Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä hitto siinä on (imetyksestä tää aloitus)

Vierailija
01.01.2008 |

että kun lapsi täyttää 1v niin alkaa kamala painostus imetyksen lopettamiseen?

Meillä juhlittiin 1v synttäreitä pari päivää sitten. Vieraista MONI, varmaan 5 ihmistä kysyi että joko lopetan imetyksen..

Synttäreitä seuraavana päivänä kävimme mieheni mummolla kylässä, menin makuuhuoneeseen imettämään ja mieheni mummo tuli perässä huolestuneen näköisenä ja kysyi " vieläkö tuo iso poika syö TISSIÄ..?

Miksi ihmeessä 1v on joku rajapyykki imetyksen lopettamiseen?

Ja ei, en lopeta imetystä. Miksi lopettaisin?

Siinä vaiheessa saatan harkita kun joku oikeasti antaa yhdenkin hyvän syyn lopettaa imetys.

Sellaista ei ole vielä eteen tullut.

Ja tämä on kolmas lapseni. Edellisiä olen imettänyt 1,5v kunnes ovat itse jättäneet tissin pois. En siis tarjoa tissiä jos lapsi ei sitä itse pyydä.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi parin mielestä joilla itsellä oli imetys epäonnistunut.

Mutta kun lapsi täytti vuoden niin imetys muuttui oudoksi.

Vierailija
82/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syli. Mutta omalle lapselleni se kaikkein suurin turva on ollut rinta. Miksi se häiritsee sinua?

t: 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Harmi, että se tapahtuu lapsen kustannuksella :((

Pyytäkää miehiänne imemään tissiänne päivittäin mutta lapset eivät saa siitä mitään hyötyä.

Kunnon ruuat mukaan tai lypsäkää se maito mukiin!!!!!!

Hoida se lääkityksesi kuntoon. Ainakin jos sinulla on lapsia. Olen pahoillani jos inulla on jotain seksuaalisia traumoja, mutta tässä ketjussa puhutaan lasten imettämisestä.

Vierailija
84/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sä sen tiedät, vaikka se " pelkkä" sylissä ja lähellä oleminen olis riittäny?

Vierailija
85/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on tyytyväinen, kun sen perusturvallisuudesta huolehditaan, lasta ruokitaan, annetaan paljon läheisyyttä ja aikaa.

Ei se tissi yksistään tee ketään sen autuaammaksi!!!!!!!

Vierailija
86/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä johtuu, että ihmisillä on hirveä hätä, jos 1 vuotta täyttänyt vielä syö tissiä. Ainakin mun vanhemmat on sitä ikäpolvea, jotka imetti pääsääntöisesti muutaman viikon ja äitiyslomatkaan ei tainneet olla muutamaa kuukautta pidempiä.

Minä olen alkanut vierottaa 1 vuotta täyttäneitä lapsiani vähitellen ihan siitä syystä, että on alkanut tuntua, että imetys riittää jo minulle ja lapsikin pärjää jo ilman rintaa.

Silti olen kohdannut omassa kaveripiirissä ihmettelyä, kun olen jopa vuoden imettänyt.

Vierailija
87/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tää ketju alkoi siitä että miksi pitäisi lopettaa imetys? Ei siitä että kilpailtaisiin kenellä on autuaimmat lapset pisimmällä imetyksellä.

Vierailija
88/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ihmisäidin oma äidinmaito on ihmislapselle koostumukseltaan lähtökohtaisesti parempaa kuin minkään muun nisäkkään maito, josta ihminen on teollisesti muokaten yrittänyt saada aikaan edes jotenkin soveliasta ravintoa.

2) Lehmänmaidon proteiinit rasittavat vauvan munuaisia ja suolistoa turhan paljon. Äidinmaidossa proteiinit ovat helposti lapsen suolistossa pilkkoutuvia.

3) Äidinmaidon koostumus ei muutu missään vaiheessa sokerilitkuksi, se on ihan tutkittu juttu. Äidinmaidon koostumus vaihtelee kyllä jopa sääolosuhteista riippuen, mutta suunta on aina lapsen parhaaksi :)

4) Mikään tutkimus ei ole osoittanut, että pitkästä imetyksesta olisi lapselle haittaa. Sitä vastoin useatkin tutkimukset ovat osoittaneet imetyksestä olevan lukuisia terveydellisiä hyötyjä sekä lapselle että äidille. Miksi siis pitäisi kiirehtiä, jos molemmista imetys on ok?

Vierailija
89/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mistäs sä sen tiedät, vaikka se " pelkkä" sylissä ja lähellä oleminen olis riittäny?

Koska olen imettänyt pitkään. Se on ollut minun valintani ja olen tehnyt sen siinä uskossa, että se on parhaaksi lapselleni. Ei kenenkään toisen lapselle; jokainen varmasti haluaa antaa lapselleen parhaat mahdolliset eväät elämään ja teidän, etteivät kaikki arvosta samoja asioita. Ja jokainen lapsi on erilainen. Joku lapsihan ei huoli rintaa enää vauvaikäisenäkään. Jollekin äidille imettäminen on niin raskasta, että on lapsellekin parempi, että saa maidon pullosta.

Mutta omalla lapselleni rinnasta juominen on ollut hirveän tärkeää. Minusta on aika surullista, että joku pitää minua lapsen imettämisen takia perverssinä tai jotenkin läheisriippuvaisena.

2

Vierailija
90/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä näe siihen mitään tarvetta, 1-vuotiaaksi sai tissiä. Kun imetys loppui, ei paljon tissin perään kaivannut.

Vierailija
91/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin lapsiasi ja kysyppä mieheltäsi hakeeko muualta jotain muuta?

Minä ymmärrän täysin pienen lapsen imettämisen silloin kun se pelkäksi ravinnoksi mutta siinä vaiheessa kun ravinnoksi tulee muut niin silloin tissi ei enää kuulu suuhun.

Sen saman maidon saa kupistakin.

Ja jos läheisyyttä haluaa lapselle antaa niin pitääkö se antaa tissillä?

Lasta voi pitää sylissä, halata ja olemalla ihan vain lähellä.

Yritätkö jotain korvata lapsellesi imettämisellä?

Etkö osaa olla muuten hyvä äiti?

Vierailija
92/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi on tyytyväinen, kun sen perusturvallisuudesta huolehditaan, lasta ruokitaan, annetaan paljon läheisyyttä ja aikaa.

ei ole kyse siitä. Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Ihmettelen jos joku isoa lastaan imettävä on sinulle sanonut, että hyi kun lapsesi on hunningolla kun et enää imetä vaikka toinen on vasta kaksi.

Yleensä se pahin " kiihkoilu" imettämisestä lapsen parhaana karisee siihen vauvavuoteen.

Vierailija
93/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä ne suositukset on tänäpäivänä, että 4kk iästä alkaen voi alkaa antaa kiinteitä ja näinhän useimmat taitavat tehäkin. ;P

Kyllä se suositus on sen 6kk, mutta suuri osa neuvoloista elää vanhaa aikaa.

Vierailija
94/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole (valitettavasti) imettänyt yhtäkään lapsistamme kovin pitkään. Keskimmäistä imetin sentään edes suomalaisten suositusten mukaan eli vähän yli 1-vuotiaaksi (en antanut korviketta vaan vieroitin pois rinnalta vasta lehmänmaidon kautta). En silti ole koskaan tajunnut, mitä ihmeellistä siinä nyt on, jos joku toinen jatkaa imetystä pitkään? Veikkaan, että nämä tuomitsijat eivät tunne kovin hyvin ainakaan yhtään pidempään lapsiaan imettänyttä äitiä. Itse tunnen montakin, onneksi! Se avartaa kummasti maailmankatsomusta.

Tulikin mieleeni, että onkohan näiden " isoja" lapsia imettäviä äitejä vastaan hyökkäävien ihmisten taustalla jotain ongelmia... Oletteko epävarmoja omista valinnoistanne vai miten ihmeessä voitte saada tehtyä jostain niinkin luonnollisesta (ja vieläpä yksittäisen lapsen ja äidin välisestä) asiasta kuin imetys noin ison ongelman? :O Tehköön jokainen omat valintansa rauhassa. Itsekin olen saanut paitsi imetys- myös parhaat

vieroittamis

vinkit taaperoimettäjiltä, hatunnosto heille!

Vierailija
95/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korviketta tuo meidän poika saa, mutta myöskin syliä, haleja ja suukkoja MOLEMMILTA vanhemmilta. On pakko varovaisesti kysyä, että kuinka monessa " pro-imetys" -perheessä mies antaa lapsellenne hellyyttä yhtä paljon kuin äitikin? Mielikuvani voi olla vääristynyt, mutta tuttavaperheissä yleensä äiti ja lapset ovat yhdellä " puolella" , isä toisella. Eli äiti hoitaa lapset 100%, mitä nyt isä välillä vähän murahtaa jotain paheksuvaa muksuille.

Vierailija
96/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa. Mua ei vois vähempää kiinnostaa, kuinka kauan joku muu kuin minä itse omaa lastaan imettää! En oikein jaksa uskoa, että kukaan isompaa lastaan väkisin rinnalle pakottaa :D eli mikä siinä nyt niin kamalaa on, jos joku ei halua väkisin lapselleen sitä lehmänmaitoa tyrkyttää, kun äidinmaitokin kerran kelpaa?

Mun pää ei kestänyt pitkää imetystä. Nyt oliskin helppo kai sitten psyykata homma niin päin, että lopettaminen olikin suorastaan meidän lapsille ja parisuhteellekin parhaaksi... :O Tuskinpa oli, mutta hyvin ne pärjää näinkin. Kukin tyylillään.

Vierailija
97/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosiaan 6 kk, ei 4. Eli siis kiinteitä suositellaan aloitettavan vasta puolen vuoden iästä lähtien.

Eihän sillä nyt niin väliä ole, mutta tiedoksi vaan niille jotka roikkuvat vanhoissa käsityksissään.

Vierailija
98/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi netissä voi olla nimetön, toi alkaa olla jo pelottavaa... Ja joku vielä väittää imetys

myönteisiä

ihmisiä fanaattisiksi :-/

77, entäs omat mielipiteesi? Kuka on sinut traumatisoinut ja sisaresi, jotka tunkevat tissiä 3-vuotiaiden suuhun?

Vierailija
99/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä näitä nopeasti imetyksen lopettavia, äkkiä omaan huoneeseen nukkumaan, lapsi heti hoitoon mahdollisemman pitkään- äitejä.

Tässä on jo vieraannuttu aika paljon äidinvaistosta ja luonnollisuudsta. Mikä ihme siinä on, että on kiire todistaa kaikille olevansa järkevä, itsenäinen, harrastava ja sellainen, että lapsi ei hidasta menoa millään lailla?

Mun mielestä on normaalia olla kotiin ja lapsiin sitoutunut, kun lapset on pieniä, sanotaan vaikka alle 3v. On normaalia imettää ja antaa lapsen olla lähellä. Äiti on tärkein henkilö silloin, isäkin tietysti isänä. Mutta isä ja äiti aintavat lapselle erilaista läheisyyttä. Isältä ei sitä rintaa voi saada. Ja isä voi siis hoitaa hyvin lasta, mutta näitä vauva 3kk ja mummolla yökylässä- juttuja en ymmärrä.

Äidin kuuluu silloin olla lapsensa luona ja imettää häntä myös öisin.

-joku ketjuun aikaisemmin vastannut pitkään imettänyt, olinkohan 27-

Vierailija
100/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajunnut, mitä tarkoitit, 79? Mikä kohta kirjoituksessani kertoi mielipiteideni olevan jotenkin sairaita...? Kerro, niin osaan vastata ehkä paremmin. Ja mitä ihmettä tarkoitit " sisarilla" ? Omilla siskoillani ei ainakaan lapsia edes ole.