Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rv 42+2 ja täksi päiväksi sovittu käynnistys peruttiin

Vierailija
26.09.2007 |

Ja minut laitettiin kypsymään kotiin. Uusi käynnistysaika on sitten perjantaille. Kyllä on jotenkin järkyttävää käytöstä näissä isoissa sairaaloissa. Joka kerta erilääkäri ja jokaisella omat näkemyksensä.

Ekan kerran tämä raskaus piti käynnistää vauvan ison koon takia pari viikkoa sitten. Sitten se ei ollutkaan yhden lääkärin mielestä niin kovin iso ja sitten käytiin kontrollissa 41+5 ja silloin luvattiin tälle päivälle käynnistys.

Okei, paikat ovat ihan epäkypsät,mutta niin alan olemaan minäkin, tämä lapsi ei täältä tule itsestään..

Hitto että harmittaa........

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna menet sairaalaan ja vaikka valehtelet noista liikkeistä!

Vierailija
102/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syntyi iso lapsi (4350g) alakautta paaaaaaljon helpommin kuin yli kilon pienempi esikoinen. Ei yhtään repeämää, eikä epparia. Niin että vaikka vauva olisi iso, synnytys voi silti sujua ihan helpostikin. Itse pelkäsin tosi paljon synnytystä painoarvion (rv 36) jälkeen. Toivottavasti kaikki menee sinulla hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut, että tuon yli ei päästetä vaikka mikä on. Jos ei tuota ennen synny, niin ehdottomasti leikataan. Ihmeellistä riskinottoa kyllä nyt.

Ja itse kun seurasin liikkeitä, niin jos ekan tunnin aikana tulee 10, niin kannattaa vielä seurailla. Jos liikkeet on jo noin hidastunteet, niin olisin huolissani että hätinä nuo pakolliset liikkeet tulee.

Vierailija
104/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten synnytys on varmaan käynnistynyt ihan luonnollisesti. ONNEA VAAN AP:lle!!!

Vierailija
105/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tilanne, iso vauva ja isot viikot + 1 sektio takana. 10 eri lääkäriä oli kaikki eri mieltä mitä pitäis tehdä. On se prkl että äitien ja vauvojen terveydellä pelleillään. Meillä meinas käydä huonosti mutta onneksi ehdittiin ajoissa sektioon. Mitä järkeä on venyttää vauvan syntymää jos lasketusta ajasta on jo pari viikkoa ja vauva on iso???? Mitä se odottelu palvelee? Riskit vaan kasvaa koko ajan.

Mene ap huomenna näytille etkä lähde kotiin ennen kuin vauvan kanssa. Sano että liikkeitä ei paljon tunnu ja heittäydy hysteerikseksi. Tsemppiä!

Vierailija
106/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka synnytys ei olisikaan vielä käynnistynyt! Toivottavasti saat pian vauvasi syliin!

Vierailija
107/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi sai syntyä luonnollisesti ja siihen aikaan kun oli juuri valmis siihen (rv 42+0). Synnytys oli lastenleikkiä edelliseen käynnistettyyn verrattuna ja lapsi heti virkeä ja nälkäinen. Käynnistetyn helvetillisen synnytyksen jälkeen esikoinen kellastui eikä jaksanut imeä edes pumpattua äidinmaitoa tuttipullosta...

Käynnistyspäätöksen muuten silloin teki osastonlääkäri puhelimen välityksellä ;-D

Vierailija:

Mulla oli samanlainen tilanne, iso vauva ja isot viikot + 1 sektio takana. 10 eri lääkäriä oli kaikki eri mieltä mitä pitäis tehdä. On se prkl että äitien ja vauvojen terveydellä pelleillään. Meillä meinas käydä huonosti mutta onneksi ehdittiin ajoissa sektioon. Mitä järkeä on venyttää vauvan syntymää jos lasketusta ajasta on jo pari viikkoa ja vauva on iso???? Mitä se odottelu palvelee? Riskit vaan kasvaa koko ajan.

Mene ap huomenna näytille etkä lähde kotiin ennen kuin vauvan kanssa. Sano että liikkeitä ei paljon tunnu ja heittäydy hysteerikseksi. Tsemppiä!

Vierailija
108/113 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mitään tuntemuksia ole edes että vois tämä lähteä itsestään:(

Eilen illalla kävin kyllä kirjottelemassa, mihis minä muka katoaisin, en ainakaan synnyttämään.

Niin no... Yön valvoin ja laskin hysteerisenä liikkeitä. Äsken soitin äitipolille itkua tuhertaen ja sain neuvonta ajan(!!!!!!) klo 12. Menen keskustelemaan asiasta ensin kätilön kanssa ja mahdollisesti sitten lääkärin. Vauva on ollut tosi rauhallinen koko aamun, yleensä tässä olis ollut jo oikein kunnon aamu jumppa.

Tai sitten vaan olen niin hysteerinen että tarkkailen liikaa nyt niitä liikkeiitä.

Ihania vastauksia sain, mutta toisaalta tieto lisää tuskaa näiden kohtukuolemien ja istukan irtoamisien kohdalla.

On tämäkin touhua....

ap

Vierailija
109/113 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän täsmälleen miltä susta tuntuu. Ja tiedän, miten yhtenä päivänä sanotaan yhtä ja toisena toista. Minusta äitipolilla äitiin suhtaudutaan kuin vähä-älyiseen. Riskeistä ei kerrota, joten ollaan tuttujen kertomusten varassa.

Mun tuttu lääkäri antoi neuvon: kun päätät mitä haluat, tee se selväksi synnärillä. Älä suostu hyssyttelyyn vaan vaadi.

Vierailija
110/113 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa nupista, kun joutuu vastailemaan päivittelyihin ja ihmetellään, miksei se jo tule.

Vierailija
111/113 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja jaksamista. Vaadi sitä käynnistystä jo tänään ja pysy vahvana, vaikka yrittävät vielä lykätä!!

Vierailija
112/113 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea ap:lle tytöstä. Ihana että kaikki päättyi hyvin. Järkyttävää vain tuon lääkärin käytös. Ihan oikeasti jos vain voimia riittää, niin älä jätä juttua tähän. Jonkun toisen kohdalla tuollaisen lääkärin viivyttely ei ehkä pääty yhtä hyvin.

Vierailija
113/113 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihan oikeasti valitus tuosta. Se voi säästää jonkun muun vauvan hengen. Itselläni tehtiin hoitovirhe, mutta tajusin sen vasta parin vuoden päästä kun juttelin toisen lääkärin kanssa. Oli jo myöhäistä tehdä mitään valitusta. Ihmettelinkin synnytyksen jälkeen, miksi kaikki olivat niin " vaisuja" ja hyssytteleviä. Tilasin synnytyksen jälkeen ajan kätilön kanssa jossa olisimme käyneet vielä synnytystä läpi, mutta minulle laitettiinkin toinen kätilö, joka vain luki papereita kanssani läpi eikä hän kommentoinut mitään. En saanut edes omista papereista kopioita ennen kuin sairaalan johto oli lukenut ne vielä läpi. Minulle vaan ei kerrottu, että oli tehty virhe. Enkä itse tajunnut koska asiat selitettiin toisin. Luotin kätilöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi