Hoikat ja herkkujen syönti
Miten te hoikat keskimäärin nautitte herkkuja (pullaa, karkkia, shipsejä, roskaruokaa jne) viikon aikana?
Kommentit (68)
Ei voi, kun keho protestoi heti, jos esim. käy hampparilla. Maha turpoaa, on kipeä.
Painoa ei vaan tule. Toisaalta kun napostelee paljon herkkuja ei tule niin paljon ahmittua kunnollista ruokaa.
Kerran viikossa karkkipäivä, joka päivä kahvin kanssa keksiä tai pullaa tms. Jätskiä pari kertaa viikossa. Sipsejä en syö, mutta popcornit maistuu kerran viikossa...
Vanhemmiten voi kyllä kostautua. Pitäisi oikeasti parantaa ruokavaliota, mutta kun ei saa aikaseksi. :P 173cm/55kg
herkkuja, niin miksi te haukutte lihavia niin rumasti siitä, että nämä tekevät saman!!!!!!!!!!! Tosi reilua... Sitä paitsi mullakin on 15 kg ylimääräistä ja olis varmaan 30 kg jos joka päivä söisin herkkuja.
Roskaruokaa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja pullaa ja muuta kahvileipää kylässä käydessä (ei kovin usein).
jokusen kerran viikossa. Mutta meillä taitaa olla eri määritelmä herkuille. Roskaruoka ei musta ole mitenkään herkkua, paitsi pizza on silloin tällöin ihan hyvää, joten niitä menee harvoin.
Pullasta ja kekseistä en erityisesti pidä. Karkkia ja sipsejä menee joskus, mutta yleensä aika pieniä määriä, tosin joskus reippaastikin. Suklaata ja jäätelöä sitten välillä reilummin välillä ei pitkään aikaan yhtään. Mulle herkkuja on myös hyvä ruoka ja kuivatut hedelmät.
Pyrin pitämään määrät pieninä, otan pari palaa suklaata tai pienen jäätelöpuikon jos tekee mieli. Pullia tai keksejä syön vain kahvipöydässä jos sattuu olemaan tarjolla, sipsejä ehkä n. kerran kuussa kun mies ostaa. Roskaruoasta en tykkää ja otan yleensä salaattia jos käydään jossain roskaruokapaikassa.
Suurella todennäköisyydellä syöt kuitenkin enemmän kuin minä, joka olen hoikka. Pienellä prosentilla ihmisistä ylipaino johtuu sairaudesta, geenit vaikuttavat vain vähän. Minä herkuttelen aika paljon, mutta annoskoot ovat vähintään puolet pienempiä kuin tukevilla työkavereillani. Kyllä sen vain huomaa, meilläkin työporukassa on hoikkia ja lihavahkoja, vaikka kaikki syömmekin samaa kanttiiniruokaa, lihavat syövät meitä hoikkia paljon enemmän (isommat annokset).
Enkä minä sitäpaitsi hauku lihavia.
Tosin käyn joka päivä tunnin juoksulenkillä tai salilla, yksi lepopäivä viikossa.
Itse esim. lasken päivittäiset ruoat sen mukaan, että joukkoon mahtuu myös jotain herkkua. Eli jätän iltapalan väliin silloin kun on karkkipäivä, en syö muuta välipalaa kuin 2 pikkuleipää jne. Lisäksi harrastan liikuntaa niin paljon, että ne herkut palaa. Enkä todellakaan vetäisi joka päivä jotain hyväskää, jos se näkyisi peilissä... Tämä on sitä painonhallintaa. Normaalia elämää, johon kuuluu myös ne herkut. Jos on 15kg ylimääräistä niin niistä pitää ensin päästä eroon ja sitten alkaa hallitsemaan sitä saavutettua painoa tarpeellisin keinoin.
Vierailija:
herkkuja, niin miksi te haukutte lihavia niin rumasti siitä, että nämä tekevät saman!!!!!!!!!!! Tosi reilua... Sitä paitsi mullakin on 15 kg ylimääräistä ja olis varmaan 30 kg jos joka päivä söisin herkkuja.
heikkouteni on suklaa, sitä saatan syödä päivittäin (en tosin mitään levyä kerralla tms). Muuta karkkia ostan harvoin, sipsejä vain muutaman kerran vuodessa. Roskaruokaa syön ehkä kerran kuussa, joskus useammin. Kahvin kanssa saatan syödä pullaa tai keksejä muutaman kerran viikossa.
Oikeasti harvassa on ihmiset, joilla ruuansulatus on kuin suora putki, jolloin herkuttelu suuremmissa määrin on mahdollista lihomatta kuin muilla.
Minusta pitäisi määritellä herkkujen määrä suhteutettuna koko päivän muuhun syömiseen. Ihminen, joka sanoo syövänsä PALJON herkkuja ja väittää että pystyy syömään mitä vain lihomatta, aiheuttaa tietenkin ihmetystä ihmisessä, josta tuntuu, että pelkkä ruuan katsominen jo lihottaa. Näiden kahden pitäisi kirjata kaikki suuhunsa päivän aikana laittamansa ruuat ja verrata niitä sitten keskenään mieluiten pitkällä aikavälillä. Yllättäin voikin paljastua, että mielestään PALJON herkkuja syövä syökin oikeasti juuri sopivaa kalorimäärää lihomatta. Fakta on, että jokainen lihoo, jos syö enemmän kuin kuluttaa!
ja tosiaan, syön oikeaa ruokaa vähemmän.
Mulla suoli toimii loistamvasti, yleensä 2 kertaa päivässä, ehkä tässä syy, miksi saan herketellakin.
vain kohtuudella. Pizzaa/hampurilaista syön kerran kuussa, korkeintaan.
Kotiruokana suosin kevyitä ruokia, en sentään light-tuotteita. Koskaan en syö vanukkaita tms. Maustamattoman jogurttiin sekoitan jotain maustettua makeaa jogurttia, se myslin kanssa on herkutteluhetkiä varten.
Lihoisin jos söisin roskaruokaa ja enemmän herkkuja. Sen takia olen päättänyt, että minusta hedelmät ja muu hyvä kotiruoka on " herkkua" minulle. Saatan myös syödä isoja annoksia kasviksia (ml. peruna ja riisi) ruokailun yhteydessä, koska keitetyt kasvikset ovat kuitenkin terveellismepiä kuin voileivät.
Mulla on siis tarve saada vatsa täyteen.... yritän täyttää vatsani aina suhteessa terveellisemmällä ruualla...
Popcornia 1x vuodessa, sipsejä pari kertaa kuussa kun mies tuo kulhon telkkarin eteen.
niin eihän siinä sitten mitään pahaa olis
Mä syön pullaa tai kakkua ehkä kerran kuukaudessa. Muro- tai kaurakeksejä hiukan useammin, söisinkö paketillisen kuukaudessa. Hampurilaisia en syö varmaan edes ihan joka vuosi, ei kuulu mulla herkkulistalle. Syön hampparin vain jos absoluuttisesti muuta ei ole saatavilla ja kamala nälkä.
Karkkia syön ehkä kerran viikossa.
Sokerihan on helppo herkku, kannattaa yrittää löytää makunautintoja muustakin kuin makeasta.
Yleensä kuitenkin jotain hyvää joka päivä, mutta minulle hyvää on myös rahka, hedelmäsalaatit, kuivatut hedlmät jne. vähän sen mukaan mitä tekee mieli. Suklaa, jätski ja lakut maistuu kyllä usein.
Syön karkkia jonkun verran n. 2 kertaa viikossa. Pullaa, viinereitä, keksejä tms. en juuri koskaan. Jäätelöä ehkä n. kerran kuussa. Roskaruokaa/pikaruokaa harvemmin. Kaksi lämmintä ruokaa päivässä, hyvin kevyt aamiainen ja iltapala. Jos syön herkkuja tai vaikka pizzaa, jätän monesti jonkun ruuan syömättä. Liikun paljon, kuntoilen ja olen sitä tyyppiä, joka on jatkuvasti liikkeessä.
jotain. Ei me hoikat lihota kun meillä on hyvät geenit;)