V'ttu säästöt menee, jäin työttömäksi en saa mitään tukea, koska oltiin
Niitä rankaistaan, jotka yrittävät.
Kommentit (153)
menikö pupu pöksyyn? Kyllä niin kärkevästi laitoit kannanottoa, että kerro nyt ihmeessä se vertailukohtasi!!!
enkä oo 138, enkä kukaan muukaan. oon ihminen, joka ei räyhää, ja poistuukin siksi tältä palstalta. nukkumaan. menkää tekin :)
menikö pupu pöksyyn? Kyllä niin kärkevästi laitoit kannanottoa, että kerro nyt ihmeessä se vertailukohtasi!!!
enkä oo 138, enkä kukaan muukaan. oon ihminen, joka ei räyhää, ja poistuukin siksi tältä palstalta. nukkumaan. menkää tekin :)
voisi asiallisesti keskustella, eikä teinihengessä riidellä ja huudella.
hyvää yötä.
Kiitos KAIKILLE kommenteista ja näkökulmista. Soitin kelalle ja sanoin mieheni tulot, jotka otetaan bruttona huomioon. Tämä virkailija laski siinä puhelimessa, että työmarkkinatuki kohdallani on muutama kymppi max. satanen, mutta tarkentuu sitten siinä vaiheessa kun saavat työvoimatoimistosta lausunnon siitä, että olen työtön. Eli saamani käsitys perustui tähän. Mutta nyt ilmeisesti käykin niin, että kohdallani opiskelu hyväksytään syyksi, että työehtoani voidaan tarkastella pidempään, joten taidan saadakin sen PERUSPÄIVÄRAHAN. :)
Kävin itse laskemassa laskurin kanssa ja tosiaankin minulle sen perusteella tulisi myöntää työmarkkinatuki. En tiedä oliko kelan virkailijan ammatillisuus hukassa, vai miksi hän johti minua harhaan puheillaan??
Olin siinä mielentilassa kun kirjoitin aloituksen, etten saa mitään mistään! Olen äärettömän pahoillani, koska olen loukannut monia kirjoituksellani. Säästöt joutuu nyt kuitenkin ottamaan käyttöön, koska tulot putoavat 1500€ kuukaudessa.
En ole kouluttautunut sen vuoksi, että nyt alkaisin siivoamaan tai jakamaan lehtiä osa-aikaisesti. En ole kituuttanut sen takia pienellä opintotuella ja aikaisemilla osa-aikatöillä opintojen ohella. Toivon saavani alaani vastaavaa työtä ja sen verran palkkaa, jotta voin maksaa laskuni.
Kun olemme säästöt käyttäneet ja jos työttömyys jatkuu, niin kaikesta saamastani vihasta huolimatta aion hakea toimeentulotukea ja laskurin mukaan se tulee myös meille myöntää. Miehen pienet tulot + minun peruspvraha tai työmarkkinatuki jättävät selkeän vajeen asumis ym. kustannusten jälkeen.
Olen orientoitunut työelämään, minulla on motivaatiota ja tahtoa olla työelämssä. Kaikkeen eivät minun taidot riitä, joten oma alani on minun vahvuus, jossa haluan työllistyä.
Kiitos 131 ymmärryksestäsi, kaikkea hyvää sinunkin elämääsi. Ehkä omakohtaiset kokemukset auttavat ymmärtämään paremmin.
Ja sinulle, joka ilmeisen selvästi vihaat minua kirjoituksissasi, koeta rauhoittua, on täällä maailmassa pahempiakin ihmisiä, kuin minä ap.
P.S. sinä joka vedit kouluammuskelut tähän mukaan, oletko varma, että maa jossa nyt asustat on kaiken hyvyyden kehto?
Hienoa, että sait näin lauantaina jonkun Kelan työntekijän kiinni ja asian laskettua sinulle edulliseksi.
Onnea vielä asunnonsäästämiseen, teillähän on jo hyvä pesämuna, kyllä se siitä vielä todeksi muuttuu.
Harmi vaan, että mielummin nostat yhteiskunnan verovaroin kerättyjä rahoja kun alennut esim siivoamaan. No jokainen arvostaa työnteko miten sydän näkee. Moraali on jokaisen pääkopassa.
Noniin. Mitä tästä opimme? Ei kannata säästää tilille, vaan sukanvarteen. Onneksi tuo 2600e ei ole kovin iso summa. Mieti jos olisit säästänyt 10 000e..
Puhuiko ap minä pv.nä kirjoittamansa aloituksen jälkeen sai kiinni kelan työntekijän? Luitko ollenkaan tekstiä, siis jos ei saa töitä, niin hakee hänelle kuuluvaa toimeentulotukea. Laita adressi, ettei ap saisi hänelle kuuluvia etuuksia..toivottavasti sinunkaltaisella ihmisvihaajalla ei ole asetta!! Yritä antaa oma tilinnumerosi, jos ap laittaisi vaikka sinulle se säästämänsä summan, pääset sinäkin säästämisen makuun ihmisraunio.
Kannattaisi tilata terapia aika, ettet tuosta enempää katkeroidu!
siivousalan töitä ja tiesitkö muuten, että siivoojaksikaan ei pääse ilman laitossiivojan papereita.
No joo, jos nyt jotain iltasiivousta löytyy 2-3 tuntia päivässä paljonkos siitä saa palkkaa kuukaudessa?
V*tuttaa maksaa veroja, josta voidaan antaa tukia tuollaisille ääliöille, jotka eivät halua käyttää omia rahoja elämiseensä! Hyi!
taitaa itse olla oikea "rehellinen" sosiaalipummi, joka ei ole koskaan säästänyt lantin lanttia!
Tottakai alkuperäistä pännii se, että säästetyt rahat menevät elämiseen sen vuoksi, että työttömyyspäivärahan saanti jää kuukaudesta kiinni! 35 tapaiset sen sijaan varmaan saavat joka kuukaisi päivärahansa....