Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku selittää miten toimeentulotuki toimii?

Vierailija
01.07.2026 |

Jos mulla on nyt hakemusta laittaessa tilillä 200 euroa, niin lasketaanko tuo varallisuudeksi? En voi vetää tiliä tyhjäksi, koska siellä on oltava rahaa lainanlyhennykseen (ja ruokaan).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin erikseen selittämään Kelalle että kuun viimeisenä päivänä tililläni on isompi summa rahaa, koska maksan vuokran joka kuun 3. päivä. Jouduin selittämään ettei se raha ole mitään hurvittelurahaa vaan menee lyhentämättömänä vuokraan. Ymmärsivät sitten kun ensiksi olivat vuokrarahat takia hylkäneet hakemuksen. 

Vierailija
2/8 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on rahaa, et tarvitse toimeentulotukea. Se ei ole mikään kansalaispalkka.

Vierailija
4/8 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on rahaa, et tarvitse toimeentulotukea. Se ei ole mikään kansalaispalkka.

Mulle jää heinäkuussa pakollisten menojen jälkeen 200 euroa, joten mulla ei ole rahaa.

Ap 

Vierailija
5/8 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmia luetun ymmärtämisessä? 

Vierailija
6/8 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jää heinäkuussa pakollisten menojen jälkeen 200 euroa, joten mulla ei ole rahaa.

Ap 

200 euroa on rahaa. 

Vierailija
7/8 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kelan sivuilta, siellä on laskuri. Asuntolainaa kela ei maksa eikä sitä huomioida sun menoissa. Muut veronmaksajat eivät siis kerrytä sulle lisää omaisuutta.

Vierailija
8/8 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso kelan sivuilta, siellä on laskuri. Asuntolainaa kela ei maksa eikä sitä huomioida sun menoissa. Muut veronmaksajat eivät siis kerrytä sulle lisää omaisuutta.

Kerropa miten laskurista saa vastauksen tähän kysymykseen. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän