Hoikat ja herkkujen syönti
Miten te hoikat keskimäärin nautitte herkkuja (pullaa, karkkia, shipsejä, roskaruokaa jne) viikon aikana?
Kommentit (68)
Kunnon ruokaa en ihan joka päivä :( Toki lopettaisin herkkujen syömisen, jos alkaisin lihoa.
Tänään ehkä sama. Syön suklaata vain kerran päivässä ja aina " pääaterian" jälkeen. Sipsejä ei koskaan, hampurilaista ehkä pari kertaa vuodessa, keksejä, jätskiä ja limpparia silloin tällöin. Kyllä selvästi kontrolloin kuitenkin herkkujen määrää, jos olen siis syönyt tuon kaks Kismettiä niin sitten ei muuta enää sille päivää herkutella. Mitat on 173/61.
Viikonloppuisin herkutellaan: Mennään ulos syömään tai tehdää hyvää ruokaa kotona (ei välttämättä överilihottavaa, kun en tykkää liian rasvaisesta ruoasta). Muutenkin herkku tarkoittaa minulle ennemminkin esim. tuoreita marjoja luonnonjogurtin kanssa kun jotain lisäainemättöä. Joskus leivotaan, esim. marjapiirakkaa.
164/49 (viimeiset 15 vuotta, myös synnytysten jälkeen)
Koskaan en ole kieltanyt itseltani, mita tekee mieli. En ole suuri suklaan, kakkujen tai keksien ystava (ei tarkoita ettenko koskaan niita silti soisi). Karkkia syon, mutta suht harvoin, lemppari ehdottomasti laku. Roskaruokaa syon silloin talloin, kun ei kertakaikkiaan ole ollut aikaa tehda kunnon ruokaa. Himoja mulla sen sijaan tulee esim. hedelmiin, ja niissa en saasta rahaa, vaan ostan just mita mieli tekee. Esim mansikat, mangot, luumut, granaattiomenat, melonit, kiivit jne. Samoin salaatti on asia missa en koskaan saasta. Nyt on ollut himoja rahkaan, ihan siihen maustamattomaan, johon lisaan joko marjoja tai sokeria. Ja itse tehdyt popcornit aika paljolla suolalla... ja cokis! Nam! Mutta tuun tayteen aika nopeesti, joten kai annoskoot sitten on pienempia...
Pullaa tms ei tule joka päivä syötyä... Ehkä keskimäärin joka toinen päivä. Jälkiruokia on myös aika harvoin.. Karkit on mun pahe ja väklillä sipsit...
Itse en tosin ole ehkä hoikka vaan normaali 173 ja 65 kg. Mutta hyvät geenit on: Näillä mässäilyillä moni olisi ihan tajuton läski!
Roskaruokaa kerran-pari viikossa. Sipseistä en pidä, mutta suklaa on herkkuani. Tällä viikolla olen syönyt pari suklaalevyä; Fazerin Mariannen sekä Maraboun sveitsinpähkinän.
Pullista ja kekseistä pidän paljonkin, niitä on meillä AINA kotona ja päivittäin syön kahvin kanssa. Pidän erityisesti esim. Fasun marjapiirakoista, Dallas-pullapitkosta ja berliinimunkeista.
Muuten syön terveellistä kotiruokaa, rakastan myös hedelmiä ja salaatteja. En ole mikään himoliikkuja, ihan tavallista " hyötyliikuntaa" tulee harrastettua. Pyöräilen ehkä kolmisen kertaa viikossa, iltaisin teen satunnaisesti kävelylenkin.
T: 176cm/57kg
Syön myös kunnon ruokaa reilusti mutta terveellisesti. Roskaruokaa parin viikon välein. En liho vaikka muutamaa lisäkiloa toivonkin naisellisuutta lisäämään. Liikunaa en ehdi tällä hetkellä harrastamaan lainkaan. Ainoastaan lasten kanssa ulkoillessa hyötyliikuntaa.
T. 170cm 52kg
Limusta en tykkää ja viinaa ei juurikaan mene, mutta etenkin suolaisia herkkuja niin paljon kuin napa vetää.
herkkuja. Kuten joku jo sanoi, geenit sen tekee. En lihi, vaiks söisin mitä
vaikka söisin mitä. Kerran lihoin kun söin roskaruokaa kaksi kertaa päivässä. Mutta ne kilot lähti kun lopetin mässyttämisen.
Tosin kroppa on ennemminkin atleettinen kuin hoikka...
t. 170/60
Minun ei ole koskaan tarvinnut seurata painoani tai säännöstellä syömisiäni, koska syöminen ei näyttele keskeistä roolia elämässäni. Syön pysyäkseni elääkseni, en viihdy katsomassa jotain tosi-tv-sontaa sipsipussi kädessä ja vaikka lepo on tärkeää, kaipaan myös paljon tekemistä.
Joskus lipsahtaa puolikin Fasun sinistä levyä kerralla. Sitten jo ällöttää. Mutta eipä tuo näy persiissä, niin haitanneeko tuo :)
Siis mä syön joka päivä herkkuja. Jäätelöä päivittäin, karkkia ainakin 2:na päivänä/vkossa. Ja kaikkea muutakin,jos tarjolla on (pullat, viinerit jne)
Mutta, mä syön kyllä ruokaa aika vähäisiä määriä. Eli aika varmasti korvaan osan päivän energiatarpeesta makealla.
sehän on fakta, että ihminen lihoo, jos syö enemmän kun kuluttaa. samahan se lihomisen kannalta on mistä sen energian saa. terveellisempää tietysti olisi kun energia tulisi vaan terveellisestä ruoasta.
Syön herkkuja noin. Kerran viikossa, jolloin en liho juurikaan!
Silloin kun mä olin suorastaan laiha mä söin iltakahvilla viinerin joka päivä. Karkkipäivä pidettiin samaan aikaan kuin lapsetkin, sipsejä syötiin 2x vuodessa. Jäätelöä kyllä kului erityisesti kesällä.
Nyt olen ollut normaalipainoinen jo 20v ja edelleenkin jotain pientä lähes joka päivä. Meillä ollaan kovia leipomaan joten pieni piirakanpalanen tai pulla menee edelleenkin kahvin kanssa, viikonloppuisin 150g irtsareita. Jäätelöä silloin kun on.
Mä olen pieniruokainen mutta saatan syödä 2 lämmintä ateriaa päivittäin. Annoskoot pieniä. Välipaloina, naposteluna pähkinöitä. Eli suhteutan syömiseni niin ettei kaloritarpeeni ylity, mieluummin jää vähän vajaaksi.
n57v
Karkkia tai suklaata syön lähes päivittäin vaihtelevia määriä. Pullaa tai leivoksia silloin tällöin, kun itse leivon, harvemmin tulee kaupasta ostettua. Sipsejä korkeintaan pari kertaa vuodessa, roskaruokaa ei käytännössä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun mä olin suorastaan laiha mä söin iltakahvilla viinerin joka päivä. Karkkipäivä pidettiin samaan aikaan kuin lapsetkin, sipsejä syötiin 2x vuodessa. Jäätelöä kyllä kului erityisesti kesällä.
Nyt olen ollut normaalipainoinen jo 20v ja edelleenkin jotain pientä lähes joka päivä. Meillä ollaan kovia leipomaan joten pieni piirakanpalanen tai pulla menee edelleenkin kahvin kanssa, viikonloppuisin 150g irtsareita. Jäätelöä silloin kun on.
Mä olen pieniruokainen mutta saatan syödä 2 lämmintä ateriaa päivittäin. Annoskoot pieniä. Välipaloina, naposteluna pähkinöitä. Eli suhteutan syömiseni niin ettei kaloritarpeeni ylity, mieluummin jää vähän vajaaksi.
n57v
Tuo on muuten se älytön juttu, mitä en ole koskaan tajunnut esimerkiksi omalla äidilläni, mutta näin käyttäytyviä naisia tuntuu olevan todella paljon. Eli syödään päivittäin viineriä tai pullaa tai piirakkaa ja sitten karsitaan siitä terveellisestä, ravitsevasta ruoasta, jota keho tarvitsee voidakseen hyvin, jottei vaan kuitenkaan lihota. Oikeasti hämmentävää.
Siis syön kyllä itsekin herkkuja, kun niitä on töissä tai kylässä tarjolla tai kun itse kutsun vieraita tai kun käyn ulkona syömässä. Mutta päivittäisen energiamääräni arkena haluan saada ravitsevasta ruoasta, en herkuista. Ja niinä päivinä, kun syön herkkuja, en todellakaan laskeskele mitään kaloreita, ettei vaan nyt mene yli, vaan pidän huolen, että kunnon ruokaa on tullut syötyä riittävästi - jos sitten energiaa tuleekin yhtenä päivänä sen piirakan palan verran enemmän, niin se kompensoituu kyllä tulevina päivinä. Tosin ehkä tähän vaikuttaa sekin, että olen aktiivisesti urheileva, joten tärkeintä on kehon hyvinvointi ja jaksaminen, ja kaloreita kytätään korkeintaan sen takia, että niitä varmasti tulee riittävästi.
Ei joka päivä.
157/43