*marraskuun maitonassut viikko 10*
Aloitanpa jo uuden viikon. Aivan ensiksi onnea helmee! Yritän päästä perästä;).
Olo on niin jännittynyt. Ajattelin, että sieltä ne menkat tulee, kun selkää särkee aivan valtavasti. Alaselkää jomottaa ja vihloo välillä pakaraan ja reiteen asti. Myös alavatsalla on tuntemuksia kamalasti. Sitten kuitenkin luin netistä, että alaselkäkivut ovat monella raskausoire. Tuli positiivisempi olo taas. Uskon, (tai yritän olla kyllä ajattelematta niin), että voisin olla raskaana. Nälkä on koko ajan. Vaikka olisi vasta äsken syönyt niin jo vatsa kurnii. Rinnat ovat arat eikä makeaa tee sillä tavalla mieli kuin ennen kuukautisia. Sen sijaan kaikkea terveellistä ja suolaista kyllä. Juustonaksuja teki aivan valtavasti mieli, mutta kuitenkaan en pystynyt syömään kuin pari. Enkä pystynut olemaan miehen lähelläkään kun söi niitä.
Valkovuoto on valtaisaa. Aivan kirkasta ja on niin hitsin märkä olo aina;). Kuvotusta esiintyy silloin tällöin. Sitä tosin myös ennen kuukautisia. On tämä niin jännää...
Tämä selkäsärky on kyllä tosi ikävää:(. Pistää tosi äkäiseksi kun koskee niin kovin koko ajan. Hieronta helpottaa hetkeksi, mutta ei koko ajan kehtaa miestä pyytää hieromaankaan.
Ja en tiedä voiko olla, mutta kohdunseutu on eri tuntuinen kuin normaalisti? Kova?
Ai niin ja päätä on särkenyt julmetusti noin viikon ajan. Hellittää vain vähäksi aikaa ja alkaa sitten taas.
Tuli niin omaa napaa taas...
viidenmutsi yk 3 kp 21/21-24? ovisplussa kp 10
Kommentit (107)
Essi: mulla on sama meininki. Just avasin punkun.
ON: mies tulee kohta kotiin lätkämatsista. Ja sitten ohjelmasa sänky hommia. Tänään oli ihan mielettömät alavatsakivut oikealla ja olin ihan kummissani töissä. Toivottavasti sitä ovista merkkais. Huomenna reisusssa siis ja sunnuntaina kun kotiudun mies ei varmaan ole kotona.
Että silleen.
T: Vacsuli kp 17/30-40, yk5
Josko sitä nyt varovasti vois uskoa, että plussa tuli:) Menkat neljättä päivää myöhässä ja tänään aamulla testiin tuli toooodella haamujen haamu. Saman tuloksen sain eilen illalla, vaikkakin se oli roskishaamu:) Kai jos siinä näkyy edes jotain väriä, niin se on plussa, eikö?
Mä nyt alan vähitellen siirtyilee tonne odotus puolelle ja toivottavasti tuutte perässä pian!
Kyl mä silti käyn lukee teijän kuulumisia täällä!
Mangona ilosta soikeena:O
kun en malta pysyä poissa! Meillä ollu jo pitempään (vuosia) yritystä joten ei tule kovin paljoa pinouduttua täällä... mut sitten taas tekee mieli kuumeilla ihan kunnolla. :)
Mulla on nyt kp 18/25-26 joten jännittää jo vähän. Testejä ois kaapissa 5 kpl, joista tulee puolitettuna 10 kpl... en oikein tiedä millon testailen eka kerran. Yritän odottaa tuonne kp 26 paikkeille, mut paljo mahdollista et en malta. Oireita on jatkuva migreeni, pientä ällötystä, tissikipu puuttuu (normaalisti on aina kipeät ennen menkkoja) ja kohdussa tuntunut eilisestä (dpo 5) lähtien välillä sellasta sykkivää jomotusta.
On niin pitkä ketju etten jaksa kokonaan lukea, mutta pari plussannutta näytti olevan viimeisellä sivulla, onnea! :) Yritän pikkuhiljaa päästä mukaan juttuihin.
Groove
En ole aikaisemmin uskaltautunut mukaan, ja olen miettinyt oikeutustani täällä, kun niin monet ovat yrittäneet pitkään ja itselläni vasta homma alussa eikä kokemusta mistään mahdollisista ongelmista. Nyt on kuitenkin pakko, kun ei kestä enää purkautumatta...
Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa, mutta vasta tämä kierto on ajoitettu niin, että olisi todellinen mahdollisuus tärpätä. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ei ole oikein ketään, jolle avautua, vaikka kavereilla onkin lapsia ja keskenmenoja niin en haluaisi siihen suuntaan kertoa mitään. Ja toinen puoliskokaan ei ole mitenkään yrittämällä yrittämässä, vaan ennemminkin katsellaan, mitä tapahtuu. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla. Nyt siis menossa kp 19/30 ja jännittää hitosti... Tuskin kuitenkaan testailen ennen kuin pääsiäisen jälkeen, mihin on vielä hullun pitkä aika.
Teretulemast uudet mukaan!!! Kiva et marraskuiset lisääntyy.
Valtavasti onnea kaikille plussanneille!!!:)
Omassa navassa ei juurikaan ihmeitä, mitä nyt pukkas jalkoihin ja vatsaaan joku ihme ihottuma, sellasta röhelmää mikä kutittaa välillä.. moista ei vuosiin ole ollut vaikka atoopikko olenkin. Oonpa kuullu et se olis jollain ollu eka raskausoire..;) Raskausaikana todella olen aina herkästi ihottumia saanut mutta voi toki
siis johtua jostain muustakin..?! Kävin ke solariumissa vuosiin, mietin olisko ihotuma tulla siitä mutta miks ihmeessä se on vain jalois ja vatsas, luulis et ois pukannu koko kropan täyteen.!?!
Sattuisko täällä olemaan joku jolla raskausoireena olis joskus ollu ihottuma????
tinsku kp19/25-30, ovis oli kp11-12
Hei Tinsku! Mun systerillä on vyöruusu, joka puhkesi juuri solariumin takia. Sen voi myös aiheuttaa kova stressi. Kerran kun on sen saanut, jää pysyvästi vereen ja voi olla ettei yhden kerrran jälkeen uusiudu enään ollenkaan. Systerillä solarium laukaisee sen, joten jäi ne hommat kokonaan. En toki halua pelotella, voihan se olla ihan tavallista ihottumaa. Mullekkin on tullut joka raskaudessa sellainen kummallinen vesikelloihottuma, mikä häviää itestään.
Toivottavasti sulla vain jotain kuivaihotumaa:)
...juu, eihän solarium mitään terveellistä kenellekkään, mut näin kevät talvella vaan ku olo tuntuu nuutuneelta ja iho kalpealta ni piristää hiukka omaa mieltä ku saa vähän väriä...En ole koskaan ennen kuullut et vyöruusun sais solariumista, mut uskon kyllä et se on mahdollista!Todella ikävää!!!
Mun ihottuma on kuivaa, ei siis vesikelloja, onneksi.
Mites teitä on muistettu/huomioitu naistenpäivän kunniaks??!!!
Mä sain ihanaa bodylotionia ja suihkusaippuaa...;)
Nyt täytyy mennä hiukka päikkäreille ku iski armoton väsy..zzzz!!!;)
tinsku
Mangonalle plussasta! Vedäthän monta meitä matkaasi odotuspuolelle!
Uusille tervetulotoivotukset!
Tanni84, pahoittelut negasta. Itsekin testasin negan tänä aamuna. Millä Tanni84 testasit? Minulla oli Onni-testi ja kiertopäiviä (keskenmenosta laskettuna) 28/29. Negahan siihen testiin tuli. Mut jos noi päivät on niin aikaset ja testi ei niin herkkä.. :) Toivossa on hyvä elää. Lämmöt edelleen 37 tienoilla ja rinnat kipeet. Mahallaan makaaminenkin tuottaa vaikeuksia. Noh, nyt taas malttaa vähän odottaa. Ehkä. On tää ihan hullua piinaa!
Mukavaa viikonloppua!
Malttamattomana testasin tänä aamuna ja sain haamun!! Testaan vielä parin päivän päästä uudelleen, haluan nähdä sen vahvan viivan että uskon tämän todeksi. :)
Meillä siis kuudennella yrityskierrolla toimi greippimehu ja oviksen tarkka tikutus. Pupuilua ennen, ovispäivänä ja sitä seuraavana.
Olen ollut tosi väsynyt ja hiukan pahoinvoiva, myöskin hermostunut ihan mitättömistä asioista. Mutta olen ollut kaikkea tätä myös kaikkina edellisinä kiertoina, siis ihan mielikuvituksen syystä.
Onnea Ananas-pienelle, ja paljon plussatuulta muillekin!!
Shayen rv4+1 tai kp30/31
ja mangonalle myöskin!! (niin innoissaan, ettei muista edes kaikkea kirjoittaa!)
Kirjoitin tuossa aiemmin haamujen haamusta joka muuttui sitten haaleaksi viivaksi ja useammasta testistä, nyt jo yhteensä viisi (nolona testien määrästä)
Piti minun siis vielä kertaalleen kokeilla, edelliset neljä testiä oli mammaksin herkkiä 10 testejä ja tänäaamuna testasin apteekin omalla johon tuli ihan selvä viiva joskin vielä vaaleampi kuin kontrolliviiva ihan oikean testiajan sisällä... siis olen plussannut!! JEE!
Edelleenkään ei suuremmin mitään oireita ole, ehkä jonkin verran on nipistellyt vatsaa ja selkää on särkenyt, mutta selkäsärky voi johtua seisomatyöstäni. Rinnat on huomattavasti isommat kuin normaalisti, mutta ei kipeät. Muistelen että edellisessäkin raskaudessa rinnat rauhottui nopsaan.
Turvotusta on vaikka naapurille antaa, housut puristaa ja paukuttaa.
Viime viikon närästyskin on kadonnut???
Nyt vain kyttään pysyyky täti poissa.
Plussatuulia puhaltelen mahdottomasti teille muillekin ja alan varmaan kuikistella tuonne odotuspuolelle, tulkaahan perässä ++++++++(puhkuu)
Ai niin ja tämä tärppi sattui yk4
Kmk ihan ihmeissään edelleen
Hieno juttu. Täällähän alkaa plussia oikein ropisemaan!!! :)
Millä testillä shayen olet testannut?
Shayen ja kmk75!!!!
Tinttana: Testasin mammaksin herkällä liuskatestillä. Mut ei oo täti tullu vielä joten toivoa on. Ja rinnat on kipeet, mut niin ne on muutenkin ennen menkkoja. Että ei mitäään selkeitä oireita..ja lämpöjä en aamulla muistanu mittailla, mutta vois huomenna taas yrittää muistaa..
Oon huomannut, että useilla lämpö on 37 asteessa oviksen jälkeen, muta itelläni on se jossain 36 paikkeilla..mutta siis ennen ovista ne oli se puoli astetta alhasemmat..et sekin on vissiin yksilöllistä??
Ajattelin, jos huomenna ei menkat ala(pitäis alkaa),niin maanantaina testaan uudestaan.
Hitsi kun tekee mieli kaikkee hyvää nyt! Vaikka tulin just kotiin 50-vuotis juhlista ja söin siellä ihan itteni ähkyyn ruokaa ja kakkua, niin silti tekis vähän mieli jotain vielä :):):) Oispa suklaata...ja sipsii!!!!NAM!
Viikonlopun jatkoja tytsyille!
- tanni - kp28/26-28
Voi sentään, kylläpä nyt viikonloppuna plussia ropisee! :) Oikein paljon onnea Mangona, Ananas-pieni, Shayen ja Kmk75 ja muutkin, jos nimi pääsi minulta unohtumaan!
Tanni84: Sinullapa on jännät paikat! Tsemppiä ja plussatuulia!
Tinttara76:lle myös tsemppiä ja plussatuulia, toivottavasti nega muuttuu vielä plussaksi!
Minä en aio aloittaa ensi kierrossa enää clomeja. Tein päätöksen tänään, sillä en kestä enää näitä oireita ja ainaista pettymystä. Kolme kiertoa jo olen niitä syönyt ja nähtävästi turhaan. :( Oireita on vaikka muille jakaa ja siksi onkin niin kamalan ristiriitaista odottaa sitä plussaa, kun tietää, että oireet ovat vain clomeista, eikä oikeita raskausoireita. Pääsiäisen jälkeen pääsen seurantaultraan, joten aloitan clomit sitten uudelleen silloin...Vauvakuume on niin kova, että olen nyt monena yönä nähnyt olevani raskaana ja aamulla on ihan masentavaa nousta sängystä ylös, kun tajuaa sen olleen vain unta.
Mutta plussatuulia teille kaikille muille!!!
Rizza kp 25/28-29, dpo 10, yk 22
Muistattehan ilmoittaa plussan tuonne kuukausilistankin alle, jos haluatte listan plussanneisiin. Täältä on niin vaikea bongailla kuka on plussannut.
Lukaisin tuolta esittelypinosta, että plussanneita marraskuulle on jo ainakin kymmenen! Tosi hieno juttu. Jatketaan samaan tahtiin :)
Ensiksi hurjasti onnea kaikille plussanneille!!! :) Toivotaan, että plussia tulee vielä paaaaaaljon lisää meille muillekin!
).( Täällä on tylsät päivät menossa... Tällä hetkellä kp27/32, mutta en edes kuvittelemalla keksi yhtään mahdollista raskausoiretta. :( Muutama päivä sitten oli vielä alavatsa menkkamaisesti kipeä ja alaselkää särki, mutta nyt ei enää tunnu missään mitään. Ja kun pillereiden lopettamisen jälkeen on vasta ollut yksi kierto takana (32 pvää), en edes tiedä mikä olisi se normaali kierto ja ovuloinko edes (tässä toisessa kierrossa kun ei ollut edes kunnon merkkejä ovulaatiosta). Taidan hakea tikut seuraavalle kierrolle ja aloittaa sen greippimehun juomisen, jos vaikka olisi sitten helpompaa ajoittaa petipuuhat... Eilen piristyin kun siskon kanssa juteltiin yleisesti vauvoista jne. ja hän sanoi, että jos äidin geenit olen saanut niin pitäisi tärpätä tosi nopeasti. Siskolla taas ei tosin ole tärpännyt niin nopeasti...
Anteeksi omanapaisuus, toivottavasti siis tulee plussia vielä tälle porukalle paljon! :)
Meea81, kp27/32(?), yk1
Ihan ensin paljon onnea kaikille onnekkaille plussaajille!
Rizza: Ihan samoissa mietteissä olen! Mulla on toinen Clomikierto ja " raskausoireita" on vaikka muille jakaa. Sama oli viime kierrossa.
Pahin on kuitenkin, että nuo tabletit tekee musta ihan raivohullun välillä. En mä täällä huuda ja kilju, mutta olen täynnä kiukkua. Kaikkien tekemiset ärsyttää ja kaikki on mielestäni ihan outoja :). Pinna on lyhyt ja lapsi kyselee, että miksi olen kiukkuinen. Vaikken huuda, niin kyllä varmaan jo ilmeestä näkee mielentilan... Miehelle nalkutan joka asiasta.
Loppukierron olen onneksi ollut normaali. Mietin vakavasti jatkanko Clomeja.
Koralli: Ymmärrän hyvin ajatuksesi palstatauosta, vaikka kovasti toivon, että jaksat pysyä porukoissa! Paljon jaksuja!
Syre: Höpsistä! Kyllä kaikki pitempään yrittäneet ovat olleet uusia joskus. On se eka yrityskerta tai ihan mikä vaan, kaikilla meillä on sama päämäärä. Itse ainakin olin alussa ihan malttamaton ja intoa täynnä! Ja niin kaikkien pitäisikin!
Testasin aamulla kierron ekan negan =(. Huomenna tai ylihuomenna yritän vielä uudestaan.
AnniHelen@ Kp24/~28 dpo10 yk14
Pahoitteluni negasta, jospa se ei vielä vaan näy. Pidetään vielä toivoa yllä!
Ikävä, että sulla ja Rizzallakin on clomeista ollu noin sivuoireita. Mulla ei mitään feikkiraskausoireita ole niistä kyllä tullut. Ainoat ongelmat on olleet ne kuumat aallot kierron alussa jne.
Mä pistin harrasteblogin pystyyn, laitanpa osoitteen tänne, niin mun on pakko sitä päivitellä joskus, ku tiiän, että joku voi siellä käydäkin ;)
http://koralli73.vuodatus.net/
Yritän näet saada vähä ajatuksia muualle.
Koralli kp 17 dpo5 yk21
Kmk75, eiköhän se plussa ole! Varmasti se siitä vahvistuu pikku hiljaa! Onnea!
Valkovuodosta mulla on monenlaisia kokemuksia. Välillä on ollu oviksen jälkeen hyvinkin kuivaa ja välillä lorahdellut valkkaria paljonkin, mutta raskaana en silti ole ollut. Edellisessä plussakierrossani oviksen jälkeen valkkaria oli silloin tällöin vähän, mutta ei ihan järkyttäviä määriä. Mä en ainakaan osaa sen perusteella tulkita yhtään mitään.
Nyt naukkailen punaviiniä, jos se vaikka auttaisi kiinnittymiseen... Eihän sitä koskaan tiedä...
Essi78 kp26/35