Onko järkeä laittaa kymppitonni Thaimaanmatkaan?
Kommentit (57)
On!
Lähdetään jouluksi ja mieluusti maksan matkasta.
Ihanaa...enää kuukausi matkan alkuun :)
.
ihmiset ihania ja ystävällisiä, ilmasto terveydenkin kannalta oikein hyvä kun on niin kosteaa, meillä ei riidellä siellä ikinä vaikka arki kotona on yhtä hullunmyllyä, sukellusvedet on maailman parhaimpia, palvelu hyvää ja hintataso järkyttävän halpaa. Siellä voi kerran vuodessa elää herroiksi vaikka matka tietty maksaa aikas paljon mutta kun vuoden raataa täällä töissä niin talvella on ihana mennä nauttimaan hetken lämmöstä. Kyllä sen matkan on aina vuoden työssäolon jälkeen ansainnut! Jaksan raataa sitten taas seuraavan vuoden matkaan saakka edellisen muistoja muistellessa. Eikä oo yhtään sama asia lähteä muualle... Thaimaassa on mun sydän! Eikä ole siitä kiinni että muutkin menee, ei todellakaan. Keräillään vuoden aikana pikku hiljaa matkarahasto kokoon niin ei se niin pahalta tunnu. Silti voidaan nauttia muistakin asioista!
i <3 thaimaa
3 tähden hotelli...
t. nro 22
ps. nytkin uutena vuotena...3 tähden hotelli, 2 huonetta, 5 hlö siis 5000 e
Me olimme kolme kuukautta Thaimaassa, suorat lennot maksoivat n. 800e/hlö (edullisemminkin olisi saanut, mutta ne päivät eivät sopineet meille) päivittäiseen majoitukseen, ruokaa ymv. olimme varanneet 25e/hlö ja se riitti aivan hyvin (=majoituksiin, ruokiin, paikasta toiseen siirtymiseen ja ostoksiin meni paljon vähemmän mitä oletimme!) Eli meni paikan päällä+ lentoihin 1600, = henkilöä kohden n. 3050e KOLMESTA kuukaudesta...!
Ja emme majoittuneet hostelleihin tmv. parissa paikkaa vuokrasimme matkalla tapaamien kavereiden kanssa huoneiston pariksi viikkoa, välillä olimme edullisissa "tavallisissa" hotelleissa, mutta suurimman osan majoituimme rannan läheisyydessä olevissa bungaloweissa (joissa siis oli kohtuullinen varustelutaso!)
Vältimme pahimpia turistirysiä, mutta niissäkin kävimme vähän. Hotellit varasimme netin kautta (osa jo Suomesta, osa paikallisten nettikahviloiden kautta). Tutustumalla paikallisiin/maassa asuviin ihmisiin, sai myös hyviä vinkkejä...! Kävimme monissa viehättävissä apikoissa, joista ei turistioppaissa lukenut sanakaan:)
Ymmärrän ettei kaikille sovi tuollainen matkailu, jos ei vapaa-aikaa pahemmin ole, on ymmärrettävää että varaa tutusta paikasta 5 tähden hotellipaketin, mutta tajuatteko paljonko ilmaa noissa hinnoissa on...?!
Asiaa voi verrata siihen että joku maksaa perheen Turku-Tukholma risteilystä 5000e, kun normaalisti matka maksaa ehkä muutaman satasen.
Mut ajetaan ei-niin-hienoilla autoilla, ja sen sijaan matkustetaan koko perhe. Viime jouluna oltiin Thaimaassa ja kyllä kannatti.
Hyvää matkaa kaikille lähtijöille!
luuletko että on kolmen lapsen kanssa kiva lähteä paikan päälle miettimään mistä sen majoituksen saa jos saa. Kyllä mä arvostan sitä että kaikki on valmiiksi buukattu, on aamupalapöytä mihin kävellä eikä tarvitse enää lomalla miettiä majoituksia yms. En edes yksin haluaisi lähteä repuureissaamaan, meitä kun on niin monenlaisia.
Tammikussa kahdeksi viikoksi Phuketiin, 5hlöä 6200€ ja odotan innolla!
Onko teillä varaa maksaa nuo matkat heti käteisellä vai ostatteko matkan/osan matkasta luotolla siten, että maksatte sitä esim. muutaman kuukauden tai puolen vuoden ajan. Onko koko matka maksettu ennen reissua vai maksatteko sitä vielä reissun jälkeen?
Meillä ei ole laittaa esim. kuutta tonnia matkaan.
Meillä on siis tuo 6200e matka ja matka varattiin jo viime tammikuussa. Varausmaksu oli yhteensä 1500, jonka mies maksoi. Itse olen maksellut matkaa pitkin vuotta ja loput laitan veronpalautuksista, mies maksaa oman osuutensa kerralla. Luotolla ei matkusteta.
