Kannattaako nyt ostaa osakkeita?
Kommentit (20)
Jos ei ole tietoa osakkeista, osta rahastoja ajallisesti hajautettuna esim kuukausittain. Turvallisempaa.
Arvaamattomuus ei ole koskaan vähän hajauttavalle piensijoittajalle hyvä asia. Pahimmillaan yrityksiä voi mennä nurinkin, kuten Talvivaara. Tai joku suuryritys voi pidempään kestäneen markkinalevottomuuden prosessissa pienentyä pysyvästi.
Pitäydyn omassa strategiassani jonka olen 15 vuoden aikana hyväksi havainnut. En myy mitään, mutta ostan aina kun halvalla saa, jos on millä ostaa. Tämä on toiminut 15 vuotta, joten eiköhän toimi edelleen seuraavat 15 vuotta.
Minä olen treidaaja. Tarkoitukseni on tehdä päiväkauppaa. Tämä oli juuri sellainen tilanne, korkea volatiliteetti, jolloin kannattaisia sitä tehdä, mutta minun riskinottokykyni ei riitä enää, koska en voi tuijottaa kursseja 24/7. Myin puolet osakkeistani ja enkä tee rahoilla nyt yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Pitäydyn omassa strategiassani jonka olen 15 vuoden aikana hyväksi havainnut. En myy mitään, mutta ostan aina kun halvalla saa, jos on millä ostaa. Tämä on toiminut 15 vuotta, joten eiköhän toimi edelleen seuraavat 15 vuotta.
Itselläni on muuten sama strategia, paitsi minä pitkin hampain myyn osakkeita, jos mielestäni niiden hinta on kivunnut selkeästi yli järkevän tason.
Tämä voi tietysti tapahtua hinnannousun tai sitten bisneksen sulamisen seurauksena.
Osakkeita ostaessani kuitenkin ajattelen ostavani ikuisella pitoajalla.
Ei kannata enää. Rikastumisen mahdollisuus meni jo.
Valitettavasti se paras tilaisuus meni jo eilen. Nyt kukaan ei enää myy sulle alhaisella hinnoilla vaan kaikki pörssit on jo nousseet.
Kotimaasta voi vielä jotain tänään löytää pohjahintaan lyhyen tähtäimen sijoittamiseen. Pitkään peliin en rahoja laittaisi ennen kuin sodat on sodittu pois alta. Jenkeissä voi tulla pientä pudotustakin nyt, kun pohjalta ostaneet kotiuttavat pikavoitot ja osa tietysti myy kun pomppu tuli vaikka tappiolla myisikin. Todennäköisyys on suurempi että nousu jatkuu viikkoja, mutta todennäköisyys ei ole sama kuin varma.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei. Olen kyllä netto-ostaja, mutta en usko tämän päivän olevan paras hetki ostaa. Eiköhän tässä vielä muutama kymmentä prosenttia indeksit tule alaspäin, ainakin Amerikassa. Tasaisesti kun ostelee alamäkeen, hyvä tulee.
Amerikkahan nousi jo eilen.
Kai huomasit Trumpin viimeisimmän keksinnön? Eilisillalta? Veikkaan että tänään nousee Euroopassa ihan mukavasti.
Aloitin eilen ostot, jatkan tänään, odotan vielä syvempiäkin kuoppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei. Olen kyllä netto-ostaja, mutta en usko tämän päivän olevan paras hetki ostaa. Eiköhän tässä vielä muutama kymmentä prosenttia indeksit tule alaspäin, ainakin Amerikassa. Tasaisesti kun ostelee alamäkeen, hyvä tulee.
Amerikkahan nousi jo eilen.
Kai huomasit Trumpin viimeisimmän keksinnön? Eilisillalta? Veikkaan että tänään nousee Euroopassa ihan mukavasti.
Huomasin kyllä eiliset sekoilut ja sen seurauksena nousseen pörssin. Siksi oletin europörssienkin nousevan tänään. Tilapäiseen pomppuun ostaminen ei välttämättä ole paras ajatus.
USAn pörssit ovat olleet jo pitkään esim Buffett-indikaattorilla tai keskimääräisellä PE:llä mitattuna yliarvostetut ja vain odottaneet syytä palata heiluriliikkeen kautta pitkän ajan keskiarvoihinsa. Sanoisin, että nyt on Valkoiseentaloon äänestetty melko hyvä syy hoitamaan homma kotiin.
Eikös Inderesin sisäpiiri jäänyt kiinni siitä, että ostivat ensin Sievi Capitalin (KH Group) osakkeita omiin salkkuihinsa ja sitten Inderesin mallisalkkuun? Tänään taas Inderes antoi KH Groupille "lisää" -suosituksen. Siellä on taas SieviKH:ta geelien salkuissa..
KH Group antoi Q2/2025-katsauksen ja nettovelkaantumisaste nousi 188 % prosenttiin. Edessä on osakeanti tai konkurssi.
Kesko myi aikoinaan Anttilat ja Indoorin (Asko ja Sotka). Anttila meni konkurssiin ja nyt on KH Groupilla kohtalon hetket käsillä Indoorin kanssa. Paljonko KH Groupin täytyISI maksaa, että joku ottaa siltä Indoorin?
Aina kannattaa ostaa. Paras hetki ostaa osakkeita oli eilen, toiseksi paras hetki on tänään.
Siellä on Inderesin myyntilaidalla ollut 18,00 eurossa useita viikkoja 5000 kpl jäävuoren huippu näkyvissä. Pelkkä jäävuoren huippu on 90 000 euron arvoinen mälli, joten siellä Inderesin sisäpiiri tekee paniikkimyytejä ennen Inderesin romahdusta.
Käypäs kertomassa tuo Inderesin vedätys Inderesin, Kauppalehden ja Sharevillen foorumeille.
Kauhea joukkopako on ollut Inderesin sisäpiiriomistuksissa viime aikoina. Jopa perustaja Vilen myi. Myyjiä oli myös Flikin Jokinen, virtuaalitapahtumien Vainionpää, entinen hallituksen jäsen Seikku, kontrasijoittaja Ollikainen, ex-analyytikkot Kajaani ja Korkiakoski, analyytikko Koponen ja pokeri-Kyllönen.
Tuotejohtaja Gong Yun putoaminen kokonaan omistajalistalta kertoo kyllä siitä, ettei Inderesin vuosi ole hyvin mennyt. Gong osaa laskea, eli Inderesin P/E 67 on aivan liian korkea, sillä hyväksyttävä P/E olisi noin 20.
Eilen Inderesesin osake putosi todella isolla vaihdolla, joka yleensä kertoo laskun jatkumisesta. Myös myyntilaitaan jäi 5000 osakkeen mälli, joten siellä iso omistaja yrittää päästä ulos ovesta ennen muita. Inderesin foorumilla toimitusjohtaja epätoivoisesti eilen yritti selitettä ja puolustella.
Viekääpäs tätä tietoa Inderesin foorumille, Sharevilleen ja Kauppalehden palstalle.