Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V'ttu säästöt menee, jäin työttömäksi en saa mitään tukea, koska oltiin

Vierailija
16.10.2008 |

Niitä rankaistaan, jotka yrittävät.

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miljonääri ja mikä on muka yhteiskunnan tuki hänelle tällä hetkellä? Ettei ne tuet olisi maksettu sinun pussiisi???

Vierailija
122/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan kuule erinomaisesti leipäni, ihan itse yrittämällä- tyosuhde-edut nolla ja yhteiskunnan tukena nostan kyllä muina luusereina lapsilisää. Ja siinä on yhteiskunnan tuet. Ja tiedän oikein hyvin mistä puhun koska olen ollut köyhä opiskelija, masentunut, eronnut työtön jne. Ja tiedän tasan tarkkaan millaista kusetusta on sossut ja työkkärit täynnä. Ihan kyykytystä. Jonkun pahvipään suunnittelemia strategioita ja laskutoimituksia jotka näyttää älyttömän hienolta palaverissa, mutta joilla ei oo mitään tekemistä tosielämän eikä varsinkaan apua tarvitsevien oikeiden ihmisten kanssa. Toki jossain saattaa myös olla ammattitaitoistakin väkeä- etten nyt sitten kaikkia mollaa.

Hyvä yhteiskunta tukee jäseniään eikä vedä vittuillen mattoa jalkojen alta- niinkuin tämä nykyinen monesti tekee. Sulla 138 on itselläsi todellisuudentaju vähän hukassa- eikö apua tarvitsevaa ihmistä tarvitse sun mielestä auttaa? Ensin pohjamutiin paheksuttavaksi, kaikki pois vaan ja sieltä jos pääset kyykytyksestä huolimatta ylös saat ehkä ihmisarvosi takaisin?

Jos ihminen on rakentanut elämän ja putoaa tyhjän päälle, eikö hyvinvointiyhteiskunta ole juuri se jolla on turvaverkko; hiukan apua pahimpaan hetkeen ja ihminen saa toimintakykynsä takaisin? Mikä turvaverkko semmoinen on että ensin viedään kaikki mahdollinen; esim niillä säästöillä voisi hakea itselleen tukea, apua, uutta alkua. Ja sitten lasten rahoihin ja varsinkin opintolainaan kajoaminen ojn törkeää. Ei kukaan muukaan joudu perhettään elättämään ensin pankkilainalla ja vasta sitten saa apua.

Mutta kuten sanoin, meillä täällä hvinvointisuomessa vedetään matto alta jos vähän horjahtaa ja kanssaihmisten kateus & katkeruus pitävät huolen siitä että varmasti on naamallaan. Toisinkin voisi olla, mutta ei näköjään ole. Älkää sitten ihmetelkö kun teinit pamauttaa kouluja ja ostoskeskuksia taivaan tuulliin. säkin 138 olet aktiivisesti luomassa maailma jossa viha ja katkeruus kukkii ja voi hyvin.

Hävettää puolestasi.

Tai ehkä oletkin joku sossu tai muu joka käyttää valtaa vaikka sisimmässäsi tiedät että rahkeet ei riitä tajuamaan yhtään mitään. Ja tarvitsisit itse apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa on teoriassa taattu perustoimeentulo kaikille, mutta usko pouis, sillä ei läheskään aina ole mitään tekemistä käytännön toimeentulon kanssa.

Ap;lle vielä että älä luovuta- huolehdiitsestäsi hyvin ja mieti rauhassa vaihtoehtoja- kun joku ovi sulkeutuu- se kannustaa avaamaan toisen. Ja elämä on epäoikeudenmukaista monta kertaa täysin itsestä riippumattomista syistä. SE vaan on. Mutta onni heillä jotka siitä huolimatta uskoo hyvään ja unelmiinsa.

ja 138- monet hyvin toimeen tulevat/korkeassa asemassa olevat ihmiset kahmii, kähveltää- kääntää ja soveltaa tuhat kertaa enemmän ja suuremmilla summilla kuin me tavalliset tallalijat. Ja laittavat sitten näitä pilkunvilausjuttuja kansalle, eivätkä piittaa pätkääkään kuinka paljon perheitä kaatuu.

Että jos sitä 1200e kuussa ansaitsevaa perhettä, jonka sikamaiset kähmintäsäästöt on mitä oli alle 3000 niin jo on ja huhuhuhuh mitä talousrikollisia.

t. 131

Vierailija
124/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalahti kalikka pahan kerran :D

En ole asunut Suomessa vuosikausiin enkä jaksa ymmärtää miten siellä todellisessa hyvinvointivaltiossa jaksetaan valittaa jatkuvasti kaikesta. Jopa siitä että joutuu omilla säästöillään itsensä elättämään kun olisi paljon kivempaa että yhteiskunta maksaisi elämisen. Ikävä kyllä maksan silti jonkin verran veroja Suomeen työjuttujen takia ja kyllä suorastaan suututtaa minkälaisten luusereiden hyysäämiseen ne rahat menevät.

Sosiaaliturva on hieno asia ja on hyvä että se on Suomessa niin kattava. Mutta ilmeisesti liiankin kattava jos ihmisten täytyy oikeasti kummastella sitä että he joutuvat ihan omista säästöistään maksamaan elämisensä.

Ja juu, en käytä mitään "minulle kuuluvia" etuuksia vain siksi että olisin niihin oikeutettu vaan ainoastaan silloin jos tarvitsen niitä todella.

Kumma kyllä muuten, mutta minun kotimaassani teinit eivät ammuskele huvikseen kavereitaan. Ehkä vika onkin liiaallisessa hyysäämisessä...?

t. 138

Vierailija
125/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoittaa suurta myötätuntoa ap;ta kohtaan. Todella paska juttu. Kukahan ja millä perusteella tuon 10kk on määritellyt- nyt se ainakin laittaa sut todella eriarvoiseen asemaan???

Vierailija
126/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi uskoa, että 1200 e tulot miehelläsi eivät nollaa työmarkkinatukea. Ja toisaalta, meidän opiskelijaperheemme ei juurikaan enempää tienaa, mutta niin sitä on porskutettu ilman mitään toimeentulotukia jo vuosia. Makkaraa ei leivänpäällä aina ole, mutta asiansa hoitamalla ei tarvi nälkää nähdä tai muutenkaan elämästä tuntea tinkivänsä. Lopeta valitus ja ala järjestää asiasi.

Vierailija
127/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuuttani kysyn- missä maassa asut- oletko asunut kauan?

Vierailija
128/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko selvää ennen kuin menit opiskelemaan, miten valitsemaltasi alalta työllistyy?

Kautta maailman sivun ihmiset muuttaneet työn perässä, ehkäpä se olisi sinunkin mahdollisuutesi?

Ymmärrän toki, että harmittaa käyttää säästetyt asuntorahat (2600e!) mutta ehkä miehesi palkalla ja tuolla huimalla säästöllä teidän todellinen asunnon hankkiminen on sen verran kaukana, että voit hyvin ostaa sillä vaikka ruokaa lapsille.

Olette vuosia eläneet miehen palkalla, joten luulisi että elätte sillä muutaman kuukauden kunnes saat jotain työtä.

Ryhdy vaikka puhelinmyyjäksi, Tupperware jälleenmyyjäksi tai kotisiivoojaksi.

Vierailija
129/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois se sunkin todellisen yrittämisen maasi saattaa täältä katsottuna näyttää hiukan erilaiselta kuin siellä paikanpäällä.

Mua niin korpeaa vaan nämä oletukset ja fraasit, vaikka itsellä ei oo mitään kokemusta asiasta.

Mä ymmärrä'n niin hyvin ap;n pettymyksen ja harmin. Eikähän ap;n elämää voi verrata opiskelijaperheen arkeen- hänhän opiskeli jo ja lähti siis rakentamaan työelämää. Kun itse opiskelee, myös lähipiiri on yleensä niitä opiskelijoita. ja pakollinen köyhäily on seurapiirin suuri yhdistävä tekijä. Elelin mäkin opiskeluaikani 5v ostamatta esim ikinä mitään leikkeleitä, kirpparivaatteilla, todella köyhästi. Se on aivan eri asia kuin jäädä työttömäksi. Toisin kuin opiskelijan köyhyydessä- työttömyyden köyhyydessä tipahdetaan pois siitä mitä oli ja mitä muut on.

Tää palsta kyllä pelastaa vielä koko maailman- niin paljon täällä on oikean elämän asiantuntijoita jotka TIETÄÄ miten elää, mikä on valitusta ja mikä taas ei.

huhhuhuh.

t.131

Vierailija
130/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuuttani kysyn- missä maassa asut- oletko asunut kauan?

Olen asunut itselleni kauan, tässä maassa noin 8 vuotta. "Ulkomailla"(koska olen suomalainen, vaikka olenkin asunut muualla enemmän kuin Suomessa) yhteensä 18 vuotta.

Se mitkä maat ovat kyseessä ei liene tämän topickin kannalta oleellista.

Vierailija
131/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluajan jälkeen? Ja mistä sen tietää? Kertooko joku näkijä? Mä en ainakaan tiennyt opiskelun aloittaessani mitään siitä, miltä näyttää kuuden vuoden päästä. Eikä kukaan kristallipallo kertonut mulle että tulisin olemaan myös työttömänä. Niinkuin ei voi ennustaa sitäkään, ketkä putoaa ja ketkä selviää seuraavat 5 vuotta.

Vierailija
132/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi uskoa, että 1200 e tulot miehelläsi eivät nollaa työmarkkinatukea. Ja toisaalta, meidän opiskelijaperheemme ei juurikaan enempää tienaa, mutta niin sitä on porskutettu ilman mitään toimeentulotukia jo vuosia. Makkaraa ei leivänpäällä aina ole, mutta asiansa hoitamalla ei tarvi nälkää nähdä tai muutenkaan elämästä tuntea tinkivänsä. Lopeta valitus ja ala järjestää asiasi.

(145)

kaikesta voi näemmä kirjoittaa, tietää siitä tai ei.

joku jo jossain mainitsikin että Peruspvrahan saa, jos on ollut työelämässä ennen työttömyyttä 10kk jos tämä ehto EI TÄYTY voi hakea työmarkkinatukea, johon vaikuttavat puolison bruttotulot, ne eivät saa olla kovinkaan suuret tai tukea ei myönnetä tai se on todella pieni 50-100 euroa.

eli ap EI VOI SAADA TYÖKKÄRIN TUKIA!

itse olin joskus samassa tilanteessa. olimme uusioperhe, muuttaneet juuri yhteen. oli todella ahdistavaa elää lapsensa kanssa miehen palkalla, joka oli normaali, ei mikään suuri.

olen samaa mieltä kuin joku maltillisempi täällä on ollut:

tilanne on tosi tylsä ja lannistava, eikä kannusta sinänsä säästämään. mutta koska omaa rahaa on, niin sossun ei sitä tietenkään kuulukaan maksaa.

Vierailija
133/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni tämä keskestelu on hyvä ja tärkeä- ap antoi vain aiheen. Eihän tämä asioita korjaa, tietänkään, mutta ehkä jokurupeaa vähän tarkistamaan näkökantojaan. vaikka useimmiten se peili kai puuttuu juuri siletä missä sitä eniten tarttis.

138- kerro nyt ihmeessä millaisesta kulttuurista käsin kerrot kuinka hienosti asiat täällä suomessa on. Näkeehän tästä ketjustakin jo jotakin suomalaisten hyvinvoivasta mielentilasta.

Vierailija
134/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

131 on kuten kirjoitin, kokenut monenlaisia elämänvaiheita, ja ehkäpä tästä syystä pystyn kuvittelemaan jotakin ap;n tilanteesta. Mutta tällä palstalla myötätunto onkin niin outo tapa reagoida, että on vaikeaa uskoa jonkun ihan oikeasti tuntevan niin toista kohtaan.

Surku. Eniten surettaa kuinka kamalia ihmiset on toisen hätää kohtaan. Ihan kuin siinä hädässä ei jo olis tarpeeksi.

Vierailija
135/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa siihen miten asiat näet. Ja vaikuttaa myös ihmisten elämän realiteetteihin erittäin paljon onko köyhä savimajassa afrikassa vai jossain yhdysvaltojen slummissa.

Ilmeisesti kulttuuri on todella köyhä, koska vaikutat noin ylimieliseltä.

Vierailija
136/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kirjoitustyylistä näkee, että yksi ainut ihminen (=ap) kirjoittelee noita vastauksia. Mitään neuvoja tai apua hän ei halua. Näyttää vain pännivän, kun kaikki eivät olleetkaan sitä mieltä, että toimeentulotuella pitäisi kustantaa sipsit ja karkit ja leffa perheelle. Jos puolison tulot ovat niin suuret, että oikeasti et saa työmarkkinatukea niin etteköhän te pärjää siihen asti, että töitä löytyy.

Vierailija
137/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä saa töitä keskisuomesta?

Minä ainakin mietin v. 1998 mikä ala työllistää täällä.

Olisin silti valmis vaihtamaan alaa tai asumaan vaikka viikot muualla työn perässä.

Kuinka moni muuten ennen opiskelupaikan hakua varmistaa sen, että työtä on varmasti

opiskeluajan jälkeen? Ja mistä sen tietää? Kertooko joku näkijä? Mä en ainakaan tiennyt opiskelun aloittaessani mitään siitä, miltä näyttää kuuden vuoden päästä. Eikä kukaan kristallipallo kertonut mulle että tulisin olemaan myös työttömänä. Niinkuin ei voi ennustaa sitäkään, ketkä putoaa ja ketkä selviää seuraavat 5 vuotta.

Vierailija
138/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kirjoitustyylistä näkee, että yksi ainut ihminen (=ap) kirjoittelee noita vastauksia. Mitään neuvoja tai apua hän ei halua. Näyttää vain pännivän, kun kaikki eivät olleetkaan sitä mieltä, että toimeentulotuella pitäisi kustantaa sipsit ja karkit ja leffa perheelle. Jos puolison tulot ovat niin suuret, että oikeasti et saa työmarkkinatukea niin etteköhän te pärjää siihen asti, että töitä löytyy.

enpä tiiä.

itse en ole vastaavassa tilanteessa, enkä ole ap... olen sitä mieltä että olette suurelta osin ilkeitä. surullista.

olen sitä mieltä että sossusta ei kuulu rahaa saada, JOS SITÄ ON SÄÄSTÖSSÄ, mutta työkkärin joku minimi-raha voisi olla kyllä kaikille yhtenäinen.

Vierailija
139/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun mieheni bruttotulot olivat yli 1900e/kk, ja meillä oli kaksi lasta, olin oikeutettu saamaan työmarkkinatukea viiden päivän omavastuuajan jälkeen noin 20e/päivässä. Ja kumma jos ei se satanenkaan kuussa kelpaisi.. ei ole silloin rahasta puute, jos ei SATASEN takia viitsi täyttää hakemusta! Tämä faktatieto ei mene ap:lle perille. Työmarkkinatuki ei vissiin kelpaa, kun pitäisi saada se parempi peruspäiväraha. Eikö ole ap asia nyt näin ap, että työmarkkinatukea et vaivaudu edes hakemaan vaan haluat napista tuosta 10 kuukauden työssäoloehdosta?

Itse en työmarkkinatukea kauan tarvinnut, koska hain aktiivisesti töitä. Ja se muutama satanen kelpasi siksi aikaa kyllä oikein hyvin minulle.

(145)

kaikesta voi näemmä kirjoittaa, tietää siitä tai ei.

joku jo jossain mainitsikin että Peruspvrahan saa, jos on ollut työelämässä ennen työttömyyttä 10kk jos tämä ehto EI TÄYTY voi hakea työmarkkinatukea, johon vaikuttavat puolison bruttotulot, ne eivät saa olla kovinkaan suuret tai tukea ei myönnetä tai se on todella pieni 50-100 euroa.

eli ap EI VOI SAADA TYÖKKÄRIN TUKIA!

itse olin joskus samassa tilanteessa. olimme uusioperhe, muuttaneet juuri yhteen. oli todella ahdistavaa elää lapsensa kanssa miehen palkalla, joka oli normaali, ei mikään suuri.

olen samaa mieltä kuin joku maltillisempi täällä on ollut:

tilanne on tosi tylsä ja lannistava, eikä kannusta sinänsä säästämään. mutta koska omaa rahaa on, niin sossun ei sitä tietenkään kuulukaan maksaa.

Vierailija
140/153 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menikö pupu pöksyyn? Kyllä niin kärkevästi laitoit kannanottoa, että kerro nyt ihmeessä se vertailukohtasi!!!