Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies uhkasi hakata sinisen mustaksi, jos en tee aborttia.

Vierailija
09.06.2007 |

en ole kieltäytynyt abortista, kysynyt vain voisiko raskautta jatkaa. Syy on minun, mies luuli että pillerit on, jälkiehkäisy petti.

Mies ei usko että olisin jälkiehkäisyä ottanutkaan. Lapsia on jo kolme.

Töissä asiat molemmilla hyvin, tulevaisuus hieman auki työnantajan jatkoideoista ei tietoa, kuolemansairas vanhempi miehellä.

Nyt ilmeisesti niin epätoivoinen, kun arvelee, etten ehkä teetäkään aborttia. Olen luullut että asiasta olisi ollut vara puhua.

Eilen illalla joi olutta ja muuttui synkemmäksi. Alkoi puhua uhkaavaan sävyyn. Sanoin, että hän vaikuttaa uhkaavalta -hän sanoi, että hyvä. Sanoi, että voin olla varma, että jos en aborttia tee hän tulee hakkaamaan minut sinisen mustaksi.

Hän kehotti, etten nyt " haastaisi" häntä, vaan menisin nukkumaan. Odotin, että hän itse nukahti ja soitin poliisille ja turvakotiin.

Poliisiasia ei ole, kun ei ole fyysisesti koskenut. Epäilen, että armeijankäynyt karatea harrastanut mies tekisi minusta kyllä selvää, ettei olisi poliisille soittelijaa enää, jos niin kävisi.

Kiitos turvakodin päivystäjälle, joka keskusteli kanssani.

Aamulla mies oli hereillä, tuskin paljoa nukkunut. Kysyi uhkaavaan sävyyn haluanko vielä riidellä. Sanoin, että en. Sanoin myös, että uhkailu tuntuu kamalalta. Ja pitäisikö meidän muuttaa erilleen. Sanoin,

että se tuntuisi pahalta.

Hän sanoi,ettei hänellä ole pienintä oljenkortta, miksi uskoa minun ottaneen jälkiehkäisyn, ja ettei voi enää luottaa minuun.

Olin tullut siihen tulokseen, että vaikka tunteet muuta sanoisivat, niin abortti on ratkaisu. Nyt tämän uhakilun jälkeen mietin, että pitäisikö sittenkin päättää toisin.

Erosta tulee helvetti.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne elää. jos ei viina, terva ja sauna auta..niin ei mikään ? Hukutansurua Cacereksella. Vann, niinhän se on, " ettei suru huku, se oppii uimaan" .

Se on ihmeellistä, miten voi nauraa ihmisen kanssa jollekin asialle, vaikka tuntee myös vihaa.

Vierailija
82/134 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhde on loppu, kun ei ole enää väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus päättää oman lapsesi kohtalosta ja toivon ettet teetä aborttia miehen painostuksesta.

Vierailija
84/134 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattele lastasi kun miehesi haluaa tavata erossa (ehkä haluaa tavata) vain näitä kolmea joihin on tutustunut.

Vaikea tilanne, mutta itse vaikean eron läpikäyneenä ehdotan, että mietit asiat todella etukäteen. Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi.

Vierailija
85/134 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ah! mies suuttuukin. Tampiot. AP on ääliö, mutta pakkoaborttiinkaan en usko. Jotenkin tämä pitäisi nyt sen miehen kanssa selvittää.

Vierailija
86/134 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli helpottavaa puhua ulkopuolisten kanssa. Äitini tietää ja on huolissaan. Myös miehen veli tietää koko tilanteen ja on hyvin ihmeissään. Arvelee, että on liian monta asiaa mielessä ja jonkilainen " prosessointi" käynnissä.

Miehen kanssa saatiin jonkinlainen puheyhteys auki. Pyysi meidät kotiin ja sanoi, että " aletaan rakentamaan" . Selvittämättömiä asioita on paljon ja luottamus molemmin puolin kateissa. Lisäksi hän on ollut muualla yötä ja ei kuulema minulle kuulu missä.

Väitti että mitään todellista väkivallan uhkaa ei ole ollut, sanoin, että vaikea arvioida, kun tilanne päällä.

Tilanne siis varsin kriisi edelleen.

Katsotaan mihin suuntaan keskustelu etenee jahka saadaan lapset nukkumaan.

Itsetuntoani sain turvakodin työntekijöiden avulla sen verran kohennettua, että oloni on varmempi.

Mies sanoi puhelimessa ymmärtävänsä suruni ja ei halua että suhteemme nyt näin haihtuisi pois. Mutta viestintä on sangen ristiriitaista. Mm. häipyi kävelylle kun tulimme kotiin eikä syönyt kanssamme.

Vierailija
87/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme puolisen vuotta mielenterveystoimistossa. Meitä ohjastettiin neuvolasta. Puhuimme mieheni kanssa siitä, kuka meitä saisi auttaa ja hän muisti tämän neuvolatädin sanat, että aina voi soittaa kun apua tarvitsee. Ei ketään itse pysty tietenkään terapioimaan. Toipumisen halu pitää lähteä yksilöstä itsestään. Mieheni sai vielä lievät mieliala/unilääkkeet että pääsi alkuun. Kovasti näistäkin neuvoteltiin. Oli kova pala " joutua" syömään näitä lääkkeitä mutta ilman ei olisi selvinnyt. Puoli vuotta kesti tämä meidän todella huono kausi. Nyt moni ei edes tiedä tätä meidän tarinaa. On hyvä isä lapsilleen ja parisuhdekin tuntuu olevan tasaisempi kuin monella muulla. Sen verran pohjalla käytiin. Minä olisin kovasti sitä mieltä, että myös miehesi tarvitsee apua. En tiedä sitten minkälaista. Esim. sairasloma töistä? Tästä meidän prosessi alkoi. 83

Vierailija
88/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hallaa hänelle mahdollisen eroprosessin aikana. Mies ei välttämättä pöysty tapamaan lapsia kuin valvotusti.

Tämä oli ilmeisesti viestisi.

En puolusta miestä, olen pasifisti, mutta mielestäni painostat ja teet kiusaa miehellesi.

Vierailija
89/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaista provoa täällä saa lukea, mutta harvoin olen mihinkään uskonut niin kuin tähän juttuun. Miksi ap haluaisi kiristää miestään, kun ei oikein näköjään uskalla/ halua erotakaan?

Vierailija
90/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:lla on jo valttikortti. Hän on" joutunut" olemaan turvakodissa.

Miksi imbet lisääntyy ja fiksut saa odottaa vuosikausia ja sitten ehkä saavat adoption kautta vauvan.

En ymmärrä!

Vierailija
91/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Teen hallaa hänelle mahdollisen eroprosessin aikana. Mies ei välttämättä pöysty tapamaan lapsia kuin valvotusti.

Tämä oli ilmeisesti viestisi.

En puolusta miestä, olen pasifisti, mutta mielestäni painostat ja teet kiusaa miehellesi.

Vierailija
92/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että ei pysty sikiämään, jos on noin hapan sisältä.

Vierailija:

Ja ap:lla on jo valttikortti. Hän on" joutunut" olemaan turvakodissa.

Miksi imbet lisääntyy ja fiksut saa odottaa vuosikausia ja sitten ehkä saavat adoption kautta vauvan.

En ymmärrä!

Vierailija
93/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, ettei mies koe millään lailla olevansa vastuussa nykyisestä tai tulevasta käytöksestään, koska SINÄ ap riitelet, ärsytätä, ties mitä - eli hän antaa itselleen luvan toimia ihan miten vaan.

Miehesi tarvitsee apua, totta kai, mutta sinä et voi sitä hänelle antaa, eikä sinun tai lastesi tule jäädä sitä katsomaan saman katon alle. Masennus on eri asia kuin tuollaisella väkivallalla uhkaaminen - tietysti taustalla voi olla masennus, mutta se ei tietenkään oikeuta tuollaista.

Lastesi takia ja itsesi takia, lähde, lähde, lähde, ole niin kiltti.

Vierailija
94/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa tehtailla muksuja, mies joutuu vääntämään duunia pitkät päivät.

En ole lapseton ja itseasiassa haluaisin ainakin 4-5 lasta, mutta miehelleni riittää nämä 2 ja se on sillä selvä.

Jos musta yritettäisiin tehdä väkisin äiti niin saattaisin itsekin snoa aika saatanan pahasti. Turvakotiin lähteminen pinten lasten kanssa oli itsekäs teko. koska suomessa poliisi tulee paikalla 5 minuutissa kun ne hälyyttää ja tärkeitä asioita ei kai jutella kun lapset valvoo.

Mielestäni ap ylireagoi,mutta täysin laseklmoidusti.

T. ei sovinisti 2 lapsen äiti joka on myös oman miehen kanssa haastellut joskus, ei olla turvakotia tarvittu kuitenkaan..

Vierailija
95/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytkö todellakin väkivallalla uhkaamisen? Minusta se ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää, ei koskaan, piste.

Vierailija
96/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin olisi voitu puhua asiasta, vaikka huutamalla ja kiljumalla, mutta tässä mies halusi totaalisesti tukkia naisen suun ja tahdon, pakottaa ja alistaa. Ei kyseessä ole lapsen haluaminen tms vaan se, että mies kokee voivansa pakottaa naisen tahtoonsa väkivallalla. Tämä päätös pitäisi tehdä yhdessä, jos on erimielisyyttä, niin ei tuo ole mikään terve tai normaali keino, ei tuo ole mikään " riita" !!!

Jos mun mies sanois noin, vaikka olis millainen asia kyseessä, ja vielä pitäisi hyvänä sitä että oli uhkaava ja että ei ole vastuussa käytöksestään, pelkäisin hulluna, enkä voisi ikinä enää olla hänen seurassa turvallisella mielellä. Kyseessähän ei ollut mikään yksittäinen nopea tilanne, joka olisi lauennut 8vrt. raivopäiset harkitsemattomat sanat) vaan tilanne jatkui useita päiviä, eikä mies luopunut näkemyksestään.

Mieti ap, jos tekisit miehen takia abortin, etkä sitten kuitenkaan enää pystyisi elämään hänen kanssaan. Kyseessä on kontrolloija, ja väkivallan, vakavan sellaisen, uhka on mielestäni todellinen.

En tietenkään tarkoita sitäkään, että nainen voisi ihan yksin päättää asiasta miestä kuulematta, mutta tässä on kyllä tuhon merkit.

Vierailija
97/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei ota mitään vastuuta uhkauksistaan. Teit sitten abortin tai et, hän on lähtenyt tielle, josta ei ole paluuta. Vaikka toteuttaisit hänen pienimmätkin toiveensa ja oikkunsa, et silti olisi kyllin hyvä! Ainoa asia, mitä voit hänen hyväkseen tehdä, on mennä sinne turvakotiin ja pistää mies vastaamaan teoistaan. Jos et saa häneltä vilpitöntä anteeksipyyntöä kyyneleet silmissä, voit olla varma, ettei hän kadu eikä tule ikinä katumaan.

Olen pahoillani, mutta nämä ovat faktat. Älä välitä noista paskanpuhujista...

Vierailija
98/134 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähdä mieheni reaktiot ja mitä hän sanoo, kun lopulta päästään puhumaan.

Lääkäri toi " järjen ääntä" ja katsoi, että kokonaistilanteeni on niin paha, että ei siinä oikein taida olla sijaa uudelle lapselle.

Miehen sain jotenkin myöntämään, että minä en ole vastuussa hänen käytöksestään ja että hän on sanonut pahasti. Silti tilanne siis minä kiusaamalla häntä olen aiheuttanut tämän tilanteen.

Aamulla hän vielä kiukutteli, että sosiaalityöntekijän faktat 6 plo keskiolutta ei ole = ½ kossupullo. Että humala on eri kun juo olutta kuin kirkasta. Minulle herttaisen yhdentekevää tässä tilanteessa.

Lohduton olo. Hän sanoi ymmärtävänsä että keskeytytys tuntuu pahalta ja olevansa valmis minua siinä tukemaan, mutta miltä tuntuu tällaisen ihmisen " tuki" .

Harkitsen erittäin vakavasti eroa.

Mies soitti vielä työmatkalta, että haluanko vielä puhua. Sanoin, että takki on niin tyhjä, etten tiedä en mitä sanoa.

Mies on tyytyväinen kun saa keskeytyksen läpi, epäilen etten voi sietää sen puheita jälkeenpäin.

Vierailija
99/134 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä hyvä nainen tee koskaan keskeytystä jos et sitä ITSE halua.

minä tein ja voi että kaduttaa!!!!!!!!!

Vierailija
100/134 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin pääni. Oma mieheni meni " lievästi" sanottuna shokkiin. Huusi kurkku suorana ettei halua isäksi (27v). Seuraavana aamuna laitoin viestin et pidän lapsen ja toivon tukea. Yhdessä ollaan edelleen. On sanonut et hienoa etten antanu periksi hänen vaatimukselleen. Tällä hetkellä 3v poika ja isänsä ovat maailman parhaat " ystävykset" . Ja toista ootellaan.

Sinä voit kuitenkin odottaa sinne 12vko:lle. Ja jos kerta äijäs uhkailee turpakäräjillä lähe vetään. Asunnon voi aina myydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä