Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vaimo ei halua ikinä seksiä"

Vierailija
11.11.2008 |

Olin joskus 10 vuotta sitten panosuhteessa erään varatun miehen kanssa. Miehellä oli vaimo ja kaksi alle 3-vuotiasta lasta. Tuo mies silloin valitteli, kuinka hänen vaimonsa ei enää koskaan anna hänelle seksiä, vaikka hän tuo kukkia ja rahaa taloon ja tekee sitä ja tätä. Silloin en niin kauheasti miettinyt koko asiaa, kun ei ollut omaa kokemusta.

Nyt kun itsellä on kaksi alle 3-vuotiasta lasta, niin jälkiviisaasti voisin ihmetellä

- miksi mies kuvitteli vaimon olevan ilahtunut, kun mies "toi rahaa taloon" tekemällä joka päivä töitä klo 7-18?

- miksi mies kuvitteli, että kukkien tuominen riittää korvaamaan sen, että hän oli ollut koko viikon klo 7-18 töissä ja vielä viikonlopunkin työreissulla?

- miksi mies kuvitteli, että vaimo olisi pirteä kuin duracell-pupu oltuaan pitkän päivän pienten lasten kanssa?

- miksi miehen mielestä oli ihan ok käydä vielä omissa harrastuksissaan pari kertaa viikossa töiden jälkeen, kun työpäivä on klo 7-18?

- miksi mies odotti vaimolta akrobatiaa, roolileikkejä ja seksileluseuraa samalla tavalla kuin ennen lapsia? Tilannehan oli aivan toinen.

- miksei mies huomannut, että tilanne oli aivan toinen kuin ennen lapsia?

- miksi mies kuvitteli, että ketään koulutettua, työssäkäyvää, äitiyslomalla olevaa naista kiihottaisi sen korostaminen, miten mies "tuo rahaa taloon" tai miten se asia muka antaisi oikeuden saada seksiä?

- miksi mies vaati vaimoltaan samanlaista kroppaa ja samanlaista fyysistä kuntoa kuin ennen lapsia? Nuorinhan oli vasta alle vuoden vanha!

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tehdään yleistys, että kaikki miehet on sellaisia ja kaikki naiset tälläisiä. Sitten tapellaan oikeastaan sitä puolisoa vastaan, jonka kuvitellaan olevan juuri samanlainen kuin joku muu, joka palstalla kirjoittaa. Onhan se hyväkin tuulettaa tuntoja ja ehkä parempi palstalla kuin kotona. Mitään ratkaisua kenenkään tilanteeseen se ei kuitenkaan tuo. Lisää vain negatiivisia tuntemuksia entisestään.

"Miehessä vika jos nainen ei syty" -Ok. Hedelmällisempi pointti olisi kuitenkin, mitä miehen sitten pitäisi tehdä, että nainen syttyy? Mitä sanoa, mitä tehdä? Kynttiläillallisia, rakkauden tunnustuksia..

"En rakasta, en halua seksiä" -siihen ei sitten olekaan paljon lääkkeitä, vai? Miten rakkaus syttyisi uudestaan? Rakastaisitko miestäsi jos hän rakastaisi sinua?

"Ennen elämä oli selkeämpää. Sotanorsut oli kyrvän ja hellan välissä." Et kai oikeasti tarkoita, että niin asioiden pitäisi olla? Että miehet ottaisi vaimonsa väkisin? Että haluaisit niin tehdä?

Miten asiat saataisiin takaisin raiteilleen? Se olisi oleellisempi kysymys kuin se, mikä miehissä/naisissa mättää. Kai jokainen on joskus puolisoaan rakastanutkin. Mitä asioita ne on/oli?

Vierailija
122/136 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan karkeasti tässä keskustelussa kahdenlaisia. Niitä, jotka yrittävät paljon, tekevät asian eteen jotain, puhuvat... Olen pahoillani, että puolisoltanne ette silti saa vastakaikua. Sitten on tämä ryhmä, joka puhuu naisista kuin omistamistaan lehmistä -näille toivoisin loppuiän impotenssia!

Itse olen kokenut totaalista haluttomuutta, itkenyt asiaa riittävästi itsekseni ja mieheni kanssa, ehdottanut seksin kokeilua liukkareilla ihan vain miehen vuoksi. Mutta ei, sitä ei voi sanoa edes neutraaliksi oloksi, joka sellaisesta seuraa. Hirveää se on, enkä soisi kenellekään. Halut kuivuivat lopullisesti kasaan ja se olo mikä itselle jäi, itsestään siis, ei miehestä! Seksuaaliterapeutille jonossa ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain suurempaa viisautta irti, niin jaa se täällä palstalla. Olen minäkin tuota miettinyt josko jotain vastaavaa puolisolleen ehdottaisi, mutta kynnys on aika korkea. Näitä juttuja lukee varmasti moni mies ja nainen, jotka sinun tavoin toivovat, että asiat saadaan vielä korjattua.

Sitten on tietysti tämä toinen ryhmä (miehiä ja naisia), jotka ovat jo luovuttaneet ja etsivät enää lähinnä oikeutusta ulkopuolisille suhteilleen ja oman puolison huonoon kohteluun. Niitä kommentteja on suorastaan ahdistavaa lukea, kun pelkää niin pirusti, että vielä itsekin ajautuu samanlaisiin vihan ja tyytymättömyyden tunteisiin. Eikä se niin tavattoman epätodennäköistä edes ole, jos vielä monta vuotta jatkuu nykyinen tilanne..

Vierailija
124/136 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te sitten alunperin olette menneet naimisiin naisen kanssa, joka ei seksistä syty? Jos asia on kerran teille noin tärkeää? Vai oliko pakko vaan ottaa se joka teidät huolii ja sitten vinkua jälkeenpäin;)

Kannattaisi varmaan seuraavalla kerralla hieman seukkailla ja asua yhdessä ennenkuin niitä lapsia aletaan vääntämään ja kotia leikkimään.

Vierailija
125/136 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmiten ole kyse siitä, että suhteen ensimmäiset vuodet on mennyt ihan hyvin.

Minä olen ottanut ainakin minulle parhaiten sopivan miehen ja usko pois vaihtoehtoja kyllä oli ja olisi vieläkin. Kyse onkin siitä että haluan juuri tämän miehen. Ja toivoisin, että seksikin palaisi kuvioihin niinkuin se silloin ennen oli.

Vierailija
126/136 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 106 kommentti olin minä ja olen nainen. Niin että turha tässä on yrittää pystyttää mitään miehet vastaan naiset vääntöjä.

Vierailija
127/136 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittikin halujen erilaisuudesta. Mua mietityttää, että voiko semmosta tilannetta enää oikein mitenkään ratkaista? Suhteen alussa halusin itsekin päivittäin, välillä kahdestikin päivässä. Nyt omat halut on vähentyneet 3-4 kertaan viikossa, mutta mies haluaisi edelleen päivittäin. Suostun välillä, vaikken olisikaan niin innostunut. Joskus lämpenen, joskus en ja silloin miestä ärsyttää.

Musta tuntuu, että mies ajattelee mun pihtaavan tahallani, vaikka oikeasti välillä vaan olen niin kuoleman väsynyt illalla, ettei seksi kiinnosta ollenkaan. Meillä on aika erilaiset vuorokausirytmit, mun työ alkaa jo 4:ltä aamulla, miehen 8:lta, joten illalla kun olisi aikaa harrastaa seksiä, niin mun pitäis jo mennä nukkumaan.

Asiasta on koitettu puhua, mutta mies ottaa aina itseensä. Hänestä tuntuu, että mä vaan valitan. Ehkä en sitten osaa vaan sanoa asioita oikein. Nyt tilanne on mennyt sellaiseksi, että mies ei tee aloitteita ollenkaan kun ei halua tulla torjutuksi. Hän ei myöskään pahemmin osoita hellyyttä, sillä jos se ei johdakaan seksiin, niin hän suuttuu ja on mua kohtaan todella ilkeä. Ymmärrän, että mies on turhautunut, niin olen minäkin. Tunnen itseni välillä tosi vajaaksi ja puutteelliseksi, kun en vaan enää pysty samanlaiseen aktiivisuuteen kuin ennen.

Vierailija
128/136 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo kiukuttelu ja kiusaaminen myrkyttää kyllä suhteen.

Auttaisiko, jos tunteet puhuttaisiin auki? On vaikeaa uskaltaa olla haavoittuvainen. Paljon helpompaa on inttää, tiuskia ja tapella. Uskaltaisitko kerran koittaa mitä tapahtuu, jos sanot kuinka sinua ahdistaa ja pelottaa miehen käytös? Kuinka välität hänestä ja ettet kieltäydy kiusallasi? Uskaltaisitko itkeä, jos sinusta siltä tuntuisi?

Täysijärkinen ihminen ei yleensä lyö lyötyä. Ehkä ymmärrystä voisi löytyä, jos uskallat avautua. Ehkä miehesikin uskaltaisi avautua sinulle ja olla haavoittuvainen. Ehkä saisitte aikaan keskustelun, josta oikeasti olisi jotain hyötyä.

Paljon kertoo ihmisestä myöskin se, jos hän ei välitä tai kiinnostu tunteistasi. Jos hän siis lyö lyötyä eli käyttää tilanteen tuomaa valtaa nuijiakseen sinut vielä enemmän maanrakoon. Jos niin käy, voin kokemuksesta sanoa (ex-mies), että kirpaisee kyllä ja syvältä. Mutta jos niin kävisikin, että hän haluaa nöyryyttää, pyrkii alistamaan ja tuhoamaan sinut, niin tiedätpähän sitten ainakin missä mennään ja minkälainen mies hän on..

Parisuhde on välillä niin vaikeaa..

Vierailija
129/136 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitkohan sä nämä viestit ihan loppuun asti? Ei täällä kukaan ole omia miehiään haukkunut, eikä kiristänyt seksillä.

Se nyt vaan on luettavissa rivien välistä. Sillä onhan se normaalia että äiti ei osoita mitään seksuaalista (eikä muutakaan) miestä kohtaan. Mutta sehän on miehen syy!

Vierailija
130/136 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän kirjoittajalle.Oli kirjan nimi nyt mitä tahansa, mutta luin tuon pikapikaa yhdessä illassa(ja aion vielä lukea ajan kanssa uudestaankin) ja aloin todellakin tajuta miehen ja naisen eroja sekä sitä sielunelämää. Painettu sana on aina jotenkin tehokkkaampaa kuin esim. tv-ohjelma tai vast.

Nyt täytyy soveltaa kirjan oppeja käytäntöön, hiukan jo sovellettukin ja ei ainakaan huonoja olleet tämän pienen kokemuksen perusteella.

Ja varmasti kirjan lukemisesta hyötyä myös naisille heidän opiskellessaan miehen sielunelämää.

Minuun tämä opus "kolahti", vaikka onkin Amerikkalaisen kynästä.

M34

Minä kun olen tämmöinen nörtti (vaikka ihan nätti kuitenkin), juoksen heti ongelman tultua kirjastoon. Vielä ei ole ilmeisesti oikea kirja käteen tarttunut, mutta katsopa John Gray: Mars ja venus vuoteessa. Jos olisin mies ja minulla olisi haluton nainen, se olisi ensimmäinen kirja, jonka haluaisin lukea. Kirjan nimi on aika kamalaa huuhaata, mutta tuo ukko on tajunnut aika paljon naisen sielunelämästä. Kirjassa on myös ihan konkreettisia vinkkejä parempaan seksiin. Varsinkin sen osan, missä kerrotaan miten naiselle tuotetaan mielihyvää, pitäisi kyllä jokaisen miehen lukea.

Nyt sitten joku sanoo, että miksi et puhu puolisosi kanssa. No, puhuttu on, mutta se johtaa mielipahaan vain, eikä mikään muutu. Parisuhteen kannalta ei todellakaan ole järkevää aloittaa sama riita uudelleen ja uudelleen, ellei siihen sitten ole tarjota jotain uutta näkökulmaa.

Vierailija
131/136 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu, että kirja auttoi. Se on ihan hyvä kirja, vaikka minun tilanteeseen ei ehkä niin sopiva ollutkaan. Hyvät jatkot sinulle.

tämän kirjoittajalle.Oli kirjan nimi nyt mitä tahansa, mutta luin tuon pikapikaa yhdessä illassa(ja aion vielä lukea ajan kanssa uudestaankin) ja aloin todellakin tajuta miehen ja naisen eroja sekä sitä sielunelämää. Painettu sana on aina jotenkin tehokkkaampaa kuin esim. tv-ohjelma tai vast.

Nyt täytyy soveltaa kirjan oppeja käytäntöön, hiukan jo sovellettukin ja ei ainakaan huonoja olleet tämän pienen kokemuksen perusteella.

Ja varmasti kirjan lukemisesta hyötyä myös naisille heidän opiskellessaan miehen sielunelämää.

Minuun tämä opus "kolahti", vaikka onkin Amerikkalaisen kynästä.

M34

Vierailija
132/136 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kirjan nimi taisi olla MIEHET MARSSISTA NAISET VENUKSESTA, hemmetin hyvä kirja sillä luin sen joskus aikoinaan kun rouvan kanssa oli tosi vaikeeta (siis kun puhuin aidasta rouva puhui sen seipäistä).

Miesten kyllä kannattaa se lukea siitä saa kyllä hieman näkemystä siis on hyvä käyttöohje kuinka nainen toimii ja ajattelee.....

Vierailija
133/136 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset se pieni ero kommunikoinnissa........Viestiin vastaus

Tosi kiva kuulla näitäkin , yleensä täällä vain valitetaan miten asiat on.

Itse tykkäisin jos nainen osaisi lyödä niin sanotusti asiat pöytään ja sanoa mikä mättää jonka jälkeen olisi helpompi hakea ratkaisuja asioihin.

...................................................................................................................................................

Vierailija
134/136 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te sitten alunperin olette menneet naimisiin naisen kanssa, joka ei seksistä syty? Jos asia on kerran teille noin tärkeää? Vai oliko pakko vaan ottaa se joka teidät huolii ja sitten vinkua jälkeenpäin;)

Kannattaisi varmaan seuraavalla kerralla hieman seukkailla ja asua yhdessä ennenkuin niitä lapsia aletaan vääntämään ja kotia leikkimään.

Otsikko on täyttä paskaa jos saan sanoa , ei varmasti olla enään 25v jälkeen samoja ihmisiä kuin tavatessa.Elämä muuttaa ja ei aina parempaan suuntaan.

Vierailija
135/136 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonkin niminen kirja on samalta kirjoittajalta tosiaan ilmestynyt. Tuonkin olen lainannut ja aion lukea heti ensi tilassa kun aikaa vain liikenee.

Mars ja venus vuoteessa keskittyy tosiaan enempi vuoteeseen... johon tietysti liittyy nuo naisen ajatukset ja miksei miehenkin.

M34

Siis kirjan nimi taisi olla MIEHET MARSSISTA NAISET VENUKSESTA, hemmetin hyvä kirja sillä luin sen joskus aikoinaan kun rouvan kanssa oli tosi vaikeeta (siis kun puhuin aidasta rouva puhui sen seipäistä).

Miesten kyllä kannattaa se lukea siitä saa kyllä hieman näkemystä siis on hyvä käyttöohje kuinka nainen toimii ja ajattelee.....

Vierailija
136/136 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestani miehella tai naisella joka karsii seksittomasta parisuhteesta, on oikeus sivusuhteeseen, jos suhteessa ei oikeasti ole seksia lainkaan... Toisille ihmisille se vain on niin vahva fyysinen tarve, etta siita tulee ihan sairaaksi, jos ei sita saa. Ja turhautumisesta suhde varmasti menee piloille...

Mutta minulla ja miehellani onkin ihan sovitusti vahan vapaampi suhde.

Toivoisin kuitenkin seka mies- etta naispuolisilta "pihtaajilta" ymmartamysta myos toiselle osapuolelle.

Nainen 31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi