Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä laittaa kymppitonni Thaimaanmatkaan?

Vierailija
19.11.2008 |

.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee joka vuosi tuo sekä Thaimaaseen että Karibialle. Ja mennään joskus vain kahdestaan, kun lapset on mukana, menee tietysti enemmän.

Vierailija
42/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoi että toimi hienosti. Minäkin uskaltaisin mennä reppuilijaksi nyt kun tunnen thaimaata jonkin verran. En lähtis kyllä isoihin kaupunkeihin sinne pohjoseen mutat etelä-thaimaahan ihan varmasti. Kaverini oli juuri noissa isoissa kaupungeissa pienen kanssa+ miehen.

Toisekseen me ei lähetä valmismatkalle ja päästään halvemmalla mutta ollaan kaikki kyydit yms varattu ja aamiainenkin kuuluu hotellinhintaan. Et ei se tarkota että jos ei lähde matkatoimiston kautta ni kaikki olis niin epävarmaa. Me ollaan vaan ite kerätty se matka ni päästään sitte huomattavasti halvemmalla. Hotelli on sieltä parhaimmasta päästä ja niin edelleen. Koko perhe lähtee vajaalla 3500e:lla pariksi viikoksi matkaan. Paikan päällä ei oikeestaan rahaa mee ku sukeltamiseen (joka onkin sitten suomalaisen firman kautta kallista mutta turvallista kun on kotimainen firma)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2+2 henkilöä 2vk, ihan tasokkaan näköinen "villa" Cha-am:ssa noin 500 euroo aamiasilla. Lennot 3800 halvimmillaan...

Mistäs te suoria varauksia tekevät yleensä varailette?? pistäkää linkkejä

Itse kokeilin lennot ebookerisilta ja majoitus http://www.hotelthailand.com/

Vierailija
44/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siis tuo 31.

Kuka sanoo, että sielä lomalla vaan löhötään jos menee valmismatkalle?

Meillä lomat kuluu kyllä urheillen aika pitkälle, kuntosali pitää löytyä hotellista tai ainakin lähistöltä, samoin tehdään pitkiä kävelyretkiä ja useasti on myös vuokrattu fillaritkin loman ajaksi, jos lapsille vaan löytyy turvaistuimet.

Pelkästään uima-altaalla en halua lomaani viettää, vaikka varaankin matkat matkanjärjestjän kautta ja ihan samalla lailla maailmanmatkaajia meidän lapsemme ovat.

Ovat matkustaneet ihan sylivauvasta lähtien ja nähneet muutakin kuin hotellin uima-altaan.

Kulttuuria näkee kyllä valmismatkallakin jos haluaa sitä etsiä. Samoin teemme päiväretkiä lomakohteista muualle, mutta reppureissuun minua ei kyllä saa, vaikka matkustaisin pelkästään aikuis-seurassa :)

Vierailija
45/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikään investointi ei ole turha jos se yhdistää perhettä ja saa perheenjäsenet tekemään asioita yhdessä. Matkailu on mitä suurimmassa määrin tuota (sikälimikäli sopu säilyy matkan aikana ;))

Me emme matkaile kaukomatkoilla, ainakaan vielä. Olen itse niin mukavuudenhaluinen että pitkät lentomatkat ja aikaerot pienten kanssa eivät tunnu mielekkäiltä (vaikka niistä varmaan monilla onkin ihan positiivista kokemusta). Me tuhlataan nuo tuhatlappusemme kotimaan matkoilla, mutta en paheksu ketään kaukomatkojen ystävää.

Vierailija
46/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voi ajankohdan kanssa joustaa niin halvemmalla pääsee. Koulujen lomat ajat on kalliimpia, varasi matkansa miten tahaansa.

Vierailija
47/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on raatanut koko vuoden suomessa töissä niin eikö silloin ole ansainnut uima-altaalla thaimaan lämmössä löhöilyä kahdeksi viikoksi? Näistä viesteistä paistaa että se olisi jotenkin halveksittavaa. Miksi lomallakin pitää olla reipas ja saada tehtyä vaikka mitä niin että voi sitten kertoa suomeen tultaessa että tehtiin muuten sitä ja tätä ja käytiin siellä ja täällä????

Vierailija
48/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loikoilemaan vain uima-altaalle! Sehän se koko loman idea on, rentoutuminen! Ok, jos joku rentoutuu siitä, että pitää koko ajan olla liikkeessä ja juosta paikasta toiseen, niin siitä vaan. Itse saan sitä tehdä arkena, lomalla haluan vain ja ainoastaan olla!

Vierailija
49/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi vaan olla?

Kotonakin voi vaan olla...

Vierailija
50/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi vaan olla?

Kotonakin voi vaan olla...

Pitää siivota, pestä pyykkiä, tehdä ruokaa, käydä kaupassa... Eikä voi ottaa aurinkoa, se aurinko on kuitenkin se a ja o!

Vierailija
51/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Pitää siivota, pestä pyykkiä, tehdä ruokaa, käydä kaupassa... Eikä voi ottaa aurinkoa, se aurinko on kuitenkin se a ja o!

kaikki omat tahrat ja pesemättömät ikkunat ja kaikki. me ei juosta auringon perässä, vaan kaamoslomatkin on ihania :) Ei siellä vuokramökissä kukaan ajattele jos joku roska onkin pöydällä. Kaupassa käyminenkin tuntuu erilaiselta kun on lomalla :)

Vierailija
52/57 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x aikuinen ja 2x yli 12v (myös aikuinen) Thaimaaseen 2vk viikoilla 7 ja 8.

Phukettiin. Kiitos jos viitsit!

Vierailija
53/57 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkeä laittaa kymppitonni, jos sillä saa PITKÄN loman.

Tommosella kymppitonnilla yksi henkilö elää helposti ja juurikaan pihistelemättä noin vuoden!

Ja jos nyt joku rupeaa sanomaan, että ei ole mahdollista ja että silloin pitää pihistellä, niin ei pidä paikkaansa. Varaa itse lennot esim: http://www.momondo.fi Noin 600-700 eurolla saa helposti. Sitten itse kun varaa hotellin, vaikka täältä: http://hotellihaku.akkilahto.fi niin jos panostaa noin 10€ / hlö, nin saa jo tosi hyvää laatua. Ja syöminen ja juominenhan tuolla päin on HALPAA, jos ei anna kenenkään huijata itseään.

Vierailija
54/57 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee matkaan 4500€: 2 vkoa, 3 henkeä, 3 saarta ja Bangkok kiertomatka. Käyttörahaa vielä lisäksi. Tapaninpäivänä lähtö

Vierailija
55/57 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa laittaa rahaa miten paljon vaan mihin vaan. Vähän hassulta se kuulostaa kun ottaa huomioon Thaimaan hintatason ja sen miten helppoa siellä on toimia. Paljon halvemmalla saisitte ihan sellaisen helponkin lapsiperheen loman, jossa on hotellit varattu etukäteen. Itse en edes harkitsisi käyttää noin paljoa. Me teimme tuolla hinnalla kahden aikuisen n.8 viikon maailmanympärimatkan, jossa jokainen kohde oli Thaimaata kalliimpi, useimmat huomattavasti kalliimpia. Mutta jos on ylimääräistä rahaa ja/tai on tottumaton järjestämään itse mitään niin mikäs siinä. 

Vierailija
56/57 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 ei ole edes kovin paljon, jos 4-5 henkinen perhe lähtee reissuun pidemmäksi aikaa. jos kyse kuitenkin parista viikosta, niin ei ole, ellei kyseessä ole lähes 10 hengen perhe. 

Vierailija
57/57 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, niin mikä ettei. Itse keksisin kyllä tuolle rahalle muutakin käyttöä, vaikka matkustelusta pidänkin. Kymppitonnilla pääsisi jo melkein maailman ympäri...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi