Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine ei laske. Mitä pitää tehdä?

Vierailija
22.09.2026 |

Yöllä oli 180/110. Otin molemmat vp-lääkkeet ja sain nukuttua vielä. Aamulla 169/100. Nyt 160/99 vaikka olen ottanut vielä yhden lääkkeen puolikkaina päivän aikana. Mikä ihme nyt on vikana? Korvissa soi ja päätä särkee. Olen syönyt ja juonut vettä reilusti. Liikkunutkin normaalisti, pyöräillyt ja kävellyt. Olisko vielä poppakonsteja joita kokeilla? Tällaisia päiviä on nyt ollut kolme tänä vuonna. Sitten yhtäkkiä laskee normaaliksi. 

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä normaali suola roskiin. Osta Pan suolaa ja käytä vain sitä, mutta hyvin vähän. Jos olet luonnostasi suolaiselle perso, mitään ei voi tehdä, sori. 

Vierailija
62/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eteisvärinäkohtaus? Sinuna menisin lääkäriin.

Minulla kyllä verenpainemittari lakkaa mittaamasta jos on jotain rytmihäiriöitä. Hyvin on mitannut koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tärisytä yhtään. Korvissa sirisee. Päänsärky loppui kipulääkkeellä. Veikkaan liiallista hiilarimäärää kun pitkään olin lähes ketolla ja nyt kesän mussuttanut jäätelöä ja karkkia. 

Olit pitkään ketolla eli rasvaa liikaa ja sitten vielä jäätelöä (rasvaa ja sokeria liikaa) ja karkkia. Ei ihme että verenpaine on pilvissä. Rasvalla on tapana kertyä verisuonten seinämiin ja kun sitä kertyy tarpeeksi niin seinämät kovettuvat ja verenpaine alkaa nousta. Onko sinulla kolesterolilääkitys? Onko kolesterolit mitattu koska?

Älä tällaista sontaa jauha.

Vierailija
64/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittausvirheetkin yleisiä kotona. 

Noin kymmenen vuoden kokemus mittaamisesta kotona. En ole aloittelija. Tänään mitannut liki kymmenen kertaa.

Vierailija
65/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä normaali suola roskiin. Osta Pan suolaa ja käytä vain sitä, mutta hyvin vähän. Jos olet luonnostasi suolaiselle perso, mitään ei voi tehdä, sori. 

Pan suola on pahinta suolaa.

Vierailija
66/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pan suola on pahinta suolaa.

Pahin suola sulla on pyllyssäs.

Vierailija
67/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tärisytä yhtään. Korvissa sirisee. Päänsärky loppui kipulääkkeellä. Veikkaan liiallista hiilarimäärää kun pitkään olin lähes ketolla ja nyt kesän mussuttanut jäätelöä ja karkkia. 

Olit pitkään ketolla eli rasvaa liikaa ja sitten vielä jäätelöä (rasvaa ja sokeria liikaa) ja karkkia. Ei ihme että verenpaine on pilvissä. Rasvalla on tapana kertyä verisuonten seinämiin ja kun sitä kertyy tarpeeksi niin seinämät kovettuvat ja verenpaine alkaa nousta. Onko sinulla kolesterolilääkitys? Onko kolesterolit mitattu koska?

Kun olin vhhlla verenpaine oli kuin nuorella tytöllä. Nyt hiilareita on mennyt taas paljon ja paineet heittelee välillä. Kolesterolit tippui vhh dietillä normaaleiksi. Ei ole lääkitystä siihen.

Vierailija
68/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistin ostoslistalle. Piilosuolaa tulee enemmän kuin itse lisättyä.

Vierailija
69/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi aihetta mennä lääkäriin?! Arvot ovat kyllä hurjan korkeat.

Olis varmaan mutta en viitsis millään maksaa reseptistä 30€ + uudet lääkkeet. On minulla ollut korkeampiakin lukemia enkä saanut edes lääkitystä. Aiemminkin mennyt ohi ja pysynyt kurissa lääkkeillä monta kuukautta kunnes taas jostain kumman syystä pomppaa pilviin.

Eikö sulla ole 205 korvaustasoa verenpainelääkkeille? Terveyskeskuksessa ei maksa mitään lääkereseptit.

Eipä ole, en ole koskaan kuullutkaan moisesta. Pitäiskö se numero löytyä Kela kortista? Ei ole sellaista numeroa.

Verenpainelääkkeiden alempi erityiskorvattavuus (65 % korvaus, korvausoikeusnumero 205) haetaan Kelasta lääkärin kirjoittamalla B-lausunnolla. Hakemisen kriteerit ovat huomattavasti tiukemmat kuin lääkehoidon yleiset aloituskriteerit, sillä Kelan silmissä kyseessä on oltava vaikea ja pitkäaikainen krooninen verenpainetauti. 

Joten kyselepä lääkäriltä tätä mahdollisuutta.

Kiitos tiedosta, pistän muistiin.

Vierailija
70/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon aloittajan olisi kyllä syytä soittaa hätäkeskukseen, siellä osataan arvioida,tarvitseeko potilas ambulanssia.

Vierailija
71/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranne auki,kyllä tippuu

Vierailija
72/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden pyörälenkille, katsotaan auttaako mitään.

Vierailija
73/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt aluksi 20kg pois ja tarkista sitten paineet uudelleen.

Vierailija
74/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laski yläpaine 140:stä alle 120:nen VHH dietti ja pätkäpaasto, syömisaika 10 tuntia ja täysi vesipaasto 14 tuntia, pari viikkoa totuttelua niin nyt on jo helppoa, ei tarvitse miettiä mitähän voisin vielä illalla syödä, no ei tarvitse miettiä kun ei vaan syö illalla, minä lopetan klo 16.00 ja aamupalan tekoon klo6.00, näillä mennään ja hyvin voidaan. Ps, nälkä ei vaivaa, kokeile.

Vierailija
75/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden pyörälenkille, katsotaan auttaako mitään.

Kävele mielummin.

Vierailija
76/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten tietoinen, esim. mitkä ovat kolestrooli arvosi ? Entäpä verensokeri?

Vierailija
77/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se AHKVI? Juotko?

Vierailija
78/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen verenpainelääkkeitä sulla on jos yöllä herätessä mittaat paineita ja otat sitten lääkkeen. Syö niitä lääkkeitä säännöllisesti aamulla ja/tai illalla ja yöllä herätessä käännä kylkeä.

Vierailija
79/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi paineet kohtausluontoisesti yliaktiivisen kilpirauhasen takia. Voisiko kohdallasi olla kysymys siitä?

Vierailija
80/87 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Korkea verenpaine/ korvien soiminen + päänsärky - lääkäriin!

(ICTUS)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi