Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäreidän väärät diagnoosit... gallup

Vierailija
31.05.2012 |

Laittakaas esimerkkejä, minkälaisia vääriä diagnooseja olette saaneet. Minä kävin näissä tapauksissa ensin terveyskeskuksessa ja kun aavistelin diagnoosin olevan väärä, kävin yksityisellä. Yksityiseltä sain sitten oikean hoidon ja lääkityksen...

1. mahatauti => myyräkuume = lopulta oikea tauti aivolisäkeen vajaatoiminta!!!

2. astma => keuhkokuume!!

Vihaksi pistää. Jos ei olisi itse ollut aktiivinen ja mennyt yksityiselle, olisin varmaan aika huonossa jamassa...

Kommentit (213)

Vierailija
121/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden verenvuoto mietitytti ja menin yksityiselle gynelle. Miiesgyne totesi kohdun tyhjäksi ja epäili raskautta. Diagnoosiksi ehkä keskenmeno ehkä kohdunulkopuolinen (ei jatkoseurantaa mikä olisi ehdottomasti pitänyt järjestää).

Kivut lisääntyivät ja menin päivien päästä tk:hon. Kerroin nuorelle lääkärille, että aikaisemmin oli epäilty kohdunulkopuolists ja että oireet olivat pahentuneet..Lääkäri mietti, että pitäisi lähettää minut erikoissairaanhoitoon tutkittavaksi. Soitti jollekin vanhemmalle lääkärille tätä ehdottaen, mutta lääkäri totesi puhelimessa minua näkemättä, että turhaa.

Kivut ja vuoto jatkuivat ja menin uudestaan samalle yksityiselle gynelle. Tämä totesi nyt tutkimatta, että keskenmeno. Ei voi olla nohdunulkopuolinen, koska en ole tarpeeksi kipeä.

Oireet jatkuivat ja lisääntyivät ja hakeuduin tk-päivystykseen yhtenä iltana.Tiesin, että en ole kunnossa. Lääkäri katsoi kalpeaa naamaani ja teki heti lähetteen sairaalaan. Samana yönä jouduttiin leikkaamaan kohdun ulkopuolinen.

Nyt nettiaikana tietäisin, että raskaushormoneja olisi pitänyt seurata säännöllisesti verikokeilla ja varmistaa, että ne kääntyvät laskuun.

Vierailija
122/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 06:57"]

Pitkittyneen kuumeen vuoksi kävin useampaan kertaan terveyskeskuksessa. Viimeisellä kerralla oksentelin kouristellen. Lääkäri määräyksestä lepoa ja Strepsils-kurkkupastilleja. Illalla pääsinkin sitten ambulanssilla jo hoitoon: oikeassa keuhkossa pitkälle edennyt keuhkokuume. Pari viikkoa makoilin sairaalassa, ylppäreitä kirjoittelin kotona.

[/quote]Olikohan meidän tk:ssa? Meillä oli aikanaan keikkalääkäri, joka määräsi jokaiselle amoksisilliiniä ja Strepsilsejä. Apteekkikin valitti, kun Strepsils loppui sieltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2012 klo 16:19"]

mutta, miusta on hirveetä että te täällä listaatte mitä "virheitä" lääkäri on tehnyt. Diagnoosihan tehdään aika pitkälti oireiden ja kokeiden perusteella, mutta aina potilaan oirekuva ei ole selkeä. Lisäksi aika monessa sairaudessa on samanlaisia oireita esimerkiksi kuume, ripuli ja oksentelu on oireena hyvin monessa eri taudissa. Lääkärit ei ole selvännäkijöitä, vaan ihmisiä jotka yrittävät auttaa muita sen tiedon avulla joka heillä sillä hetkellä on. Juuri tämä fakta monelta vaan pääsee unohtumaan.

Mutta jos lääkäri ei tiedä, niin sittenhän potilas täytyy laittaa lisätutkimuksiin eikä väittää että se on psykosomaattista, tai sanoa että ota Buranaa ja mene kotiin.

Jospa se on vaikuttanu lääkärin silmiin ihan oikeesti psykosomaattiselta tai siltä, että tauti hoituu pelkällä buranalla? Oisko mitenkään mahollista, että on näin?

Kun lääkärit heittelevät tuota "se on psykosomaattista" -diagnoosia niin helposti, kun ovat taitojensa tai ymmärryskykynsä rajamailla. Minulla lukee kanssa epikriisistä, että valtavat kipuni ja suolistosta tullut massiivinen verenvuoto (litrakaupalla, tarvitsin 3 verensiirtoa) johtuivat psykosomaattisista tekijöistä. Toki minulla on Crohnin tauti, mutta epikriisissä väitettiin sen olevan remissiossa...Höpö-höpö-lääkäri tämäkin.

Tiedoksi alapeukuttajalle: kyseinen lääkäri ei tutkinut ohutsuolta, vaan minulta tähystettiin ainoastaan paksusuoli, jossa ei ole koskaan ollut merkkejä taudista. Minulla Crohn on ollut aina ohutsuolessa ja siellä se piileskelee edelleenkin, erittäin aggressiivisena ja hankalana. 

Ohutsuolta ei voi tutkia tähystämällä, mahantähystyksen yhteydessä voidaan kurkistaa ohutsuolen alkupäähän. Ohutsuolen tutkiminen vaatii sellaisen nieltävän kamerakapselin. 

Vierailija
124/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:27"]

Minulla oli 16-vuotiaana jatkuvasti tunne, että kurkussa on jokin patti. Nieleminen oli vaikeaa. Kävin useamman kerran lääkärissä pyytämässä kunnolla tarkistamaan kurkun. Viimeisellä kerralla lääkäri kirjoitti lähetteen psyk.polille, koska kärsin selkeästi jostain mt-ongelmasta. Marssin huoneesta ulos, sieltä kotiini, jossa äiti antoi rahat yksityiselle. Kurkkasi kerran kurkkuun ja löysi sieltä ison patin. Pääsin nopeasti leikkausjonoon. Kurkusta löytyi lopulta pitkittynyt bakteeritulehdus nielurisoista muistaaksen angiinan seurauksena. Että sellainen päänkopan sisäinen mt-ongelma.

[/quote]Ohis, mutta tuollainen palan tunne kurkussa johtuu yleisimmin psyykkisistä syistä. 

Vierailija
125/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo meni lääkäriin vatsavaivoista. Kokenut tk-lääkäri määräsi masennuslääkettä. Diagnoosiksi paljastui haimasyöpä.

Vierailija
126/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen kärsin nivelkivuista. Kävin oikein reumalääkärilläkin, ja diagnosoi yliliikkuvien nivelten oireyhtymän. Sitten netistä tutkiskelin asiaa, ja pyysin estradiolipitoisuuden mitattavaksi. Se oli mittaamattoman alhainen. Aloitettiin hormonikorvaushoito, ja nivelkivut paranivat hyvin nopeasti. 

Vierailija
127/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin lääkärille väsyneisyyttäni, en tahtonut saada öisin nukutuksi. Lääkäri totesi: Hanki lapsi niin tiedät, mitä väsymys on. 

Vierailija
128/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että on tavallinen virusperäinen flunssa, jolle ei voi mitään. Olin ihan varma, että jotain muutakin on kun oli niin kipeä olo. Parin päivän päästä uudestaan sairaalaan toiselle lääkärille, olikin poskiontelontulehdus. Muutaman kerran on tuon jälkeenkin sama tulehdus iskenyt, ja aina ovat meinanneet jättää tutkimatta, mutta olen vaatinut tutkimusta koska tunnistan oireet. Joka kerta siellä on se tulehdus ollut.

Vierailija
129/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin diagnosoima "vyöruusu" olikin ontelosyyliä.

Vierailija
130/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoveritulppa diagnosoitiin keuhkoputken tulehdukseksi. Oli hengenlähtö lähellä.

Vierailija
131/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 16-vuotiaana jatkuvasti tunne, että kurkussa on jokin patti. Nieleminen oli vaikeaa. Kävin useamman kerran lääkärissä pyytämässä kunnolla tarkistamaan kurkun. Viimeisellä kerralla lääkäri kirjoitti lähetteen psyk.polille, koska kärsin selkeästi jostain mt-ongelmasta. Marssin huoneesta ulos, sieltä kotiini, jossa äiti antoi rahat yksityiselle. Kurkkasi kerran kurkkuun ja löysi sieltä ison patin. Pääsin nopeasti leikkausjonoon. Kurkusta löytyi lopulta pitkittynyt bakteeritulehdus nielurisoista muistaaksen angiinan seurauksena. Että sellainen päänkopan sisäinen mt-ongelma.

Vierailija
132/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö ja turha jännittäminen -> suuri munasarjakasvain joka repesi lopulta vatsaan

Masennus -> kilpirauhasen vajaatoiminta (Lähipiirissä näitä on ollut 7 tapausta!!)

Masennus, teini-iän mielialaheittelyt -> keliakia ja vakavat ravintoainepuutokset sekä anemia

Laiskuus -> paha astma

Teini-iän hormonaaliset muutokset -> erittäin paha mykoplasma

Näin minulla ja tuttavapiirissäni. En luota enää lääkäreihin.

Vierailija
133/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

119 vielä, anteeksi, mobiilissa ei toimi kappalejaot.

Vierailija
134/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jalka turvonnut tuplapaksuiseksi +patti-> tk-lääkäri: hyttysen pisto -> toiselta lääkärilä oikea diagnoosi: kyhmyruusu + korkeiden tulehdusarvojen takia antibioottitiputukseen sairaalaan

2. Voimakas hengenahdistus -> tk-lääkäri: lievä flunssa ja hoito-ohjeena kuuma mehu -> vasta kolmas lääkäri lähetti keuhkokuvaan ja diagnosoi keuhkuumeen, johon antibioottilääkitys

Vierailija
135/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenkkilääkäri epäili 1-vuotiaalla allergiaa jollekin kasville, antoi antihistamiineja. Osoittautui Suomessa maitoallergiaksi kun tilanne meni hengenvaaralliseksi.

Vierailija
136/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin raskausdiabetekseen, joka sitten ei ollutkaan sitä vaan sain ykköstyypin diabetes diagnoosin. Kelakortti vaihtoon ja melkein ilmaiset insuliinit.

Synnytin ja diabetes hävisi. Edelleen mulla jo joskus korkeita aamuarvoja, mutta muuten kaikki sokeriarvot ok, myös pitkäainen sokeri on hyvä ja hoitaja sanoi että ei mua voi diabeetikoksi lukea.

Mä olen ihan "orpona" tän kanssa. Ensin kauhea järkytys ja nyt kukaan ei ole selittänyt mulle että mikä toi nyt oli oikein. Kerran vain lääkäri totesi että raskaus saattaa välillä sekoittaa ihmisen toimintoja yllättävästi.

Olen yrittänyt googlata asiaa ja en ole löytänyt toista samanlaista tapausta kuin minä!

Toki sen tiedän että mulla riski sairastua diabetekseen korkeampi kuin muilla. Olen hoikka ja elän terveellisesti.

Ihmettelen!?

Vierailija
137/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri diagnosoi kolmoishermosäryn ja käski mennä neurologille, joka olisi määrännyt mulle loppuiäksi epilepsialääkeen tapaiset lääkkeet...

En suostunut uskomaan diagnoosiin ja sain hammaslääkäriajan ja lääkärin, joka uskoi hampaassa olevan jotain vikaa. Mitään ei näkynyt röntgenkuvissakaan eikä päällepäin mutta ihana hammaslääkäri suostui avaamaan hampaan ja sieltä paljastui kuollutta hermoa, joka aiheutti aaltomaiset, tuskaiset kivut mulle. Kivut loppui siihen!

Kuunnelkaa itseänne ja pyytäkää useampia diagnooseja eri alojen lääkäreiltä!

Vierailija
138/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk kestänyt yskäni oli paniikkihäiriö. Siis lääkärin mielestä. :D

Vierailija
139/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli välillä todella piinallisia alavatsakipuja. Kun sellainen kohtaus iski, hengittäminenkin sattui.

Terveyskeskuslääkäri ilmoitti, että mulla ei toinen keuhko enää toimi ja kuolen aamuun mennessä ilman hoitoa. Menin keskussairaalaan, missä ilmoitettiin, että olen luulosairas, keuhkoissa ei vikaa. Menin yksityiselle, joka diagnosoi umpisuolentulehduksen ja passitti takaisin yliopistolliseen keskussairaalaan. Lopulta leikkauspöydällä minulla löytyi kysta.

Eli viisi lääkäriä tutki samaa vaivaa. Kaikilla meni pieleen. Loistavaa toimintaa.

Hammaslääkäri on kuolleen hampaani, joka olisi vaatinut juurihoidon, luokitellut luulotaudiksi. Seuraava ilmoitti, että kipu johtuu liian isosta kielestä ja huonosta purennasta ja olisi halunnut leikellä kieltä ja hioa hampaita, en antanut. Kolmas totesi, että juurihoidon paikka ja sain avun.

Onneksi olen ollut muuten aika terve... Pelottaa, jos joutuu menemään lääkäriin.

Vierailija
140/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsakipuilun ja vuodon jälkeen sain kehoituksen terveyskeskuksesta siirtyä paikalliseen sairaalaan. TK:ssa oli tehty raskaustesti, mikä oli positiivinen. Menin sairaalaan jossa lääkäri oli alusta asti vihainen, kun minut oli sinne käsketty. Makasin päivän polilla ja lääkäri kävi kysymässä pari kertaa, että "vieläkö sattuu". Kun kipu jatkui, lääkäri kysyi MINULTA "pitääkö sinut viedä leikkaussaliin ja laparoskooppisella leikkauksella putsata ja varmistaa, että väärään kohtaan kiinnittynyt alkio tulee ulos...? "

Miten potilas voisi tuollaista tietää, eikö juuri lääkärin tule tietää, miten potilasta hoidetaan!

Lopputarkastuksessa sama äitiyspoliklinikan lääkäri sanoi minulle, että "sinun on aina käytettävä ehkäisyä, ettei sama toistu". "Pikkasen" korni neuvo perhettä perustavalle nuorelle naiselle....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi