TYYLIKKÄÄT maaliskuussa:)
Huomenta!
Mitäs tänne???
Milenna oli käyny pölöttämässä, mukavaa... muuten onkin sitten hiljasta kun huopatossutehtaalla!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rimpe saa anteeksi, on luultavasti sairaalassa tai kotona natiaisen kanssa:))) Tuleppas heti kertomaan kun ehdit/jaksat kuin menee...
Mutta te muut ryökäleet??????? Ei tästä tytöt tuu yhtään mitään&****" )¤/(%(&¤ NOIN!!! mä kiroilen, ni jos tulisitte kertoilee mitä kuuluu???
vihanen priscu
Kommentit (72)
Milenna, outoja unia piisaa täälläkin:DD ihan ihmeellisiä, kenestä greyssä olevista naisista näit unta?? mä näin Calliesta;)
Rimpe, ihana tyttö teillä siellä tuhisee:) on nuo hormonit sellasia että sekasin laittaa isommankin eukon pään!!! mutta kyllä tämä tästä.
Nippara, mä en sano mitään. Halaan vaan. Lähetin susta taivaan isälle pienen pyynnön. Olet mielessäni...
sande, voi ihana peikkoni, sä tulit taas takasin:)))))))) arvaa olinko huolesta sairas???????
Rytmistä: meillä on aika selkeä rytmi. Illalla tosiaan 20.00 nukkumaan, ilman mitään kitinöitä/nukutuksia tms ja aamulla 06-07 ylös. Ei syödä välissä! Sitten syödäänkin 200ml nannia pullosta, meillä se on " isin maitoa" :)), sitten vaipat pois ja jutellaan ja pussaillaan... aamut menee jumppamatolla leikiten, sitterissä katellen telkkaria, äitin ja isin kanssa jutellen... puolentoista tunnin päästä tulee eka unentarve jolloin pakkaan rakkaani vankkureihin ja lähetään lenkille, jos mulla on hommia niin lykkään pihalle, siellä unta riittää vajaa tunti. Sitten ollaan parisen tuntia hereillä ja nukutaan pidemmät unet sisällä. Illalla vielä pienet unoset ennen yötä. Mä olin sitten taas se sellainen hurjimus äitinä että karsin kyllä illasta unta;) eli herätän viimistään 18.00. Että sitä unta sitten riittää yöksi ja nukuttaa kasin pintaan. Näin olen aina tehnyt, ja jos siitä traumoja tulee lapsille niin ei voi minkään...!! uskosin että sande herättää vauvan yhdeltä partsilta siksi, ettei tule liian pitkää " ruokataukoa" päivällä? am i right? Mä olen ite sellanen rytmin kannattaja, oikein kellokalle, että munkaan neuvot ei sovi varmasti kovinkaan monelle, mutta mulle ne sopii. Eli kyllä mä tämän ikäsen kanssa teen tietyt jutut kellolleen, esin. joka iltainen kylpy on 19.00, on sitten joulu tai juhannus. Tämä mun mielestä vauvan ensimmäisen elinvuoden aikana huipputärkeetä, sit rutiineista jo voi vähän luopua välillä, pitää poikkeuspäiviä, rutiinit ja rytmit tuo turvaa, aikuisellekkin. Josta pääsen vielä aasin sillalla MILENNAAN...
Eli milenna, vaikket ole ulkoihminen, kehottasin silti sinne suoriutumaan. Esikoisesi takia. Se leikki-ikäinen tarvitsee ulkoilmaa, ikäisiä " kavereita" , touhuamista ulkona ja sosiaalistumista. Mustasukkaisuus korostuu, jos kyhjötätte sisällä. Tämä kaikella rakkaudella, Milenna. En paasaa;)
fanaattisuudesta: Mä saan näppylöitä kaikesta fanaattisuudesta. Imetys on kiistatta kaikkein parasta lapselle, piste. Lapset kasvaa korvikkeella, saa läheisyyttä aivan satasella vaikka juovat pullosta, piste. Se, mikä mun mielestä taas on ikävää on se, että imetyksestä on tullu se JUTTU. Joka paikassa toitotetaan vaan että imetä, imetä ja imetä. Kaikkeen itkuun tissiä vaan!! Sitten tuolla on masuvaivaisia vauvoja jotka on ylisyötetty ja kipeitä ja ihmetellään mikä sillä on?!!! ja taas itkuun tissiä kun se kivasti hiljenee, ja oravanpyörä on valmis. Tää on sama juttu perhepedin kanssa. Jos et nukuta vauvaa eskari ikäiseksi vieressä, se saa traumoja eikä koe turvaa!! voi vee. Mun lapset on nukkuneet kaikki 2 vkoa vanhasta OMASSA HUONEESSA, OMASSA SÄNGYSSÄ!! Koskaan meillä ei ole valvottu öitä, tai ollut vaikeuksia unensaamisessa, päin vastoin!!! Oma huone on ollut ihana, oma sänky on turvallinen ja sinne on kiva mennä:) Eli tämän päivän suositusten mukaan minä kasvatan ja hoidan lapset väärin aiheuttaen heille HYLKÄÄMISKOKEMUKSEN. SELVÄ.
Vauva aika on aika rankkaa muutenkin, ja joskus musta tuntuu että tänä päivänä kun tekniikka on viimisen päälle kehittynyttä, myös niinkin yksinkertaisesta asiasta kun vauvan saamisesta tehdään kauhea projekti. Maalaisjärkeä!!
Sellasta tällä kertaa, mä saan varmaan kohta porttarin tänne:))
priscilla, pikkusen suu vaahdossa!
Ja jotta ette polta mua roviolla, niin siis minäkin imetän yhä vielä. Pari kertaa päivässä!
kuten sanoin, jokainen äiti tekee tavallaan ja just niinkun parhaakseen näkee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mullehan tuo paasi vissiin oli tarkotettu!?
ja rytmin kannattaja minäkin olen, mut pikkuvauvalla, ei ainakaan meillä ole kaikki päivät tosiaan samanmoisia, vaikka kuinka seisoisin päälläni!!! ja toki minäkin haluisi lapseni aikasemmin jo yöunille,mut mellä ei neidin yöuni vaan ala viel sillon, on koitettu!!!!!!!!!!!!!!!se on kyllä 4-5 kuisena muuttunut, kun päväuni on muutenkin vähentynyt, eli sit rytmi muuttunut, ja yöuni on alkanu 8-9 aikaan!!!!!!!!!!
ja onhan se ymmärrettävää, et jos priskun vauva menee nukkumaan ehtoo kaheksalta, ni ei kai siinä enää kuuden jälkeen päikkiä voikaan ottaa??????
JOKAINEN TAVALLAAN, sannuskalle vaan vastasin kun kysyi!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA MITEN SE LYYLIEN MOTTO MENIKÄÄN: ei tiukkapiposille!!!
mut varmaan nyt lykattiin ulos!!!! mutkun sanoin ed. viestissä, et jokainen tekee niinkun parhaaksi näkee, enkä minä ainakaan " paheksu" !! jos yks liputtaa pullon puolesta, ni minä liputan tissin puolesta!!! ja minä teen sen omasta tahdostani, kuten vauvan vieressä nukkumisenkin, en kenenkään painostamisen tai toitottamisen tähden!!
hitsi, mä loukkaannuin, mut niin näköjään priskukin, joten lähen muualle!!!!!!!!
maalaijärki on avainsana, kuten prisku oivallisesti sanoi!!!!!!!!
Nonuli hyvä, en todellakaan tarkottanut paasata sulle, tai kenellekkään!!!!!
Anteeksi todella jos otit sen itseesi.
Mä tarkotin sitä että kun nykyään toitotetaan tota imetystä joka paikassa mun mielestä liikaakin, vaikka kaikella muullakin on merkitystä. Mun mielestä ollaan jossain mielessä menossa perse edellä puuhun, mitä tulee vauvanhoitoon, se ei ole susta johtuvaa, ja tämä oikeesti vain mun mielipide!!!!! imetshän on, niinku totesin, kaikkein parasta ravintoa lapselle. Mutta monella muullakin asialla on merkitystä.
Nonuli oikeesti, en tarkottanu loukata sua:)) kaikestä näkee/lukee että sä olet ihana äiti,sun lapset on onnellisia:))
mä olen paljon itsekkäämpi varmasti.
sori tytöt paasaus. meen vaikka muille palstoille riehuu.
vielä kerran nöyrimmät anteeksipyyntöni nonuli. ja kaikki muutkin jotka mahdollisesti loukkaannutte, mä oon tällänen erilainen äiti.
siis mä en nonuli liputa minkään puolesta. Harvemmin vaan " korvike mutsit" saa tukea mistään, niin multa vähän saa...
ja myös minä vastasin vaan sandelle miten meidän rytmi menee:) en tarkota että teidän tai sanden pitää tehdä niin!!! olen kyllä huomannu että sinäkin nonuli olet rytmi-ihminen, olethan sä pph:kin...
mä vaan kyseenalaistin nykyaikaisia ohjeita.
oikein hienoa viikonloppua kaikille.
vittu ku avasin suuni.
saahan täällä puhua ja olla monta mieltä!!!!!!!!! ei tarvi anteeksi pyytää!! ja, eiköhän me kaikki olla yhtä hyviä äitejä! jokanen paras omalleen!
ja tosiaan rytmi, rajat ja rakkaus täälläkin jyrää!! :-D
*halaus priskulle*
täytyy sanoa, et kyllä muakin välillä mielummin itkettää kun naurattaa, kun äidit eivät osaa käyttää maalaisjärkeään, nettiä kyllä josta voi kysyä :-Z -miten keitetään peruna-kysymykset...
no juu, meen taas muualle!!!
nonuli
Uskaltaako tänne enää tullakaan kun noin kuumana käytte..
No, Priscu..tiiän kyllä että tuo ulkonaolo ois todella tärkeetä etenkin tuolle esikolle, (kun sillä on niin paljon sitä energiaa mitä purkaa ja muutenkin), ja siitä huonoa omaatuntoa oon potenut niin monta kertaa etten edes jaksa laskea:( Et meni kyllä " moitteet" oikeeseen osotteeseen..
Se oli muuten Bailey joka oli siinä unessa:)
Tuosta aikatauluttamisesta on kans sanonut muutkin, mut ei se vaan onnistu..tietty en anna liian myöhään päikkäreitä nukkua, esikko siis, jos sattuu nukkumaan, mut heräämiset yms ei kyllä satu samalle kellonlyömälle mitenkään.
Esikko nyt kuitenkin herää ja herättää joskus kasin paikkeilla, harvoin ainakaan myöhempään nukkuu..vauva saattaa vielä siitä nukkuakin pidempään.
Tänään kävin vähän ostoksilla ja mies oli lasten kans..oli helpolla päässyt, vauva oli nukkunut koko 2,5 tuntia ja esikko oli katellut piirettyjään. Olivat kans syöneet.
Nyt alkaa lyömään tyhjää, pitää mennä.
sekaan vaan milenna, en mä purematta niele:))
Ei ollu tarkotus suakaan moittia, hellästi persuksille pukata:) tiedän että sä ymmärsit mitä mä tarkotan... isonsiskon roolissa:)) ja toi kellon kanssa eläminen ei ole kaikkien juttu, se vaan on mulle itelleni ollu sellanen helpompi tapa selviytyä arjesta... jos asusin lähellä, hakisin sua ulos leikkii;)) hali rakas.
Luin uudestaan ton mun kirjotuksen, kait se oli vähän paasaava, sori siitä. Mä vaan olen tällänen et puhun suuni puhtaaksi.
Anteeksi nonuli vielä... en ikinä moiti esim. perhepetiä, hellyyttäväähän se on, mutta mua ärsyttää se kun nykyään vauvalehdet ja kaikki on täynnä juuri sitä perhepetiä, imetystä ja sellasta. Ja sitten me jotka tehdään erilailla on huonoja äitejä, jotka opettavat lapselle hylkäämiskokemuksen, sama juttu on tossa että saako vauva itkeä? no perkeles, jos lapsia on enemmän kun yksi, se JOUTUU itkemään, halusi sitä tai ei... ja just toi, terve maalaisjärki on aivan hukassa, mutta netissä kysellään just " mistä tiedän millon peruna on kypsä" ??
mut tämä tästä, toistan itseäni.
mutta tiedättekö mitä? kyllä mä oon oikeesti niiiiin iloinen että jokaikinen meistäkin lyyleistä on aivan erilainen ihminen, erilainen äiti! oikeesti, joitakin samoja piiretitä meissä on toistemme kans mutta pääsääntösesti ollaan ihan erilaisia ja silti kaikki parhaita äitejä omillemme!
prisku osu oikeeseen siinä herättämisessä, jos antaisin aadan vaan nukkua, se nukkuis varmaan 5--6 tuntiakin... sitten kun se ei päivällä syö niin usein niin on huomattu että yöllä pitää tankata entistä enemmän. ja toisalta oon yrittäny erottaa yön ja päivän siten että päivällä ei olis tollasta 6h unijaksoa vaan selkeesti lyhyempiä. no, annan nytki nukkua 4h joten aika hyvät unet saa. aada o aina iloinen vaikka sen herättää ja jaksaa sen jälkeen valvoa 1-2h, joten uskoisin ettei tuo haittaa. ja en toki koskaan herätä jos on ehtiny nukkua vaan vähän ja tiedän olevan vielä väsynyt.
mitähän muuta nonuli kysyit...? niin miksi olen huolissani rytmistä, no en mä varsinaisesti ole huolissani, mutta joskus kyl mietin et mahtaako tyttö nukkua hiukan liikaa. mutta kaippa ne on niin yksilöitä vaan.jassu mienaan nukku samanikäsenä varmaan 6 tuntia vähemmän vuorokaudessa.
ainiin, juu kannustetaan nonuli toisiamme herkuttomalla linjalla! hiukan alko naurattaa sun ekassa viestissä, aloittaa herkuttelun... hih..
mulla on jo pudonnut vajaassa viikossa paino 1-2 kiloa, mutta tiedän, nesteitä lähtee. hyvä kuitenki että suunta on oikee. kyl se tästä, pakko uskoa itseensä vaikka mahdottomalta tää urakka tuntuukin. ainaki nyt kun en kykene liikkumaan.
kävin lääkäril tosiaan tänään, joku rusto tai vastaava siellä polvessa on kait revähtänyt. nyt könkkään kyynärsauvoilla jonki aikaa niin saa jalka levätä ja ei satu niin pirusti. kuurina sain määräyksen syödä paratabsia ja sit jotain lääkelaastaria jos tarvii. ihan ok toi jalka on kun on paikallaan...
mitäs vielä, niin joo, mä oon kans samaa mieltä priskun kans imetyksen ja perhepedin vouhotuksesta, ja sanon heti ettei tää liity nyt nonuli suhun!
mutta se on totta että jollain lailla ympäristö antaa ymmärtää ettei oo niin hyvä jos ei kannata perhepetiä ja varsinkin imetystä. mä en suosi perhepetiä MUN kohdalla, mutta nyt se on vaan osittain meillä käytössä, koska mä oon niin laiska ja väsynyt! parempi olis jos saisin aadan nostettua sänkyynsä syötön jälkeen niin mulla olis paremmat asennot ja ehkä aada nukkuis paremmin ja söis harvemmin ku ei maito haisis koko ajan vieressä.
meillä siirrettiin kans jassu ajoissa omaan huoneeseen sillon vauvana ja näin oli meille paras ratkaisu. kaikki alettiin nukkua paremmin. nyt vaan ei oo sitä mahdollisuutta aadan kans. en voi jassun kans sitä laittaa viel aikoihin nukkumaan ja enempää ei oo huoneita.
mutta mun hyvä kaveri on nukkunut lastensa kans perhepedissä ja heille se on sopinut tosi hyvin ja ei mulla oo tarvetta olla niiden tilanteesta mitään mieltä. niinku nonuli sanoit, jokainen tyylillään!
mä kyllä pikkasen kans ootan että imetys loppuu muttaen raaski sitä itse vielä lopettaa. jos aada toisin päättää, se sopii kyllä. mutta osittain nyt saa pulloa ja se on van helpotus mulle.
milenna, mä unohinki viimeks laittaa että jassu on kans tosi vaikee nykyään. tai no, ihan hiukan helpompaa ollu taas viikon verran mutta kuitenkin nyt on menossa tosi hankalat ajat. uhmaa ja mustasukkaisuuta sekasin, jippii.. saa tuntea ittensä tosi ihanaksi äidiksi kun hermo vaan ei useimmiten kestä...
mä en kans oo mikään ulkoilija-äiti mutta se on kyllä totta että tän ikäset tarvii sitä, meillä ainaki hypitään seinille jos ei oo ulkoiltu. rauhallisempi on tyttö jos saa purkaa energiat pihalla.
ihan ku mun ois pitäny viel sanoo jotain... äh, en muista.kerron sit ku muistuu mieleen!
moiks!
sande ja poppoo
Nostelen vaan, ollaan kauppaan lähdössä..
Rähinä roope täällä taas:D
Sande, juuri tuota kaikkea tarkotin mitä sä komppasit. Tuntu äsken tosi ikävältä kun luin avauksen täällä vauvapalstalla asiasta miten saada rintamaito riittämään tai vastaavaa, niin siinä tuore äiti KOROSTAA ettei ole laiska äiti joka antaa korviketta, vaan haluaa imettää... huoh. Juuri näin, olet laiska jos et imetä??? mut nyt riittää tästä asiasta, sande olet myös siinä oikeassa, että ollaan kaikki erilaisia äitejä, erilaisia ihmisiä, joten on erilaisia näkökantoja, ja silti kaikki hyviä äitejä omillemme, juuri niin:)))
Kuitenkin mä tunnen että me ollaan nonulin kanssa loppupeleissä hyvinkin samanlaisia:)) eletään täysillä, tunnetaan täysillä, itketään nauretaan aidosti. eikö? kumpikin ollaan vahvoja ihmisiä, välitetään muista ihmisistä ja sanotaan asiat aika vahvasti, tarkottamatta mitään pahaa, välillä pääsee sitten mörkökin;) Mä arvostan nonulia äitinä. Oikeesti!! harva on niin antautunut lapsilleen, rakastava ja jämpti kuin sinä olet. Olisi onni saada oma lapsi kaltaisellesi pph:lle, teet hienoa työtä!
Ihmiset on tosiaan erilaisia... mä olen sellanen et täytyy saada tietyt asiat tehtyä, musta ei olisi siihen että istuisin tissi suussa tunteja illalla sohvanurkassa. Se ei onnistu mun luonteella!! mun pitää saada tehtyä muutakin. Mä oikeesti yritin tämän vauvan kanssa sitä että nautin vaan ja imetän vauvantahtisesti, ei onnistu, ei mun luonteella. Kaiken lisäksi mun äitiysloma personal trainerina on tosi lyhyt, jos meinaan saada pidettyä vanhat vakiasiakkaat. Jonkun mielestä prioriteetit on varmaan perseestä, mutta tämä on mun tapa. Mun pitää illalla (ei joka ilta kuitenkaan) tavata asiakkaita, pitää tunteja, hoitaa omaa kuntoa, koska se on mun työ. Me saadaan leipä pöytään myös siitä. Silti en koe olevani " huono ja laiska" vaikka annan korviketta ja olen poissa kotoota pari tuntia muutamana iltana viikossa. Sillon kun olen lapsen kanssa, mä todella olen. Rakastan ja välitän tytöistä saatanasti, ja uskon että se tunne välittyy heihin. Olen ylpeä itsestäni äitinä:)) mä olen suorittaja, se on joskus huono ja joskus hyvä asia, kovin en anna itselleni armoa, vaadin paljon itseltäni. Sellanen mä vaan olen!
Te tytöt olette mulle rakkaita, me ollaan tunnettu puoltoista vuotta!! ajatelkaa!!!! mä en jaksa uskoa että mun ja nonulin ystävyys olisi niin heikkoa laatua että se kuolee siihen että toinen imettää ja toinen suosii pulloa:DD eihän??
Mä tosiaan imetän edelleen. Olen suuresti ihmeissäni siitä:)))) ylpeä ja ihmeissäni. Se ei ole mun juttu, mutta ei kaiken tarvitse ollakkaan se " oma juttu" jotain voi tehdä toisen takia, tämän teen vauvan takia. Se nauttii niin mun tisusta!!!! mutta selkeesti vierottaa itseään jo, ei hamua koko ajan vaan käy pari kertaa päivässä imasemassa, ja nauraa mulle maitonaamalla tissin takaa, voi luoja miten mä rakastan sitä...
Peppi on ihana vauva. Kertakaikkiaan vallottava. Nauraa ääneen, hymy herkässä koko ajan, ja niin niin niin sulonen...
Mä olen rikas. Mulla on ihanat lapset.
priscilla
Toienen rähinäroopeista astialla!!
Kuulkaas naiset, se on sillätavalla, että ei tässä kukaan ystävyyttä romukoppaan ole heittämässä :-D
Eiköhön me tässä jo toisiamme jonkin verran tunnetakin... Niin se on ihmissuhteissa, että välillä on tyyntä ja välillä myrskyää :-D Niin sen vaan pitää olla :-DD
Olen juu, jämpti ja tiukka, mut myös lempee ja herkkä! Minäkin olen osin suorittaja, mut mä elän nämä vauvan n. 3kk aikatavalla vauvantahtisesti, kunnes rytmi alkaa tulla vauvasta itsestä! Mä opein sen esikoisesta, että ei luonaa " opettaminen" , piti vaan ohjata menemään " oikeeseen suuntaan" !! 3kk iässä meillä esikoisella rytmi oli jo mainio, vaikka tietysti tuonne 7-8 päiväunien paikat hakivat uomiansa, ja unien pituudet vaihtelivat, kunnes 8kk iässä ulkoilu, ruokailu ja päiväunet menivät aina samaa rataa :-DD Mä olen ollut aina tarkka, siitä, että rytmi säilyy oli arki tai pyhä, se tosiaan luo lapselle perusturvallisuuden!! Nyt, kun esikoinen on 3vee, hän on todella omatoiminen ja hirveän " kiltti" ja mukava tapaus!! Nyt välillä suodaan " poikkeuksia" päiviin :-D ja varsinkin kun on uusi vauva talossa, ei kaikki välttämättä mene muutenkaan" kaavan mukaan" , kun vauva " sekoittaa rytmin" !!
Minä en oo sellanen ihminen, joka paheksuu pulloäitiä, EN! Mä en ole koskaan ajatellut, et mä imetän sen tähden, kun se on se JUTTU! Se on vaan jotenkin ollut mulle niin luonnollinen juttu! Mä sillon kun odotin esikoista, ni en edes ajatellut sitä asiaa sen kummallisemmin, mä vaan löin tissin suuhun ja aloin imettää :-D!! Se on musta sellanen homma, et se tulee luonnostaa, jos on tullakseen, ja jos se on takkuista ja siitä tulee kaikilla itku, ni ei se ole sen arvoista! Heti ei tietenkään pidä antaa peräks, jos tyyliin -nänniä kivistää ;-D, mut jos se ei luonaa, tai maitoa ei tule, ni miks sen asian kanssa pitää tahia :-O Pullomaito on sitä varten :-D!! Musta on aika kamala ajatella, et äidit imettää väenvänkää tissit verillä, ja vauva nälkäsenä, mitä siitä sit seuraa, itkua ja masennusta, ei sen niin pidä mennä! Vauva-aika on tosiaan mitä raskainta aikaa(toki myös antaa), miksi siis tehdä itselleen, perheelleen ja vauvalleen elämä vieläkin vaikeammaksi!
Tosta vieressä nukkumisesta, että meillä esikoinen nukkui alusta asti omassa sängyssä, toki samassa huoneessa. Nykyään on kyllä " muuttanut meidän väliin" :-D!! Sillä on kauheesti pelkotiloja, möröistä ja kummituksista ja kaikista ötököistä, kuten hämähäkeistä ja muurahaisista! Kaikki varjot saan sen pelkäämään hysteerisesti.
Meillä eletään niin, että sitten " muuttavat" omaan huoneeseen, kun siihen itse ovat valmiita! Meille isännän kanssa se on enemmän kuin hyvä näin. Tämä sopii meille. Jotenkin mun on helpompi " vartioida" laumaani öisin, kun ollaan kaikki samassa huoneessa :-)
Kuten on monta kertaa Prisku todettu, niin MAALAISJÄRKEÄ saa tosiaan käyttää! Nykyajan äidit ja isät ei osaa perusasioita, ja se on suorastaan säälittävää :-E Kantapäänkauttakin oppii paljon, se on musta myös aikahyvä tapa!! Kaikkea voi kokeilla, niinpaljon on neuvoja kuin on äitejä, se mikä sopii yhdelle, ei sovi välttämättä toiselle!
On tosi hienoa, että tällä palstalla on niin monta erilaista persoonaa, se tekee meistä lyyleistä ERITYISIÄ :-D*rakastaa*
nyt pitää kouhottaa menemään! Esikoinen on rakentanu iskän kanssa majan!!
nonuli ja tytöt
mä olen satasella sun kanssa nonuli samaa maata ja mieltä;))
Rakkaudella, Roopesi!!!
Nyt jos ehtis vähän paremmin kirjotella..
Te kyllä kirjotitte niin nätisti etten enää muista mitä kaikkee pitikään sanoa:O
Nonuli sanoi sen hyvin, tuosta imetyksestä..miullekin se oli silleen " luonnollinen" valinta. On ihan sama miulle, imettääkö muut vai antaako pullosta, kunhan vaan sekä vauva että äiti on tyytyväisiä ja onnellisia:)
Oon kai niin laiska etten jaksa alkaa kenenkään kans kiistelemään mielipidejutuista..sen lisäks se on vielä turhaakin, eiköhän meistäkin jokainen ole paras äiti lapselleen. Neuvojahan saa aina kysyä, mutta eipä kukaan voi toiselle mielipidettään ainoana totuutena kertoa. Enkä sano että joku täällä ois niin tehnytkään,huom.
Se on yllättänyt miut, mitä huomasin lapset saatuani; sitä pientä ihmistä voi todellakin rakastaa niin paljon että tuntuu että pakahtuu siihen tunteeseen. En enää nykyisin osaa kuvitellakaan elämää ilman näitä palleroisia..ne on jo osa miun elämää, että itkettää pelkkä ajatuskin niiden menettämisestä. Vaikka joku päivä saattaa tuntuu, että hermot napsahtaa justiinsa, en siltikään vaihtais näitä mihinkään.
Äh, nyt alkaa taas lyömään tyhjää..mikähän on, kun vösyttää aina vaan? Tuntuu että vois nukahtaa tähän vaikka istuilleen..Taijan tänään mennä nukkuu jo lasten kans yhtäaikaa..mies tulee vasta klo 22 jälkeen, on iltavuorossa.
Te vaan täällä halitte, kun mie yritän viestiä vääntää..:)
Halitaaaaaaaaaaaan:)))))))))))))))))
min se vaan en osaa/halua mennä ajoissa nukkumaan... fiksua...
ja haleistakin jäin paitsi kun vasta yöaikaan kerkesin tänne, nyyh...
kyllä te niin hienosti kirjoititte taas, fiksuja naisia kaikki!
mä hiukan kadehdin teitä nonuli ja prisku... kun te olette niin vahvoja ja uskallatte sanoa asiat niinku ne on. minäpä oon sellanen nöhvänä etten esim. työpaikalla juuri koskaan ilmaissu ekana omaa mielipidettäni.. tuttujen(perheen) seurassa mä oon vahva, ehkä liiankin, ja kerron kyl mitä ajattelen. mutta sitten muussa ympäristössä... pidän itteäni jopa liian kilttinä, mä haluan aina että jokaisella ihmisellä olis hyvä olla ja käyttäydyn sen mukaan omalla kustannuksellani. ja mä pidän tätä huonona piirteenä itsessäni. olis kiva osata sanoa ei sekä kertoa rohkeammin omat mielipiteet... oon mä kehittyny tässä jo hiukan kun tiedostan että tää on heikko alue mulla ja haluun olla toisenlainen.. oon ihmetelly miks mä perheen kesken olen niin erilainen kuin muualla, mutta oliskohan että omiini mä luotan ja uskon ettei ne jätä mua vaikka olen mikä olen. kai sitä sitten esim. töissä hakee hyväksyntää... olisko mulla vähän huono itsetunto...
noh, mähä rupesin oikeen terapiaa antaa ittelleni... huh, taidan painua petiin. palaan huomenna kertoo aadan 3kk neuvolamitat, jos vaan saan aikaiseksi!
sande ja likat
Lievä kirjotusajatusvirhekatkos!!
päätin alottaa herkkujen määssäämisen ;-OOOO Joopa, jooo... siis LOPETTAAAAAAAAAAAAA :-DDDD
Piti vielä sanomani, et oisko sannuska kasvupyrähdys teillä nyt!! Sehän tulee just 3kk korvalla!!! Meillä ainakin esikoisella se tuli, ja hän söi sillon jopa tunnin välein yöllä, mut se meni aika pian ohi, ja sit alkokin jo nukkua yöt vallan ilman tissiä!!! Ei aina kannata ekaks miettiä, et onks maito lopussa... ja nukkuuhan Aada silti ainakin sen kaks tuntia, ennekun pyytää lisää... joten ihan hyvältä se mun korvaan sen puoleen kuulostaa!! pikkuvauvan massu on niin pieni, et tuleehan se maito " läpi" parissa tunnissa, ja sit on nälkä!! Sit ois varmaan jotain häikkää, jos vauvas ei kasvaisi, ja kasvaahan tuo, vallan upeesti ja mainiosti :-DD USKOA PELIIN, sisko!
Nyt ei sit saa pitää mua fanaattisena imetyksenpuolustajana!! Siis puolustanhan mä sitä tottakai, mut kuten on monta kertaa sanottu, jokainen tekee just niinkun parhaaksi näkee, ja mikä on parhaaksi vauvalle ja itelle!! Jokainen äiti tuntee oman vauvansa parhaiten, ja tapoja on yhtä monta kuin äitejä!
Minähän olen pulloa vastaan, jos maitoa vaan tissistä heruu, mut se ei tarkota sitä, et muitten tarttis tehdä niin. Eiks näin ole?!! Eikä kenenkään kuulu itseään loppuun polttaa imetyksen takia, päinvastoin!!
ja Rimpe, kyllä mulla tosiaan on ihana mies, kyllä mä sitä olen ihmetelly useesti, et miks sen onnistuin saamaan... Kiitos siitä taivaanisälle!!
Mukavalle kuulostaa teidän vauva-arki!
nyt häivyn!!
nonuli ja likat