilen poika huusi aivan lohduttomasti, ja otin sen syliini rauhoittumaan ja kun laskin sylistä niin yöpaita oli aivan märkä. Jännä, että nuo isommatkin lapset saa rinnat toimimaan :) Aiemmista raskauksista tää vuotaminen on ollut ihan ongelma, kun olen öisin herännyt lammikosta vaikka mitä toppauksia on ollut, mutta nyt ei ole sitä ongelmaa ollut.

Hurjan väsy, parempi painua pehkuihin!

Maaria 39+1

Vierailija
96/127 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta maidon herumisesta oli pakko tulla kertomaan hauska tarina. Meille kun tuli tammikuun puolessa välissä ihanaakin ihanampi chihuahuan pentu ja kasvattajan kanssa juteltiin pentua hakiessa lapsista (hänellä oli reilu 2 vuotias tyttö) niin kuulemma nykyään aina kun ihan pieniä pentuja hoitaa, alkaa maitoa valumaan. Vaikkei tätä tyttöä ollut imettänyt kahteen vuoteen! On se vaan ihmeellistä miten keho reagoi tommosiin :)

Millähän näitä supistuksia sais tehostettua? Supistusten väli on pidentynyt kuudesta minuutista n.9-10 minuuttiin. Kyllä harmittaa :( Siivoomistakaan ei enää ole, kun joka paikka tullut tässä muutaman päivän aikana puunattua. Saunaa ei löydy ja mies on töissä eli se kolmaskaan ässä ei onnistu. Antakaahan hyviä vinkkejä, en haluis taas turhaan yötä valvoa!

Vierailija
97/127 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tänään olis SE päivä, mutta... viime yö tuli nukuttua kuin tukki eli ei ainakaan yöllä merkkiäkään lähdöstä. Supistelee kyllä, varsinkin iltaisin, kiitettävästi aina pari-kolme tuntia mutta sitten hiipuu. Esikoinen käynnistettiin 41+2 eli hyvinkin saattaa mennä vielä se pari viikkoa. Toivossa kuitenkin elän, jos vaikka aikaisemmin pääsis.

Noh, mutta onnea vauvautuneille! :) Perästä yritetään tulla!

Vimpuliina 40+0

Vierailija
98/127 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovasti kärsivällisyyttä vielä odottaville!

Meidän neiti syntyi sitten käynnistettynä 13.3. klo 02.17.

Mitat 3420g/50cm/34,5cm ja pisteet kolme ysiä! Kolmas kerta toden sanoi, ei tarvinnut ponnistella kuin kaks minuuttia mikä on melkonen ero edellisiin (90min ja 70min) ja neiti meinas syntyä ilman kätilöäkin.

Synnytys meni kokonaisuudessaan nopeasti sitten kun vauhtiin pääsi ja eilen tultiin jo kotiinkin.

Mulla oli niin mahtava olo, kun synnärillä kaikki meni tosi hienosti ja nopeasti, mutta nyt sitten on jo masennus valloillaan. Kiitos mieheni joka lähti laivalle neljäks viikoks. Yritin kyllä kiristää ja vaikka mitä, että ois ottanut ees viikon sairaslomaa, mutta ei. Nyt yritän saada itseni kokoon mikä ei oo ihan helppo juttu näissä hormoneissa.

Päivittelen listaa varmaan illemmalla. Muistakaahan lisätä sinne tietoja!

piipaa ja neitonen 2,5vrk

Vierailija
99/127 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaonnittelut Piipaa!!!!Ihana vauvantuoksuista arkea nyt sitten vaan!!!!

Leanna ja 6 kullanmurua=)

Vierailija
100/127 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipaan kuulumisia tulin vakoileen, ja heti pääsen onnittelemaan.

Siis aivan mahtavat onnen toivotukset Piipaalle perheineen,pienestä prinsessasta:)

Tari ja tyttö vajaa 5kk