Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäreidän väärät diagnoosit... gallup

Vierailija
31.05.2012 |

Laittakaas esimerkkejä, minkälaisia vääriä diagnooseja olette saaneet. Minä kävin näissä tapauksissa ensin terveyskeskuksessa ja kun aavistelin diagnoosin olevan väärä, kävin yksityisellä. Yksityiseltä sain sitten oikean hoidon ja lääkityksen...

1. mahatauti => myyräkuume = lopulta oikea tauti aivolisäkeen vajaatoiminta!!!

2. astma => keuhkokuume!!

Vihaksi pistää. Jos ei olisi itse ollut aktiivinen ja mennyt yksityiselle, olisin varmaan aika huonossa jamassa...

Kommentit (213)

Vierailija
101/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 10:35"]Sydämen vajaatoiminta diagnosoitiin paniikkihäiriöksi ja psyyken sairaudeksi. Nyt se onkin sitten jo niin pitkällä että kyseinen henkilö on 42-vuotiaana työkyvytön ja kymmenen vuoden sisällä saattaa tarvita uuden sydämen, jos sitten enää on muu elimistö siinä kunnossa että siirto voidaan tehdä. Hoitovirhettä ei ole tehty, totesi käräjäoikeus mutta eipä se ihmetyttänyt, kun jälkeenpäin selvisi että virheen tehneen lääkärin alaisen vaimo oli käräjäoikeuden istuva tuomari. Nyt seuraavaksi olkaa hovissa ja ens viikolla saatte lukea tästä tapauksesta Iltalehdestä. On meinaan harvinaisen törkeä homma.
[/quote]Onko tämä se sama lääkäri joka poisti terveeltä ihmiseltä terveen munuaisen Vaasan keskussairaalassa? Sille on kuulemma sattunut mm. tuollainen kämmi josta viestissäsi puhut.

Vierailija
102/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 11:00"]

Unohdetaanpas kaikki kerrat kun lääkärit ovat parantaneet potilaat ja muistellaan hoitovirheitä♡ Mistä tulee käsitys, että lääkäri ei voisi olla pahoillaan tai järkyttynyt hoitovirheestään? Tai että esim. lähete labraan tai erikoissairaanhoitoon jätetään tekemättä kiusallaan eikä määrärahojen ja hoitosuositusten mukaan? Lääkärit ovat eniten itsemurhia tekevä ammattiryhmä, arvaattekos mikä voisi olla syy?

[/quote]

Minua eivät haittaisi väärät diagnoosit, jos ne annettaisiin asiallisesti. Ymmärrän hyvin, että terveyskeskuslääkäreitä sitovat hyvin rajalliset resurssit ja aikataulut, ja että diagnoosit annetaan todennäköisyyksien mukaan. Minua haittaa lähinnä joidenkin lääkärien asenne ja se, että potilasta ei lainkaan kuunnella, todetaan heti luulotautiseksi, syytetään valehtelijaksi, syyllistetään siitä, että on itse aiheuttanut ongelmansa jne. Ne jumalasta seuraavana olevat lääkärit ansaitsisivat todellakin palautetta hoitovirheistään. Monet heistä kohtelevat potilaita niin tylysti, että nämä eivät edes uskalla mennä uudestaan lääkärille, vaikka aihetta olisi. On aivan eri asia sanoa potilaalle kuuntelemisen ja tutkimusten jälkeen, että "nyt ei löytynyt mitään vikaa, katsellaan muutama päivä ja tule takaisin, jos ongelmat jatkuvat", kuin se, että ei kuunnella ja haukutaan ties miksi luulosairaaksi ja alkoholistiksi. Lisäksi tulisi huomattavasti halvemmaksi hoitaa sairauksia alkuvaiheessa eikä vasta sitten, kun ne ovat päässeet todella pahoiksi ja aiheuttaneet ties mitä lisäongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Niin just. Senkin lääkärit voisivat suoraan sanoa jos julkisella puolella ei ole rahaa tehdä tarkempia tutkimuksia. Voivat sitten laittaa lähetteen yksityiselle puolelle tutkimuksiin ja jokainen voi sitten maksaa omasta pussistaan.

Vierailija
104/213 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Lääkäri ei vain suostu kertomaan, mikä minua ahdistaa. Suuttui, kun kehtasin kyseenalaistaa diagnoosin. 

Vierailija
105/213 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivustyrä oli usean tk-pikatutkinnan pohjalta "varmaan joku tulehdus, syö antibioottikuuri". Kun vihdoin tutkivat kunnolla, olin samantien leikkauksessa.

Vierailija
106/213 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2012 klo 10:02"]ehtinyt ihan diagnoosiksi asti kun pistin itse kampoihin, mutta jos en olisi väittänyt vastaan, olisin saanut masennusdiagnoosin ja lääkityksen. Oikeasti kyseessä oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Masennus lähti parissa viikossa lääkityksen aloittamisen jälkeen ja lääkäri joutui pyytämään anteeksi. Syytäkin oli; oireita oli n. 10 erilaista ja KAIKKI sopivat kilpirauhasen vajaatoimintaan, mutta tuo ylimielinen puoskari väitti kiven kovaan että kyllä sä nyt olet vaan masentunut ja kuvittelet kaiken...
[/quote]

Mulla sama homma, paitsi että söin masennuslääkkeitä puolisen vuotta.

Vierailija
107/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
108/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kerran vatsakivun vuoksi päivystykseen, jossa lääkäri tivasi, olenko raskaana, mutta ei tarkistanut testillä asiaa! Itse en myöskään hoksannut, että olisin voinut olla raskaana. Diagnoosina umpisuolitulehdus, seuraavana päivänä molemmat munasarjani poistettiin: kohdun ulkopuolinen!

Vierailija
109/213 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:41"]

Jouduin kerran vatsakivun vuoksi päivystykseen, jossa lääkäri tivasi, olenko raskaana, mutta ei tarkistanut testillä asiaa! Itse en myöskään hoksannut, että olisin voinut olla raskaana. Diagnoosina umpisuolitulehdus, seuraavana päivänä molemmat munasarjani poistettiin: kohdun ulkopuolinen!

[/quote]Oliko siis raskaus molemmissa munatorvissa, vai miksi ihmeessä molemmat poistettiin?

Vierailija
110/213 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa a diagnosoitiin sairaalan päivystyksessä virtsarakontulehdukseksi ja lähetettiin kotiin. Ilman hoitoa raju tauti eteni nopeasti keuhkokuumeeksi ja jouduin ambulanssilla tiputukseen. Oikean diagnoosin tehnyt lääkäri oli raivoissaan kollegansa käytöksestä. Toisen kerran menin valittamaan päivystykseen unettomuutta ja sain psykoosidiagoosin vaikka kyse oli aivan muusta. Ei enää ikinä Kunnalliseen sairaalaan.

Vierailija
111/213 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän välilevyn pullistuma diagnosoitiin lonkan limapussin tulehdukseksi. Eikä ollut arvauskeskuksen lääkäri vaan Terveystalon yleislääkäri.

Vierailija
112/213 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea kuume lapsella, 3 soittoa päivystykseen. Ohjeet: Ei tarvi tulla, kuumelääkettä ja kaikessa rauhassa sairastaa kotona. Menin väkisin ensiapuun lapsen ollessa tosi huonossa kunnossa, jouduimme odottamaan kauan käytävällä ennenkuin otettiin verikoe. Sitten mentiinkin juosten lastenosastolle: Diagnoosi verenmyrkytys.

Itsellä hengenahdistusta. Hoidettiin astmana ja korkeana verenpaineena. ( ei astmaa ja verenpaine normaalin ylärajoilla). Johtui buranasta jota oli määrätty selkäkipuun. Olen allerginen buranalle....

Vierailija
113/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varastolla töissä 16 vuotiaana kunnes selkäkipu äity niin pahalsi etten päässy enää sängystä ylös. Lääkäri diagnosoi minut valehtelijaksi. Muutamia vuosia myöhemmin pääsi röntgeniin jossa todettiin, että selkärankani on vääntynyt kolmeen eri suuntaan pienenä sattuneen onnettomuuden takia..

Vierailija
114/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2012 klo 11:32"]Ystäväni meni terveyskeskuslääkärille kaulallaan olleen kyhmyn takia. Lääkäri oli sanonut, että kyhmy on kilpirauhasessa oleva kysta, eikä hän siitä ota mitään näytettä, koska on ihan varma, että se on kysta. Oli sanonut, että ole huoleti, ihan terve olet ja että kysta on vaaraton. Ystäväni meni toiselle lääkärille, yksityiselle. Häneltä otettiin näyte kyhmysta ja lähimmästä imusolmukkeesta. Lääkäri soitti tuloksista seuraavalla viikolla ja kertoi, että kyseessä on kilpirauhassyöpä.

Mikäli ystäväni ei olisi mennyt toiselle lääkärille, niin lopulta ei olisi ollut tehtävissä mitään. Kyseinen syöpä leviää nopeasti imusolmukkeiden välityksellä koko kehoon.
[/quote]

Kilpirauhassyöpä nyt sattuu olemaan ainut syöpä joka ei leviä.

Vierailija
115/213 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
116/213 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvain oli muka vain imusolmukepatti. No ei ollut.

Minut on myös diagnosoitu masentuneeksi, mistä syystä en saanut henkivakuutusta kuin erityisehdoin. Myöhemmin selvisi, että kilpirauhasen vajaatoiminta oli kyseessä, tyroksiinilla lähti se masennus.

Vierailija
117/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lääkäri kieltäytyi tutkimasta kipeää jalkaani ja potilaskertomutani tai kuuntelemasta minua ja antoi täysin ilman tutkimuksia diagnoosiksi paranoidin skitsofrenian ja pakkolähetteen suljetulle 18 päiväksi.

Valitin asiasta Korkeimpaan Hallinto-oikeuteen, se tuomitsi munut hulluksi, samoin oikeuskansleri.

Muutin Hollantiin, ja kerroin sillä lääkärille tasan samat asiat, kuin Suomessa, mutta en kertonut mitään Suomen diagnooseista. Lääkäri tutki jalan, ja sanoi heti, että hänen mielestään minulla on selvä kihti.Nyt on kunto paranemassa asianmukaisella hoidolla. Suomeen en tule takaisin enää koskaan, ja kansalaisuus vaihtuu pian.

Vierailija
118/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia oireita kivuista paniikkikohtauksiin; Diagnoosi --> masennus. Olikin aivokasvain. 

Vierailija
119/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuume, raju pahoinvointi, tummaa virtsaa, alaselkäkipu--> diagn. kuukautiset, oikeasti munuaistulehdus ja myyräkuume

Vierailija
120/213 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialahäiriöitä, psykoottisuutta. Diagnoosia ei asetettu mutta kuvauksissa paljastui aivokasvainq

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme