Voiko joku selittää miten toimeentulotuki toimii?
Jos mulla on nyt hakemusta laittaessa tilillä 200 euroa, niin lasketaanko tuo varallisuudeksi? En voi vetää tiliä tyhjäksi, koska siellä on oltava rahaa lainanlyhennykseen (ja ruokaan).
Kommentit (8)
Jos sinulla on rahaa, et tarvitse toimeentulotukea. Se ei ole mikään kansalaispalkka.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on rahaa, et tarvitse toimeentulotukea. Se ei ole mikään kansalaispalkka.
Mulle jää heinäkuussa pakollisten menojen jälkeen 200 euroa, joten mulla ei ole rahaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ongelmia luetun ymmärtämisessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää heinäkuussa pakollisten menojen jälkeen 200 euroa, joten mulla ei ole rahaa.
Ap
200 euroa on rahaa.
Katso kelan sivuilta, siellä on laskuri. Asuntolainaa kela ei maksa eikä sitä huomioida sun menoissa. Muut veronmaksajat eivät siis kerrytä sulle lisää omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Katso kelan sivuilta, siellä on laskuri. Asuntolainaa kela ei maksa eikä sitä huomioida sun menoissa. Muut veronmaksajat eivät siis kerrytä sulle lisää omaisuutta.
Kerropa miten laskurista saa vastauksen tähän kysymykseen.
Ap
Mä jouduin erikseen selittämään Kelalle että kuun viimeisenä päivänä tililläni on isompi summa rahaa, koska maksan vuokran joka kuun 3. päivä. Jouduin selittämään ettei se raha ole mitään hurvittelurahaa vaan menee lyhentämättömänä vuokraan. Ymmärsivät sitten kun ensiksi olivat vuokrarahat takia hylkäneet hakemuksen.