Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
1/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti kahvi ja mantelijuoma.. 

Vierailija
2/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit uskonut isääs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä te tarjositte?

Vierailija
4/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät pidä aatteellisesta propagandasta ja tuputtamisesta, aika yllättävää.

Vierailija
5/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ollut mielenkiintoinen kokemus!

Vierailija
6/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin voinut kestää vegaaniruuan häissä, mutta mieheni olisi joutunut palaamaan grillin kautta kotiin.

Vierailija
7/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanijutut on niin ufoja normaaleille ihmisille, että en ihmettele vieraiden pettymyksia. Ei voi vaan olettaa, että kun tarjoaa todella outoja ja normaaliruokavalioon kuulumattomia juomia ja ruokia ihmisille, vaikka omassa ideologiassa olisi näihin ideologiaruokiin tottunut, niin kyllä ne ovat liian eksoottisia sekasyöjille.

Vierailija
8/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai häiden mustamaalaamista, jos takanapäin valittaa ruokatarjoilusta? Entä jos itse vegaanina olisit häissä vieraana, jossa KAIKKI tarjottava ruoka olisi ollut eläinperäistä - et varmaan olisi valittanut ollenkaan, et edessä etkä takana?

Jotenkin naiivia kuvitella, että iso joukko (vanhempia) ihmisiä ottaisi tuollaisen tarjoilun vain ja ainoastaan "positiivisena kokeiluna".

Vierailija
9/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät pidä aatteellisesta propagandasta ja tuputtamisesta, aika yllättävää.

Jos ruuassa ei ole sienikunnan tuotteita, en silti koe sitä propagandana sienien syöntiä vastaan ja kasvi- ja ja eläinravinnon tuputtamisena.

Vierailija
10/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että tavallisten ei vegaanien mielestä vegaaniruoka on pahaa. Minunkin mielestä. Tietäisin mielellään etukäteen, jotta tietäsin käydä syömässä etukäteen. Nälkäisenä juhlat ovat yhtä helvettiä. Jos te tykkäsitte, hyvä. Mutta ette OLLENKAAN ajatelleet vieratanne. Se on EPÄKOHTELIASTA.

Vierailija
11/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen manteleille ja pähkinöille allerginen. Ja soijalle, ennen kuin kukaan sitä ehdottaa. Eli olisi ollut huono juoda kahvia, en juo mustana joten olisi jäänyt juomatta. Mitä ruokaa teillä sitten oli? Ja onhan se ihan kohteliasta varautua myös vieraille tarjoamaan semmoisia ruokia mitkä heille maistuu. Varaavathan sekaruokailijatkin vegaaneille ruokaa häihinsä. Ainakin niissä häissä on ollut joissa olen itse ollut.

Vierailija
12/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vegaanina pohtinut, että mitähän sitten, jos häitä joskus järjestetään... En haluaisi tarjota eläinperäisiä ruokia, mutta stressaa etukäteen ihmisten asennevammaisuus. Kaveriporukan suhteen ongelmaa ei ole, koska mun ikäluokalle kasvisruoka on melko arkipäivää, vaikka itse olisikin sekasyöjä. Osa kaavoihin kangistuneista sukulaisista onkin sitten asia erikseen.

Kiinnostais kuulla millainen menu aplla oli? :) Toisaalta hyvä kasvisruoka on mahtava keino muuttaa asenneita, itse olen sen avulla vahingossa käännyttänytkin pari ihmistä.

Vierailija
13/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja

Ap

Vierailija
14/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä kelpaisi oikein hyvin vegaaniset tarjoilut (soijattomana, koska olen allerginen), mutta jos edes kahviin ei saa oikeaa maitoa niin aika köyhää.

Vierailija
15/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tää nyt taas vaihteeks provo mutta...

Itse en välittäisi paskaakaan. Tarjottiin häissä ihan mitä tahansa niin AINA joku niistä valittaa. 

Vierailija
16/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaninen ruoka on tosi jees, mutta miksi kahviin ei saisi oikeaa maitoa? Kun se vaan maistuu paremmalta niin.

Jos omaa aatetta tahtoo levittää, se kannattaa tehdä huomaamattomasti ja tulla puoliväliin vastaan.

Nyt jätitte vieraiden viihtyvyyden varmistamatta hyvin itsekkäistä syistä. Halusitte pakottaa vieraat syömään jotain, mitä eivät halua. Kuin vegaani pakotettaisiin syömään karkkeja, joissa on liivatetta.

Vierailija
17/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjositte sit jotain tahnoja ja papuja ja soijaa?

Vierailija
18/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja

Ap

Saanko suklaakakun reseptin?

Vierailija
19/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä te sitten tarjositte? Anna kun arvaan: jotain papu- soija- tai muuta palkokasvipohjaista, joka saa vain sekasyöjän mahan kipeäksi?

Vierailija
20/6229 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.

Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.

Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).

Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.

Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?

Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.

Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Paha sanoa kun en tiedä mitä ne tarjoilut sitten olivat. Oliko muutakin kuin kahvia ja mantelijuomaa?

Tokihan jokainen häistään saa näköisensä tehdä, ei siinä mitään. Ja turha on esimerkiksi muslimihäissä odottaa kuohuviiniä tai kinkkuleipiä.

Mutta voihan ne tarjoilut silti vieraiden mielestä huonot olla, oli sitten vegaania taikka kokolihaa. Mene ja tiedä, kun en ollut paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme