Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYYLIKKÄÄT maaliskuussa:)

01.03.2008 |

Huomenta!

Mitäs tänne???

Milenna oli käyny pölöttämässä, mukavaa... muuten onkin sitten hiljasta kun huopatossutehtaalla!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rimpe saa anteeksi, on luultavasti sairaalassa tai kotona natiaisen kanssa:))) Tuleppas heti kertomaan kun ehdit/jaksat kuin menee...

Mutta te muut ryökäleet??????? Ei tästä tytöt tuu yhtään mitään&****" )¤/(%(&¤ NOIN!!! mä kiroilen, ni jos tulisitte kertoilee mitä kuuluu???

vihanen priscu

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie muistelen joskus nähneeni sen koralli-nimimerkin, kiva kuulla että plussa tullut, toivon heille vauvaliimaa!

Me käytiin vauvan kans 4kk neuvolassa eilen, mitat oli 7,1kg ja 64cm.

Lääkäri sanoi että voisin vaikka sinne 6kk:n asti täysimettää, tuskin vaan tulee niin pitkään imetettyy, siis ilman lisäruokaa. Ei vaan olla vielä kehdattu muuta antaa, vaikka kyllähän sitä jo vois, kun tuo 4kk on täynnä jo.

En voi uskoa että miun pienempikin vauva on jo niin " vanha" ..saatikka tuo esikko! Ens kuussa järjestetään jo 3v. juhlia.

Ääh, miun paino vaan sahaa samassa, vaikka mitä söisin/oisin syömättä(ihan niinkuin se onnistuis, tällä ruokahalulla)

ja älä sano munarikkaasta mitään.

Jessus mikä valitus vaan on..meen pois.

-Miltsu-

Vierailija
2/72 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pikkuneiti jo parantunut! On niiin hyväntuulinen, kun äsken heräs aamupäivän ekoilta päikiltä ulkoa!

Ennen päikkäreitä otettiin ja maisteltiin perunaa kera tissimaidon!!! Ja olis maistunu vaikka kuinka! Mut eihän sitä vielä voinut antaa oikeen kauheesti syödä! Suu maiskas ja kieli meni " tissi-imurille" !! Huomenna saa sitten pikkusen enemmän syöpötellä :-D

Kovasti on Milennan tyttö kasvanut!! Iso nainen hänestäkin vissiin tulossa!? Mun tytöistä tulee tällasiä suht minejä, niinkun vanhempansakin!

Ei kannata mitään stressiä tuosta painosta ottaa, vähitellen ja hiljaa hyvää tulee! Ja parhaiten pysyy poissa kun hiljaksiin tiputtelee! Ei se mullakaan niin kauheen hyvin aina luonaa, mut sit pitää vaan kerätä ittensä, kun on taas kerran suklaamunakipalla käyny :-D

Oho, vai tunnilleen aina sama rytmi Pepillä :-D Ompas mahtavaa!

Kyllä meillä vaihtelee päivittäin päiväunien pituudet ja vireystilat! Joskus nukutaan kahet pitkät päikkärit, ja välillä vedellään pikkupäikkäreitä! Välillä jaksetaan olla hereillä 1,5tuntia, ja välillä 2,5tuntia!

Mut eipä tässä kummempia!

Pääsiäistä kaikille Lyyleille!!

nonuli ja tytöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa:)

Hitsi mitkä ilmat lykkäs pääsiäiseksi:))) ihana olla ulkona!!

Milennalle mun piti jotain... ainiin! Voit kuvitella mun fiilikset kun esikoinen on jo " kahdella numerolla" ikänsä puolesta:D niin ne kasvaa...

nonuli, ihanaa että Justiina on parantunut:)) toi on kyllä mielettömän söpöä kun pienelle antaa ne ekat maistiaiset esim. just perunaa:)) ne on niin sulosia kun syövät ja silmät menee nautinnosta soikeeks!! meillä kanssa tytöt olis aina samantien vetäny vaikka kuinka, mutta ei sitä heti viitsi antaa, aika nopeesti mä kyllä aloin antaa ihan täydet satsit, kun ei masu reagoinu ikinä mitenkään! Juu, meillä on tosi tarkka rytmi tullu tässä ihan parin viikon sisällä, tottakai poikkeuksia on, esim. neuvolapäivänä tai jos ollaan kylässä, mutta näin normaaliarjessa on todella tarkka tyttö:)) ihan kun äitinsä!

Me tässä just puunattiin kämppä, ja kohta lähetään kävelylle Pepin kanssa:)

Viettäkää ihanat pyhät!

Priscilla

Vierailija
4/72 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meillä kans esikoinen veti jo viikonpäästä ekasta maistiaisesta niinpaljon, kun napa veti :-D! Joo, ei sitä uskalla ekalla kerralla antaa ku maistella, ja tokalla vähän enemmän, et näkee kuin masu reagoi...mut sit oon kans antanu mennä niinpaljon kun menee :-D Sit otetaan kehiin porkkanaa ja kukkakaalia, ja sit hedelmäsoseet!

Meillä esikoinen ei suostunut koskaan, missään vaiheessa syömään mitään hedelmäsoseita eikä vauvajugurtteja! Meillä vedeltiin siis hedelmän tilalla perunaa :-D! Ei syö likka nykyäänkään jugurtteja eikä mitään makeita sössöjä!! Isäänsä tullut, kun pitää perunaa ja kastiketta saada harvasepäivä :-P!

On kyllä upee ilma!! Ihanat pääsiäiskelit, tiä vaikka tulis pääsiäistipu vastaan, kun kärryttelette!

meen taas!

nonuli

Vierailija
5/72 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonuli, samanlainen meidän esikoinen oli:) ei vellejä, ei jugurtteja, ei hed.soseita!!!! puuroissakin oli aika tarkkaa mitä tarjotaan:) kotiruokaa aloin antamaan 10kk iässä, ja sehän maistu:)))

Mä oon tullu varmaan vanhaksi kun aina sanon tosta säästä, mutta aivan mahtavat pääsiäisilmat ollu:))) hienoa on ollu ulkoilla.

Eilen loppui virallisesti mammaloma salilta, ja käväsinkin vetämässä spindetunnin:)) tuntu muuten aika pahalta!!! hapenottokyky ja kivunsietokyky alenee aina kun on taukoa vetämisessä. On meinaa eri asia olla tunnilla, kun vetää se tunti!!! Mutta hyvin meni, kovasti oli kaivanneet mua:)) tästä se lähtee taas!!

Ostin muuten tollasen multivita kuurin itelleni, jos auttas tähän nuutuneeseen olotilaan, mä olen kummallisen saamaton ja väsyny... apteekkari sano, että muutaman päivän päästä alkas olo tuntuu eriltä, katotaan!

Mutta taas on SANDE jossain?!?!?!????????????????

rimpe, nippara????????????????

Mä lähen värjää pehkoni:) lisää punasta!!

priscilla ja pipsi, viittä vaille 3kk:))))))))))))

Vierailija
6/72 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat taas!

Täällä on kovasti kiirettä pukannut kun Rölde on päättänyt että äiskä on ainoa jonka sylissä voi rauhoittua! Iskän syli menee pienissä pätkissä ja sisarukset on jees kunhan älyävät pitää näppinsä erossa emännästä. Eli käytännössä mulla on tyttö koko ajan sylissä joko syömässä tai " seurustelemassa" tai nukkumassa. Kantoliinan hommasin viime viikolla kun tuntui että mitään ei saa tehtyä päiväsaikaan ja kädet muutenkin huonona. Kovasti ollaan molemmat liinasta tykätty ja nyt täytyykin ihmetellä että miksi ihmeessä tuollaista ei ole tullut hankittua jo noiden isompien lasten aikaan?

Imetys sujuu ja yöt nukutaan edelleen tosi hienosti yhden tankkauksen taktiikalla n 21.30-07.00 joten näiltä osin asiat on mallillaan!

Oma pää vaan meinaa olla vähän kovilla kun tuntuu että ei riitä kaikkeen mihin haluaisi ja pitäisi pystyä. Kakkonen on heittäytynyt ihan mahdottomaksi Rölden syntymän jälkeen ja hänen vanhat ongelmat nostelee taas ikävästi päätään. Kouluasioissa ei olla päästy mihinkään ja huomenna pitäisi taas mennä keskustelemaan " hoitavan" lääkärin ja opettajan kanssa tulevasta.. Plääh.. Ei millän jaksaisi taas lähteä taistelemaan " ammatti-ihmisten" näkemyksiä vastaan. Äitinä kun en tähän mennessä ole saanut ääntäni kuuluviin tuossa porukassa! Jälkeen päin ollaan sitten tultu kyllä sanomaan että :" olit sittenkin oikeassa silloin puoli vuotta sitten" !!!

Joo, tunnustan LIEVÄÄ turhautumista olisi taas ilmassa ja tännehän sitä taas piti tulla purkamaan vaikka silloin ei muka ehdi kun asiat on mallillaan!!

Priscu on palannut jo oikeasti töihin! Hienoa että pääset taas tekemään oikeasti sinulle tärkeää työtä! Kuvittelen että se on sinun henkireikä jonka avulla jaksat sitten paremmin antaa itsestä lapsillesi! Lisä vitskut ei taida olla pahasta varsinkaan näin talven jäljiltä ja vielä kun on raskaus ja synnytys takana, pitäisi varmaan hakea purkki tännekkin..

Jaahas, kutsu käy...

Rimpe (joka yrittää parantaa tapansa ja aktivoitua palstailemaan) ja Rölde 1kk (joka on suurella persoonallaan valloittanut äidin ja isin täysin)

Vierailija
7/72 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mukava lukea teidän vauva arki viestejä, jospa sitä vielä joskus meille suotais se oma pieni nyytti... Pääsiäisen aikaan taas iski totuus kummallisella tavalla naamalle kun oman enkelin haudalle kävin viemässä narsissin. Sinne se jäi allapäin nuokkumaan.

Kävin tuossa ettimässä meidän yli vuoden vanhat tyylilyyli kirjotukset tammi-maaliskuulta. Kyllä oli aktiivinen pino :D omat raskausoireet kävin sieltä kanssa poimimassa, kun pikkasen on sellainen olo saattaisi ehkä jopa olla mahdollisesti tärppi käynyt. Mutta flunssa sieltä taitaa vaan tuloa tehdä, lämmöt on korkeella, nenä tukossa, väsyttää, viluttaa, ajoittain ellottaa... mutta nähdään sitten miten tässä käy taas viikonloppuna... Niin monta pettymysten kuukautta jo ollut ettei hirveesti toiveet nouse kattoon.

Tyhmäähän tää on täällä itekseen vauvakuumeesta kirjotella ku toiset hoivaa nyyttejään, mutta tuntuu vaan niin omalta tää porukka :) toivottavasti ette ihan nuijana mua pidä...

No nyt esikoinen kiskoo pois koneelta, joten täytyneen häntä lähteä viihdyttämään... yritän tässä vielä palailla kun lomaa on jäljellä öö 5 päivää :D

Kiti / B-E / kp 25/~27 huomista lumimyräkkää odottaen omia oireitaan kummastellen :D

Vierailija
8/72 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kuule B-E, tää pino on tästä just niin kiva, että meitä on niiin moneen lähtöön, on vauvallisia ja kuumeilijoita! Musta on ihanaa, että saadaan joukkoon yks kuumeilija, ja oireiden etsiskelijä joukkoon ;-D!! Minä en enää kuumeile, mut voin taas odotella kun te muut taas aloitatte uutta kierrosta!

Voin vaan lähettää Taivaan Isälle vienon toiveen puolestasi!

Prisku se siellä reenailee! Oot sinä aika mammeli! Ja kohta jo uudesta vauvasta alat kuumeilla, eiks jeh!! :-P

Meillä neiti heräs äsken kolmen tunnin päikiltä, ja veteli puolikkaan purkin päärynäsosetta ja tissillisen maitoa :-D Eli hyvin tämä kiinteiden syönti sitten lähtikin luonaamaan! Joskin tuo aamupäivän peruna ei ole maistunut näin hyvin, mutta huomenna annan joukkoon porkkanaa, josko sitten!!

Viimeyönä oli taas jo pidempi unipätkä alkuyöstä, eli 5,5h, joten alkaa varmaan tuo tuhdimman ruuan vaikutus tuntua, ja varmaan kasvupyrähdyskin taittua!! Tissit kun vaan pysyis tässä tahdissa mukana :-O Ensin syödään simona, ja sit ei syödäkään, ja nyt saan taas lypsää lavuaarista alas! Noh, tää on tätä, pianhan se taas tasoittuu!!

Mulla tauti jyllää vieläkin, tänään kävin lääkärissä, ja kuurihan sieltä pätkähti! Isännällä sama peli ja on nyt lopun viikon saikulla! mukavaa, kun on auttamassa lopunviikkoa, kun mulla on ollut aikas huono happi!Onneks tuo eskikoinen on ihana ja " helppo" tapaus!!

Tänään neiti ihemetteli kovaan ääneen, että " äiti, miksi minä pielekkelen näin paljon?" noh, ei aikaakaan kun neiti istui hiirenhiljaa olohuoneen pöydänääressä, ja alkoi sitten pyydellä " anteekki, äiti" !! Märkä pieruhan se!

Tarinan opetus siis on; että älä anna 3-vuotiaan lapsesi syödä salaa kokonaista megapussia purkaa :-D

Mut ei täs nyt muutaku moro!!

nonuli ja tytöt

Vierailija
9/72 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla Rimpestä:)))) onkin ollut kova ikävä... niinhän se on että sillon kun mieli on maassa sitä kaipaa purkautumista ja ystäviä, ja kuten sanonta niin monta kertaa on kuulunut " thats what the friends are for..." olet oikeassa, liikunta on mulle juuri se energia pläjäys, auttaa jaksamaan ja pitää pollan kunnossa;) suosittelenkin sitä aina ja kaikille, kuten tiedätte!!!! voi sitä sun poikaa... uskon että on tosi rankkaa. Lähetän sulle kauheesti voimaa ja tukeni, erityislapset on aina ERITYISIÄ, hyvässä ja pahassa. Ihana tissitakiainen tyttö teillä siellä, sama oli meilläkin sillon aikoinaan, kun neitonen oli vielä niin pieni, nyt kelpaa jo isi yhtä hyvin. Hali ystäväni.

Kiti:))) äläpäs höpäjä, ihana olisi taas että saatas tänne " oirepongari" mukaan!!! Toivon että olisi teillä tärpänny, lähetän enkeleille ja taivaan isälle pyynnön hennon...

Nonuli, voi mikä ihana tyttö sun esikoinen:DD mä nauroin hulluna täällä!!! voi toista... ja teillä syödään rääpynääkin jo:)) täältä tullaan perästä, ei ole kauaa meilläkään kun saadaan alkaa antaa makusteluita, teetkö itse soseet?

SANDEEEEEEEEE???????????????

MILENNAAAAAAAAA????????

NIPPARAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA??????????

Täällä siis kaikki oikein mallillaan, elämä on ihanaa:)) " kun sen oikein oivaltaa"

Jaksuja siskot, olette mulle rakkaita.

ps. meillä huomenna 3kk neuvola, tulen kertoilemaan kuulumiset...

priscilla himojumppaaja!!

Vierailija
10/72 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana myteri tuolla ulkona! Oli ihan pakko käydä vähän happea haukkaamassa lumitöitä tekemässä kun tyttö oli ulkounilla! Koira vaan ei olisi halunnut millään tulla mukaan.. Ai mullako viiraa?!?!

Heippa Kiti! Tosi mukava kuulla taas sun kuulumisia!! Ja hei noiden oireiden bongailu ei haittaa lainkaan vaan minä ainakin nyytistä huolimatta tunnen jopa hienoista haikeutta kun tuo aika on meidän kohdalla mahdolliseti lopullisesti ohi.. Eli täällä ainakin yksi puolesta jännääjä lisää!! Tulehan sitten kertomaan viimeistään vkl kuinka kävi? Ja jos mä vaikka vanhaan tyyliin vetäisen täinkarkoitus tanssit tähän väliin!

Priscu en mä ihan noin poikki ja maassa ole kun eilinen viesti antoi ymmärtää! Lähinnä vaan otti kaikki päähän! Nyt jo helpottaa vaikka siitä neuvottelusta ei sitten tännä tullutkaan mitään kun meillä on isommat tytöt vatsataudin kourissa.

Ja tuohon liikunnan päätä puhdistavaan voimaan uskon minäkin! Sinä tosin olet huomattavasti sporttisempi kuin minä mutta joka päivä on täälläkin jotain tehtävä ja ulkona ainakin hetken käytävä että pää pysyy kasassa!

Nonulin esikko tuntuu olevan tosi mainio pakkaus!! Ihania kommentteja!! Äitiinsä taitaa olla tyttö tullut? ;)

Nyt tämä lähtee tuon toisen koneen viereen kuluttamaan aikaa ja laittaa singerin laulamaan että saadaan Röldelle sopivia vaippoja lisää. Tää on muuten kumma juttu että kuinka sitä voikin näin neljännen kohdalla tehdä vielä niin eritavalla näitä juttuja... Ehkä sitä on vanhuus iskemässä? :)

Rimpe & Rölde

Vierailija
11/72 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meenas jo hätä tulla kun ei neljään tai viiteen päivään päässy nettiin!

Oon siis pakollisella nettikatkolla ollu, ja muutenkin on kiirettä pitänyt+väsy olo jotenkin:/

Mutta, nyt täällä taas:)

Sain just tuon tissitakiaisen nukkumaan, niin pääsee ihan kahella kädellä kirjottaa. Hirmu imuhalut on kyllä tuolla pienemmällä neidillä, jo synnärillä sen 2-päivästarkastuksen tehnyt lääkäri ihmetteli kun neidillä oli koko ajan sormi suussa, kun ei tuttia löytynyt joka hätään.

Esikko ei syöny noin paljon tuttiakaan.

Kitille piti ekaks sanoa, ettei unohdu, että on kiva että porukassa on monessa tilanteessa olevaa ja sen kun vaan oireet kehiin niin voidaan kaikki analysoida:) Toivon kyllä sydämeni pohjasta että teilläkin tärppi pian tulis!

Meillä ollaan mössömaisteluissa ihan alkutaipaleella vasta, pari kertaa ollaan maisteltu ja olipa ilmeet:) Kun vaan masuun ei alkais käymään, tuntuu et on kans herkkämahasempi tää pieni, kuin mitä esikko oli vauvana.

Esikolla pottaharkat jatkuu, vaihtelevalla menestyksellä. Tänään näköjään huonompi päivä, aamulla vaippa ihan kuiva ja päivän ekat pisut meni pottaan mut sittenpä ei oo enää suostunutkaan:/ Yks innoke tuntuu olevan kissanhiekkapussin kyljessä oleva potalla istuva kissa:) Aina muistaa sanoa kun vessaan mennään että kissa istuu potalla kuvassa.

Mitähän muuta pitikään..?

Oma paino on mennyt vähän alaspäin, seuraavalle kilolukemalle.. hitaasti mutta varmasti..toivotaan.

Nyt pitää mennä taasen, yritän tulla höpöttelemään useemmin..ei täällä kyl paljoo tapahdu, mut höpisen sitten tyhjää, niinku tähänkin asti:)

-Miltsu-

Vierailija
12/72 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli 3kk neuvola, kaikki hyvin! Ei meidän ponantsa edes huomannu kun pistettiin:)) sen verran on tota flädeä kertynyt, ja paino hypähtikin plus2 käyrälle!!!! Lyhyt töllerö, 58cm ja 6400g!!!!! Ihana pampula!!! terkkari kehu kun on niin hieno iho, seurustelee tosi paljon, vierastaa, käsinojakin on tosi upea, eli kaikki niinku pitikin!!!

Mulla on nyt vähän kiirus, joten palaan paremmalla ajalla...

Nonuli, joo, vauvakuume mulla on jo, mutta KISSAvauva!!!! mun on pakko saada taas kisuvauva:))) kovasti etsiskelen jo pentua:))) Vinski kun on jo niin iso poika...

priscilla ja pipsi, tänään 3kk

Vierailija
13/72 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin kans eilen hakemassa justiinalle rokote, kun se jäi sillon 3kk neuvolassa antamatta, ku oltiin kipeitä! Eikä huomannu meidänkään tappi, naureskeli vaan terkkarille :-D !! Ei tullu mitään jälkivaikutuksia, vaan ihan normaalisti meni ehtoo!!

Prisku, meillä on samanmoinen lyhyt patukka ku teillä, me ollaan jo +6 käyrällä! Se on mein pikkunen tissinlutkuttaja!!

Milenna, susta on tosiaan kuulunut aika vähän nykyään! Mä taidan olla susta vähän huolissani, musta tuntuu, et sä olet jollakin tavalla masentunut, olenko oikeessa?! Oletko puhunut asiasta kenellekään, ja auttaako sun mies sua? Sä tarviit nyt jotain viihdykettä, ja varmaan jotain muuta kun kotoelämää!!

Varovasti vaan alotat maistelun. Mut enpä usko, että tuon ikäsen masu enää pahaks menee... Meidänkin tyttö on herkkämasunen, mut se oli sillon pikkusenpana oikeen paha, jollon masu meni kaikesta mausteesta sekasin, nykyään ei mene, vaan kestää kaikkea :-D

Rimpe, ihana tissitakiainen sielläkin! Meidänkin neiti haluu nukahtaa yöunillensa mun kanssa, ei isin, muuten isi kyllä kelpaa kaikkeen :-D Ja isi meillä onkin paljon lasten kanssa!! Voimia lähettelen teidän elämään, erityislapsen kanssa!!

Joo, on toi esikko mun huumorintajuni saanu! Tänään Se oli kaivellu peppuansa, ja tuli naama peruslukemilla sanomaan iskälle, et " iskä, haista mun soomiani" , voi juma, ja iskä ajatuksissaan haisto... arvatkaas vietiinkö neitiä sormipesulle! Kyllä oli taas isot naurut! Harvemmin sitä tyttö isällään paskat haistattaa!! :-DD

Missä sannuska!!

arvatkaas kuka täyttää huomenna 30veeeeee?? kääk, minä!!

nyt pitää lähtee leipomaan kakkupohjaa!!

Vierailija
14/72 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonuli; Onnittelut huomisen johdosta!

Tuosta masennuksesta..Hmm, en ehkä sanois että masentunut oisin, mutta nykysin taas aika väsynyt. Nytkin mies makoilee lattialla molempien lapsien kans, leikittää niitä. Kyllä se auttaa, yleisemmin tekee meillä ruokaakin kuin mie.

Välillä kans tuntuu että on semmonen saamaton olo, pitäis tehdä ties mitä ja mittään ei jaksa. Muutamat asiat vielä huolettaakin, mutta niillekään ei saa mitään tehtyä. Tai sais jos vaan alkais tekemään.

Oon melko varma että hemppa on taas alhaalla, pitäis alkaa taas syömään sitä rautaa..se tosin käy mahaan vähän, mut jospa se auttais tähän väsyyn. Monivitskujakin oon tässä parina päivänä ottanut.

Tänään käytiin kirpparilla ja kavereiden luona kylässä. Ne on just ne, kenestä oon tainnut täällä valittaakin..Kaveri ihan onnessaan kanteli vauvaa ympäriinsä, kaipa se oli niin jännää, kun ei oma oo. Sama homma oli kun esikkokin oli vauva.

Hitsi kun en enää muista mitä te muut olitte kirjotelleet..

Vierailija
15/72 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nonuli, mä putosin tuolilta:DD Ihana sun tyttö!!!!!!!!!!!

Milenna, saamattomuus ja väsymys. Ne on ne hormonit... osta hei multivita kuuri, syö paaaaljon appelssiineja ja käy vähintään tunti ulkona joka päivä. Mä lupaan että olo kohentuu:)) jaksuja.

Missä hitossa mun pikkusisko on?????????????sande???????

priscu

Vierailija
16/72 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole taaskaan missään sen kummemmassa jemmassa ollu, mutta sen verran kipeänä ettei ole jaksanut kirjotella. mulla on tooosi paha ilm. närästys, koska rinnassa tuntuu polttelua ja puristusta oikein kovasti. ei suuhun tai kurkkuun nouse mitään, mutta rintojen välissä ahdistaa.

lekurilla käyty, ei oel sydänperäistä, tutkitiin aika monet eri tutkimukset. somacia (kunnon närästyslääke reseptillä) sain sitten sieltä mukaani ja ihanaa, nyt ei enää purista! se vaan että sain mukaan 6 päivän annoksen (ilmaisia päivystyspakkauksia) ja en usko että toi riittää. joudun siis mennä hakee varmaan reseptin ens viikolla. ja lopettamaan melko varmasti imetyksen... näiden kanssa kun ei sais imettää. kuulemma tän 6 pv voin syyä noita ja imettää kuitenkin, ei haittaa noin lyhyt aika. mutta ilm. jos ruokatorvi pahasti ärtynyt, saattaa tarvita useamman viikon kuurin..

noh, eihän tossa vielä tarpeeksi niin ilm. kehitin itselleni sitten paniikkihäiriönkin, jonkinasteisen... olen saanu nyt viikonajan joka päivä yhden tai useamman kohtauksen jossa tuntuu ettei saa henkeä, voimat menee käsistä ja jaloista, joskus niitä pisteleekin. onneksi olen alkanut saada noista yliotteen pikkuhiljaa. en enää mee panniikkiin kun se tulee, vaan tiedostan jo että ei oo vaarallista ja menee ohi. rytmhäiriöitä on sit noiten kans samaan aikaan... sain propalia lääkäriltä resptille mutta en huomaa apua niistä. kyllä laskee verenpaineen mutta en koe sen silti rentouttavan kuten pitäs.

ja ei tää vielä lopu.. mulla on rintaranka aivan lukossa, huono ryhti ja selkä ja rinta tulessa... huhhuh..

positiivisempiin asioihin, aada kasvaa aivan hurjaa vauhtia! vaatteita on jääny pieneks tosi paljon, nyt käytössä 68 koko joka vaihtumassa ihan just 74 kokoon. uskomatonta. tännän laitoin ekaa kertaa päälle jassulta jääneen kevät/syyshaalarin kokoa 68 ja se oli pieni. hienoa että tyttö kasvaa!

tänään on mennyt jo melkein 6 dl korviketta imetyksen ohella kun ei neiti oo ollu tyytyväinen ilman. ei enää yritäkään väsyneenä syödä tissiä kun sieltä tulee liian hitaasti ja liian vähän. loukkaantuu mulle kuntarjoan tisua silloin...

ihanan aurinkoinen tyttö, hymyilee niin että luulis naaman repeevän, mutta harmikseni ei oo naureskellu ääneen vieläkään... =(

varmaan 4kk iässä alan jotain soseita kokeilee koska nykyään öisinkin syödään tuhkatiheään, ja oikeesti nälkä näyttää olevan. rauhoittuu kyllä muilla keinoilla jos herää muuhun ku nälkään.

nonulille onnittelut!

ja kiva kun olette kaipailleet!

nyt en kerkee muuta,anteeksi.

sande ja aada

Vierailija
17/72 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sannuska sua taas koetellaan!! Kurjaa varmasti tollanen polttelu! Mistäs tuo sitten johtuu?? Siis, jostain ruoka-aineista, vai onko stressiperäistä, kun sulla on tuota paniikkihäiriötäkin?? Mistäs sellanen sitten oikeen tuli?? Onkos sulla huolia?

Eipä varmaan tartte sun ottaa tuosta imetyksestä ainakaan mitään stressiä, kun jo aada muutenkin juo paljon korviketta, ja on tyytyväinen! Voit sen puoleen sitten varmaan lopetella imetyksen ihan sovinnolla, jos joudut pidempään niitä lääkkeitä ottamaan!!

On sullakin iso tyttö, meillä taitaa olla likka puolet lyhkäsempi :-D toisiks alimmalla käyrällä mennään pituuden suhteen :-D mut ihmekkös tuo, kun äitillä on mittaa vaivaset 150 :-P, eikä isäkään ole mikään hongankolistaja!!

Niin priskulle piti vielä sanomani, et teen ite kaikki muut ruuat vauvalle paitti hedelmäsoseet :-DD purkkiruoka on kyllä kätevä, jos kyläillään, tai muuten matkustellaan!!

meillä ei mittää uutta, justiina nukkuu päikkäreitä, ja isi ja esikoinen leikkii!!

jospa mää tästä menisin laittamaan pyykit kuivumaan!!

ja kiitos onnitteluista!

nonuli ja tytöt

Vierailija
18/72 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin spindessä, tekipä terää:))

Isi ja vaavi kylpee niin pikana!!!

Onnea onnea nonuli:)))))))) iso hali!!!!

Sande, paniikkihäiriö on yksi ahdistuneisuushäiriöistä, on muuten kaikista lyeisin naisilla ja alle 24-vuotiailla naisilla. Kolme kertaa yleisempi kuin miehillä. Ensimmäisen kohtauksen aiheuttaa usein, lähes aina, joku voimakas kokemus: synnytys, ero, muutto... joten et ole yksin ongelmasi kanssa. Propral on yleinen lääke vaivaan, et voi vielä tietää auttaako se kunnolla, pitää käyttää jonkin aikaa... usein kyllä kylkiäiseksi määrätään bentsojakin!! sulle määrätyn lääkkeen pääasiallinen tehtävä onkin alentaa sykettä ja tätä kautta helpottaa oloa... jos sua kuitenkin " ahistaa" , sano rohkeesti että ei auta pelkkä tuo lääke, niin saat bentsot tms mukaan. Ei hätiä mitiä, hyvä ett äkävit lääkärissä... hali sullekkin. Ihana kuulla susta!!

tää menee nyt!

Vierailija
19/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäny mun oireet paikkaansa tai sitten oli kemiallinen raskaus :( tättärää löys mut viime yönä 3 päivää myöhässä ***kele...

Vituttaa tää ku ei onnistu nyt raskautuminen, muut on lähteneet yk1 ja tää jota nyt niin erityisesti toivois ei lähde vaikka päällään seisois :' ( Ei olla edes mitenkään tekemällä tehty vaan annettu tulla jos on tullakseen, ei siis oo laskettu päiviä tai tikutettu ovista, mutta ei. Kokeetkin on musta otettu ja mitään ei pitäis olla vialla, täytyneen viedä tuo ukko kokeisiin kanssa. Nyt en kyllä edes pistä kalenteriin ylös millon menkat alko, alkakoot seuraavat sitten koska alkaa...

Ku edes olis ainut menetys tuo rv23 keskeytys... mutta ei lokakuussa kuoli vanhin koira, tammikuussa km, helmikuussa kuoli toinen koira... uskalla edes ajatella mitä seuraavaks. Kaikista hulluinta tässä on että Onnin ja ensimmäisen koiran kuoleman välillä on 4kk5pv ja tuo sama aika väli on koirien kuolimien välillä. En oo mitenkään taikauskonen, mutta luulen, että heinäkuun 1. päivä olen pikkuisen hermoheikko... :(

Sorry nyt masentunut viesti, mutta jos kaikki olis menny hyvin Onnin kanssa niin mulla olis nyt 5kuinen vaaveli sylissä eikä tyhjä syli & maha. Onneks on tuo esikoinen joka jaksaa äitiä aina ilostuttaa ihanilla tekosillaan ja tokaisuillaan. Ilman häntä olisin varmaan jossain vielä syvemmällä. Ainahan sanotaan, että kaikella tapahtuneella on tarkoituksensa, joo-o olis ihan kiva ku joku selittäis mikä tarkotus Onnin menetyksellä oli... näyttää mulle kuinka huono äiti mä oon, ettei mulle oo tarkotuskaan lisää lapsia suoda... vai mitä hemmettiä

Kiti / B-E tällä kertaa alakulosena :(

Vierailija
20/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiti kulta... mä oon niin pahoillani sun menetyksistä. Sillon kun mulla oli tosi tosi vaikea hetki elämässä, tapahtui paljon pahoja asioita lyhyellä aikavälillä, mua helpotti se että " kenellekkään ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa" ... siihen tukeuduin. Mä ajattelin että jonkun syyn takia, mun piti kokea kaikki se... tullakseni vahvemmaksi, avarakatseisemmaksi, rohkeammaksi, inhimillisemmäksi...? en tiedä. Kaikella ON tarkotuksensa, mutta ei se että sulle näytettäs että olet huono äiti!!!! Et tietenkään ole:)) Mä otan osaa sun suureen suruun, ja lähetän sulle paljon voimaa, joku kaunis päivä, ihan oikeesti, se plussakin tulee josta syntyy rakastettu ja toivottu lapsi:) koita säkin uskoa!

rakkaudella: ystäväsi