Verenpaine ei laske. Mitä pitää tehdä?
Yöllä oli 180/110. Otin molemmat vp-lääkkeet ja sain nukuttua vielä. Aamulla 169/100. Nyt 160/99 vaikka olen ottanut vielä yhden lääkkeen puolikkaina päivän aikana. Mikä ihme nyt on vikana? Korvissa soi ja päätä särkee. Olen syönyt ja juonut vettä reilusti. Liikkunutkin normaalisti, pyöräillyt ja kävellyt. Olisko vielä poppakonsteja joita kokeilla? Tällaisia päiviä on nyt ollut kolme tänä vuonna. Sitten yhtäkkiä laskee normaaliksi.
Kommentit (87)
Minä rupesin syömään kaaliruokia. Kaalin pitäisi laskea verenpainetta. Tulostin myös papu- ja herneruokien reseptejä. Näiden myös pitäisi laskea verenpainetta. En halua aloittaa mitään lääkityksiä, vaan haluan ensin yrittää ruokavalion muutoksilla alentaa verenpainettani.
Syötkö liikaa suolaa tai syötkö lakritsia/salmiakkia?
Vierailija kirjoitti:
Sä oot niin kuollut, kerrothan terveisiä sinne tuonelaan?
Kenelle kerron terveisiä? Muutama porras vielä määränpäähän.
Eikö olisi aihetta mennä lääkäriin?! Arvot ovat kyllä hurjan korkeat.
Vierailija kirjoitti:
Minä rupesin syömään kaaliruokia. Kaalin pitäisi laskea verenpainetta. Tulostin myös papu- ja herneruokien reseptejä. Näiden myös pitäisi laskea verenpainetta. En halua aloittaa mitään lääkityksiä, vaan haluan ensin yrittää ruokavalion muutoksilla alentaa verenpainettani.
Söin kyllä joskus paljon kaalia ja en tarvinnut lääkkeitä moneen kuukauteen. Nyt se on jäänyt kun kyllästyin jokapäiväiseen kaalikuuriin. Pitänee aloittaa uudelleen.
Mulla laski verenpaine vasta kun oli kolmea eri lääkeainetta. Syötkö vaan yhtä verenpainelääkettä?
Rauhallinen kävely päivittäin voisi auttaa. En mitään raskasta liikkumista lähtisi tekemään noilla paineilla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi aihetta mennä lääkäriin?! Arvot ovat kyllä hurjan korkeat.
Olis varmaan mutta en viitsis millään maksaa reseptistä 30€ + uudet lääkkeet. On minulla ollut korkeampiakin lukemia enkä saanut edes lääkitystä. Aiemminkin mennyt ohi ja pysynyt kurissa lääkkeillä monta kuukautta kunnes taas jostain kumman syystä pomppaa pilviin.
Vierailija kirjoitti:
Rauhallinen kävely päivittäin voisi auttaa. En mitään raskasta liikkumista lähtisi tekemään noilla paineilla.
Pyöräilin tänään tasaista tahtia ja oli hetken parempi olo. Täytyy varmaan lähteä toiselle lenkille vielä.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö liikaa suolaa tai syötkö lakritsia/salmiakkia?
Suolaa varmasti menee liikaa. Karkkeja en ole syönyt, noita suolaisia.
Jos käytät alkoholia, jätä se KOKONAAN POIS.
Lääkäriin meno olis tarpeen. Eikö lääke auta. Ootko juonut jotain energiajuomia liikaa? Stressaat. Ootko mies vai nainen. Jos masturbointi auttaa. Kyll rauhoittuu. Ja nukuttaa.
Kokeile jättää hiilihydraatit vähiin. Silloin lähtee nesteet keholta, ja verenpaine laskee automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla laski verenpaine vasta kun oli kolmea eri lääkeainetta. Syötkö vaan yhtä verenpainelääkettä?
Pääasiassa yhtä mutta keväällä sain toisen lisäksi. Nyt otin molemmat yöllä eikä juurikaan vaikuta.
Mittaa muutaman päivän ajan aamuisin (ennen kahvia) ja illalla rauhassa. Ota ylös joka kerralta 2-3 mittaustulosta.
Onhan nuo sun arvot tosi korkeat, mutta mullakin saattaa hypätä lääkärillä tuollaisiksi, vaikkei yhtään tunnu siltä, että jännittää. Mä juuri olen menossa huomenna diabeteshoitajalle ja kuun alussa pidin tällaisen muutaman päivän mittausprojektin ja yläpaineet 109-123 ja alapaineet 75-83. Äsken mittasin 118-109/81-76.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile jättää hiilihydraatit vähiin. Silloin lähtee nesteet keholta, ja verenpaine laskee automaattisesti.
Hiilareita olen kyllä syönyt nyt paljon. Täytyy ruoskia ittensä taas huonoista ruokatavoista ja palata kaaliraasteeseen.
Eteisvärinäkohtaus? Sinuna menisin lääkäriin.
Sä oot niin kuollut, kerrothan terveisiä sinne tuonelaan?