Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vaimo ei halua ikinä seksiä"

Vierailija
11.11.2008 |

Olin joskus 10 vuotta sitten panosuhteessa erään varatun miehen kanssa. Miehellä oli vaimo ja kaksi alle 3-vuotiasta lasta. Tuo mies silloin valitteli, kuinka hänen vaimonsa ei enää koskaan anna hänelle seksiä, vaikka hän tuo kukkia ja rahaa taloon ja tekee sitä ja tätä. Silloin en niin kauheasti miettinyt koko asiaa, kun ei ollut omaa kokemusta.

Nyt kun itsellä on kaksi alle 3-vuotiasta lasta, niin jälkiviisaasti voisin ihmetellä

- miksi mies kuvitteli vaimon olevan ilahtunut, kun mies "toi rahaa taloon" tekemällä joka päivä töitä klo 7-18?

- miksi mies kuvitteli, että kukkien tuominen riittää korvaamaan sen, että hän oli ollut koko viikon klo 7-18 töissä ja vielä viikonlopunkin työreissulla?

- miksi mies kuvitteli, että vaimo olisi pirteä kuin duracell-pupu oltuaan pitkän päivän pienten lasten kanssa?

- miksi miehen mielestä oli ihan ok käydä vielä omissa harrastuksissaan pari kertaa viikossa töiden jälkeen, kun työpäivä on klo 7-18?

- miksi mies odotti vaimolta akrobatiaa, roolileikkejä ja seksileluseuraa samalla tavalla kuin ennen lapsia? Tilannehan oli aivan toinen.

- miksei mies huomannut, että tilanne oli aivan toinen kuin ennen lapsia?

- miksi mies kuvitteli, että ketään koulutettua, työssäkäyvää, äitiyslomalla olevaa naista kiihottaisi sen korostaminen, miten mies "tuo rahaa taloon" tai miten se asia muka antaisi oikeuden saada seksiä?

- miksi mies vaati vaimoltaan samanlaista kroppaa ja samanlaista fyysistä kuntoa kuin ennen lapsia? Nuorinhan oli vasta alle vuoden vanha!

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei halua seksiä, se nakertaa pikkuhiljaa itsetuntoa, tuntuu kuin en olisi mies ollenkaan.

Vierailija
82/136 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja luettuani vedin jälleen kerran sen johtopäätöksen, ettei miehet ja naiset ole niin kovin erilaisia. Se joka saa vähemmän, tuntee ensin harmistusta, sitten itseinhoa ja lopulta vain surua. Kamalinta on, jos seksiä käytetään aseena. "Tee ensin tuo, niin katsotaan sitten, jos minä viitsisin ryhtyä." Minne katoaa empatia ja rakkaus? Ei kai se niin kamalaa olisi, jos joskus helpottaisi toisen oloa, vaikka itseä ei juuri huvittaisikaan. Siis vaikka vain käsin, yhdyntään asti ei aina tarvitse mennä..

Ja toinen yhteinen piirre on, että se joka jatkuvasti tulee torjutuksi ei vain enää jaksa yrittää vietellä. Miehet ei tuo kukkia ja naiset ei käytä kivoja yöasuja. Kun seksiin alkaa panostaa jo kukkakaupassa tai alusvaateosastolla, odotukset ja toiveet heräävät jo silloin. Kun vastakaikua yrityksestä huolimatta ei tule, pettymys on suuri. Kuinka monta kertaa sellaisen jaksaa kokea lannistumatta? Minkälaiseksi supermieheksi tai -naiseksi puoliso toista luulee? Lopulta mitä vähemmän viettelyyn panostaa, sitä pienempi on pettymys siitä, jos toinen ei haluakaan. Kun kysyy vain "Huvittaako nyt" kielteinen vastaus on helpompi hyväksyä. Jos panostaa monta tuntia oikean tunnelman luomiseen, torjunta käy itsetunnolle ja kunnolla!

Toinen haluaa viettelyä, mutta ei sitä saatuaan välttämättä kuitenkaan halua seksiä. Toinen taas ei halua kasvattaa omia odotuksiaan ja himojaan viettelemällä, jos ei kuitenkaan lopulta saa seksiä. Ollaan kierteessä. Kysymys kuuluukin, miten tästä kierteestä pääsee eroon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla ja tulemalla toista vastaan, mutta naisen pitää muistaa että puhuu miehelle ja miehen että naiselle :) Ja toistahan ei tulla vastaan ellei hän ensin tee jotain minun vuoksi, sitä ennen en voi ajatella koko asiaa :) Jos toiveista ja haluista ei keskustella, ei niistä tiedetä. Kumpi uskaltaa lähteä toista vastaan ilman "palkintoa"?

Vierailija
84/136 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummankin tulee nähdä vaivaa asian eteen.

ei sitä mitään pyhää henkeä ja suurta herätystä tarvitse aina kokea, jos keran tosissaan toinen on vielä nähnyt aikaa ja vaivaa viettelyyn ja valmisteluun,

niin kyllä sen toisen pitäisi todellakin jo siitä vaivasta haluta tehdä vastapalveluksesi jotain hyvää toiselle ja olla otettu että toinen viitsii panostaa omalta osaltaan.

jos on kerran kyse oikeasta toimivasta ja normaalista parisuhteesta ja rakkaudesta, ei kukaan täysjärkinen halua alituiseen puolisolleen tuottaa pettymystä torjumalla läpinäkyviin tekosyihin vedoten.

eihän se seksi rakkaansa kanssa nyt voi kuitenkaan olla niin ylivoimaisen traumaattinen kokemus, useimmiten varmaan innostuu tsekin touhusta homman edetessä.

mua esim vituttaa ja traumatisoi enemmän vaikka meidän vessan pesut kuin seksiin ryhtyminen mieheni kanssa.

ja tekeehän ihmiset muutenkin rakkaimpiensa vuoksi joskus asioita mitä ei aina ole itse ensimmäisenä ollut ehdottamassa.

mutta jos se seksi ei millään onnistu niin kyllä sitten suhteessa mättää joku jo pahasti muuallakin, tai vain toisen omassa pääkopassa on isoja solmuja seksin suhteen tai muuten vaan heittää päässä tms.

jokatatapuksessa kulissia ja näyttelyä, kyse ei ole parisuhteesta vaan kaverisuhteesta silloin.

kai tällainen sitten on paljon yleisempää kuin luulinkaan, valitettavasti, mutta en vain silti pysty ymmärtämään miten ihmiset kykenee sellaiseen suhteeseen pitemmänkin aikaa...

n33

Toinen haluaa viettelyä, mutta ei sitä saatuaan välttämättä kuitenkaan halua seksiä. Toinen taas ei halua kasvattaa omia odotuksiaan ja himojaan viettelemällä, jos ei kuitenkaan lopulta saa seksiä. Ollaan kierteessä. Kysymys kuuluukin, miten tästä kierteestä pääsee eroon?

Vierailija
85/136 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon tuohon puhumisen voimaan.. mutta seksi on niin arka aihe. Yksikin huonosti muotoiltu kommentti voi loukata toista syvästi. Täällä on niin helppoa saada kannatusta omille ajatuksilleen ja kuvitella, että se jotenkin edesauttaa parisuhdetta. Ongelmienkin käsittely ulkoistetaan. :)

Tajuan toki, että pitäisi puuttua ongelmiin, joita ei onneksi ole muilla parisuhteen osa-alueilla, mutta mietin vielä miten sen fiksusti toteuttaisin.. En halua tehdä tilannetta huonommaksi kuin se on.

Vierailija
86/136 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sinäkin olit panosuhteessa sen onnettoman, täydellisen aviomiehen kanssa. Eikä tullut mieleen sanoa, että mene vaimosi luo jakamaan arkea. Ehkä se vaimo tiesi panosuhteestanne ja oli vähän "surullinen" eikä jaksanut innostua mistään. Hei haloo.....

Vierailija
87/136 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puoliso kyllästyy lopulta ja jättää.

Aion olla uskollinen miehelleni. Ainoa mikä tilanteen voisi muuttaa olisi se, jos tietäisin tai edes luulisin että mies pihtaa tahallaan. Siis kiusatakseen tai "kouluttaakseen" minua, mikä tuntuu olevan niin yleistä pihtarivaimojen kohdalla. "Tee ensin kotityöt niin sitten ehkä." Se suututtaisi todella ja saisi kyllä kyseenalaistamaan koko suhteen. Täysin eri juttu on, jos pihtaaminen johtuu jostain muusta syystä esim. työstressistä, lääketieteellisistä syistä jne. Voin hyvin kestää väliaikaisen pihtaamisen, jonka tarkoitus ei ole ilkeillä.

Vierailija
88/136 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile onko pihtaaminen sinuun kohdistettu rangaistus. Ehkä tarkoitus on päästä sinusta eroon. Kysy suoraan, mies vastaa rehellisesti, poika ei.

Vierailija
89/136 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua edes ajatella moista! Mies on niin huomaavainen, tuo aamukahvitkin sänkyyn melkein joka aamu, halaa usein, kehuu kauniiksi jne. Paljon hellyyttä on muuten suhteessa ja seksi on ollut aina hyvää, nyt vain on hiljaisempaa. Ei se noin voi olla, ei voi..

Vierailija
90/136 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta antia valitettavasti oli se, että huomaan jälleen etten ole yksin...

Ymmärrän osan naisista turhautumisen & pihtaamisen. Jos tuntuu, että mies tekee vain töitä sekä sen jälkeen harrastaa eikä anna panostaan (paitsi rahallista) kodin/perheen eteen, niin sitten pihtaus on vielä jotenkin ymmärrettävää. Tosin tällöinkin asiasta pitää voida puhua, siis sanoa suoraan miehelle, mikä mättää.

Mutta entäpäs nämä lukuisat miehet, jotka tähän ketjuun ovat kirjoittaneet, ja jotka sanovat tekevänsä osansa jne., mutta silti "seksi ei ole vaimolle tärkeää"??? Mitä helvettiä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä, kun se sama seksi on itselle olennainen osa elämää? Useinhan juuri nämä kunnolliset miehet ovat viimeisinä niitä, jotka haluavat lapsilleen erokokemuksen, vaikka muuten voisivatkin erota. Vieraisiin tai huoriin ei oikein tekisi mieli, mutta kun seksi on jatkuvasti mielessä. Aika paha yhtälö, josta ei pitkän päälle varmaan hyvää seuraa meidänkään kohdalla.

Ymmärrän, etteivät seksihalut aina kohtaa. Sanomattakin on myös selvää, että ymmärrän pitkänkin tauon seksissä esim. synnytyksen jälkeen tai silloin jos on sairautta.

Mutta sitä en ymmärrä, miksi kumppania ei voi muuten tyydyttää? Harva mies edes haluaisi halutonta vaimoaan panna, mutta miksi nainen ei joskus voisi edes käsin tai suulla tyydyttää miestä?? Itse vertaisin tuota ihan mihin tahansa miehen vaimolleen tekemään palvelukseen, vaikkapa hierontaan. Ei kai tuollainen seksi ole "ruumiin antamista vastentahtoisesti toisen käyttöön", josta täällä moni kirjoittaa? Olenko ihan väärässä? Mikä tuossa olisi niin vastenmielistä, jos itseä ei paneminen kiinnosta?

Vierailija
91/136 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miesten kirjoituksista paistaa läpi niin suuri itsekkyys ja ainoastaan omien tarpeiden tyydyttämisen halu, ettei ihme, jos ei vaimoja innosta. Kyllä ennen avioitumista saati perheen perustamista pitäisi käydä joku koulu, josta seulottaisiin ne ihmiset, jotka kestää parisuhteen muuttumista perhesuhteeksi. Toisilta sitten katkaistaisiin siemenjohtimet. Miehiä huoletaa näilläkin palstoilla löysät pilllut, liian vähäinen seksi tms. Naisia huolettaa miten niiden lapset voi ja miten ne selviää. Niitä poikkeuksia lukuunottamatta, joita kiinnostaa joku bb-touhu."

Ei kai täällä miehet, joita seksi kiinnostaa useankin aviovuoden ja lasten jälkeen ole väittäneet, että heitä ei kiinnosta lasten tulevaisuus tai arjen normaalit kuviot, kuten työ- ja perhe-elämä tai harrastukset?

Kyse lienee useamman kohdalla siitä, että on vaikea ymmärtää, miksi ihmeessä parisuhteen muuttuminen "perhesuhteeksi" muka automaattisesti tarkoittaisi keskinäisen hellyyden ja seksin vähenemistä. En minä ainakaan ymmärrä, vaikka isä olenkin.

Noista väitteistähän voisi ilkeämpi ihminen helposti vetää johtopäätöksen, että monet naiset harrastavat seksiä suhteen alkuvaiheessa lähinnä saadakseen (hyvän) miehen pidettyä itsellään. Sitten kun on pappi aamenensa lausunut, niin viimeistään häämatkan jälkeen voi seksit unohtaa/vähentää, kun on elämä "mallillaan" (varsinkin kun on se helvetin tyhmä kultainen noutaja ja omakotitalo ja kaksi kersaa saatu hankittua).

Kyllä minusta asia on ihan päinvastoin: parisuhdetta tulee hoitaa koko ajan lapsista ja omakotitaloista huolimatta ja seksi on yksi läheisyyden muoto, jota ei aivan kannattaisi unohtaa niin kauan kuin se jommalle kummalle jotain merkitsee. On se minusta vaan kummallista, jos seurusteluvaiheessa ollaan oltu "niin kiimaisia", että naida napsauteltu harva se päivä ja sitten yhtäkkiä harrastetaan läheisyyttä kerran kahdessa vuodessa "kun on tärkeämpääkin tekemistä"!

Jos suhde tähän ajautuu, niin miksi ihmeessä siinä kannattaisi kärvistellä lopun ikäänsä??? En minä ainakaan ole valmis pelkästään lasten takia elämään seksittömässä suhteessa. Ei siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
92/136 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun te jatkuvasti uhkailette täällä lähtevänne seksin perään muualle, niin menkää ihmeessä! Kokeilkaa onko se niin hienoa.

Vierailija
93/136 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun te jatkuvasti uhkailette täällä lähtevänne seksin perään muualle, niin menkää ihmeessä! Kokeilkaa onko se niin hienoa.

Suurin osa miehistä täällä ei haluaisi vieraisiin mennä, koska ilmeisesti rakastavat naistansa, mutta kerrohan sinä vaikka niille miehille (tai naisille), jotka tuossa tilanteessa ovat, että miksi heidän kannattaisi seksittömässä suhteessaan korvistella?

Tilanteessa, jossa toinen (mies tai nainen) haluaa läheisyyttä, mutta ei sitä saa omalta rakkaaltaan, on joka tapauksessa jotain tehtävä. Ellei sitten ole yhteistä sopimusta siitä, että seksi ei enää kuuluu suhteeseen. Kyllä minusta vaikkapa avioero on silloin ihan ymmärrettävä ratkaisu, jos ei ole yhdessä sovittu, että täysin seksittä eletään. Ketäänhän ei voi/saa seksiin painostaa, mutta ei terveessä suhteessa siihen luulisi olevan edes tarvetta. On kai se ihan luonnollista, että jos himot hyrräävät, että joskus vähän haluttaisikin? Naimisissa olevilla nyt luulisi sitten ensimmäisenä tulevan mieleen oma puoliso, mutta jos aina torjutaan, ei se voi positiivisesti vaikuttaa suhteeseen saati itsetuntoon.

Vierailija
95/136 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, kun jokainen elää siinä omassa maailmassaan, jossa voi vain itse tehdä ratkaisujaan. Mutta olen toki itse henk.kohtaisessa elämässäni sitä mieltä, että suhteessamme on niin paljon muutakin kuin seksi, että pelkästään sen puuttesta en lähtisi. Jos toisissa suhteissa seksin hakeminen muualta on ok, niin sitten se on ok.

Suurin osa miehistä täällä ei haluaisi vieraisiin mennä, koska ilmeisesti rakastavat naistansa, mutta kerrohan sinä vaikka niille miehille (tai naisille), jotka tuossa tilanteessa ovat, että miksi heidän kannattaisi seksittömässä suhteessaan korvistella?

Vierailija
96/136 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä saman kaltaisia kokemuksia.Anopin mielestä kaikenlainen "lääppiminen" on kuulemma kielletty ja sairaiden ihmisten touhua ja seksi vain sitävarten että tehdään ne pakolliset kaksi lasta ja nainen ei saaa siitäkään nauttia tai olet portto.. Siinä tyttärelle hyvät elämän lähtökohdat.

No jaksoin tätä aikani (27v) , vaimo teki kaikkensa ettei vaan näkyisi että homma voi tuntua hyvälle ja kaikkensa ettei tarvitse antaa .

Homma oli tahtia joulu ja juhannus ja joulukin jäi välillä väliin koska meillä jouluna ei yleensä nautita alkoholia.

Asiasta kävimme monia keskusteluja mutta kun saimme kaksi lasta ja homma meni aina vaan huonommaksi niin tein lopulta sen päätöksen joka olisi pitänyt tehdä jo 20v sitten .

Nyt asun yksin , seksiä saan pari kertaa viikossa tosin parilta eri naiselta ja elämä kukoistaa ja mikä parasta raha asiat ovat paremmin kuin koskaan aiemmin .

Todennäköisesti vaimolla ei mene yhtä hyvin koska joka kerta kun näemme hän pyytää rahaa vaikka käy töissä ja lapset asuvat jo omillaan.

En osaa muuta sanoa kuin Äidit voivat kyllä pilata tyttärensä elämän ja tehdä karhun palveluksen kun laittavat tai oikeastaan tuputtavat ahtaita seksi näkemyksiään.

Pitäisi ajatella etta tämä on jokaisen itse mietittävä asia ,siis mikä kellekkin sopii.

J.M

Vierailija
97/136 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo pitkästä suhteestamme mutta jätin siitä jotain pois .

Eli kun saimme lapset ja viimeinen oli pieni ja minulla seksielämä nollassa ja vaimolla pinna tiukalla , asuimme paikkakunnalla missä meillä ei ollut sukulaisia tai muita joille lapset olis voinut laittaa ja lähteä rentoutumaan niin sanoin vaimolle että kun noin puristelee niin käy työkavereittesi kanssa vaikka juhlimassa ja niin sitten tapahtuikin. Mutta mitä minä tästä sain ..

No kotiin tuli aamun pikku tunneilla naitu vaimo joka oli tyttöjen kanssa pailatessaan törmännyt miespuoliseen työkaveriin joka osasi vetää oikeasta narusta. Oli kuulemma ostellut rouvalle ruusun (joku oli ravintollaan tullut myymään) kehunut seksikkääksi ja rinnatkin kuulemma paljon upeammat kuin ennen raskautta (Imetti vielä viimeistä) ja tätä rataa .

Seurauksena herra talutteli vaimon hotelliin ja oli vielä vedellyt paljaalla ja vaimo alkoi odottamaan mutta kun en ollut itse pukille päässyt niin käry kävi kun vaimo ei moista asiaa muistanut.

Arvaatte varmaan että jäi vituttamaan ...

No nyt elelen täydellistä aikaa mutta hukkasin elämästä 27v olen nyt jo 50v mutta onneksi hyvässä kunnossa ja minulla on paljon naispuoleisia ystäviä jotka osa haluaisivat olla myös enemmänkin ja haluavat myös seksiä kanssani nyt sitä saa pari kertaa viikossa joten en valita.

J.M

Vierailija
98/136 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa juuri minun anopilta ja allekirjoitan täysin näkemyksesi. Hän oli kuulemma antanut nuorempana avioiduttuaan suunnilleen pari kertaa vuodessa ja silloinkin humalassa. Nykyään absolutisti. Häneltä oli kuollut isä kun hän oli hyvin nuori. Saattaa olla, että hänen vähättelevä asenne miehiä kohtaan johtuu siitä.

Itse olen kokenut hänen "hyvää tarkoittavan" jatkuvan puuttumisen kaikkeen todella ahdistavana. Hauskinta tässä on se, että jos riitelemme vaimon kanssa jostain, niin hän soittaa heti anopille ja kertoo asiasta tälle. Anoppi on aina tietenkin tyttären puolella tai samaa mieltä hänen kanssa, olivat he sitten vaikka kuinka väärässä tahansa. Itse koen tämän käyvän turhan raskaaksi. Seksielämä meillä on ollut aina estynyttä ja se muuttui vain huonommaksi avioiduttuamme. Toinen piirre, jonka vaimoni on oppinut äidiltään, on jatkuva nalkuttaminen.

Eräs mies

Vierailija
99/136 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli näin se vaan meillä meni kun konttas yli niin aina paukahti......

Vierailija
100/136 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät varmaan sitten toisaalta, miksi miehesi sitten nussii muualla?

Meillä ei emäntää kiinnosta myöskään, vastuu seksistä on kuulemma avioliitossa miehellä. Jos ei onnistu, on lähestymiseni väärä. Paskat sanon minä, ihan sama mitä teet mitään ei tapahdu.

Olen runkannut varmaan viimeisen 10 vuoden aikana 3-5 kertaa viikkoon. Siitä voi laskea... ei se vain edes yritä tehdä osaansa. Vieras suhde oli lähellä, mutta totesin, että oikealla kädellä en pilaa kuitenkaan sitä tärkeintä. Paljoa en vaadi, mutta kun sitäkään ei tule.

Naiset kaivaa omaa kuoppaansa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi