Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies uhkasi hakata sinisen mustaksi, jos en tee aborttia.

Vierailija
09.06.2007 |

en ole kieltäytynyt abortista, kysynyt vain voisiko raskautta jatkaa. Syy on minun, mies luuli että pillerit on, jälkiehkäisy petti.

Mies ei usko että olisin jälkiehkäisyä ottanutkaan. Lapsia on jo kolme.

Töissä asiat molemmilla hyvin, tulevaisuus hieman auki työnantajan jatkoideoista ei tietoa, kuolemansairas vanhempi miehellä.

Nyt ilmeisesti niin epätoivoinen, kun arvelee, etten ehkä teetäkään aborttia. Olen luullut että asiasta olisi ollut vara puhua.

Eilen illalla joi olutta ja muuttui synkemmäksi. Alkoi puhua uhkaavaan sävyyn. Sanoin, että hän vaikuttaa uhkaavalta -hän sanoi, että hyvä. Sanoi, että voin olla varma, että jos en aborttia tee hän tulee hakkaamaan minut sinisen mustaksi.

Hän kehotti, etten nyt " haastaisi" häntä, vaan menisin nukkumaan. Odotin, että hän itse nukahti ja soitin poliisille ja turvakotiin.

Poliisiasia ei ole, kun ei ole fyysisesti koskenut. Epäilen, että armeijankäynyt karatea harrastanut mies tekisi minusta kyllä selvää, ettei olisi poliisille soittelijaa enää, jos niin kävisi.

Kiitos turvakodin päivystäjälle, joka keskusteli kanssani.

Aamulla mies oli hereillä, tuskin paljoa nukkunut. Kysyi uhkaavaan sävyyn haluanko vielä riidellä. Sanoin, että en. Sanoin myös, että uhkailu tuntuu kamalalta. Ja pitäisikö meidän muuttaa erilleen. Sanoin,

että se tuntuisi pahalta.

Hän sanoi,ettei hänellä ole pienintä oljenkortta, miksi uskoa minun ottaneen jälkiehkäisyn, ja ettei voi enää luottaa minuun.

Olin tullut siihen tulokseen, että vaikka tunteet muuta sanoisivat, niin abortti on ratkaisu. Nyt tämän uhakilun jälkeen mietin, että pitäisikö sittenkin päättää toisin.

Erosta tulee helvetti.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä sen sanoit!

Vierailija
42/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistunut, verenpaine korkealla, päätä särkee eikä ole nukkunut kuin muutaman tunnin pätkiä.

Minun turvakodissa oloni oli hänen mielestään vain kosto hänelle. Minä olen hysteerinen ja avun tarpeessa. Aiemmin hän sanoi, että minä olen ajanut hänet äärirajoille, hän on joutunut " näyttämään" kuinka pitkälle hän on valmis menemään.

Minä kuulema määrään meillä kaikesta ja haluan, että maailma pyörii minun ympärilläni.

Kävin tänään kätilöopistolla, todettiin 6 vi elävä sikiö, olisin saanut pillerit käteen jo samantien. Koska asiat ovat puhumatta halusin vielä päivän miettimisaikaa.

Olen hajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koski minua olkapäälle, kiitti, että kävin ja lähti töihin.

Sivuasia, mutta kaappi tyhjä ja löysin kaurapuuroa sen verran että sain lapset ruokittua. Mies vahti heitä sen aikaa kun kävin.

Olen saanut paljon numeroita auttaviin tahoihin. Olen myös uupunut selittämään tilannetta alusta.

Vierailija
44/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies vaatii. Muuta nyt ainakin raskauden ajaksi pois ettei mies pääse aiheuttamaan keskenmenoa tai jopa sinun kuolemaa.

Vierailija
45/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" sivuasia" , ensin sun pitää ratkaista oma ja lastesi tilanne ja erota/ muuttaa pois. Ihan totta, tehkää se! Toki myös syntymättömän lapsen kohtalon suhteen pitää pian tehdä päätöksiä ja ne ovat tärkeitä ja kauaskantoisia, mutta hoida oma ja lastesi tilanne kuntoon ensin.

t. Huolestunut sivustaseuraaja

Vierailija
46/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun exä puhu just noin kun oli päättänyt näyttää mulle kunnolla. Maireasti sai mut tulemaan takaisin ja sitten pamahti. ÄLÄ MENE!

Vieläkin välillä tulee yhtäkkiä flashbackeja siitä tunteesta kun pelkäät henkesi edestä ja sitä ahdistuksen puristavaa tunnetta rinnassa. Onneksi semmoista ei tarvitse enää kokea koskaan.

Vierailija
47/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko siellä joukossa jonkun muun viestejä sinun nimissä? Lähde takaisin turvakotiin ! Se on paras neuvo.

Vierailija
48/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullostaa vaaralliselta! minun ex mies joi kaljaa ja nukkui vähän, oli ahdistunut ja ilmeisesti kaikki oli mun syytä. pari kertaa uhkasi että antaa mulle opetuksen. kunnes kerran toteutti sen, naamani korjattiin kuntoon kirurgisella osastolla.

Vierailija
49/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaan Isä sua siunatkoon ja varjelkoon!

Vierailija
50/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi syyttelee vain sinua, eikä myönnä omia ongelmiaan, ei ole mitään toivoa saada tuota toimimaan!

Olet yrittänyt jo kaikkesi, antanut liikaa periksi ja todennäköisesti se vain ärsyttää miestäsi enemmän ja enemmän kunnes jotain tapahtuu. Se on hassua miten nää tyypit ensin vie itsetunnon ja kaiken itsekunnioituksen ja sitten ne halveksii sitä omaa tekoaan niin paljon, etteivät enää kestä.

Tarvitset enemmän aikaa ja kaukana tuosta miehestä. Suhteessa ei saisi olla koskaan uhkaa eikä pelkoa.

Vierailija
51/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehes uhkaa noin, se toteuttaa sen vielä joku päivä teet abortin tai et. väkivalta on hänellä veressä.

Vierailija
52/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvakodissa asuminenkaan ei ole lopullinen ratkaisu.

Olen kirjoittanut monta viestiä.

Vierailija
53/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat lapset mukaan ja olet vielä jonkun aikaa siellä turvakodissa. Jos jäät kotiin ja mies toteuttaa uhkauksensa, voi olla että lapset todella jäävät ilman äitiä.

Miehesi tarvitsisi kyllä psykiatrista hoitoa, mutta sä et taida onnistua sitä sille hommaamaan. Miehen veljen pitäisi tehdä se.

Vierailija
54/134 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surutyön tekee kukin tavallaan. Ei se juuri pientä papua isompi ollut. Enempi syntyi, kun istukka ja kalvot tuli perässä, jos nyt kiinnostaa.

Se on kumma vaan miten siihen ajatukseen siitä pienestäkin alusta voi kiintyä ja menetystään surra. Raskauden tuntee koko kehollaan.

Potilaspapereihin kirjataan tästä lähin G4P3 (=4 raskautta, 3 synnytystä). Se oli minulle jotain, vaikkei kenellekään muulle olisi.

Miehen kanssa tunteet käyvät ristiin ja puhuminen on vaikeaa, kun toinen on surullinen on toinen vihainen ja päinvastoin.

Sanoi, että hänen oli vaikea katsoa tuskaani, kun itkin kippurassa sängyllä eikä hän voinut lohduttaa. Hän taas itki tänään keittiössä, enkä minä voi vihan tunteiltani ja katkeruudeltani tehdä mitään.

Vierailija
55/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin jo, että onko tämä tottakaan vaan taas joku provoketju. Että jaksanko vaivautua.

Mutta totuus on se, että mies tulee enemmin tai myöhemmin toteuttamaan uhkauksensa. Siitäkin huolimatta aina löytyy naisia, jotka jäävät mielummin hakattavaksi, koska avioero on muka niin vaikeaa, eikä muka osata olla yksin ja kulissit täytyy pitää yllä. Ja pelottaa olla yksin. Joopa joo.

Kukin valintansa mukaan. Jos sulla on yhtään järkeä päässä niin pakkaat laukut ja lähdet. Jos olet oikeasti ollut 3 päivää turvakodissa, niin sulle on jo kerrottu vaihtoehdot, mistä saat apua, miten juttu etenee esim asunnon ja tukien suhteen, joten ei mene läpi se lässytys, ettei turvakoti ole mikään lopullinen ratkaisu. Eihän se ole, eikä sen kuulukaan olla. Se on vaan portti oikeaan, parempaan elämään.

Sinun asiasi on päättää se menetkö, lähdetkö...

Vierailija
56/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on tulevaisuudessakin sinun tuki ja turva, elämänlanka, arvokkainta mitä on. Lähde pois, aloita uusi elämä. Tee se nyt!

Vierailija
57/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita ei ole selvitetty.

Äidin luota käsin en voi tehdä työtäni, matkaa 1,5 h autolla.

Nykyinen asunto on muutama kuukausi sitten ostettu omaksi (sekin vähän pakkoraossa, kun vuokra-asunto meni alta). Sotku siis siitäkin.

Tämä ei ole provo, tämä on minulle kuin pahaa unta, joka onkin totta.

Vierailija
58/134 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta siitä kun perheen isä masentuu. Mieheni oireili tosin toisin mutta kuulostaa siltä kuin hän tavallaan huutaisi apua itsekin! Muista, että vain sinä itse teet ratkaisut. Kukaan meistä tällä palstalla ei loppujen lopuksi tiedä teidän perheestäsi juurikaan mitään. Sinä tunnet miehesi parhaiten. Toivon todellakin, että saatte asiat ratkaistua. Meidän perhe sai aikoinaan. Väkivaltaa ei siis ollut eikä sillä uhkailtu, mutta miehen tuska oli suunnaton. Kuuli, näki ja koki asiat aivan muuten kuin ne oikeasti olivat. Se mitä hän säikähti, oli sitten oman äidin patistus apua hakemaan.

Vierailija
59/134 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

draaman tajua ? Inhorealismia ?

" life' s a bitch and then you die"

Vierailija
60/134 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaista sympatiaa, valitusta, ilkkumista vaan. Abortinvastustajat taas iskevät nuolillaan. Hävetkää!

En valitettavasti oikein osaa neuvoa käytännön asioissa. Uskon, että turvakodin ym. ihmiset nämä paremmin taitavat. Ymmärrän kyllä tilanteesi. Miehesi tilapäinen mielenhäiriö.. Hän ei kuitenkaan vaikua perinteiseltä " alistajamieheltä" . Mielestäni teidän pitäisi olla nyt erossa, selvitellä hetken ajatuksia. Täällä on kovasti huudettua eroa, mutta ottakaa se asumusero ensin. Tunteet jäätyy ja voi ajatella myöhemmin ehkä hieman eri tavalla, järkevämmin. Nyt olette varmasti molemmat shokkitilassa ja hankalahan tuo tilanne on. Saisitko sairaslomaa töistäsi? Ymmärrän, että työsi vie ajatuksia pois, mutta saisit ainakin tilannetta järjestettyä. Muista myös lapsiasi - lapset eivät ole tyhmiä ja ovat huomanneet tilanteen. Muista myös, että lapsesi ovat varmaankin hämmentyneitä ja ahdistuneita käsittämättömästä tilanteesta.

Raskaudenkeskeytys on nyt tehty ja elämää jatketaan eteenpäin. Muista, että et ole lastasi tappanut, vaan pienen idun mahassasi. Ymmärrän menetyksen tunteesi ja saat/pitääkin niitä tuntea. Aborttia vastustavat kun yleensä heittävät niin julmaa kommentteja ja ovat ihmisinä typeriä tällaisissa tapauksissa, niin ajattelin tuoda tämän " itukannankin" esille.

Kyllä kaikki vielä kääntyy parhainpäin! Halauksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi