V'ttu säästöt menee, jäin työttömäksi en saa mitään tukea, koska oltiin
Niitä rankaistaan, jotka yrittävät.
Kommentit (153)
säästöjen summa riitää lihavaksi plussaksi noin 3 kuukaudeksi..ja sen jälkeen sitten ei ole enää pahan päivän varalle lantin lanttia. Sitten vaan sossun asiakkaaksi. Asumistukeakaan ei voi hakea, kun katsotaan vuositulot.
ap
lähipiiri on kääntänyt minulle selkänsä, koska eivät kestä nähdä minua onnettomana ja surullisena johtuen työttömyydestäni. Olen kohta julistanut koko maakunnalle, että olen TYÖTÖN tarvitsen töitä..hakemuksia olen laitellut useisiin paikkoihin ja päässyt jopa haastatteluihin, mutta aina joku on parempi.
ap
Kyllä on kiva tuo kannustinloukku. Nyt kannattaa kuitenkin elää miehen tuloilla, vedätte menot sen verran tiukille siihen asti kunnes saat töitä. Kai miehen tulot kuitenkin sen verran suuret on, että saatte asumisen, ruoan ja välttämättömät laskut maksettua?
saisi kuitenkaan (siis säästöistä huolimatta) jos miehellä on sen verran isot tulot, että ne vievät sinun tukesi. Ei silloinkaan toimeentulotukea saa.
työtön,ei tukia,ei mitään ja olen yksinhuoltaja. tai no,tuleva yksinhuoltaja. epäreilua. yritän vielä hakea kelasta kaikkea mahdollista mutta saa nyt nähdä... :( sossustakin on niin helvetin vaikea saada rahaa,ikinä ennen en ole hakenut mutta ne kyttäävät sielä KAIKEN. ei auta selittely tilitiedoissa että hei,olin silloin vielä töissä tottakai oli rahaa mutta ei ole enää! kummallista,että tiedän monta ihmistä jotka saavat tukia,vuokrat maksetaan niiden puolesta ym ja juovat rahansa millä minä ja vauva eläisimme herroiksi! sori en tahdo yleistää että kaikki pummit saavat rahaa mutta kyllä vituttaa!!
puhtaana käteen ja lapsiakin on. Yksi lapsista säästänyt lehdenjakamisrahat nekin sossun mielestä meidän pitäisi nyt käyttää ensin elämiseemme, ennen kuin olemme oikeutettuja toimeentulotukeen.
ap..toinen jalka jo sillan kaiteen ulkopuolella..
plussaksi joka kuukaudelle, vaikka ko. lainaa ei olla edes haettu.
Alaikäiset pakotetaan tuollaiseen..
ap
Jos haluat pitää säästöistä kiinni, eikö kannattaisi sitten vaikka siivoaminen, myyminen tms. Ei vastaa koulutustasi, mutta jos vaihtoehto on ei mitään, niin eikö se ole tyhjää parempi? Ja koko ajan hulluna haet parempiin töihin.
toimeentulotukea ette voi saada miehen tulojen takia. Mutta asumistukea voitte hyvinkin saada, riippuu siis miehen tuloista, säästöjenne määrästä, asumiskustannuksistanne jne. Tsekkaa Kelan sivuilla oleva laskuri. Ja se voidaan kyllä laskea ihan tämän hetkisten tulojen mukaan!
Mites se nyt olikaan... Ainakin jos joku tietty summa ylittyy niin joka ainut sentti, mikä lapsen tililtä on otettu pitää selvittää, että on käytetty nimenomaan lapsen juttuihin, eikä esimerkiksi ruokaan! Näin ainakin pankista sanottiin, mut voi olla että tuo summa oli niin suuri ettei teidän lapsella niin paljoa ole.
Vasta 18-vuotta täytettyä käski sossu hakea hänen omalla hakemuksellaan. Siihen saakka huomioitiin vaan pelkkä opintoraha. Ja Helsingissä näin. Ei kuitenkaan tarvittu enää koko toimeentulotukea, kun pääsin töihin.
kävin jo yhdessä siivousfirmassa, en päässyt koska minulla ei ole kokemusta, eikä laitoshuoltajan pätevyyttä.
Nyt työttömyyttä takana jo kuukausi ja ennenkuin seuraava palkka tulee, siihen menee aikaa, joten tuskin se samana päivänä tilille rapsahtaa kun menen töihin (siis jos johonkin vaan pääsen).
Miten kelan asumistuki, paljonko ne katsovat taaksepäin ja miten nopeasti alkaa takaisin maksu, jos esim. saan töitä marraskuussa, koska tulot taas nousevat. Eikö se ole ole vähän kuin laina siinä tapauksessa?
ap
Siivoamaan, kaupan kassaksi, puhelinmyyjäsi....
Mistä sossu tietää että tyttösi saa lainan, jos sitä ei ole edes haettu, eihän sossu voi pakottaa ketään hakemaan sellaista jota ei välttämättä saa.
Niille pitää näyttää nykyiset tulot ja välitarkastus tulee, jos perheen tulot nousee enemmän kuin 300 euroa.
Siivoojia, Pääkaupunkiseutu
Vahvan kasvumme johdosta haemme siivoustyöntekijöitä pääkaupunkiseudulle. Edellytämme hakijoilta suomen kielen vahvaa taitoa ja hyvää asennetta asiakaspalvelutyöhön.
Toivomme sinulta
asiakaspalvelutaitoja
aikaisempaa kokemusta vastaavanlaisista töistä, ei välttämätön
reippautta, sosiaalisuutta, ahkeruutta
sopeutumista uusiin työtilanteisiin
oma-aloitteisuutta
joustavuutta
Mikäli kiinnostuit, täytä hakemus tai ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse.
Työhönotto
Arkisin klo 8-16
Puhelin 010 400 6710
rekry(at)hansalaiset.fi
säästetty asuntoa varten, nyt ne rahat menee. Minulla ei ole riittävästi ollut opintojen jälkeen töitä, jotta työssäoloehto täyttyisi = ei päivärahaa, miehen tulot nipin napin sen verran, että en saa työmarkkinatukea. Emme saa toimeentulotukea, koska meidän on nyt sitten elettevä säästöillemme. NIIN EPÄOIKEUDENMUKAISTA...