Mikä hitto siinä on (imetyksestä tää aloitus)
että kun lapsi täyttää 1v niin alkaa kamala painostus imetyksen lopettamiseen?
Meillä juhlittiin 1v synttäreitä pari päivää sitten. Vieraista MONI, varmaan 5 ihmistä kysyi että joko lopetan imetyksen..
Synttäreitä seuraavana päivänä kävimme mieheni mummolla kylässä, menin makuuhuoneeseen imettämään ja mieheni mummo tuli perässä huolestuneen näköisenä ja kysyi " vieläkö tuo iso poika syö TISSIÄ..?
Miksi ihmeessä 1v on joku rajapyykki imetyksen lopettamiseen?
Ja ei, en lopeta imetystä. Miksi lopettaisin?
Siinä vaiheessa saatan harkita kun joku oikeasti antaa yhdenkin hyvän syyn lopettaa imetys.
Sellaista ei ole vielä eteen tullut.
Ja tämä on kolmas lapseni. Edellisiä olen imettänyt 1,5v kunnes ovat itse jättäneet tissin pois. En siis tarjoa tissiä jos lapsi ei sitä itse pyydä.
Kommentit (110)
Vierailija:
Säälin lapsiasi ja kysyppä mieheltäsi hakeeko muualta jotain muuta?
Minä ymmärrän täysin pienen lapsen imettämisen silloin kun se pelkäksi ravinnoksi mutta siinä vaiheessa kun ravinnoksi tulee muut niin silloin tissi ei enää kuulu suuhun.
Sen saman maidon saa kupistakin.
Ja jos läheisyyttä haluaa lapselle antaa niin pitääkö se antaa tissillä?
Lasta voi pitää sylissä, halata ja olemalla ihan vain lähellä.
Yritätkö jotain korvata lapsellesi imettämisellä?
Etkö osaa olla muuten hyvä äiti?
Kun WHO:kin suosittelee lapsen imettämistä vähintään 2-vuotiaaksi niin voitko ymmärtää, että kaikki muut eivät ole samaa mieltä siitä, että äidinmaito on vain muuta ruokaa saamattoman ravintoa.
Minusta tuntuisi hiukan koomiselta lypsää kuppiin kun lapsi kerran voi maidon rinnastakin juoda.
Läheisyyttä voi antaa lapselleen monin tavoin. Itse annan sitä myös imettämällä.
Toivon, että lapsellani on asiat niin hyvin ettei mitään tarvitse korvata imettämällä.
Uskon olevani ihan riittävän hyvä äiti. Olisin sitä varmasti vaikka en enää imettäisikään, mutta olen sitä myös siitä huolimatta, että imetän.
2
Että yli yksivuotiaan lapsen tuttipullosta juominen tuomitaan AINA, koska kyllähän lapsen pitää osata juoda jo mukistakin.
Miksei imetystäkin?
T. Äippä, jonka 8kk+ vauva tällä hetkellä vielä TÄYSimetyksellä
Olishan se parempi, että WHO suosittelis pikaista imetyksen lopettamista, koska muuten köpömammojen luuserimiehet alkaa hyppäämään vieraissa.
olet sinne kotiin teljettynä tissiesi kanssa. 2 tai 4 tuntia ei mielestäni ole tarpeeksi isän ja lapsen keskinäistä aikaa ilman kontrolloivaa äitiä.
Minusta olisi outoa, jos hän ilman suurempaa tarvetta kävisi vaikka sitten ryyppäämässä pari päivää putkeen.
imettäminen ei ole outoa. Minusta taas on outoa, jos sinä tunnet tarvetta sitä haukkua. Ja miksi monikkomuoto, jos tuon yhden asian löysit?
2
Olen imettänyt/imetän niin kauan kuin lapset itse haluavat, jos imetykselle ei ole mitään estettä. (onneksi ainakaan vielä ei ole ollut esteitä) Olen imettänyt myös raskaana ollessani ja usempia eri ikäisiä sisaruksia. Tällä hetkellä imetän 4kk ikäisen vauvan lisäksi -1v8kk ja 2½v ikäisiä. Ei ole mitään syytä olla imettämättä, koska maitoa riittää, imettäminen on sujunut ilman isompia ongelmia ja olemme kaikki tyytyväisiä. Minun mielestäni on jokaisen äidin ja lapsen (perheen) oma asia kauanko imettää, vai imettääkö ollenkaan. Se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle.
Silloin parikymppisenä äitinä imetys oli tosiaan vain pakollinen vauvanruokkimismuoto, josta oli syytä päästä mahdollisimman pian eroon. Kun piti röökata ja kaikkee muuta kivaa...niin ja sitä omaa aikaakin piti saada ja PALJON.
Nyt 10 vuotta ja 2 lasta myöhemmin, ajattelee monista asioista eri tavalla.
Ihan asiallisesti haluan tämänkin näkökohdan tuoda esille, vaikka tiedän että kohta tulee täysi laidallinen nuorilta äideiltä...