Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temuttaja Ailaa sylettää ja siksi hän otti yhteyttä Iltalehteen

Vierailija
07.07.2026 |

Syynä tähän on heinäkuun alussa EU-alueella voimaan astunut kolmen euron tullimaksu. Sen takia hän ei enää ikinä temuta. Tokihan tuosta närkästyy.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/98456670-c6cd-46c9-b4f1-6bbbdb5d9922

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temuttajille satasen tullimaksu 

Vierailija
2/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oppivelvollisuus, mutta ei velvollisuutta oppia ymmärtämään lukemaansa? 

Jos tilaat samassa paketissa yhden x kuosisen kankaan ja toisen x kuosisen kankaan, tullimaksu on 6 euroa (3 € + 3 €), koska kyseessä on kaksi eri tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, eikö hän muka huomannut kokonaissummaa kassalla? Nämä maksut ovat selkeästi näkyvillä, ja tilauksen voi perua.

Vierailija
4/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein!

Vierailija
5/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aila on luultavasti vähän yksinkertainen nainen, jolla on paljon lisäosia ja tatuointeja. Korvien välissä tuulitunneli.

Vierailija
6/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein!

Ailalle kolme euroa oli liikaa.

Vierailija
7/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aila on luultavasti vähän yksinkertainen nainen, jolla on paljon lisäosia ja tatuointeja. Korvien välissä tuulitunneli.

Hän voi olla myös EK:n masinoima mielikuvitushahmo.

Vierailija
8/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikö Ailalla aikaa harrastaa nukkekotien rakentamista, koska työt on jo viety Kiinaan ja koska niin harva haluaa maksaa suomalaiselle työntekemisestä?

Vierailija
9/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oppivelvollisuus, mutta ei velvollisuutta oppia ymmärtämään lukemaansa? 

Jos tilaat samassa paketissa yhden x kuosisen kankaan ja toisen x kuosisen kankaan, tullimaksu on 6 euroa (3 € + 3 €), koska kyseessä on kaksi eri tavaraa.

Sinähän se varsinainen Einstein olet.

Vierailija
10/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten pitänyt paikkaansa ainakaan mulla. Tilasin eilen seitsemän erilsista kangssta ja tullimaksu oli 7,58€

Vierailija
11/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ip-lehdet tarkistaa, että kyseessä on oikea ihminen.

Vierailija
12/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, eikö hän muka huomannut kokonaissummaa kassalla? Nämä maksut ovat selkeästi näkyvillä, ja tilauksen voi perua.

🙄

Vierailija
13/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
14/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeskanen kertoo tilaavansa Temusta jatkuvasti. Nukkekotien rakentamista aktiivisesti harrastava Jeskanen on ostanut Temusta esimerkiksi vaatteita, askartelutarvikkeita ja nukkekodin esineitä.

– Mulla on kuukausittain heille joku tilaus päällä.

Mä en kestä. :D

Vierailija
15/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö edes ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
16/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikö Ailalla aikaa harrastaa nukkekotien rakentamista, koska työt on jo viety Kiinaan ja koska niin harva haluaa maksaa suomalaiselle työntekemisestä?

Aila Jeskanen: Olen 55-vuotias käsityöalan harrastelija, sinkku, Tampereelta. Varsinaisen työurani olen tehnyt matkailualan parissa, mutta noin 15 vuotta sitten hurahtanut täysin kättentaitoihin. Syksyn 2014 aikana päätin, että nyt saa koruilu jäädä. Aloin tekemään nukkekotitavaraa, lähinnä ruokia. Hups, tää harrastus vei mut kokonaan, ja sillä tiellä ollaan edelleen 5 vuotta myöhemmin.

Vierailija
17/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeskanen kertoo tilaavansa Temusta jatkuvasti. Nukkekotien rakentamista aktiivisesti harrastava Jeskanen on ostanut Temusta esimerkiksi vaatteita, askartelutarvikkeita ja nukkekodin esineitä.

– Mulla on kuukausittain heille joku tilaus päällä.

Mä en kestä. :D

Minä kestän! 💪

Vierailija
18/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
19/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäikö sinulla ala-aste kesken kun kirjoittaminen noin vaikeaa?

Vierailija
20/38 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi EK ampuisi omaan jalkaan? EK pitää suomalaistenn yrittäjien puolta, eli heille temutusmaksu on hyvä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän