KAKKOSEN YRITYS uusin pino
Heippa vaan naiset!
Päätin nyt omavaltaisesti muodostaa taas uuden pinon kun tuo edellinen paisui taas niin mahdottoman pitkäksi. Me ollaan niin aktiivisia :) Mäkin käyn itse monta kertaa päivässä katsomassa onko tullu uusia plussa uutisia tai ihmisiä mukaan.
On jotenkin mukavampi lukea kun ei oo niin hirveesti viestejä takana ja samalla päivittyy ketkä tässä pinossa oikeesti on tällähetkellä mukana, osa kun on onnellisesti siirtyny odottajiin.
Oikein ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille ja peukut pystyyn kaikille seuraaville testaajille.
Adelein kp 19/28
Ps. Monissa viesteissä on nimimerkin perässä käytetty erilaisia lyhenteitä joista kaikkia en taida tietää, voisko joku jeesaa. Yk= onko yrityskertoja vai yrityskiertoja? Ja sit oli joku O:lla alkava lyhenne jonka jo kerkisin unohtaa, mikähän se nyt oli... No jos joku keksii niin valaiskaa ;)
Kommentit (141)
Ihan vain järkyttävästi plussa-syysmyrskyä tänne kakkosiin kanssa :)
Olen kova tyyppi taustailemaan, mutta joskus innostun myös kirjottamaan, hmm... lähinnä omaa napaa ihmetellen ja kysellen ;)
Tervetuloa uusille tänne kakkospinoon, ja muistan ainakin J4DE:n ihan " nimeltä" , kun teilläkin on uusioperhe, miehelle eka lapsi yrityksessä ja samalla eka yhteinen - meillä on ihan sama juttu!
Sitäkin samaa löytyy, että tässä parissa on kans vaimoke vanhempi miestä - 30/35 ;)
Minusta on oiken hyvä näin. Varsinkin, kun saan kuulla useasti olevani kaks' vitonen, se jos mikä on piristävää ;)
Että jännää on tää jännäily, varsinkin näin loppukierrosta (huomenna 25/27...30). Maha on kun ties kuinka monennella kuulla raskaana - aivan älytön turvotus jo ollu päiväkausia....Sanoinkin tuossa toisessa pinossa jo, että kestän sen kyllä JOS se on raskausoire :)
Muistakaahan heilutella ahkeraan peittoja ja nauttia kirpeistä syysilmoista!
Ja myös kertoilla välillä kuulumisia....... :)
KirVi72, 23/27...30, yk3
Olen tässä uutena tulokkaana näille sivuille koittanut ehtiä lueskella teidän juttujanne ja päästä sisään ter-minologiaan ja muihin juttuihin. Tulihan näitä vauvalehden sivuja koluttua joskus silloin kun ensimmäistä lasta odottelin ja vauva-aikana, mutta siitä nyt on ehtinyt kulua jo useampi vuosi, tyttö kun on jo nelivuotias. Piiitkään aikaan en ole siis näille sivuille eksynyt enkä muista kuumeilupuolella aiemmin edes käyneeni, edellinen raskaus kun tärppäsi suht nopeasti jo yk 2. Huomasin, että viestit vain vilisevät kaikenlaisia terme-jä, joihin en ole aiemmin törmännyt, mutta nopsasti nuo tädit, yk:t, piinaviikot sun muut tuntuvat tulevan tu-tuiksi ja tarttuvan omaankin käyttöön. Heh heh, ymmärtääköhän mies kohta enää ollenkaan mitä puhun, jos tarttuvat ihan puheeseen asti.
Kp 27/n.33-34 ollaan menossa, joten piinaviikot alkavat paikkoin lähestyä, turhauttaa vain kun on niin pitkä eikä edes kovin säännöllinen kierto. Mitään ovislimoja en ole ikinä tarkkaillut, en tehnyt ovistestejä enkä greippimehuja juonut. Ihan vaan sillä periaatteella ollaan menty, että noin joka toinen päivä pupuilua ja sillä tärppää jos on tärpätäkseen. Pillerit jätin vasta kesäkuun loppupuolella ja kiertoni on muutenkin melko epä-säännöllinen, joten hajuakaan siitä milloin ovulaatio ihan oikeasti minun kohdallani tapahtuu ei ole. Vasta yk 2 menossa, mutta kärsimättömyyttäni ole alkanut miettiä, että jos nyt tällä kierrolla ei tärppää, niin pitäisi varmaan ottaa tieteellisemmät keinot käyttöön ja ostaa niitä ovistikkuja ja ehkäpä harkita jopa greippimehun juomista, hyh. Hermoja raastavaa, mutta niin mielenkiintoista tämä on!
KirVi72:lle: Hauskaa, että huomasit meidän yhtäläisyytemme, uusperheen ensimmäistä yhteistä lasta kuu-meilemassa hieman nuoremman miekkosen kanssa ensimmäisen oman tenavan kaveriksi. Minustakin on oi-kein hyvä näin. Siinä, että mies on jonkin verran nuorempi (meilläkin noin 5 vuotta), on puolensa :-) Tosin itse en tuota ikäeroa käytännössä oikeastaan mitenkään edes huomaa, ikähän on vain numeroita. Ja itsekin taidan välillä - hyvällä tavalla - olla vähän " lapsellinen" , joten menen ihan täydestä alle kolmekymppisestä. Ja minun onnekseni mieheni on mitä parhain isä tälle meidän ensimmäisellemme, vaikkei hän tytön biologi-nen isä olekaan, mutta isä kyllä kaikessa muussa mielessä. Täytyy sanoa, että tämän meidän uusperhekuvion myötä se asia on minulle todellakin kirkastunut, että perhe ja vanhemmuus loppujen lopuksi biologian sijasta rakentuu ihan muille asioille. Jotkut kun eivät tunnu välittävän vähääkään omista biologisista lapsistaan, kun taas toiset välittävät sitäkin enemmän lapsista, jotka eivät ole heidän itsensä " tekemiään" .
Oikein paljon +++++++onnea kaikille!
j4de 27/n.33-34, yk 2
Minäpä täällä taas :) en muista millon viimeksi kirjottelin tänne, mutta onpa taas tullut lisää porukkaa mukaan? Kuinkas moni onkaan plussannut? No, tervetuloa ja onnea kaikille tasapuolisesti :)
Jossain vaiheessa kerroin, että tilasin ovistestejä. Noh, nyt on niin kiireiset 3 vk takana, etten ehtinyt kokeilla niitä kun parina päivänä eikä kumpanakaan tullut kahta viivaa. Ne kuuluisat limat (yyh) huomasin tuossa viikko sitten, ja silloin itseasiassa libidokin piristyi ihan huomaamatta :) eli nyt jos natsahti niin eipähän ollut testit ollenkaan pelissä. Vaikka tiedän, että on häviävän pieni mahis olla nyt raskaana ja lupasin ittelleni olla innostumatta, niin tässä sitä kuitenkin taas lasken päiviä, milloin voisi testata.. Nyt on siis raskauden jäljiltä ekat menkat takana ja kp on kai 23/?, ennen raskautta kierto oli 28-30 pv. Ensi viikolla voisi siis kai testailla jos menkkoja ei kuulu..
Mä kävin ostamassa muuten tuollaisen aconin tooosi herkän testin ennen menkkoja apteekista, ja oli sielläkin tosi halpa. Eli niitä ei ole pakko tilata netistä, jos apteekki on lähistöllä. Ja säästää postimaksut :)
Jep, täällä ei siis ollutkaan tässä kuussa mitään megayritystä, vaan ihan rennosti mentiin eteenpäin. Saa nähdä miten käy, ens kuussa sitten ehkä jo koklaan niitä ovistikkuja jos ei nyt napannut.
Juoko kukaan muuten sitä kuuluisaa greippimehua?
- piirakka
Joko täällä on testailtu? Testasitko Pikkumyy78 jo? Mä ajattelin malttaa lauantai-aamuun. Mitään oireita ei juurikaan ole, joten oon aika epäleväinen tärppäämisen suhteen...Paitsi eipä niitä oireita ollut juuri esikoisestakaan :).
Ajattelin tulla vain kertomaan, että vielä en ainakaan plussannut, sillä täti tuli käymään. Kiertoni on todella pitkä. Eli kolmannet menkat synnytyksen jälkeen, joka oli siis 07/06. Kierto on ollut 44 ja nyt 39 päivää. Ihan kauheeta aina odottaa niin kauan. Eikä mulla ole ennen ollut noin pitkää kiertoa. Harmittaahan se, ettei tärpännyt vaikka ei vielä vakavasti pitänytkään suhtautua.
Niin ja tosi paljon onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa mukaan vaan kaikki uudet kakkosta kuumeilevat!!!
kun testit on vielä postitädin hellässä huomassa. Luulen että ne testit tulee tänään, joten pääsisin testaamaan illalla tai viimeistään aamulla. Siis, jos siihen on enää mitään aihetta... Niisk. Tuntuu että menkat ovat tulossa, sellaista pikkutuhrua ja kipuilua on ollut.
Valeraskaus taitaa siis olla menossa, oon kyllä hieman surullinen jos näin kävi.. Eka yrityskierros on menossa, eli silleen ei pitäs olla hätää tän asian suhteen. Oon vaan niin kärsimätön ja kaiken pitäs onnistua HETI.
Mies lohdutteli, että tämähän on ollut vain harjoituskierros ja uutta matoa koukkuun vaan. Ihana mies.
Ilmoitin itsestäni tuonne haaveilijoihin yhessä vaiheessa, ja täällä sitä edelleen kärvistytään vauvakuumeen kanssa... Yritin tänään soittaa terveyskeskukseen, jotta saisin ajan kierukan poistoon vaan sinne ei tuntunut olevan aikoja... pitää maanantaina yrittää soittaa uudelleen jos sitten seuraavalle viikolle saisi ajan.... sitten vaan yrittämään.... Mulla on tosiaan ensimmäisestä raskaudesta aikaa jo sen verran, että tyttö täyttää tänä vuonna jo 8 vuotta...
Toivon teille muille kuumeilijoille ja yrittäjille kärsivällisyyttä ja positiivisia testituloksia ;)
Anelina
samanlaista....?
tän toisen kanssa olen jotenkin paljon malttamattomampi kuin ekaa yrittäessä...
en saa öitäkään nukuttua kun asia pyörii päässä, eikä se ole hyvä asia.
eka tärppäs neljännelle kierrolla pillereiden jälkeen.
nyt en ole syönyt pilsuja vaan ehkäsynä ollut kondoomi.
eka yk menossa ja malttamattomana oottelen ens kuun mensuja....
yk1 18/30-33
meppe kynsiään purren pupuilut vaan melessä
olo on täälläkin, ihan liikaa tulee ajateltua koko asiaa. Kaiken lisäksi tais tämä valeraskaana olo päättyä äsken.. Yk2 starttaa siis täällä. Ja mä olin ihan varma, kaikki ne oireet oliki kuviteltuja, oman aivotoiminnan harhautuksen tulosta. En oo ees miehelle sanonu mitään, ku ottaa niin päästä.
Pikkumyy78 ***kp 1/29*** ***yk2***
Meikäläinen yrittää tässä kovasti bongata ovista, tosin ilman tikkuja. Kun ei tiedä oliko se eilen, vai kenties tänään tai ehkä vasta ylihuomenna ;o) Saapi sitten pupuilla vähän enemmän. Ja kohta alkaa ne totiset piinaviikot. Olen kyllä ollut nyt ihmeen rauhallinen ja tarkoituksella jättänyt tämän vauvakuumepalstan vähän taka-alalle. toivottavasti se toisi tulosta..
Elohelmi kp 16/30-32 yk2
... käyn poistattamassa kierukan... Sain yksityiselle vastaanotolle ajan huomenaamupäiväksi, malttamaton kun olen ;-) Eli huomenna aloitetaan sitten tositoimet heti kun mahdollista... Mulla on tällä hetkellä kiertopäivä 7 menossa että hyvin ehditään yrittämään seuraavaan ovikseen.... eihän sitä tiedä vaikka heti ekalla kierrolla onnistuis :-o
Malttamattomuuskysymykseen: Musta tuntuu että olen ihan yhtä malttamaton kuin ekankin kanssa :) Tänään on kp 25/? (vuonna 2005 kierto oli 28-30 pv). Lupasin itselleni aikaisemmin, etten nyt testaa ennen ensi maanantaita, mutta silti tänään jo mietin että pitäskö kipasta viikonlopuksi se aconin herkkä testi.. tyhymä minä :D
Onko kukaan saanut plussaa aikaiseksi ennen menkkojen odotettua alkamispäivää? En nyt muista yhtään, millon testasin esikosta.
-piirakka
Huomenta! Kaunis aamu menossa, mutta täällä sitä töissä sisällä istun..
Mulla on ollut koko aamun tosi paha olo :( tietty toivoisin että johtuisi pienestä salamatkustajasta, mutta ei näin aikaisin varmaan vielä ole hormonia tarpeeksi aiheuttaakseen pahan olo? Siis tänään on kp 26/28-?
Mä kyllä kohta karkaan töistä apteekkiin ja ostan sen herkän testin, eilen sain pidettyä itseni irti testeistä mutta nyt alkaa jo tuntua siltä että haluan kyllä tietää olenko vai enkö, ettei menkat ole sitten kauhea järkytys.
Mites muilla olot näin viikonlopun kynnyksellä?
-piirakka
Kyllä se vaan jotenkin on jännää tää kakkosen yritys, jollei juuri jännempää kuin ekan. Etenkin kun yrittää tyttöä... Vaikka ei tosissaan väliä ole kumpi tulee, kunhan on terve!! Mutta kuiteskin.
Ite ajattelin, ett pikkuhiljaa yritetään toista, kun poikakin vielä niin pieni (10 kk). Mutta kummasti sitä alkaa heti laskeskelemaan päiviä ym. Nyt olen kyll yrittänyt olla miettimättä. Jotenkin varma olen, ett taaskaan ei tärpännyt... Viime kierrossahan olin jo lähes varma siitä, ett oli tärpännyt. Nyt en anna itselleni turhia toiveita... Aika epäsäännöllinen on kierto. Nyt joku 30/30-36.
Jaahas, täytyy mennä. Poika heräilee. Plussaonnea kaikille! Muillakin piina-ajat lähestyy!!
mitään hajua ovisten ajankohdista joten meillä mennään fiilispohjalta...
sen tiiän et varmaan tällä viikolle ovis on ollut mut pupuilu on jäänyt vähälle lapsen ja miehen flunssan takia. jos siis on tärpännyt niin todella hyvä säkä on käynyt. nyt vaan jatketaan k-18 leikkejä kun kunto antaa miehel periksi ;) ja ootellaan menkkoja tai sitten ei :)
yritän olla hätäilemättä mut saa nähä kuinka käy. mulla kans tuo kierto sen verran epävarma et ei kannata testiä tehä liian aikasin ja ovistikkuja en haluu ostaa... mennään nyt tälläin jonkin aikaa.
hyvää viikonloppua kaikille ja onnea jos jollakin on tärppää ja vauhtia petihommiin :)
yk1 kp20/30-33
Pakko nyt tulla hehkuttaan, että tein juuri positiivisen testin!! En olis kyllä uskonut, että heti tärppäisi, koska ensimmäistä yritettiin noin puoli vuotta.
Tästä se alkaa odotus...oikein paljon tsemiä ja plussaviivoja kaikille!! :)
Eevukka83
ja muut plussanneet!!! Ja tsemppiä kaikille meille muille välillä olijoille. Itellä kp9/28-30 ja ensi viikolla ois sit keskeisimmät päivät tiedossa. Oon täs paljolti taustaillu ja yrittäny pitää mielen rauhallisena ku viime kierrolla en paljon muuta ajatellutkaan. Ja mulla vielä noi työnhakuasiatkin pistää miettimään et saanko sitten ainakaan ikinä töitä jos oon raskaana, mut nää on tälläisiä ikuisuus kysymyksiä ja ku ikää on jo yli 30 niin ei viittis näitä lapsen" teko" asioita kauheesti vetkutella. No asioilla on taipumusta järjestyä, joten uskotaan siihen et niin nytkin ja lapsi tulee jos on tullakseen ja työ toivottavasti samoin ;)
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
Adelein yk2
Onnea Miljuunasti Eevukka83 :)!!!!!! EIlen oli tosiaan kp 30/30 ja tein testin päivällä. Negahan sieltä tuli että paukahti :(. Menkkoja ei näy eikä kuulu edelleenkään, mutta eiköhän ne sieltä viimeistään huomenna ala. Plaah.
täällä odotellaan ovista, laskujen mukaan se olis ensi viikolla.
kävin viikonloppuna tartuttamassa vauvakuumetta kaveriporukkaani, joista kellään ei ole vielä lasta;) kahdella ei ole edes miestä kateltuna, joten oon ns. edelläkävijä tässä tapauksessa..
häämatkalle lähdetään tässä tai ensi kuussa, ja kauhea matkakuume on muutenkin päällä. kaikki houkuttelee mua reissuun ja miten se reissaaminen sitte masun kanssa onnistuu? eli kaikki reissut on tehtävä nyt mahdollisimman pian, jos ylipäätään meinaa johonki lähteä.
Pikkumyy78 yk2 kp6/29-30
Moi vaan kaikki!
Oon 24-vuotias pienen tytön (1v2kk) äippä ja nyt ollaan toista yrittämässä. Mies sai ylipuhuttua, vaikka ite olin vähän et ei nyt vielä! :)
Toinen yrityskierto menossa ja luget apuna. Ovulaatio oli sunnuntaina ja nyt jännäillään. Nyt siis kp 17/30 eli vielä pari viikkoa pitäis jaksaa.
On ihan hirveen vahva tunne, et nyt ois onnannu. Eka tärppäs kuudennella kerralla, joten yritän välillä hillitä intoa, etten nyt turhia luulis. Kyllä harmittaa, jos nyt ei tärppää vaikka vastahan tää nyt toka yk on.
Mukavaa lueskella muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia ja omiakin tänne laitella. Mies ei kuitenkaan jaksa kuunnella mun oirespekulointeja! Toisaalta vielä ei kyllä ole mitään oireita ilmaantunutkaan, liekö hyvä merkki? ;)