Eikä kyse ollut varsinaisesta reppureissaamisesta, sillä olemme mukavuudenhaluisia ihmisiä, rinkan raahaminen ja nukkuminen epämääräisissä paikoissa ei kiinnosta, tietty mukavuustaso pidettiin, ja matkalaukkuja emme turhaa kantaneet mukana vaan hoidimme siirtymiset järkevästi mahdollisimman vähällä vaivalla.
Kannattaa googlailla vähän hintoja netistä, tai käydä tutustumassa erilaisiin foorumeihin joilla matkailijat puhuvat aiheesta, saa paljon hyviä vinkkejä...!:)
ymmärrän kyllä, että hieman vaivaa näekemällä voisi saada matkat edullisemmin. Itse olen kokenut matkanjärjestäjien kautta matkustamisen huolettomaksi ja siksi siis matkustetaan siten. En myöskään halua lomallani vaihtaa hotellia.
Tuo sinun systeemisi kuulostaa hyvältä. Mukavaa matkaa!
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että elämyksistä kannattaa maksaa.
ja hotelli varattu suoraan thaimaasta (talo 600e/ 2vkoa) ei musta mitenkään kovin paha hinta! Meitä on siis lähdössä minä, mies ja lapsi. Sais enemmänkin menemään kanarialle. Mutta sinne en halua. oon lapsena matkustellu siellä ku omat vanhemmat kävivät siellä ja kreikassa paljon. Menen mielummin kunnon lomalle ja saan varman auringon ja lämpöä lämpöä lämpöä.... =)
Ikinä en ole katunut matkoihin uponneita kymppitonneja - elämyksiä ja rentoututtavaa laatuaikaa on aina saatu koko rahan edestä :-)
Nyt tosiaan lähdetään katsomaan tuo Thaimaa, kun ei olla ennen oltu. Saa nähdä miltä tuntuu Mauritiuksen jälkeen, vähän epäilyttää... 15
Olit kaveriporukalla ja tuo toimi. Ei perheellinen halua mennä tuollaiselle lomalle. Siitä on rentoutuminen kaukana.
Valmiissa pakettimatkassa on paljon sellaista mitä "reppureissaajan" matkassa ei. Monelle ei tosiaan sovi omatoimi matkat missä kaikki on enemmän tai vähemmän epävarman päällä. Ja jos kokemusta matkailusta on vähän niin omatoimimatka ei välttämättä ole se rennnoin vaihtoehto.
Pakettimatkalainen haluaa päästä helposti kohdemaahan, siellä kentältä hotelliin. Hän haluaa etukäteen tietää hotellin sijainnin, tason ja palvelut. Kyydit on matkanjärjestäjän puolesta samoin opaspalvelut. Nämä maksaa kaikki, ja tokihan matkajärjestäjällä on iso organisaatio takana hoitamassa että kaikki sujuu. Ja tokihan matkayhtiö haluaa saada sitä katettakin.
Oma toimi matkaajat usein laskee matkansa hintaan vain lennon ja hotellin. Ei liittymä kuljetuksia ei aamiasia yms. Mitkä pakettimatkaa usein sisältyy.
Mutta eipä siinä mikä, kukin tyylillään ja taitojensa/rahojensa mukaan.
Tää on vähän sama asia kuin toinen ostaa autoksi vanhan ladan ja toinen kalliin mersun. Molemmilla tulee matkat kauppaan ja töihin ajettua
Ei todellakaan kaduta siihen menevät rahat, matkustelu on mulle kuitenkin niin tärkeä asia, että kyllä siihen voi rahaa laittaa. Ja ne kokemukset mitä matkaillessa saa, ei niitä voi rahalla mitata.
Kyllä me ainakin NIMENOMAAN käydään tuollaisilla (reppu)lomilla kuin joku kuvaili, ollaan vähän pitempään, kierrellään, asutaan paikallisittain. Ei meitä ikinä saisi johonkin turistihotelliin uima-altaiden äärelle. Lapsia on 2 (vielä pieniä). Kyllä lapsetkin kokee vierasta kulttuuria ihan eri tavalla kuin noilla pakettimatkoilla, oppivat ja innostuvat. Meillä matkailu liittyy enemmän kokemuksiin, kasvatukseen, maailmankuvan avartamiseen - ei sen ole tarkoituskaan olla pelkkää löhölomaa!
Olit kaveriporukalla ja tuo toimi. Ei perheellinen halua mennä tuollaiselle lomalle. Siitä on rentoutuminen kaukana.
Ikinä en ole katunut matkoihin uponneita kymppitonneja - elämyksiä ja rentoututtavaa laatuaikaa on aina saatu koko rahan edestä :-)