Kilpihauhanen, mitä odotettavissa
Mulla todettiin 13 vuotta sitten tulehduksesta syntynyt kilpirauhasen lievä vajaatoiminta. n 6 vuotta sitten kyllästyin pilereihin ja lopetin ne. En osaa niitä kuitenkaan syödä säännöllisesti, en ole koskaan onnistunut edes penisiliinikuuria syömään ilman että joku kerta ei olisi unohtunut.
En ole viitsinyt käydä kontrolleissakaan, koska vihaan piikkejä. Oloni on ollut sen jälkeen ihan "normaali" - eli olen saamaton ja tyhmä kuten aina, sydämessä on rytmihäiriöitä, kynsissä kasvuhäiriöitä ja tukka on ohut. Lähes koko ajan paleltaa. Samat oireet tai ominaisuudet minulla olivat myös lääkityksen ajan ja osittain myös ihan lapsuudesta asti. Onkohan odotettavissa jotain "huonontuvaa", vai voinko näin elää elämäni?
Kommentit (7)
Kolesteroli kohoaa, osteoporoosi, tutustu aiheeseen!
Muutama pilleriunohdus siellä täällä ei maailmaasi kaada, mutta hoitamattomuus taas...kyllä se voi vielä tuosta pahetakin.
no, tätä voi olla odotettavissa:
-lapsettomuus
-lihominen (siis 10 kg kuussa ei olisi ihme)
-ihosi kuivuu ja saa siksi lisäsairauksia/tulehduksia, koska iho ei voi kunnolla puolustaa itseään
-ruoansulatusvaikeuksia/ suolitukos pahimmillaan
-harmaa iho
-Apaattiset silmät/muita silmäoireita
-väsymys, masennus, mielisairaudet jopa
-huono vastustuskyky kaikelle
-elämä jumii kanssasi
Minulla myös todettiin kilpirauhastulehduksen jälkitila, muttei arvojen muutoksia labroissa. Oireet ovat silti samat kuin sinulla, mutta niitä ei hoideta, kun ei ole kääntynyt vajaatoiminnalle. Ihmettelen miksi silti on vajaatoiminnan oireet ja todella vahvasti. Tukka lähtee, palelee aina, iho oireilee pahasti, olen aloitekyvytön, masentunut ja sain keskenmenon (syyhän voisi olla vaikka kilpirauhasen toimintahäiriö). Kävin juuri uusinta labroissa, kun oireet eivät helpota,. Melkein toivoisin, että ne voisi saada kuntoon lääkityksellä.
Sydämeen voi tulla pysyviä muutoksia. Ihan vain joitakin mainitakseni.
-lapsettomuus
* mulla on neljä lasta ja lapsettomuus olisi ihan ok kun pelottaa että tulee taas vahinko kun ei osata käyttää ehkäisyäkään ;)
-lihominen (siis 10 kg kuussa ei olisi ihme)
* laihdutin just 10 kg ja olen nyt alipainon rajalla (nimim. vanha anorektikko)
-ihosi kuivuu ja saa siksi lisäsairauksia/tulehduksia, koska iho ei voi kunnolla puolustaa itseään
* ihoni on aina ollut kuiva, mutta hyvillä voiteilla voideltuna se on upeassa kunnossa
-ruoansulatusvaikeuksia/ suolitukos pahimmillaan
* näitä on varmaan aina ollut, mutta syönkin aika harvoin niin ei tarvi usein sulatella
-harmaa iho
* Mikä se on?
-Apaattiset silmät/muita silmäoireita
* millaisia oireita?
-väsymys, masennus, mielisairaudet jopa
* no näitä on mutta on siis aina ollut, myös lääkityksen aikaan
-huono vastustuskyky kaikelle
* en sairasta ollenkaan merkittävän paljon
-elämä jumii kanssasi
* Tosta mieheni voisi olla samaa mieltä, mutta kyllä se hänenkin kanssaan "jumii".
Eli näillä syillä en ole vielä valmis popsimaan pillereitä...
Vitonen. Käypä tutustumass kilpirauhasinfo.net vai mikä se nyt oli:)
Viitearvot eivät ole kaikkitietävän jumalan antamai, vaan ne vaan on joskus päätetty. Moni lääkäri hoitaakin viitearvoja, ei oireeellista ihmistä.
Paljonko ne sun arvos oli viimeksi??
Otata nyt ihmeessä ne arvot ja koita saada arvot tarpeeksi kohdallee eli syöt tarpeeksi isoa annosta!! Elämäsi parantuu huomattavasti. kokemusta on!
Jos tyydyt tollaseen elämään, niin senkun... :(