KAKKOSEN YRITYS uusin pino
Heippa vaan naiset!
Päätin nyt omavaltaisesti muodostaa taas uuden pinon kun tuo edellinen paisui taas niin mahdottoman pitkäksi. Me ollaan niin aktiivisia :) Mäkin käyn itse monta kertaa päivässä katsomassa onko tullu uusia plussa uutisia tai ihmisiä mukaan.
On jotenkin mukavampi lukea kun ei oo niin hirveesti viestejä takana ja samalla päivittyy ketkä tässä pinossa oikeesti on tällähetkellä mukana, osa kun on onnellisesti siirtyny odottajiin.
Oikein ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille ja peukut pystyyn kaikille seuraaville testaajille.
Adelein kp 19/28
Ps. Monissa viesteissä on nimimerkin perässä käytetty erilaisia lyhenteitä joista kaikkia en taida tietää, voisko joku jeesaa. Yk= onko yrityskertoja vai yrityskiertoja? Ja sit oli joku O:lla alkava lyhenne jonka jo kerkisin unohtaa, mikähän se nyt oli... No jos joku keksii niin valaiskaa ;)
Kommentit (141)
Kaikkea hyvää teille. täällä edelleen piinaillaan. nyt siis menossa 29/28-31. Ei ole mitään menkka oireita! vähän nänni arat mutta eipä muuta..
ja nyt on jotenki erilainen tunnelma kuin ekan yk:n aikana. Oon päättäny olla stressaamatta, tulee jos on tullakseen. Ovistestejä en oo ostanu, vaan luotan edelleen oman kroppani antamiin merkkeihin, joita on nyt jonkin verran. Mahaa nippailee ja jonkin verran valkovuotoa. Eilen jätettiin ihan " tahallaan" hommat väliin, ja säästellään.. tälle illalle:)
Plussaonnittelut odottajille. Toivotaan että päästään kaikki tästä pinosta pikku hiljaa sinne odottajapuolelle.
Ai niin, häämatkalle reilun kolmen viikon päästä:) Silloin mulla on just menkat ellen oo raskaana:)
Pikkumyy78 **yk2** **kp 14/29**
hajuaistin herkistyminen olla ensimmäinen raskausoire? :)
olin kyllä viime raskaudessakin tosi herkkänenäinen.
nyt kp 31/30-33 mutta en uskalla vielä testailla. jos ei viikonloppuun mennessä ala kuukautiset niin sitten vasta testiä kehiin...
pidetään peukkuja et pääsen testaan. onnea kaikille plussanneille ja tosiaan, toivottavasti päästään kaikki mahd. nopeasti pois täältä tuonne odotuspuolelle :)
Että ottää päähän!!! Täti tuli tänään kylään kun en vielä ihan edes odottanut. En tiedä pitäsikö sitä ruveta ovista tikuttelemaan. Toisaalta olen mielestäni molemmilla yrityskierroilla tuntenut oviksen ja pupuiltukin on ahkerasti, mutta ei ikävä kyllä tärppää. Joka tapauksessa onnea plussanneille, ehkä sitä sitten itsekin joskus...
Elohelmi yk3 kp1/28-32
pää on kipeä ja nenäontelot huutaa.. yön aikana tuli tällainen nuhainen olo.. jostain syystä mulla oli viime kuussaki oviksen aikaan ja jälkeen tällanen olo, nyt vaan hieman pahempi.
tärppipäivät alkaa kohta olla jo " lusittu" , aika rauhallista on ollut.. ei sellasta paniikinomaista, nyttäytyypupuillakunonovis-meininkiä ollenkaan, mutta jotain kuitenkin;)
Pikkumyy *duhassa* yk2 kp 16/29
enää vastustaan kiusausta testailla! ja kaksi viivaahan sieltä tuli :)!!!!
nyt vaan ollaan hissukseen ja toivotaan että kaikki menee hyvin. vielä en uskalla odotuspuolelle hypätä joten seurailen täällä kanssasisarien juttuja!
Mulla itellä menossa kp 21/28 ja nyt tuntuu jo menkkamaista jomotusta. Ihan semmonen olo et varmasti menkat alkaa ja varmaan sit vielä pari päivää aikasemmin ettei tarvii testata etes.
Tietää jo oman olon, miten sitä pettyy, vaikka ei meillä kyllä ole kun toinen yrityskerta vasta. Nooooh mut kyllä se tästä.... mitä sitä nyt turhia murehtimaan kun ei ne menkat oo etes alkanu. Positiivinen ajattelu vaan päälle. =)
-Leti-
Vieläkö joukkoonne mahtuisi yksi kakkosta kuumeileva??
Oon 25 v. ja meillä on tyttö 4v. Olemme vasta ruenneet yrittämään toista vauvaa... eka yk on menossa kp 20/24-26. Eli jännät paikat ens viikolla=) Ja oireita tietenkin on... viikko oviksen jälkeen on alamasua juilinu (ihan kun lieviä menkkakipuja) ja sit lämpö on noussu (norm. 36 ja nyt 37 astetta). En tiiä ovatko merkki mahdollisesta hedelmöityksestä, mutta toivotaan että ois!
Onnittelut mepelle plussasta!!!!!!
-ninna03
Meillä on nyt aloitettu uuden vauvan yritys. Esikoisemme on 1v7kk. Minä olen 27-vuotias ja mies on 28-v.
Minun kohdallani ei ole oikein koskaan ollut säännöllistä kuukautiskiertoa, joten on vähän vaikea arvailla koska mahdollinen ovulaatio voisi olla. Nyt on kuitenkin alavatsalla lupaavaa jomotusta. Joten yritämme olla ahkeria! =) Jätimme ehkäisyrenkaan pois ja välissä oli yhdet kuukautiset " kumiukko torjunnalla" . Nyt 13pv mennyt tätä kiertoa ja yritys on virallisesti aloitettu.
Kummallista miten kovana tuo vauvakuume voi iskeä! Jonkin aikaa sitten en voinut ajatellakaan uutta vauvaa, vaikka esikoinen onkin aivan ihana. Mutta nyt... toivotaan, toivotaan! Esikoisen kohdalla tärppäsi heti, mikä on aika ihme, sillä minulla on todettu monirakkulaiset munasarjat, jotka voivat vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Eli kärsivällisyyttä vaan ja katsellaan josko meille vielä toinen lapsi suodaan!
Kärsivällisyyttä muillekin!
Onnea tosiaan mepelle kahdesta viivasta :) Hienoa! Ja tervetuloa munkin puolestani kaikille uusille, kiva kun porukka kasvaa.
Olen ollut hieman tässä taka-alalla kun ei mitään uutta ole tässä kierron alussa tapahtunut. Ensi viikko on ovislaskurin mukaan " hedelmällistä aikaa" , mutta saa ny nähä jaksaako sitä mitään tehdä.
Mulle tuli tällä viikolla sellainen epävarma olo, että onkohan tämä toisen toivominen ihan hullu ajatus kun esikoinen on niin nuori (vuoden). Samanlainen olo mulla kyllä oli esikoisestakin, mutta kertaakaan en syntymän jälkeen ole katunut, päin vastoin :D
Onko muilla tällaista oloa? Eli ikäänkuin se yrittämisen tarve olisi mutta kuitenkin pelottaa kuinka arki sitten toimisi kahden pienen kanssa? Melkein tekis mieli ottaa ehkäisy takaisin käyttöön, mutta kuitenkin tiedän jossain " syvällä" että nyt on oikeasti toisen aika tulla jos on tullakseen. Argh. Eli samalla mulla on sekä vauvakuume että paniikki.
Nyt on siis kp 11/29 ja yk 2 jos oikein laskin.
Hyvää viikonloppua kaikille!
-piirakka
Hei vaan kaikki! Jouduinpas takaisin tänne tuolta odottajista, kun alkanut raskaus todettiin viikolla 8+ tuulimunaraskaudeksi. Eilen olin kaavinnassa ja nyt toivutaan.
Olen 33-vuotias ja avopuolisoni 35-vuotias. Meillä on melkein 11 kuukauden ikäinen poika ja sekalainen joukko lemmikkieläimiä. Ensimmäinen raskauteni päättyi v.-05 keskenmenoon, seuraavasta syntyi terve poika ja nyt viimeisin sitten oli tuo tuulimuna.
Toisesta lapsesta olisimme oikein kiitollisia, ja uskon että siihen loppuisikin meidän lisääntymisyritykset;-) Minulla todettiin tuon ensimmäisen keskeytyneen raskauden yhteydessä perinnöllinen tekijä, joka nostaa riskiä alkuraskauden keskenmenoihin ja sikiön kromosomipoikkeamiin. Sikäli tuo tuulimuna ei tullut ihan " puskan takaa" , vaan olin jo varautunut kaikkiin pahimpiinkin vaihtoehtoihin. Mutta kyllähän sitä tietysti silti aina toivoo...
Nyt odotellaan jälkivuodon loppumista ja katsotaan sitten miten uusi yritys aloitellaan. Lääkäri oli sitä mieltä, että yrittämään voi rueta heti, kyllä kroppa sitten toimii kykyjensä mukaan. En ole kuitenkaan vielä ihan varma haluaisinko odottaa yhdet kuukautiset väliin. Pitää miettiä.
Kaikille onnea yritykseen!
Joku mietti tuota ikäeroa lapsilla. Minäkin sitä pohdin harvase päivä, meidän esikko on nyt 8 kk. Että tuleeko liian pieni ikäero ja jaksaako sitä. Mutta kun tämä lapsi on niin kiltti ja helppo ollut niin jos toinen vaikeempi niin kaippa sen jaksaa....
Toista kovasti toivotaan ja odotetaan. Tänään alkoi vasta oikeet menkat sitten raskaaksi tulon jälkeen eli menkat ollut viime vuonna huhtikussa :) ja nyt sitten voi alkaa taas vähän laskemaan ja katselemaan kiekkoa :) Noh ei liikaa toivoa, tulee jos on tullakseen. Poikaan meni 11 kk ja terolutit.
Ninnu
Ihan ensimmäisenä, pahoittelut AnniHelenille :( Tuollainen uutinen on aina kova paikka, vaikka miten olisi yrittänyt henkisesti varautua pahimpaan. Jaksamista ja onnea uuteen yritykseen, sitten kun sen aika koittaa.
Mulla oli tänään duunikalenterissa muistutus, että tänään alkaa hedelmällinen viikko, hehehe. En olisi ehkä muuten muistanut ;) Ollaan oltu ukon kanssa niin väsyneitä, ettei kyllä ole jaksettu mitään hommailla, mistähän sitä energiaa saisi lisää. Nyt on siis kp 14/29.
Tuo mun edellinen pohdinta jaksamisesta on edennyt siihen suuntaan, että tajusin että olen tosissani tämän asian kanssa koska mietin sitä niin paljon. Jos olisin vaan " vauvahöyryissäni" pelkät positiiviset puolet mielessä, niin se olisi jo hälyttävää :)
Eipä sitte muuta taas tästä omasta navasta.
Mites muuten, kun kaikki halutaan nyt sitä kakkosta niin oletteko miettineet mitä tekisitte raskauden aikana / vauva-aikana samalla tavalla ja mitä eri tavalla kuin esikoisen kanssa? Mä hieman tuota ajatusta pyörittelin mielessäni ja ajattelin ainakin näitä:
Samalla tavalla:
- syön maitohappobakteereja koko raskauden ajan
- b-vitamiinilisä
- varon samoja ruoka-aineita (nyt ne ehkä jopa muistaakin)
- käytän unipussia alusta asti
- opettelen kehtosidonnan liinalla
- kävelen niin paljon kuin mahdollista
Eri tavalla:
- yritän ottaa rennommin (kuinkahan tuo onnistuu)
- yritän pitää päiväkirjaa raskausajasta joka päivä
- pakotan itseni syömään puuroa jottei ummetus yllätä
- jatkan tanssitunteja kauemmin oman kunnon mukaan
- ostan vauvalle kehdon :)
Ainakin nuo tuli nyt mieleen aluksi.
Hauskaa viikkoa kaikille!
-piirakka
Vähän taustaa. Mä olen kohta 32 vuotias ja mies täytti juuri 30. Poikamme täytti kesällä 4 vuotta. Olemme arponeet, että aloittaako yritys vai ei.. Ja yleensäkin haluammeko edes yrittää toista lasta, koska poikamme alkaa nyt vihdoin olla tosi omatoiminen ja alkutaival hänen kanssaan oli tosi hankalaa ja oltiin tosi väsyneitä molemmat. Vieläkään yöt ei suju aina kovin hyvin, mutta paremmin kuitenkin. :-)
Joka tapauksessa mä kuitenkin jätin pillerit pois viime viikolla, kun päätimme, että kyllä me toinen lapsi halutaan. Ja en tiedä onko tämä ihan tyhmä syy, mutta eniten ajattelemme poikaamme eli haluamme hänelle pikkusisaruksen. Vaikka ikäeroa tulee tooosi paljon, niin silti ajattelemme, että sisarus on paikallaan. Sisareni lapsilla on neljä vuotta ikäeroa ja silti lapset pitävät tosi tilanteissa toistensa puolia ja ovat tosi tärketä toisilleen. En halua riistää tätä omalta lapseltani vain oman mukavuudenhalun takia. Ja siis pitkien mietintöjen jälkeen sekä minä että mieheni todella haluamme toisen mussukan. :-) Kyllä sitä aina jaksaa, vaikka vauva olisi yhtä vaativa kuin isoveljensä ja nyt aioin olla fyysisesti paremmassa kunnossa kuin ekalla kerralla.
Mä kerran jo täällä kyselin, mutten saanut vastausta, että onko kellään tietoa, että kuinka nopeasti menkat alkavat, kun pillerit jätetään pois? Mä siis söin Cerazette pillereitä vajaan kolme kuukautta ja multa jäi kuukautiset kokonaan pois. Nyt niitä sitten odotellaan innolla, että päästään kunnon yrityksen makuun. Mä yritän kovasti opiskella tätä kuumeilijoiden " omaa slangia" . Siitä voisi varmaan oman sanakirjan kirjottaa. :-) Nyt täytyy alkaa töihin. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Kirjoittelenpahan nyt tännekkin tilannetietoa... eli pupuiltu on nyt mm. kp 11 ja 13 ja sitt kp 14 eli eilen oli maha tosi kipeä ja niin eilen kuin nyt tänäänkin on pää kipeä. Eli ovis varmaan oli eilen tai näillä paikkein. Tyttöä yritetään yrittää, vaikka eihän toinen poikakaan missään nimessä olisi hassumpi. Mutta siksi siis ei enää tuolloin kp 14 pupuiltu... Jännää taas odotella seuraavat pari viikkoa!! Kierto on kyll suht pitkä, n. 32 päivää eli bongasinkohan todellakin oviksen.. No tuntemukset ainakin on voimakkaita, joten uskon kyllä. Ja poikkeksena taas pariin viime kiertoon (jolloin ei myöskään ovulaatiota ollut?) Uskon muuten siihen, ett ei saisi miettiä liikaa, joten voi olla ett musta ei taas pariin viikkoon kuulu ja yritän miettiä muuta... jos se onnistuu :) Tsemppiä kaikille! Ja suruvalittelut hänelle, jolla juuri todettu tuulimuna, nimimerkki jo unohtui...
piirakka79:
Mulle tuli tällä viikolla sellainen epävarma olo, että onkohan tämä toisen toivominen ihan hullu ajatus kun esikoinen on niin nuori (vuoden). Samanlainen olo mulla kyllä oli esikoisestakin, mutta kertaakaan en syntymän jälkeen ole katunut, päin vastoin :D
Onko muilla tällaista oloa? Eli ikäänkuin se yrittämisen tarve olisi mutta kuitenkin pelottaa kuinka arki sitten toimisi kahden pienen kanssa? Melkein tekis mieli ottaa ehkäisy takaisin käyttöön, mutta kuitenkin tiedän jossain " syvällä" että nyt on oikeasti toisen aika tulla jos on tullakseen. Argh. Eli samalla mulla on sekä vauvakuume että paniikki.
###
Niin mulla on kyllä ihan samanmoisia ajatuksia toisen lapsen suhteen kun sulla. Meillä esikoinen on 1v7kk, mutta silti hän tuntuu vielä aika pieneltä. Ja toisaalta niin isolta! Sama homma tuonkin suhteen, että mietin ennen tätä ensimmäistä kuinka pärjäämme jne, ja kaikki on kuitenkin mennyt tosi hyvin, enkä mistään hinnasta palaisi aikaan ennen lasta.Kirjotit niin hyvin tostakin,ja ajattelen samalla tavalla, että samalla on vauvakuume ja samalla paniikki jos vauvan sitten saisikin. Mutta noin kai se sitten on, että sen vaan tuntee sisällään, että peloista huolimatta toisen lapsen haluaa, jos sen vaan saa. Sitäkin oon miettiny, että kun on saanu niin ihanan lapsen, joka on tervekin vielä, että onko ahnehtimista toivoa vielä toista? Kai mä kuulun niihin ihmisiin, jotka miettii asioita aivan liikaa...
=) syksykuume
Toista lasta haluaisimme alkaa yrittämään, esikoinen on nyt 10kk. Minulla kierukan poisto kahden viikon päästä, niin sitten päästään tositoimiin :D
Mietinkin tässä, että onkohan kierukan poiston jälkeen odotettava yhdet kuukautiset, ennenkuin yrittää raskautumista...?
Oli kyselty, että mitä tekisi toisen lapsen kohdalla toisin tai samoin, niin minä ainakin;
tekisin samoin:
-käyttäisin kestovaippoja
-yrittäisin imettää mahd.pitkään
-käyttäisin maalaisjärkeä ;)
tekisin eri tavalla:
-stressaisin vähemmän
-ulkoilisin enemmän(jo raskaus aikana)
*tin-zu*
Tiistaita kaikille!
Piirakka 79 ja syksykuume, myös minusta tuntuu samalta!! Toisaalta on kauhea vauvakuume, mutt kun kerran jo luulin olleeni raskaana, aloin jo miettimään, ett kauheeta, miten pärjään tai oikeastaan, että onko tämä väärin esikoista kohtaan...hän vielä niin pieni. Jos raskaana olo ja uuden vauvan tulo tekee paljon haittaa hänen kehitykselleen, siis en ehdi täysipainoisesti olemaan hänen kanssaan. No, nyt jälkeenpäin taas olen ajatellut, että kyllä kai asiat hoituu. Viimeksi ainakin olin todella hyvävointinen raskaana ollessani. Ja pieni vauva nukkuu paljon - ehdin hyvin leikkimään ja viettämään laatuaikaa esikoisen kanssakin. Kyllä kai se pieni ikäero toisaalta on hienoa lasten kannalta. Vaikka - ei se isompi ikäerokaan haittaa. Itse olen kyllä leikkinyt aika paljonkin pienemmän veljeni kanssa, joka kolme ja puoli vuotta nuorempi.
T: Peggy-75
Täällä ollaan edelleen...Tänään alkoi menkat, vaikka kuvittelin jo kaikkia raskausoireita loppukierrosta eli olin ihan varma, että olisin raskaana:-((. Tiputtiin taas ja lujaa..
Tässä kierrossa ajattelin ottaa käyttöön niitä ovis- testejä, jos niistä olis vaikka apua. En ole käyttänyt niitä aiemmin. Mitä suosittelette? Meneekö rahat hukkaan, jos ostaa halpoja testejä? Eli ovatko ne luotettavia?
Yk 3 kp1/28
Meillä on 01/07 syntynyt poika ja nyt viikko sitten maanantaina lopetin pillerit ja uusi saa tulla jos on tullakseen. Normi menkkoja ei ole tullut vielä, söin minipillereitä,nyt oottelen kunnon kiertoa. Saa nähdä miten kauan vie kun tämäkin poika kesti tulla 11 kk ja siihen tarvittiin lääkärin apua vähäsen. Olen itse 25 v. ja mies 35 v.
Ninnu ja poika 7,5 kk