Olishan tuo pph voinut kertoa aiemmin!!
Vain aamulla muksun hoitoon ja pph sanoi, että pitäis tulla hakemaan 15.45. Sillä on joku meno. Normaalisti haetaan 16.30.
Kommentit (184)
rautalangasta mutta ei se vaan mene perille. Valitettavasti. Nähtävästi osa perhepäivähoitajistakaan ei tule koskaan tätä tosiasiaa ymmärtämään.
Jotkut t.antajat voivat joustaakin, mutta mikään lakisääteinen pakko heillä ei siihen ole.T. esimies
Kerran yksi alaisista tuli pyytämään, että saako jäädä palkalliselle vapaalle hoitamaan sairasta KISSAANSA, kun kerta vanhemmatkin saavat jäädä hoitamaan lapsiaan.
Luonnoll. eväsin pyynnön, mutta oli kyllä pokassa pitelemistä....Muistaakseni joustin sen verran, että sai tehdä lyhyemmän päivän (ja teki tunnit myöhemmin takaisin).
tulevan työntekijän lapset ole perhepäivähoidossa. :)
Kuten eivät hoitoon liittyvät ongelmat.
Toisekseen, en ymmärrä, miksei ap:n tapauksessa pph viennyt lapsia varahoitopaikkaan. Kyse taitaa olla siitä, että pph:n syy oli sellainen, ettei olisi mennyt pph:n esimiehellä läpi.
Ap:n kannattaa selvittää, onko varahoitopaikkaa edes olemassa. Miten pph meinaa toimia silloin, kun on esim. itse sairas tai pph:n oma lapsi on sairas?
Perhepäivähoitajat ovat ainoa ammattiryhmä, joka ei koskaan lintsaa töistään, valehtele ja ovat aina luottamuksen arvoisia.
jonka uskot surutta valehtelevan sinulla. Jos tällaista epäilisin oman hoitajani kohdalla, niin luultavasti hän silloin valehtelisi tärkeämmistäkin asioista.
Eikähän vanhempien ja hoitojien suhde yleensä perustu LUOTTAMUKSEEN. Ja siihen luottamukseen kuuluu se, että jos hoitaja ilmoittaa että hänellä on meno jonka takia lapset pitää hakea, niin silloin ASIA ON NÄIN.
[
työpäiväsi tulevat olemaan. Hakemukseen vanhemmat ovat saattaneet laittaa hoitotarpeen 8-16. Kun hoitoaikasopimusta tehdään niin haluavatkin 7-17 tai 8-18 tai jotain muuta. Kunnallinen pph ei tuossa vaiheessa voi enää kieltäytyä.
Jos minulle tulee yllättävä meno ja vanhemmet ei pääse hakemaan aikasemmin, hankin meille kiertävän joka on siis kunnan hoitajia tai vien naapurin pph. Toiselle hoitajalla voi viedä kun lähes jokaiselta on jo joku iltapäivällä lähtenyt aikasemmin ja hätä ei lue lakia jos tukala tilanne niin on otettava ylimääräinen hetkeksi. Tässä ap tapauksessa oli kyse kuitenkin vajaasta tunnista kun hakevat sitten omansa pois.
Meillä ei saa viedä toiselle perhepäivähoitajalle, eikä ole hoitajaa joka tulisi kotiini hetkeksi (enkä haluaisikaan koska perheestäni aina joku on kotona). Päiväkoti on varahoitopaikka. Ongelmaksi tuon päiväkodin tekee pitkä matka joka kuljetaan jalkaisin.
Kun osa täällä vouhkas, että jotkut lääkäriasemat aukeavat klo 7 ja ovat auki klo 19, ne ovat lähes poikkeuksetta yksityisiä. Eiköhän kunnalliset palvelut kuulu pph:llekin, etenkin kun heidän palkkansa on niin pieni.
olipa ammatti tai asema mikä tahansa. Itse esimiehenä olen yrittänyt asettua aina alaiseni asemaan tilanteessa ja tilanteessa ja olla inhimillinen, en tahallani ilkeä, vaikkakin ainahan sekään ei onnistu. Ihmisiä olemme kaikki ja helpompikin on työskennellä työympäristössä, jossa kaikilla on hyvä olla!
viekää lapsenne päiväkotiin hoitoon niin ei joka päivä tarvitse marista mitä pph on tehnyt tai tekemättä jättänyt. Pph:lla on myös oma elämä halusitte tai ette ja heilläkin on oikeus käydä vaikka siellä yksityisellä lääkäriasemalla jos haluavat, mistäs tiedätte vaikka olisi lähetteen saanut kunnalliselta puolelta tai jos vaikka onkin saanut aamulla tiedon sairaalasta että on saanut peruutuspaikan johonkin tutkimukseen jonka jonossa on ollut tms.
Menkää vanhemmat itseenne ja kohdelkaa perhepäivähoitajaanne niinkuin haluaisitte itseänne kohdeltavan.
Kahlasin koko ketjun läpi ja taisin aiheuttaa turhaa pahaamieltä monelle.
Antteksi vaan! Muksua en hakenut aikasemmin, olis ehkä pitänyt. ap
Antteksi vaan! Muksua en hakenut aikasemmin, olis ehkä pitänyt. ap
Taidat olla aika itsekäs... kannattanee katsoa peiliin ja miettiä, kuinka paljon joustoa teidän pph:lta löytyy kun sitä tarvitsette. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Antteksi vaan! Muksua en hakenut aikasemmin, olis ehkä pitänyt. apTaidat olla aika itsekäs... kannattanee katsoa peiliin ja miettiä, kuinka paljon joustoa teidän pph:lta löytyy kun sitä tarvitsette. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Odottaako joku vanhempi, että pph:n pitäisi vielä noiden työaikojen lisäksi joustaakin? Minä pidän kiinni hoitoajoista, ja ehdottomasti odotan, että hoitopaikkakin pitää. Kunnalla on kyllä varahoito, joten jos on pätevä syy, ei tässä hoidossa ole todellisuudessa mitään ongelmaa. Ja vapaapäiviähän perhepäivähoitaja voi ottaa ihan samoin kuin muutkin työssäkäyvät.
pph hankki kotiinsa varahoitajan (=kiertävä pph), joka piti lapsista huolta, kun oli itsellä menoa. Kaikilla ei varmaan samaa käytäntöä ole, mun mielestä oli kätevä: lapsia ei tarvinnut kuljetella minnekään ja sai hakea normaaliin aikaan.
koska omat lapset tulevat koulusta ja mieheni töistä.
Haluan, että heillä on rauha tehdä läksynsä ja syödä niin, ettei kukaan väijy lautasen vieressä.
Meillä sekä minä että mies, kaikki isovanhemmat ja kummit ym. ovat töissä. Vain kahdella on sellainen työ josta _saattaa_ päästä lähtemään joustavasti. Pari on vuorotyössä, joten jos on vapaalla niin sitten pääsee helpommin hakemaan.
Teille varmaan sopisi että lääkärinne tai lastenne lto tai opettaja lähtisi kesken päivän?
Kuvittelevat että firma kaatuu jos lähteävät aikasemmin työpaikasta vai ovatko vaan tehneet tilanteen niin että eivät mukamas voi lähteä.
Vai missä helvetin pakkotyöleirillä olette töissä jos ette voi edes pakon edessä lähteä aikasemmin ???????
Kerro minulle, miten opettajana voin lähteä aikaisemmin töistä? Jättäisin oppilaat oman onnensa nojaan?
On tietysti aivan eri asia, jos lapsi sairastuu kesken päivän. Mutta noin ei vain toimita. Meno pitää tietää aikaisemmin.
kyllä meidän koulussa on ainakin rehtori järjestänyt niin että naapuriluokan opettaja katsoo hetken minunkin oppilaitani tms, jos minun on ollut pakko käydä esim lääkärillä. Jonnekin paikkohin kun ei kertakaikkiaan saa aikoja silloin kun itse haluaisi.
Kuvittelevat että firma kaatuu jos lähteävät aikasemmin työpaikasta vai ovatko vaan tehneet tilanteen niin että eivät mukamas voi lähteä.
Vai missä helvetin pakkotyöleirillä olette töissä jos ette voi edes pakon edessä lähteä aikasemmin ???????Kerro minulle, miten opettajana voin lähteä aikaisemmin töistä? Jättäisin oppilaat oman onnensa nojaan?
On tietysti aivan eri asia, jos lapsi sairastuu kesken päivän. Mutta noin ei vain toimita. Meno pitää tietää aikaisemmin.
ei voi muuta todeta kuin että on taas puurot ja vellit sekasin....jatkakaa samaan malliin niin saadaan porukat nauramaan ja toteamaan kuinka joukossa tyhmyys tiivistyy!!!!