Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä hitto siinä on (imetyksestä tää aloitus)

Vierailija
01.01.2008 |

että kun lapsi täyttää 1v niin alkaa kamala painostus imetyksen lopettamiseen?

Meillä juhlittiin 1v synttäreitä pari päivää sitten. Vieraista MONI, varmaan 5 ihmistä kysyi että joko lopetan imetyksen..

Synttäreitä seuraavana päivänä kävimme mieheni mummolla kylässä, menin makuuhuoneeseen imettämään ja mieheni mummo tuli perässä huolestuneen näköisenä ja kysyi " vieläkö tuo iso poika syö TISSIÄ..?

Miksi ihmeessä 1v on joku rajapyykki imetyksen lopettamiseen?

Ja ei, en lopeta imetystä. Miksi lopettaisin?

Siinä vaiheessa saatan harkita kun joku oikeasti antaa yhdenkin hyvän syyn lopettaa imetys.

Sellaista ei ole vielä eteen tullut.

Ja tämä on kolmas lapseni. Edellisiä olen imettänyt 1,5v kunnes ovat itse jättäneet tissin pois. En siis tarjoa tissiä jos lapsi ei sitä itse pyydä.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän olis hyvä lopettaa;)

Vierailija
22/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta ole sinä läski ihan rauhassa vaan;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua kirjoituksellesi.

Siinä oli kiteytettynä KAIKKI.

Vierailija
24/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun kaltaset hullut saa pitää lapsensa? Ei voi olla kaikki kotona, jos imetyksessä näkee perverssiä..

Vierailija
25/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huomasin itse samna. " Kaikki" tutut ja sukulaiset ihmettelivät että vieläkö 1-vuotias käy tissillä.

Sitten kun lapseni täytti 2 v kukaan ei enää kauhistellut imetystä vaan kertoi tarinoita kuinka se ja se julkkiskin on saanut rintaa vaikka kouluikäiseksi.

( :

Että kaikkeen ne tutut ja sukulaisetkin sitten tottuvat.

Vierailija
26/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä kuinka pitkään imetit lastasi? vai onko hän juuri täyttänyt sen 2v ja imetät vieläkin?

Olen ajatellut, että imetän omaa lastani niin pitkään kuin hän haluaa itse rinnalla käydä, eli en vieroita.

Muut lapset ovat vieroittuneet itse.. ekaksi alkoivat ruualla juomaan enemmän ja enemmän vettä, kunnes lopulta eivät päivisin edes pyytäneet tisua vaan vettä (vesi oli ainoa juoma jota tarjosin mukista).

Kun yöimetykset loppuivat, aloin antaa lehmän maitoa mukista ja näin imetys loppui ikään kuin huomaamatta.

Olen kyllä itsekin miettinyt, että mitä jos lapsi ei lopettaisikaan itse.. niin milloin vetäisin stopin? Ehkä 3-4 vuotiaana?

Eli huomaa kyllä, että painostus on saanut minutkin miettimään.. Mutta huoletta omasta puolestani jatkan ainakin seuraavan vuoden vielä.. ja toisenkin jos lapsi ei halua lopettaa tisumaidon juomista.

Entä imetys julkisilla paikoilla? Oletko imettänyt 2v täyttänyttä kahviloissa/kerhoissa/kylässä?

ap

Vierailija
27/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan liikaa suurimmalle osalle ihmisiä. Mä imetin 1 v 9kk, loppuajan vaan illalla yöunia ennen. Sit muksu vierotti itse itsensä.

Vierailija
28/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imetän vielä. Jo hänen vauva-aikanaan ajattelin mennä asiassa lapsentahtisesti ja imettää niin kauan kuin lapsi haluaa. Nyt luulen, että lopetan imetyksen puolen vuoden sisällä omasta aloittestani.

Olen jo joutunut vähentämään imetyskertoja, vaikka lapsi joisi rintamaitoa useamminkin. Kuitenkin jos hän juo maitoa tiheästi ei ruoka oikein maistu; joten katson että imetyksen vähentäminen on ollut lapsen edun mukaista, vaikka lapsi asiaa on protestoinutkin.

Julkisesti imetin ihan huoletta siihen asti kunnes lapsi oli noin 2,5 vuotias. Sitten aloin imettää valikoiduissa paikoissa ja lopulta lapsen kanssa sovimme, että rintamaitoa saa vain kotona ja mummoloissa.

Vierailija
29/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja imetän vielä. Jo hänen vauva-aikanaan ajattelin mennä asiassa lapsentahtisesti...

Tämä on siis 2:sen viesti.

Vierailija
30/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa on sovittu että vaan kotona imetään, ja päivällä. Viime aikoina on jättänyt kinuamatta jos on ollut vieraita. Muuten kyllä roikkuu aina tissillä. Eikä tosiaan syö mitenkään hyvin. Maidon lisäksi pääravinto on Tuttelivelli. Sen lisäksi vetää vähän kalaa ja kanaa, porkkanaa ja karkkia ;)

Vierailija
31/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotias on jo iso, ei kävisi pienessä mielessäkään imettää niin isoa...

onhan se jo todella oudon näköistäkin...

JA 7LLE... oletko tosissasi että lapsesi pääruoka on tutteli velli????

syö se joskus kanaa ja kalaa??? porkkanaa ja karkkia....

EI OO KYLLÄ HYVIN PULLAT UUNISSA... EIKÖ NEUVOLASSA OLE PUUTUTTU TUOHON???

ANNA LAPSELE POTTUA JA LIHAA JA OIKEAA MAITOA...

mä oon ihan järkyttyny teidän ketjusta!!!

Vierailija
32/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ihmiset kysyvät asioita ihan vaan kysyäkseen, asioita ei aina kysytä vihjaillen jotakin. Minä kyllä voisin vihjailla kaverille, että voisihan imetystä lopettaa 1v ikäisen kanssa, jos se minusta näyttäisi syövän voimia tai hankaloittavan elämää.

Minun tutuillani kyllä on tuon ikäisen imetys ollut ihan kotihommaa, yleensä yöllä. Olisin minäkin aika äimänä, jos 1v:n äiti pyytäisi meillä päästä imettämään omaan rauhaan toiseen huoneeseen...

Vierailija
33/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua painostetaan jo nyt lopettamaan imetys. Vauva on 7 kk ja ei oo yhtään kiinnostunut imemään päivisin, yöllä maistuis sitäkin enemmän. Sukulaiset ja lapselliset kaverit ihmettelevät ääneen, että vieläkö jaksat imettää. Itse olen pitänyt rajana tuota 1 vuotta. Saa nähdä jaksanko siihen asti.

Vierailija
34/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysellään saako vauva rintaa vai onko korvikkeella, onko kiinteät aloitettu. Itse törmäsin tähän esikoisen kanssa, kaikki äiitini naapurinmummot katsoi asiakseen kysellä saako vauva rintaa...

Pitkään imetyksestä ei ole kokemusta.

Samoin anoppi päivittelee vielä tänä päivänäkin kun esikoisemme ei syönyt tuttia, en antanut alusssa ollenkaan imetystekniikan varmistamiseksi. Eikä vauva siten huolinutkaan lopulta. Anoppi syyllistää minua tänäkin päivänä etten OPETTANUT esikoista tutille ;) eipähän tarvinnut vieroittaa... nyt kyselee kun talossa taas vastasyntynyt että saahan se tuttia.... anoppi ei ole koskaan tavannut kuulemma toista vauvaa joka ei söisi tuttia...hmmmm....

Tuntuu että vauvan hoitoon ja etenkin ruokintaan liittyvät asiat ovat julkisia ja neuvoja, ohjeita saa antaa kuka tahansa jonkin kirjoittamattoman säännön mukaan.

Vierailija
35/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassakin että olethan jo korviketta antanut =o

Oikein hyvä kysymys kun vauva on vielä vauva (eli alle 1v).

En ollut antanut korviketta eikä vauva saanut sitä ollenkaan. Vauva kasvoi yläkäyrillä ihan ilman korvikkeitakin ja oma maito riitti oikein hyvin vauvan tarpeisiin.

Vierailija
36/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttia, vaikka reilu 4 kk yritin. Ja kolme edellistä olin kyllä saanut tuttia syömään, eli taktiikassa ei varmaankaan ollut vika. Ei vain imenyt sitä hetkeäkään.

Vierailija
37/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhä useammat ja useammat jatkavat. Sitä kautta se muutos tulee.

Mä imetin nuorimmaista 2-vuotiaaksi. En yleensä julkisesti, koska tuon ikäisellä harvemmin on niin kiire, että heti pitäisi saada. En mä sitä hävennyt, mutta ei ollut tarvetta.

Yhden kerran olin yhdessä kokouksessa ja lapsi hermostui ja sain sen rinnalla rauhoittumaan. Kokouksen puheenjohtajan ilme oli näkemisen arvoinen;)

Vierailija
38/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lääkäri kysyi ensin, että imetätkö..ja lisäsi ainiin sulla on kohta 2-vuotias...ja sitten sanoinkin hieman kiusaantuneena, että iltaimetyksiä ollaan lopettelemassa...niin mieslääkäri sanoi, että tuttu jttu. Mulla on 4 lasta ja kaikkia imetetty 3-vuotiaaksi. Odotin jotain paheksuntaa onnettomien lopetusyritysten takia. Kuopuksen sain irti rinnasta kivuttomasti 9kk iässä.

Vierailija
39/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kälyni vihjaili imettäessäni 7-kuukautistani, että hän lopetti imetyksen tuon ikäiseltä. Sitten hän ihmetteli miten kornia oli kun hänen ystävänsä oli imettänyt vielä puolitoistavuotiasta. En osannut siihen vastata mitään nasevaa, vaikka ei se minusta kornia ole.

Vierailija
40/110 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa kuunnella sitä ruikutusta kun " ei koskaan pääse mihinkään kun lapsi roikkuu rinnalla. Kamala kun väsyttää kun lapsi herää 6 kertaa yöllä imemään. Miks tää lapsi ei nuku vaan aina on yöllä vailla tissiä. Kun ei saa miehen kans nukkua rauhassa kun laps haluaa nukkua tissin vieressä."

Silloin tulee sanottua, että voishan sen imetyksen lopettaa.