Kuinka moni teistä on tehnyt lapset ennen kouluttautumista mihinkään ammattiin?
Itse tunnen muutaman, ja ei heitä voi ainakaan pitkänäköisyydestä moittia.
Kommentit (26)
meillä ainakin tullaan toimeen...saahan siitä sen opintotuen, ainut ylim. kustannushan on nuo lasten hoitomaksut, eli n. parisataa ollaan köyhempiä kuussa kuin jos olisin kotona hoitamassa lapsia. mies kyllä tienaa hyvin, ja meillä on säästöjäkin, eikä ole lainoja, joten voin vain vastata omasta puolestani....
Olen hankkinut kaksi ammattia lasten ollessa pieniä.
eli ei ollut mahdollista (=varaa) käydä koulua, oli pakko mennä naimisiin että sai edes jotakin syödäkseen (en saanut töitä).
Sitten kun pyörin päivät kotona kotirouvana niin ajattelin että ihan sama tehdä ne lapset nyt, minua ei tässä elämässä mikään odota kuitenkaan joten saanpahan edes lapsen joka antaa elämälle merkitystä.
Nyt mulla on kolme lasta ja olen ehtinyt hankkia pari tutkintoa lisää ja tehdä töitäkin. Mitään korkeakoulututkintoja ei ole, mutta ei sen alan hommat ole mua varten. Työ ja ura ei oo mun elämän sisältö.
Muutaman muun tuttavani elämän sisältö sitten onkin, vaikka ovat saaneet lapset ennen ensimmäistäkään tutkintoa.
Iltaisin toteutettavat aikuiskoulutukset ovat suurelta osin etäopintoja, joten ei tarvi kaikkina iltoina istua koulussa.
T: 9(?)