Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kotiäiti joutuu sairaalahoitoon, saako mies sairaslomaa lastenhoidon takia?

Vierailija
26.11.2007 |

Kyseessä alle kouluikäiset lapset.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lystiä.



Kodinhoitajia ei niin vain saa!

Vierailija
22/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollaisella on lapsia ??? Väestönkasvua tuollaisen yksilön kohdalla pitäisi rajoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkunhan ne on pakko hoitaa, eikä hoitopaikkaa noin vain yhtäkkiä jostain saa. Että vastauksena kysymykseesi: ei riitä.

Vierailija:


Eikö riitä, että työnantaja joutuu maksamaan lakisääteiset sairas-, lasten hoito-, äitiys- ym. lomat, vaan vielä yritetään petkuttamaan maksumieheksi myös sellaisiin tapauksiin, joita ei ole laissa määritelty. Mieheni on pienyrittäjä ja hänen selkänahastaan menee kaikki tällaiset vemputukset.

Vierailija
24/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vastassa on erittäin epämiellyttävä vastakumppani.



T. se vittupaska

Vierailija
25/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sen perheen ja yhteiskunnan.



Vierailija
26/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei se aina näytä sitä ymmärtävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille voit jo nyt hakea sitä hoitopaikkaa jne.



Mitä jos mies pitäisi hoitovapaan sillä aikaa kun olet sairaslomalla? Miehillähän on oikeus siihen ja senhän työnantajakin antaa. Alatte nyt jo säästämään sitä varten, ettei sitten mene talous kuralle.

Vierailija
28/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsille järjestetään hoitopaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se olisi maksumies. Eikä siihen todellakaan laki velvoita. Eli ei työnantaja riko lakia, vaikkei annakaan lomaa ja jos mies on pois tuosta syystä, se on irtisanomisperuste.

Vierailija
30/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin polvileikkaukseen ja kotona 3-vuotias ja 7kk ikäiset lapset. Keppien kanssa oli vähän vaikeata vauvaa hoitaa ja jalalle ei voinut laittaa painoa lainkaan. Miehelle ei sairaslomaa herunut. Palkatonta lomaa työnantaja kyllä lupasi. Meillä lopulta isovanhemmat tulivat avuksi ja asuivat meillä kaksi viikkoa.



Ja eihän siitä ole kuin suunnilleen vuosi kun uutisissakin oli siitä Espoolaisesta perheestä jossa yh-äiti sairastui syöpään. Lastenhoitoavuksi esitettiin huostaanottoa, sillä kotiin ei hoitoa saanut (määrärahat siltä vuodelta lopussa tai jotain).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin nenäleikkauksessa ja kahden viikon sairausloma. Tamponit nenässä buranan voimalla hoitelin lapsia sen ajan. Helsingissä asutaan.

Vierailija
32/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kotiäidillä oikeutta sairastaa. Minulla leikattiin kohdusta myooma ja vahvojen särkylääkkeiden avulla yritin vaan jotenkuten selviytyä päivästä. Onneksi 2- ja 5-vuotiaat jo jotenkuten ymmärsi, kun selitti, että äiti ei voi leikkiä, kun äitiä sattuu. Ja kun mies tuli illalla kotiin (klo 18 tietämillä) niin painuin suoraan nukkumaan ja nukuin aamuun asti. Tätä jatkui useamman päivän ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hoitopaikkojakaan noin vain mistään saada?

Vierailija
34/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi juuri näin, ja isä joutu olemaan lasten kans kotona viikon, toditus töihin piti toimittaa, mutta palkkaa ei maksettu.



Helpompi hakea isän sairaslomaa itselleen jonkun tekosyyn voimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Eihän hoitopaikkojakaan noin vain mistään saada?

Vierailija
36/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta.

Vierailija
37/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei se vanhempainraha saati kotihoidontuki ihan palkkaan verrattavissa ole, menetystä tulee joka tapauksessa. Jos taas joutuu laittamaan lapset hoitoon, sekin maksaa..

Vierailija
38/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuuttitilanteita varten päiväkotiin saa ottaa muutaman lapsen vaikka ylipaikoille. Samalla tavallahan sinne otetaan perhepäivähoitajien lapsia jos hoitaja sairastuu. Eri asia on, miten hyväksi se on lapselle, että hänet viedään ihan vieraaseen hoitopaikkaan johon ei ole yhtään kerinnyt edes tutustua.

Vierailija
39/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen kyllä näkee että kotiäiti ei oo ihminen vaan kone, sillä ei oo oikeus sairastaa!

Vierailija
40/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma lääkäri ymmärsi kirjoittaa miehelle sen sairasloman.

Ja kyllä akutti oli tilanne kun jouduin.

Eikä kyllä ole tullut mieleenkään, että olisimme keneltäkään mitään ryövänneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi