Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*marraskuun maitonassut viikko 10*

03.03.2008 |

Aloitanpa jo uuden viikon. Aivan ensiksi onnea helmee! Yritän päästä perästä;).

Olo on niin jännittynyt. Ajattelin, että sieltä ne menkat tulee, kun selkää särkee aivan valtavasti. Alaselkää jomottaa ja vihloo välillä pakaraan ja reiteen asti. Myös alavatsalla on tuntemuksia kamalasti. Sitten kuitenkin luin netistä, että alaselkäkivut ovat monella raskausoire. Tuli positiivisempi olo taas. Uskon, (tai yritän olla kyllä ajattelematta niin), että voisin olla raskaana. Nälkä on koko ajan. Vaikka olisi vasta äsken syönyt niin jo vatsa kurnii. Rinnat ovat arat eikä makeaa tee sillä tavalla mieli kuin ennen kuukautisia. Sen sijaan kaikkea terveellistä ja suolaista kyllä. Juustonaksuja teki aivan valtavasti mieli, mutta kuitenkaan en pystynyt syömään kuin pari. Enkä pystynut olemaan miehen lähelläkään kun söi niitä.

Valkovuoto on valtaisaa. Aivan kirkasta ja on niin hitsin märkä olo aina;). Kuvotusta esiintyy silloin tällöin. Sitä tosin myös ennen kuukautisia. On tämä niin jännää...

Tämä selkäsärky on kyllä tosi ikävää:(. Pistää tosi äkäiseksi kun koskee niin kovin koko ajan. Hieronta helpottaa hetkeksi, mutta ei koko ajan kehtaa miestä pyytää hieromaankaan.

Ja en tiedä voiko olla, mutta kohdunseutu on eri tuntuinen kuin normaalisti? Kova?

Ai niin ja päätä on särkenyt julmetusti noin viikon ajan. Hellittää vain vähäksi aikaa ja alkaa sitten taas.

Tuli niin omaa napaa taas...

viidenmutsi yk 3 kp 21/21-24? ovisplussa kp 10

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on alkanut ja montako päivää sitä on? Mistä se johtuu? Alkoiko vaan yhtenä kauniina päivänä, vaikka koskaan aiemmissa kierroissa ei ollut ollut?

Mulla eilen pupuilun jälkeen tuli kirkasta verta housuihin ja pyyhittäessä melko runsaastikin. Laitoin pikkuhousunsuojan. Pientä tuhruttelua jatkui koko illan. Aamulla oli vielä tullut ruskeaa tuhrua. Tänään koko päivänä ei mitään ja kun olin äsken jumpassa, tuntui että nyt tulee kyllä jotain housuihin ja ruskeaa tuhrua tulee taas. Kuvittelin eilen että se johtui vaan siitä että limakalvot joutui koville tms, kun oli aika kuivaa jo kuitenkin. Mulla ei oo IKINÄ ollut tiputtelua, eikä oo tullut verta pupuilun jälkeen. Oon aivan ymmälläni. Mitään kirvelyä ei ole eikä satu mihinkään. Nyt menossa kp 19/24-29. Ovis oli todennäköisesti kp17. Meni nyt sitten mun kroppani tällaisenkin homman vielä kehittämään... Olisin toiveikas, jos voisi olla kyse kiinnittymisestä tms, mutta siitä ei vielä tässä vaiheessa voi olla kyse.

-Annique-

Vierailija
42/107 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täti tuli, vähän ajoissakin jopa, kp27 siis vaihtui 26.

Tuosta välivuodosta Annique kyseli, mulla oli elämäni eka sellainen kokemus tossa marraskuussa, alkoi kp10 vuotamaan just kirkkaalla verellä mut äkkiä muuttui sitten tuhruksi, sitä tuhrutteli enemmän ja vähemmän tollasen vähän reilu pari viikkoa. Oli sitten puhdasta vajaan viikon ja sitten alkoi kunnon menkat taas.

Se kierto oli siis siinä yrityksen kannalta, en tiedä mistä johtui, epäilen tosin että siitä keskenmenosta mikä tuli syyskuussa, sen jälkeen ehti olla yhdet menkat tavallisesti lokakuussa ja sitten seuraava kierto menikin tohon välivuotoon marraskuussa.

No, aivan sama, taisin olla siis oikeassa tänään päivällä mitä juttelinkin tänne että se km varmaan vaurioitti mua jotenkin sisältä ja nyt en vaan enää koskaan voi tulla raskaaksi. Keskenmenon jälkeen mulla on nää kierrotkin ollu melkein jokainen eripituinen 26-30 ennen sitä oli 29 aika jämpti.

Ei pysty nyt ajattelemaan enempää tätä, sattuu liikaa. Mies tossa just toivoi ettei pidettäis taukoa yrityksestä kuitenkaan, koittaisin vaan muuten ottaa rennommin ens kierron, mutta en tiedä, mulla on masennustaustaa ja pelkään että se alkaa kohta uusia, ahdistaa, tulee kohta vuosi täyteen tätä odottamista toivomista pettymistä ja nyt vielä sitten pelkäämistä että mitä jos todella ei koskaan toista kuulukaan ;(

synkin iltamiettein, amber kp1/26-30 yk6,

eli joulukuisiin menee jos menee mihinkään edes enää ikinä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 27 vaihtui siis kp1 ja kierto oli taas näköjään lyhyt eli se 26. No aivan sama kai se on miten nää asiat tänne koittaa naputtaa, kun se tärkein tulos puuttuu aina vaan, pedanttina vaan korjasin kun huomasin mokani.

amber taas tuskissaan :(

Vierailija
44/107 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi78, muistan sinut myös jo melkein vuoden takaa! Onpa harmi, että sinullakin on ollut keskenmenoja. Toivottavasti kuitenkin pian tärppää. :)

Minähän olen ollut julkisella hoidossa syksystä asti ja " vasta" clomeja syön nyt kolmatta kiertoa. Tässä kierrossa tosin annosta nostettiin kahteen tablettiin. Valmis olen menemään vaikka kuinka rankkoihin hoitoihin vaan, jos vaan sen pienen vielä joskus syliini saan. Mieskin on kannustavana mukana ja oli itse syksyllä valmis menemään spermatestiin oma-aloitteisesti. :)

Tupla-annos clomeja tekee kyllä jo minun kohdallani aika huonoa: hitsin kuumat aallot saan riesakseni tasan joka ikinen yö kierron päivistä riippumatta! Aivan kamalaa. Päänsärkyäkin oli tablettien popsimisen aikaan alkukierrossa ja nyt se on taas alkanut vaivata ovulaatiosta lähtien. Aikaisemmissa clomikierroissa rinnat ovat kipeytyneet noin viisi päivää ennen menkkojen alkua todella kipeiksi ja pari päivää ennen menkkoja myös huimaus on aikamoista. Tässähän näitä jo olisi aivan kuin raskausoireita, mutta kun ei niin ei! Onko muilla näin paljon oireita clomeista?

Lapsettomuustutkimuksissa erikoislääkäri huomautti painostani ennen joulua ja sanoi, että muutama lisäkilo ei olisi kyllä pahitteeksi. Huoh, aivan kuin se olisi niin helppoa, kun on koko ikänsä ollut todella laiha. No tässä olen yrittänyt " lihottaa" itseäni ja äsken saunasta tulleena oikein säikähdin, että mikäs ihmeen vatsamakkara se tuossa vyötäröllä möllöttää!?! En minä sitä sentään halunnut ja kiloja on tullut ehkä vaan 1-2. :( Taitaa jäädä lihottaminen tällä tytöllä kyllä tähän!

Plussaonnea kaikille!

Rizza kp 21/29-30, dpo 6, yk 22

Vierailija
45/107 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa saada suurperheellisiä seuraksi:). Meillä siis kuumeillaan jo kuudetta, joten et ole ainoa " hullu" ;). Myös meillä alkoi yritys alkuvuodesta ja yhden kerran olin jo aivan varma raskaudesta. Kaikille jo hehkutinkin, että kyllä jo kokeneena konkarina tunnen nämä jutut ja raskaana taidetaan olla. Ja vielä mitä! Nolosti testasin negaa vajaa vuorokausi ennen menkkojen alkamista. Nyt olenkin aika jalat maassa yrittänyt olla.

Amber04: Pahoittelut tädistä:(.

Annique: Mulla oli välivuotoa viime kierrossa. Kierto oli muutenkin ihan outo. Vain 21vrk ja hiivalla höystetty. Luulen, että siinä kierrossa ei ovista tapahtunutkaan. Selkeät oireet siitä puuttuivat. Vuoto alkoi n.kp10 ja jatkui melkein menkkojen alkamiseen asti. Positiivisena asiana kuitenkin voin kertoa, että myös raskautumiskierroissa olen kärsinyt vuodoista. Varsinkin rakastelun jälkeen. Tässä kierrossa testasin ovisplussan kp 10 ja kp 12 alkoi vuoto, joka kuitenkin lakkasi vuorokaudessa. Nyt oli selkeät ovisoireetkin. Vuotoa ei ole tullut sen jälkeen ja saa luvan pysyäkin poissa!

ON: Nännit on todella arat ja mies pottuilee mulle jatkuvasta syömisestä. No, enhän minä paljon syö, mutta usein. Olen ajatellut, ettei ainakaan ole tunteet olleet pinnalla, mutta tänään on ruvennut itkettämään tosi herkästi. Katselin tyttären jääkiekkoharjoituksia kyyneleet silmissä=D. Mutta taitaa liittyä mulla tähän kiertovaiheeseeen muutenkin. Ellotus-ällötystä on silloin tällöin. Valkovuoto edelleen järjettömän runsasta, mutta onneksi edelleen kirkasta. Menkoista ei ainakaan vielä ole oikeastaan tuntemuksia, vaikkakin kipuilee vatsassa välillä sen oloisesti pikkaisen. Mutta ei ihan kuitenkaan ehkä yhtä samalla tavalla. Vaikea selittää. Selvin oire mahdollisesta raskautumisesta on nyt kyllä rinnat. Siis ainut sellainen mitä ei ainakaan ennen ole tullut ennen menkkoja. Vihloo kyllä, mutta nännit ei ole olleet näin arat kuin raskaudessa. Ja ne nystyrät ovat muuten myös " koholla" . Onkohan olleet aiemmin? En tiedä. Luin kuitenkin, että sekin voisi liittyä raskauteen. Ja yhden uuden jutun olen keksinyt. Nimittäin nenä on varsinkin aamuisin ihan tukossa. Eikös sekin ollut oireisiin lueteltavissa?

Melkein jo ostin tänään testin, mutta onneksi jäi aptekkiin. Mies alkaa olla jo aika varma. Se on ennenkin nähnyt minusta ennen kuin olen itse tajunnut. Muutun kuulema. Tiuskin ja itken herkästi. Toisaalta nyt on ollut niin paljon stressiä kaikenlaisista asioista, että ei ihmekään:(. Rahahuolia ja muuta. Joten voi johtua ihan siitä. Suht rauhallisin mielin tässä mennään, mutta alkaa jännittämään kyllä päivä päivältä enempi.

Plussatuulia meille kaikille+++++!!!!!

viidenmutsi yk 3 kp 23/21-31. 2 kiertoa 31 vrk, viime kierto 21 vrk, nyt ovisplussa kp 10

Vierailija
46/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih Amber04! Tosi surku, että se kirotun täti tuli kylään:( Mä niin jännäilin sun puolesta, kun ollaan oltu aika samoissa päivissä:((( Sun viestistä kuuli kyllä surun ja turhautumisen. Yritystä on teillä takana aika kauan, joten voin kyllä kuvitella, että mitkään lohdutukset ei varmaan tällä hetkellä hetkauta. Ehkä sellainen hengähdystauko onkin ihan hyvä. Meillä kävi esikoisen kanssa sillai, kun ei alkanut tapahtumaan mitään, mies ehdotti taukoa koko hommaan, niin ei mennyt kauan kun huomasin olevanikin raskaana. Toivottavasti löydät vielä voimia uuteen yritykseen, ethän vielä luovuta!

ON: tänään aamulla tein taas kolmannen negatestin ja pisti se kyllä mielen apeaksi:( Koko päivän on muutenkin sattunut mahaan, joten pahoin pelkään, että täti tulee viimeistään huomenna:(

Onneksi on tämä palsta mihin purkaa välillä syräntä, kun täällä ulkomailla on aika yksinäistä:(

Vierailija
47/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moip!

Kurkistelin jo eilen teidän marraskuisten keskusteluja ja nyt päätin lyöttäytyä joukkoon mukaan. Eli toista murmelia meille toivotaan ja jänniä päiviä eletään. Tänään kp 33/31-37. Mä en oo ikinäkään saanu ovista tikutettua, joten ihan mutu-pohjalta tässä mennään. Esikoisen kanssa tärppäsi 7kk yrityksen jälkeen ja toiselle lapselle on näytetty vihreää valoa jo yli vuoden päivät. Tällä hetkellä oon ite ihan kaameassa nuhataudissa, joten osa kuvitelluista oireista saattaa johtua ihan siitäkin. Oon yrittänyt olla ihan lungisti ja ajatella kaikkea muuta, kuin näitä vauvakuumeisia juttuja. Siinä kuitenkaan kovin hyvin onnistumatta, heh.

Noh, palaan juttuun, kun jotain uutta ilmenee. Voimia kaikille lopuille jännäilijöille, lohdutushalit niille, jotka saivat taas tädin luokseen ja ennen kaikkea onnittelut jo plussanneille!

-gettu

Vierailija
48/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpäs kotiäidillä muutakaan? Aamu alkoi taas ellotuksen merkeissä. Melkein oksensin. Meni kuitenkin ohi aamupalan jälkeen. Sitten alkoikin ihme siivousvimma, jota ollut pari päivää. Olen pessyt ikkunaa, lattiaa ja vessoja(oikein juuriharjalla, siis niitä vessoja). Ja jänskä juttu, en aamulla saanut toppahousujen vetoketjua kunnolla kiinni, kun lähdin tyttöä kouluun kuskaamaan. Vetäisin vaan yökkärin päälle toppavaatteet ja se hiukkakin mitä vetoketjusta kiinni sain kirrasi ihan liikaa ja sattui. Pientä turvotusta;).

Jännittää kyllä jo melkoisesti. Sen takia kai purankin koko ajan täällä tuntojani. Laitoin edelliseen viestiin väärin nuo kierrot. Ei mulla ollut kuin yksi kierto sen 31 vrk ja viime kierto 21 vrk. Eli menkat 20.12, 20.1 ja 10.2. Nyt ei tarttis tulla lainkaan! Ennen joulukuun menkkoja oli ihan miten sattui, tyyliin 2pv vuotoa, viikko taukoa ja 1pv vuotoa... ja sitten saattoi vuotaa tosi pitkään.

viidenmutsi yk 3 kp 24/21-31, tasan 2 viikkoa tänään ovisplussasta:))), toivossa on hyvä elää.

Vierailija
49/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli mukavasti taas viestejä ja erityisesti kiinnosti tuo Anniquen viesti sekä keskustelut lapsettomuushoidoista.

Itsellä on siis jo kaksi lasta, mutta haluamme kolmannen. Edellisestä raskaudesta tulee jo 8 vuotta, joten ikää ja painoa on tullut roimasti lisää.

Yksityisellä kävin gynellä tutkituttaan paikat nyt tammikuussa ja kaikki oli ok! Seuraavaksi olen ajatellut tutkituttaa putket, ovatko auki sekä teettää miehen simppatestin, nämäkin yksityisellä.

Kysymys kuuluu, että mihin sitten otan yhteyttä, jos haluan muuta " lapsettomuushoitoa" . Onko se terveyskeskuksen omalääkäri vai mennäänkö tuonne väestöliittoon suoraan ilman lähetettä, vai mikä on systeemi? Onko jollain kokemusta Helsingin alueen yksityisestä toiminnasta, mitä klinikkaa voisitte suositella? Missä netissä olisi kattavat sivut hoidoista ja esim. noista Clomeista (öh, mitä ne on, auttaako mitään jos on säännöllinen kierto).

Me saimme kaksi lasta " kertalaakista" , joten olemme aika hämmennyksissä, kun kolmatta ei kuulu... Varmasti tällä ikää (34) saa odottaakin, mutta näin ennakkoon kyselen miten edetä, jos hoitoihin halutaan mennä?

Paljon tsemppiä AnniHelen@, Rizza, Vacsuli75, Annique ja muut pitkään lasta toivoneet. Itsellä taivalta on vasta 10 kiertoa, mutta NIIN samanlaisia fiiliksiä tästä " tädistä ovulaatioon ja ovulaatiosta tätiin" -elämistä.

Plussapuhureita!!

-fatmama-

Vierailija
50/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidenmutsillahan on tosi jännät paikat! Vaikuttaa tosi hyviltä nuo sinun oireet! Milloin meinasit testata?

Gettu, tervetuloa!

Amber04, pahoittelut kovasti tädistä! :(

ON: menin eilen sitten sen Aconin testin hätäpäissäni tekemään, ja näytti testiajan sisällä negaa. Unohdin sen keittiön apupöydälle ja töistä tullessani siinä oli toinenkin viiva! Ihan selvä, näkyi hämärässäkin huoneessa. Roskishaamu siis. Arvatkaa harmittaako, etten katsonut aamulla sitä enää töihin lähtiessäni, kun oli niin kiire. Nyt en tiedä, ilmaantuiko se viiva siihen pari minuuttia tuon testiajan jälkeen vai vasta iltapäivällä.. Eli tuo nega ei helpottanut ollenkaan asiaa! Kyllähän tiedän, ettei noita testejä saisi enää myöhemmin tiirailla, mutta.. Olisi kotona apteekin oma testi, mutta nyt yritän olla testailematta ennen viikonloppua kun jotain voisi oikeasti näkyä kun jos on näkyäkseen.. Nyt kun vasta kp25/29. Voi hitsi!

Tinttana

Vierailija
51/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kovin montaa viestiä tähän laittamaan... :)

Aamulla neuvolassa selvä ja vahva plussa! Kiitos teille, viivanvahvistumista toivottaneille. Siirryn toiselle puolelle ja toivottavasti pysyn siellä...

++++++++++ ja onnea teille!!

Ananas-pieni

Vierailija
52/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin olisi kp 29 ja 30. Pitäisi ainakin näyttää. Oli tulos sitten mikä tahansa.

Hitto, se alaselkäsärky tuli taas:(. Ja muutenkin menkkamaisia tuntemuksia. Jouduin ihan kaurapussin lämmittämään ja se onneksi vähän auttaa. Aika kovastikin koskee vähän sinne ja tänne. Kohdun sivuille ja selkään ja sitten jonnekin sinne välille(?). Ikävää, kun väkisinkin pelottaa olisiko menkkoja enteilevää:((. Rintoja koskee tosi paljon just tällä hetkellä ja väsymys iski yht´äkkiä totaalisesti. Taidankin mennä ottamaan tirsat. Kun mieskin saapui juuri kotiin.

Kirjoittelemisiin.

viidenmutsi samat päivät ja kierrot kuin aiemmin

Vierailija
53/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä se tätiä on eikä mitään muuta, taitaa tosin tänään varmaan olla " oikeesti" kp1, kun eilen tosiaan vasta illalla alkoi ja vain vessassa eli pyyhittäessä tuli vuotoa, side oli aamullakin vielä ihan tyhjä. Toisin ku tänään, tulee ihan täysillä eli pidän nyt sitten että tämä on kp1 :/

Juteltiin miehen kanssa illalla paljon ja hartaasti tästä, eihän tää että nyt alkoi vasta yk6 ole edes pitkä aika, jos ei ota huomioon että kohta vuosi kuitenkin jo yritetty oikeestaan kun se keskenmeno tuli syksyllä, eli ihan hyvin ehtii tässä kevään mittaan vaikka tärpätä eikä ole edes kummallisen isot ykt sittenkään,

minä siis olin täysin sitä mieltä että jättää ainakin yhden kuun kokonan väliin, mies taas meinasi että ei jätetä väliin, ja ei me kai nyt sitten jätetäkään :)

Täytyy vaan koittaa vähän vähemmän stressata, ajateltiin että jos sen puoli vuotta on tuloksetta yrittäny, ni sitten meen käymään lääkärillä jos vaikka tutkis vähän ettei se km tosiaan aiheuttanu mitään häikkää (onko mahdollistakaan että olis vaurioittanu mua jotenkin? En tiedä edes mutta korvien välissä jäytää sellainen pelko ja ajatukset piinaa että parempi varmaan ottaa selvää) kun ei ollu siis mitään jälkitarkastusta tms,

ja alan nyt kun tää täti häipyy niin laihduttamaan, ainakin jos n 15kg sais pois kesään mennessä taas ni vois olla enemmän onneakin tärpin suhteen,

esikoista kun aloin odottaa (yk4) niin olin juuri ennen laihtunut 25kg ja toista (mikä meni kesken siis) aloin odottaa myös laihduttuani 12kg (yk4), niin jos taas kävis sama. Kauhee kyllä että olen jojo :/

Mutta kiitos tosi kovasti teille jotka tsemppaatte, kyllä tää tästä varmasti taas auringoksi muuttuu mullekin ja marrasnassun antavat plussat teille jokaiselle kiitokseksi toivon ;)

Plussaonnea erityisesti sulle Mangona kun niin kohtalotovereita tää kierto oltiin, viikonloppuna se sulle tulee viimeistään eiks niin :)

Nyt äkkiä syömään ja takaisin töihin, paljon on vielä hommaa jäljellä ennen kotiin pääsyä!

amber kp1/26-30 yk6 ja joulukuisiin jahka " viitsin" :)

Vierailija
54/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään alkanut valkovuoto uudelleen viikko oviksesta? Minulla on tänään ollut alushousut ihan koko päivän märät, kun monta kertaa on holahtanut vuotoa housuihin. Ja olen saanut ravata varmaan tunnin välein vessassa tarkistamassa, ettei menkat vaan olekaan tulossa. Viikon päästähän niiden pitäisi vasta alkaa. Ikinä ennen ei ole tullut tällaista " oiretta" vastaan.

Rizza kp 22/29-30, dpo 7, yk 22

Vierailija
55/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ananas-pieni!!! Ihanaa, että saatiin tähän pinoon taas yksi plussa lisää! :)

Niin, kyllä mä olen sinänsä tyytyväinen siihen, että olen tullut jo ainakin 2 kertaa raskaaksi, vaikka kesken on sitten mennytkin. Ja vuosi sitten tulin raskaaksi ekasta yrityskierrosta. Km:t antaa toivoa siitä, että voin vielä tulla raskaaksi uudelleenkin ja jospa se joku kerta kestäisi sitten ihan loppuun asti! Toivottavasti tuolla kohdussa on kunnon limakalvot ja muut olosuhteet... sitä tässä lähinnä pelkää että mussa on joku sellainen vika, että aina menee kesken...

Essi78 kp24/35 dpo3

Vierailija
56/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut marraskuu(kaan) sitten meidän kuukausi. Aamulla testasin negan kp 28. Eilen oli jo aika menkkamaisia oireita, mutta testasin silti aamulla, kun sitä plussaa toivoo niin kovasti. Niinhän sitä negaan sai tyytyä ja nyt sitten parhaillaan täti tuhnuten tulevi. Täti varmaan kuuli kutsun testituloksesta ja pörhälsi paikalle.

Aina se vaan laittaa mieltä matalaksi lähteä uutta kiertoa kohti. Kokonainen kuukausi taas edessä. Miksei ihminen voisi ovuloida vaikka parin viikon välein, ettei olisi niin pitkä aika odottaa. Kaikkihetimullenyt! :)

Ihanaa silti, että muutamat ovat plussanneet. Toivottavasti kaikki meistä kokisivat sen vuorollaan.

Mietin seuraavaa kiertoa ja raskautumista myös siinä mielessä, että tuleva lapsi olisi sitten aivan loppuvuodesta syntynyt. Eskariin siis menisi 5 v. iässä ja kouluun 6v ja saisi luokkakavereista viimeisenä ajokortin jne. Siinä on iso ero kehityksessä ja muutenkin onko syntynyt alku- vai loppuvuodesta. Olenko ainoa joka näitä miettii?

Vierailija
57/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza: Mulla alkoi tässä kierrossa noin viikko oviksen jälkeen tosi runsas vetinen valkovuoto. Eikä mullakaan ennen ole tällaista ollut. Pöksyt tosiaan märkänä kaiket ajat... Toivottavasti merkkaisi raskautta meillä molemmilla:). Tänään ollut kyllä vähän kuivempaa, liekö huono merkki? Oviksesta tasan 2 viikkoa.

viidenmutsi yk 3 kp 24/21-31

Vierailija
58/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään olen taas taustaillut, mutta joka päivä olen viestinne lukenut ja ollut " hengessä mukana" . Oli kyllä tippa välillä linssissä kun luki teidän kirjoituksia. Hieman alkoi hävettämään kun itsellä on kuitenkin aika hyvin asiat (1 terve lapsi), kun toisilla ei ole edes sitä yhtä. Siis silleen hävettää, kun itse olen monesti valitellut kun ei tärppää vielä. Ja eihän niitä yrityksiä ole edes kovinkaan paljon.

oviksen bongasin tänään! =) Eilen kyllä touhuttiin, mutta varmaan vielä tänäänkin! Mulla ei ole enää selviä ovis oireita. Ne hävis km:n myötä.

amber04, hyvä että miehesi oli sitä mieltä että jatkatte yrittämistä. Onhan se vaikeaa olla stressaamatta, mutta yrittäähän aina voi. Tsemppiä jatkossa!!

ananas-pieni, PALJON ONNEA PLUSSASTA!!! =)

nyt mentävä....kp15/27 yk2 (nollattu km:n jälkeen)

Vierailija
59/107 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza: Inhottavia noi Clomioireet. Mulla on yhdellä tabletilla jo ihan tarpeeksi oireita. Ärtyisyys on pahin. Muut oireet onkin sellaisia, että saavat kuvittelemaan raskautta. Painoasiassa en ole kohtalotoverisi ollenkaan. 10 kiloa pitäisi pudottaa kiireesti! Valkkisoireesta en tiedä, mutta tosi useinhan se mainitaan raskausoireeksi! Peukut on pystyssä!!!

Viidenmutsi: Multa meni ohi, oletko vielä testannut? Kyllähän noin monta päivää oviksesta jo testit näyttäis tuloksen. Taidat olla hyvähermoinen, itse olisin aivan vasrmasti jo testannut... Parikin kertaa =). Plussaonnea!

gettu: Tervetuloa! Vähän samanlailla mullakin, ekaa toivottiin n. 9kk, mutta välissä oli yksi alkuraskauden km ja nyt on yli vuosi yritetty toista.

Fatmama: Samoissa aatoksissa ollaan! Ikää ja painoa on tullut edelliskerrasta. Ja mietin kanssa mihin klinikalle menisin. Kiitos tsempeistä ja sinne kans samaa.

ananas-pieni: Onnittelut plussasta!

Perhanan clomit! Rintoja pakottaa taas ja jos jonkinlaista kovaa nipistelyä on. Ei pääse tämä projekti unohtumaan...

AnniHelen@ kp20/n.28 dpo6 yk14

Vierailija
60/107 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta ananas-pieni!!!

Amber: Hienoa että sinulla on mieskin noin sydämestään mukana " projektissanne" . Varmasti tekee hyvää jos pystyy siirtämään ajatuksiaan pois. Kuten sanoit, ei tuota yritystä varsinaisesti ole vielä niin paljon takana. Iän myötä kuitenkin vaikeutuu.

babydre@m: Pahoitteluni tädin saapumisesta ja onnea uuteen kiertoon! Minäkin olen aikaisemmin miettinyt tuota marras-joulukuuta syntymäkuukautena. Aloitimme tarkoituksella yrittämisen niin että la olisi ollut tammikuussa. Sain tietää vakinaistamisestani pari kuukautta aikaisemmin, joten olisimme hyvin voineet aloittaa heti lapsen yrittämisen, mutta " taktikoin" niin että ei lapsi sitten synny loppuvuodesta (kuinka tyhmää se olikaan näin jälkikäteen ajateltuna!!). Itse olen syntynyt tammikuussa ja paras ystäväni lapsuuden ajoilta on syntynyt loka-marraskuun vaihteessa. Hänet on siis vasta " tehty" kun minä olen jo syntynyt ja olemme olleet samalla luokalla. Tottakai siinä voi olla suuriakin " kehityseroja" kun ikäeroa on samalla luokalla olevien välillä niin paljon. Iän myötä se tietenkin katoaa. Olen päätynyt siihen että oli pinnallista ja itsekästä kuvitella voivansa " valita" lapsen syntymäkuukauden ja olen välillä miettinyt että rangaistaanko minua itsekkyydestäni, eikä minulle anneta lasta. Mikä tahansa otetaan kiitollisuudella vastaan. Lisäksi olen vuosien varrella ostanut kaikkea ihanaa vauvakrääsää ja vaatteita laatikkokaupalla. Sitäkin pidän huonona enteenä. Aikaisemmin ajattelin että jos minä en voi saada lasta sen vuoksi että olen ostanut vauvatavaraa, niin sitten saa luvan olla niin. Olen jotenkin niin taikauskoinen, että haen kaikesta tarkoitusta ja koen että kaikki tapahtuva johtuu jostakin tietystä asiasta. Pitäisi pystyä unohtamaan kaikki taikauskot ja perustaa ajatuksensa tosiasioihin. :)

-Annique, kp 21/24-29, dpo4, yk13-