Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rv 42+2 ja täksi päiväksi sovittu käynnistys peruttiin

Vierailija
26.09.2007 |

Ja minut laitettiin kypsymään kotiin. Uusi käynnistysaika on sitten perjantaille. Kyllä on jotenkin järkyttävää käytöstä näissä isoissa sairaaloissa. Joka kerta erilääkäri ja jokaisella omat näkemyksensä.

Ekan kerran tämä raskaus piti käynnistää vauvan ison koon takia pari viikkoa sitten. Sitten se ei ollutkaan yhden lääkärin mielestä niin kovin iso ja sitten käytiin kontrollissa 41+5 ja silloin luvattiin tälle päivälle käynnistys.

Okei, paikat ovat ihan epäkypsät,mutta niin alan olemaan minäkin, tämä lapsi ei täältä tule itsestään..

Hitto että harmittaa........

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lääkäri kysy onko tallella. Sanoin että pitäisi olla. Antoi lapun varmuuden vuoksi vielä. Tuokin vaikuttaa jo tosiaan siltä että varovainen pitää olla. Minä yritin protestoida, mutta lääkäri vaan sanoi että tavataan perjantaina ja lähti. Kävin vielä tiukka sanaisen keskustelun hoitohenkilökunnan kanssa mutta minkäs hekään sille mitään voivat.

Inhottaa vaan kun tämä on jo toinen kerta kun näin tehdään. Aikanaan odotin kaksosia ja oli sovittu 39+5 päivälle käynnistys. Sitten lähetettiin kotiin ja toivottiin että käynnistyis itsestään. Joka toinen päivä ravasin kontrollissa ja 40+3 sitten käynnistettiin. Sekin oli jo aika riskinottamista päästää kaksosraskas noin pitkälle, vaikka sitä tarkkaan seurattiinkin.

ap

Vierailija
62/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 käynnistystä takana toinen rv38 ja toinen 40+1 molemmat ilman lääketieteellistä syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. kokemusta on

Vierailija:

2 käynnistystä takana toinen rv38 ja toinen 40+1 molemmat ilman lääketieteellistä syytä.

Vierailija
64/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa vasta 40+1, edellinen käynnistettiin vuorokausi lapsivesien menon jälkeen 41+6. Pelottaa jo etukäteen että menee pitkäksi taas, mutta en ole osannut edes ajatella että noin pikällekin päästävät. Mene oikeesti heti päivystykseen jos liikkeet vähänkin hiljaisia, vastassa voi olla empaattinen lääkäri sillä kertaa.

Vierailija
65/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka 12h ja toka 5h ja molemmat täysin kivuttomia, ei repeämiä eikä episotomiaa. Eli helppoja synnytyksiä. Varsinkin tokassa oli hyvä et käynnistettiin koska mulla oli kohtutulehdus. Kyllä äiti tietää milloin on oikea aika!!!

Vierailija
66/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista ja VOIMIA sinne!

Osaan kuvitella, että ON tukalaa :-(. Onko sinulla varmuutta lasketusta päivästä? Siis voisiko olla mahdollista, että siihen olisi tullut jokusen päivän heittoa?

Omani ovat syntyneet 41+3 ja 41+4; tiedän siis miten pitkäksi aika noilla viikoilla käy - ja kuinka tukala olo on.

Yritä rentoutua; katsella lempisarjoja telkusta, lukea hyvää lehteä - mitä vaan kunhan pystyt (edes hetkeksi) rentoutumaan; se itselläni heti lisäsi supistuksia. Ei mikään liikunta, seksi tms.

Vierailija
67/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielä on niin ihme toimintaa, jonka syystä siskoni vauva kuoli yliaikaisena kohtuun....(

Vierailija
68/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun halusin käynnistyksen vaan huvikseni ja lapsen hengen riskeeratakseni...

Vierailija
69/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lyhyt kierto, mutta sitä ei huomioitu laskettua aikaa määriteltäessä. Vaikka ultran mukaan raskaus oli pidemmällä, laskettu aika katsottiin vaan kalenterin mukaan.

Vauva syntyi hätäsektioituna rv 42+1, todellisuudessa oli vissiin rv 42+6. Istukka oli " erittäin kalkkinen" eikä lapsivettä juuri lainkaan. Jos olisi käynnistetty ajoissa, niin olisi voinut synnytys onnistuakin.

Vierailija
70/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistettiin kyllä, mutta laskettua aikaa ei vissiin muuteta jos se ei poikkea merkittävästi kuukautisten alkamispäivästä lasketusta. Eroa pitäisi olla ilmeisesti vähintään viikko, niin tarkistettaisiin.

Neuvolakortissani lukee kyllä ultran kohdalla tyyliin, että tehty rv x ja sikiön kehitys vastaa rv jotakin muuta, mutta laskettuun aikaan se ei vaikuttanut!

Vierailija
71/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se odotus oli kyllä painajaista. Kaikki meni kuitenkin hyvin.

Kuopuksesta luvattiin käynnistää ison koon takia, mutta lääkäri vaihtui eikä käynnistettykään silloin kun piti. 40+3 synnytin sitten tosi ison vauvan, mutta ihme kyllä kaikki päättyi silloinkin ihan hyvin.

Minulle se vaan oli viimeinen synnytys :( ei ollut ihan herkkua synnyttää isoa lasta virhetarjonnassa....

Vierailija
72/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itsekin tuon tunteen, kun odotti ja pelkäsi. Vauva syntyi lopulta 42+0 -viikoilla, ja ne kaksi viimeistä viikkoa olivat kyllä silkkaa helvettiä. Laske liikkeitä ja lähde herkästi sairaalaan, jos jokin tuntuu olevan vialla. Vaadi ja itke itsellesi ihmisarvoista kohtelua.

Vierailija
73/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kyllä yhtään. Mulla molemmat lapset syntyneet rv 41+6, eka käynnistyksellä ja toka luonnostaan käynnistyneenä, ja vikat viikothan oli just kaikkein parhaimpia! Ihanaa jännitystä ilmassa ja aikaa tehdä mitä vaan huvittaa.

Vierailija
74/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ne on kamalat viikot, kun riski kohtukuolemaan kasvaa!

Vierailija
75/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa tosi tarkkaan liikeitä... yhden puolitutun vauva kuoli kohtuun, kun meni liian pitkäksi... (kuristu ilmeisesti napanuoraansa). En halua peloitella, mutta muista myös vaatia perjantaina viimeistään käynnistystä. Saattaa perjantain lääkäri siirtää käynnistyksen maanantaille.

Vierailija
76/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin painusin sinne sairaalaan ihan paniikissa sen liikeseurantalapun kanssa ja sanoisin ettei sikiö ole liikkunut yhtään esim. viim 2h ja olisin ihan paniikissa. Sul on viikkoja jo toai paljon. Tee nyt vaan niin, pääset edes seurantaan.

Vierailija
77/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä perjantai on just paskin päivä käynnistykseen, paitsi jos lapsi lähtee heti siitä ekasta neljännesminimurusesta, jollaisen mä perjantaina sain. Tyttö syntyi tiistaina aamuyöstä, kun maanantaina sain puolikkaan cytotecin (siihen asti niitä murusia harvakseltaan). Mutta ok, luonto ei ollut mukana, eikä kohdunsuu ollut kypsä jne... Mutta äiti OLI! :) Tytöllä nyt ikää 6v ja pikkuveli syntyi ilman apuja, mutta ei jäänyt kivat muistot tuosta kypsyttelystä... :-P

Vierailija
78/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viimeisin syntyi 41+6, käynnistettynä. Silloin pillitin ya-seurannassa ja onneksi oli hiljaista ja suostuivat ottamaan minut sisään.

Vierailija
79/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaan, ei ne lääkärit tyhmiäkään ole. Jos kaikki on hyvin niin mikset olisi kotona. Lapsiveden määrä, istukan virtaukset jne varmasti tarkistettiin ennen kotiuttamista?! Ja oletettavasti matka sairaalaankaan ei toivottoman pitkä ole, kun kotiin laittoivat?

Mun esikoinen syntyi rv 46+1. Aamulla oli kontrolli (sf-mitan laskun vuoksi ja vauvan pienen koon epäilyn vuoksi kävin joka toinen päivä) ja paikat oli ihan epäkypsät. Synnytys käynnistyi itsestään 10 tunnin kuluttua ja siitä 5 tunnnin päästä oli pihalla 3kiloinen terve tyttö.

Vierailija
80/113 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin lupasivat ettei ketään pakoteta käynnistykseen. Huoh! Papereissa lukee: Hyvinvoiva ja rauhallinen toissynnyttäjä. Ei toivo käynnistystä, laitetaan kotiin vielä odottelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi