mies uhkasi hakata sinisen mustaksi, jos en tee aborttia.
en ole kieltäytynyt abortista, kysynyt vain voisiko raskautta jatkaa. Syy on minun, mies luuli että pillerit on, jälkiehkäisy petti.
Mies ei usko että olisin jälkiehkäisyä ottanutkaan. Lapsia on jo kolme.
Töissä asiat molemmilla hyvin, tulevaisuus hieman auki työnantajan jatkoideoista ei tietoa, kuolemansairas vanhempi miehellä.
Nyt ilmeisesti niin epätoivoinen, kun arvelee, etten ehkä teetäkään aborttia. Olen luullut että asiasta olisi ollut vara puhua.
Eilen illalla joi olutta ja muuttui synkemmäksi. Alkoi puhua uhkaavaan sävyyn. Sanoin, että hän vaikuttaa uhkaavalta -hän sanoi, että hyvä. Sanoi, että voin olla varma, että jos en aborttia tee hän tulee hakkaamaan minut sinisen mustaksi.
Hän kehotti, etten nyt " haastaisi" häntä, vaan menisin nukkumaan. Odotin, että hän itse nukahti ja soitin poliisille ja turvakotiin.
Poliisiasia ei ole, kun ei ole fyysisesti koskenut. Epäilen, että armeijankäynyt karatea harrastanut mies tekisi minusta kyllä selvää, ettei olisi poliisille soittelijaa enää, jos niin kävisi.
Kiitos turvakodin päivystäjälle, joka keskusteli kanssani.
Aamulla mies oli hereillä, tuskin paljoa nukkunut. Kysyi uhkaavaan sävyyn haluanko vielä riidellä. Sanoin, että en. Sanoin myös, että uhkailu tuntuu kamalalta. Ja pitäisikö meidän muuttaa erilleen. Sanoin,
että se tuntuisi pahalta.
Hän sanoi,ettei hänellä ole pienintä oljenkortta, miksi uskoa minun ottaneen jälkiehkäisyn, ja ettei voi enää luottaa minuun.
Olin tullut siihen tulokseen, että vaikka tunteet muuta sanoisivat, niin abortti on ratkaisu. Nyt tämän uhakilun jälkeen mietin, että pitäisikö sittenkin päättää toisin.
Erosta tulee helvetti.
Kommentit (134)
ja en ole edellisiä kirjoittajia. Mene turvakotiin. Olet itsekin sekavassa tilassa, mutta pakkaa lapsille ja itsellesi vaatteet ja hammasharjat yms ja lähdet. Tämä on nyt käsky. Minua on aikoinaan samantyylinen mies samanlaisessa tilanteessa pahoinpidellyt ja sitä sinun on vaikea antaa itsellesi myöhemmin anteeksi.
siis minä häipyisin ja odottelisin että kaveri selviää. Hän voi palata reissultansa kahta kauheampana. Menet turvaan ja laitat miehesi veljen tutkimusmatkalle tunnustelemaan maaperää.
nyt olisi oikeasti parasta mennä pois sieltä kotoa. Eihän se tarkotia, että kaikki on siinä, vaan oikeasti menette pois ainakin siksi aikaa, että mies saadaan tolpilleen!
ihan turha odottaa enää mitään, mistä ei kenties ole paluuta1 Nyt ei vielä mitään peruuttamatonta ole tapahtunut, ja jos miehesi veli voisi tulla asioihin välittäjäksi, niin asioita olisi ehkä helpompi selvittää!
Oikeasti, me kaikki anellaan sua, mene pois sieltä, jo lastesi tähden!
Usko tai älä, miehesi ei olisi ensimmäinen, joka tuossa mielentilassa tappaa! Minua jäi vähän mietityttämään, kun sanoit että mies tönäisi voimakkaasti rintalastaan ja toisaalta poliisit eivät voi tehdä mitään koska ei ole käynyt käsiksi. Etkö siis kertonut poliisille kaikkea vai tapahtuiko tämä soiton jälkeen.
Lapsesi varmasti vaistoavat tilanteen, ajattele heitä ja mene turvakotiin!
IKINÄ en mieheni vaatimuksen vuoksi tekisi aborttia! Lapsen tekemiseen tarvitaan kaksi ja vaikka olisi ehkäisy käytetty ja se pettänyt niin silti siihen on kaksi tarvittu. Olisihan miehesikin voinut käydä kolmannen lapsenne jälkeen steriloitavana ja hoitaa osuutensa ehkäisyssä, jos ei missään nimessä halua lisää lapsia!
Sinun sijassasi en tekis iaborttia. Kuinka voisit tappaa sinusta ja sinussa kasvavan lapsen?
Minä lähtisin lasten omaan asuntoo. Mies joka on valmispyytämään lapsensa tappamista ja uhkaa hakata lastensä äidin mustaksi ei ansaitse pehettään.
Taloudellisesti tulet toimeen; saatmieheltäsi neljästä lapsesta elatusmaksut, korotetut lapsilisät , asumistuet ja tarvittaessa toimeentulotuet. Lisäksi lapsiperheenä saatte tarvittaessa kaupungilta jonon ohi vuokra-asunnon.
Tuota uhkailua en hyväksy, mutta kannattaa varmasti tarkasti miettiä tilanetta. Hieman puolustan tässä miestä; minusta sinun on ymmärrettävä myös se, että hän ei halua enempää lapsia. Hänkin voi olla aivan puhki jo nykyisen kolmen kanssa. Jos päätät pitää lapsen, sinun täytyy myös todennäköisesti kantaa suurin osa vastuusta yksin, valitettavasti. Hän varmaan ajattelee sinun huijanneen häntä ja siltähän tuo vähän ulkopuolisen silmin kuulostaakin.
Hae nyt apua ja keskustelkaa, kun miehesi on järjissään. Sukuloimaan tai turvakotiin.
kova paikka kuin ap:n miehelle.
Ap:han sanoi, että oli yrittänyt keskustella muusta ehkäisystä kuin pillereistä, mutta äijä lyönyt lekkeriksi. Ihan perseestä, että nämä asiat on aina ja loppuun saakka muka naisen vastuulla.
Vierailija:
Tuota uhkailua en hyväksy, mutta kannattaa varmasti tarkasti miettiä tilanetta. Hieman puolustan tässä miestä; minusta sinun on ymmärrettävä myös se, että hän ei halua enempää lapsia. Hänkin voi olla aivan puhki jo nykyisen kolmen kanssa. Jos päätät pitää lapsen, sinun täytyy myös todennäköisesti kantaa suurin osa vastuusta yksin, valitettavasti. Hän varmaan ajattelee sinun huijanneen häntä ja siltähän tuo vähän ulkopuolisen silmin kuulostaakin.Hae nyt apua ja keskustelkaa, kun miehesi on järjissään. Sukuloimaan tai turvakotiin.
syäkään mutta siis hetken huumassa tuli kortsu unohdettua ja seurauksena neljäs lapsi aluillaan. Mies halusi ehdottomasti aborttia ja alkuun ajattelin että miehellä on siihen oikeus kun en ollut ehkäisyä käyttänyt. En kuitenkaan kyennyt siihen ja mitä enemmän olen asiaa miettinyt niin se kenelle uusi lapsi on ylitsepääsemätön juttu on kyllä suuremmassa vastuussa siitä että ehkäisy pitää. Meillä mies ei onneksi uhkaillut millään vaan murjotti jonkun aikaa ja on nyt asian hyväksynyt kun olen viimeisilläni. Hoiti myös ehkäisyasian kuntoon steriloittamalla itsensä koska ei tahdo enää lapsia ja tämä minusta hyvä asia.
Ap:n tilanne kuulostaa todella pahalta enkä itse ainakaan tuossa tilanteessa jäisi odottelemaan minne miehen mieliala muuttuu hyvään vaiko pahaan suuntaan.
en minäkään luota sinuun. miehesi on raivona, koska tehtailet kokoajan lisää lapsia.
hänen käytös on törkeää, mutta en usko sinunkaan olevan aivan viaton.
4 lasta nyt on aika paljon, varsinkaan jos niitä ei halua.
tulit vielä takaisin? Tuollainen uhkailu ja miehen muukin käytös on todella pelottavaa! Onneksi sukulaiset tietävät tilanteesi!
Tuloksena on yksi vauva ja kaksi aborttia.
Vierailija:
en minäkään luota sinuun. miehesi on raivona, koska tehtailet kokoajan lisää lapsia.
hänen käytös on törkeää, mutta en usko sinunkaan olevan aivan viaton.
4 lasta nyt on aika paljon, varsinkaan jos niitä ei halua.
Vierailija:
ah! mies suuttuukin. Tampiot. AP on ääliö, mutta pakkoaborttiinkaan en usko. Jotenkin tämä pitäisi nyt sen miehen kanssa selvittää.
kondomi petti ja samassa marssin apteekkiin ja aloitin jälkiehkäisyn tosi ajoissa, vaan raskaus sen kuin jatkui....
Kyllä teillä on asia jos toinenkin selvitettävänä, toden totta.
Mutta normaali, tervepäinen ihminen ei uhkaa hakata puolisoaan sinisenmustaksi (missään tilanteessa)!
Hälytyskellot raikaa, kuuletko?
Kenelläkään ei ole oikeutta sanoa sinulle noin! Nyt ulos sieltä ja avioero välittömästi vireille!
Mun exä puhu just noin kun oli päättänyt näyttää mulle kunnolla. Maireasti sai mut tulemaan takaisin ja sitten pamahti. ÄLÄ MENE!
vuoden ja kolmen lapsen jälkeen (teinistä yhdessä).
Silti puhuttuani olen hämmästynyt omaa ääntäni: näinkö tossun alla suostun elämään.
Mies ei ehkä muutu, minä voin.
Aina miehet saa sanoillaan naiset alistumaan, mutta suurin osa naisista on tuollaisia heikkoja. Aina vaan jäävät ja yrittävät ymmärtää ja ajattelevat " lasten parasta" tekosyynä sille ettei tarvitsisi lähteä.
Monet naiset elävät tuollaisessa suhteessa ja nyt sinä olet vain yksi niistä.
Kaikista eniten mua ärsyttää se, että nyt se mies on itsestään ylpeä ja itsehyväinen kun sai taas tahtonsa läpi, eikä häntä pompotella. Teillä selkeästi hän määrää ja tietää sen itsekin. Oksettavaa.
Todennäköisesti syntymättömälle lapselle onkin parempi ettei joudu teidän perheeseenne kärsimään, mutta silti olisin toivonut, että olisit toiminut viisaammin.
Se on kai joku naisten yleinen piirre, heikkous ja typeryys miehen vallan alla.
äärirajoille, eli hän ei sen mukaan itse ajattele olevansa vastuussa käytöksestään.