Jos kotiäiti joutuu sairaalahoitoon, saako mies sairaslomaa lastenhoidon takia?
Kommentit (68)
Jos ei työnantajalle tuo diagnoosi kelpaisi!
Huh huijaa.
Kyllä se on se Raha Talks, näköjään, vitut työntekijän sosiaalisesta minästä. Hankkikaan koneita tekemään ne työt niin ei tarvitse maksaa inhimillisisitä reaktioista!
Tai jos diagnoosia ei ole ollenkaan. Ja pelkkä stressireaktio on todellakin epämääräinen diagnoosi. Ja sitä paitsi työnantajalla on aina oikeus vaatia lääkärintodistus työterveyshuollosta, ei tarvitse hyväksyä mitään yksityisten lääkäriasemien tai kumminkaimojen kirjottelemia lappusia. Ei muuta kuin tervemenoa työterveyshuoltoon selvittelemään asiaa. Jos sieltä tulee asianmukaisen lääkärintodistuksen kanssa, niin asia ok.
Työnantajalla on ihan lain mukaan oikeus tietää, miksi työntekijä on sairaslomalla.
Ja jos esim. sairaslomasi aiheuttaja on sellainen, että voit tehdä jotain muuta työtä talon sisällä, niin sinun on tuo työ myös tehtävä.
Ei tässä ole kysymys mistään työntekijöiden sortamisesta.
Etkö itse nää tässä mitään paradoksia?
Työnantajan pitäisi kiltisti maksaa kaikesta työntekijälle ja olla hiljaa, koska laki niin sanoo.
Mutta kun sama laki sanoo jotain sinulle vastenmielistä, niin työnantaja on sika riistäjä?
Vierailija - 26.11. 15:39 vastaa tähän viestiin (80/80)
Ei ole epämääräinen!!! Tässä asiassa ottaisi jo yhteyttä työsuojeluun.
Jos ei työnantajalle tuo diagnoosi kelpaisi!
Huh huijaa.
Kyllä se on se Raha Talks, näköjään, vitut työntekijän sosiaalisesta minästä. Hankkikaan koneita tekemään ne työt niin ei tarvitse maksaa inhimillisisitä reaktioista!
Kukaan ei ole niin konservatiivi kuin liberaali, jonka oikeuksia on loukattu. ;)
vittuilemaan niin mun mies jäisi ansiosidonnaiselle ja kotiin lasten kanssa.
Toistaiseksi on mies saanut ihan rauhassa olla kotoan silloin kun perhe on häntä tarvinnut.
t. vaimo jonka mies matkustaa 100 päivää vuodessa ja tekee 50h/vkoa
Olen täysin samaa mieltä siitä, että kotiäitejä kohdellaan luvattoman huonosti. Säästämme kuitenkin kunnille hoitopaikoissa aika paljon, vaikka verotuloja emme tuotakaan.
Ja, kolikon toinen puoli, pienyrittäjänä minulla ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa mistään ylimääräisestä.
Siitä nousi tietenkin haloo, mutta viesti meni perille ja asia sitten järjestyi. - Mies oli lähdössä sieltä pois niin että ei ollut väliä mitä johto ajattelee.
Voinhan minäkin saada stressireaktion vaikka lähestyvästä joulusta, mutta ei se kelpaa sairausajan palkanmaksun perusteeksi. Jos se stressireaktio on taas työperäistä, niin sitten on asia erikseen. Mutta pelkkä stressireaktio ei ainakaan meillä menisi palkanlaskennassa läpi. Todennäköisesti passittaisin työterveyshuoltoon tarkempia diagnooseja varten.