Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopivat rintaliivit ovat huijausta.

Vierailija
10.08.2026 |

Kärkäs otsikko, mutta olen joutunut toteamaan ettei kaikille vaan löydy niitä sopivia liivejä.

Pääsin vihdoin puoli vuotta sitten rintojen pienennykseen. Ennen tätä en ollut ikinä löytänyt sopivia liivejä. Siis en yhtiäkään, ja niihin on mennyt rahaa teini-iästä lähtien varmaan tuhansia euroja. Rintani olivat ennen leikkausta kummallisen malliset, rinnat eivät olleet ikinä rinnan muotoiset vaan sellaiset littanat pitkät pötköt, joista n. 1/3 oli nänniä. Rinta meni siis suippona alaspäin eikä niissä ollut omaa muotoa, vaan rintakudos oli kuin jugurtilla täytetyt sukkahousut painosta riippumatta. Mitkään liivit eivät istuneet, vaan aina joku hiertyi rikki, valahti, tippui, pyöri, roikkui, painautui. Tukikaaren ja rintalastan väliin jäi AINA tilaa, ja jos liivi painautui rintalastaan, liivit nostivat rintalöllön kupin koosta riippumatta liivistä pois.

Pääsin rintaleikkaukseeen ja kun ei pitänyt enää pitää tukiliivejä, nappasin kaupasta halvimmat lörppäliivit testiin. Ne istuivat täydellisesti. Mitä ihmettä? Tällaistako normaalivartaloisten naisten elämä on? Kuuntelin ihan turhaan vuosikausia kavereiden, sukulaisten, nettipalstojen, liivimyyjien ja muiden neuvoja, kun vastaus oli se että olin oikeasti vain kummallisen muotoinen.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, sinulla oli tubulaariset rinnat. Ne ovat juuri tuollaiset suipot pötköt ja nänni vie ison osan rinnan pinta-alasta.

Vierailija
22/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan ollut vaikeaa, kun on ollut rumat rinnat. Mitä miehet niistä sanoivat tuskin mitään kaunista😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen aloitus. Tässä otetaan nyt voimakas loikka logiikassa, eli yleistetään yksilön huonosta kokemuksesta koskemaan KAIKKIA naisia, KAIKKIA rintaliivejä ja KAIKKIA erikoisliikkeitä. 

Kun naisia, rintaliivejä, ketjuliikkeitä ja marketteja on monenlaisia. Yhdelle sopii yhdenlaiset ja toiselle toisenlaiset. Eihän se, ettei joku löytänyt itselleen sopivia tarkoita, ettei kenellekään sopivia ole olemassakaan. 

Mitä ihmettä selität? Eihän aloittaja tuollaista kirjoittanut. Ihan itse keksit omasta päästäsi.

Aloittaja kertoi itsestään. Ei missään vaiheessa väittänyt ongelman koskevan kaikkia naisia.

Vierailija
24/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan ollut vaikeaa, kun on ollut rumat rinnat. Mitä miehet niistä sanoivat tuskin mitään kaunista😬

Nainen pärjää aivan hyvin, vaikka yksikään mies ei koskaan sanoisi hänen rinnoistaan yhtään mitään.

Vierailija
25/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen aloitus. Tässä otetaan nyt voimakas loikka logiikassa, eli yleistetään yksilön huonosta kokemuksesta koskemaan KAIKKIA naisia, KAIKKIA rintaliivejä ja KAIKKIA erikoisliikkeitä. 

Kun naisia, rintaliivejä, ketjuliikkeitä ja marketteja on monenlaisia. Yhdelle sopii yhdenlaiset ja toiselle toisenlaiset. Eihän se, ettei joku löytänyt itselleen sopivia tarkoita, ettei kenellekään sopivia ole olemassakaan. 

Ei aloittaja niin väittänyt ole väittänyt. Hän kertoi ettei itse löytänyt sopivia, vaikka yleisesti väitetään, että kaikille kyllä löytyy sopivat liivit.

Aloituksen otsikko: sopivat rintaliivit ovat huijausta. Melkoinen yleistys tuo kylläkin on. 

Vierailija
26/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aloittaja niin väittänyt ole väittänyt. Hän kertoi ettei itse löytänyt sopivia, vaikka yleisesti väitetään, että kaikille kyllä löytyy sopivat liivit.

Aloituksen otsikko: sopivat rintaliivit ovat huijausta. Melkoinen yleistys tuo kylläkin on. 

Onhan se huijausta, että aina väitetään kaikille löytyvän sopivat liivit. Ei löydy. Aloittaja on tästä elävä esimerkki.

Vierailija
27/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väite on totta aloittajan kohdalla. Ei siinä väitetä, että näin olisi kaikkien kohdalla.

Vierailija
28/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan näissä viesteissä kuvatut ongelmat. Olisi kiva päästä jonkun liivisuunnittelijan puheille kuulemaan miten näitä ongelmia otetaan huomioon vai otetaanko. Oma ehdoton toiveeni olisi, että isompi kuppisiin liiveihin ihan kaikissa malleissa laitettaisiin edes vähän leveämmät olkaimet esim 3-5 cm, koska fysiikan lakeja ei pysty rintsikoillakaan kumoamaan.

Changelläkin kapeita nauhoja isoissakin koissa ja ne kiertyy.

Vierailija
29/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väite on totta aloittajan kohdalla. Ei siinä väitetä, että näin olisi kaikkien kohdalla.

Miten niin se on totta? Totuudenmukainen otsikko olisi ollut esimerkiksi "Kaikille sopivat rintaliivit ovat huijausta", tai "Minulle sopivat rintaliivit ovat huijausta. "Sopivat rintaliivit ovat huijausta" yleisellä tasolla kun vaan ei ole totta. Se on kärjistys ja epätosi väite, jonka aloittaja itsekin myöntää. 

Vierailija
30/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, riippuu ihan täysin siitä millainen keho ja rinnat on että löytyykö sopivia. Eihän niitä liivivalmistajia joiden liivejä Suomeen saa tilattua ihan mahdottoman paljoa edes ole, jolloin osalle ei löydy istuvia miltään merkiltä. Monet löytävät joltain merkiltä sopivat, mutta en tiedä yhtäkään merkkiä joka suunnittelisi liivejä suipoille rinnoille.

Vierailija
31/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan entiselle rintojen mallille ei tosiaan suunnitella liivejä. Muuten löytyy kaiken kokoisia ja erilaisia kaaritukia, syvempiä/matalampia kuppeja yms. Toki valikoimaa on enemmän, jos ei esimerkiksi ole tarvetta tosi kapeille kaarituille tai koko ole luokkaa O-kuppi.

Vierailija
32/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täältä löytyy englanninkielinen opas oikeanmallisiin liiveihin tubulaarisille rinnoille: 

https://bra-calculator.com/tubular-breasts-bra-guide/

Vierailija
33/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit siis rintava ja yritit tietysti mahduttaa itsellesi d - kupin liivit. 

Ahahahahaha, naurahdin täällä oikeassa elämässä :D

Tuli kyllä testailtua kokoja D:stä ylöspäinkin ties minne. Olen kolunnut varmaan kaikki Suomen liiviliikkeet läpi ja tilannut Euroopastakin sovitukseen ties miten paljon. Ongelmaksi tuli se että kuppi AINA joko A: jatkui pitkälle kainaloon, jättäen rinnat tuetta keskeltä ja olkaimet alkoivat kainalon jälkeen, eli liivit eivät pysyneet päällä

B: jatkui liian ylös niin, että liivien yläosa huiteli jossain solisluiden kohdalla

C: niin pieni osa rinnasta oli kiinni rintalastassa, että liivien alaosa painoi 5cm rintojen alaosan alkamiskohdasta, jolloin rinnat jäivät rullalle liiviin

Yleensä liiveista esimerkiksi kuppi E oli liian pieni, ja F jo sellainen että sinne olisi voinut säilöä käsilaukun sijaan kaikki tavarat ja kuppien sivut hiersivät käsien sivut rikki.

Ap

F-kuppi ei ole noin iso kuin kuvaat. 

Alat vaikuttaa entistä enemmän provolta.

Cubuksen liiveissä tuota ainakin tapahtui itselläni. Ei todellakaan ole provo, jos vaikutan kärkkäältä niin se johtuu siitä että tuhlasin liiviongelmaan vuosia (ja v...sti rahaa) kun se katosi täysin yhdellä leikkauksella. Se ärsyttää. Ja tätä tarkoitan sillä että liivit istuivat oudosti, kun mikään ei sopinut ja ongelmani tuntuvat olevan sellaisia mitä kenelläkään muulla ei ole. Ympärysmitta liiveissä oli 65-70, olen pienikokoinen mikä vain korosti tuota ongelmaa. 75 koko oli jo sellainen että ympärystä olisi voinut käyttää hulavanteena. Ap

70 koossa ei ehkä tehty sulle tarpeeksi isoja kuppeja. Make bra: ssa voi tehdä itse liivit mittojen mukaan, mutta itse epäilen ettei se olisi kovin helppoa ja toimivaa dd-kupista eteenpäin, koska suuret kupit tarvitsee enemmän tukea ja siksi vaikeampaa tehdä. Jos on erikokoiset rinnat, silloin aina toinen kuppi on väärän kokoinen.

Vierailija
34/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin se on totta? Totuudenmukainen otsikko olisi ollut esimerkiksi "Kaikille sopivat rintaliivit ovat huijausta", tai "Minulle sopivat rintaliivit ovat huijausta. "Sopivat rintaliivit ovat huijausta" yleisellä tasolla kun vaan ei ole totta. Se on kärjistys ja epätosi väite, jonka aloittaja itsekin myöntää. 

Sinä et ymmärrä lukemaasi. Leipätekstissä asia tulee selväksi. Otsikkossa on suotavaa kun käytetään tehokeinoja, eikä siihen pidä mahduttaa sitä, minkä voi leipätekstissä kertoa. Aloittajan otsikko on erittän onnistunut. Ytimekäs ja sopivasti kärkäs.

Vierailija
35/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, riippuu ihan täysin siitä millainen keho ja rinnat on että löytyykö sopivia. Eihän niitä liivivalmistajia joiden liivejä Suomeen saa tilattua ihan mahdottoman paljoa edes ole, jolloin osalle ei löydy istuvia miltään merkiltä. Monet löytävät joltain merkiltä sopivat, mutta en tiedä yhtäkään merkkiä joka suunnittelisi liivejä suipoille rinnoille.

Suomeen tilatessa voi joutua maksamaan palautuskulut. Itse luovuin tilaamisesta tämän takia. Lisäksi sitten kun olin löytänyt sopivan koon, niin tuote oli loppuunmyyty.

Vierailija
36/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan näissä viesteissä kuvatut ongelmat. Olisi kiva päästä jonkun liivisuunnittelijan puheille kuulemaan miten näitä ongelmia otetaan huomioon vai otetaanko. Oma ehdoton toiveeni olisi, että isompi kuppisiin liiveihin ihan kaikissa malleissa laitettaisiin edes vähän leveämmät olkaimet esim 3-5 cm, koska fysiikan lakeja ei pysty rintsikoillakaan kumoamaan.

Olen kiinnittänyt huomiota että nyt on muodissa kovin kapoiset olkaimet isommissakin koossa. Etenkin plunge liiveissä on usein aika ohkaiset olkaimet joka koossa. Joskus kuitenkin kiva käyttää avonaisempaa kaula-aukkoa rintavanakin jolloin plunge tulee tarpeeseen.

Vierailija
37/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan ap:n tuskan.

Minulla liivit kokoa 70I (ii-kirjain), koska toinen rinta on tuota kokoa. Toinen vain G tai H. Liivejä ei löydy, kaikki hiertää tai sattuu. Rahaa on palanut tuhansia ja tuhansia euroa liiveihin.

Vierailija
38/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ymmärrä lukemaasi. Leipätekstissä asia tulee selväksi. Otsikkossa on suotavaa kun käytetään tehokeinoja, eikä siihen pidä mahduttaa sitä, minkä voi leipätekstissä kertoa. Aloittajan otsikko on erittän onnistunut. Ytimekäs ja sopivasti kärkäs.

Eikä tule. Otsikko ja sisältö eivät vastaa toisiaan. Otsikon väite on epätosi eikä sille löydy katetta aloituksen tekstistä. Jos kirjoittaa henkilökohtaisella tasolla, tai vain omasta kokemuksestaan, niin siitä ei voi vetää yleistävää johtopäätöstä. Vaikka ihmiset niin tekevätkin jatkuvasti erinäisissä asioissa. 

Vierailija
39/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain lindexin lörppäliivejä. Rinnat on pienet mutta erikokoiset ja rinnanympärys on 95-100 cm. Näillä spekseillä ei löydy oikein mitään.

Vierailija
40/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tule. Otsikko ja sisältö eivät vastaa toisiaan. Otsikon väite on epätosi eikä sille löydy katetta aloituksen tekstistä. Jos kirjoittaa henkilökohtaisella tasolla, tai vain omasta kokemuksestaan, niin siitä ei voi vetää yleistävää johtopäätöstä. Vaikka ihmiset niin tekevätkin jatkuvasti erinäisissä asioissa. 

Kyllä vastaa. Otsikon väite on totta aloittajan kohdalla, mikä tulee erittäin hyvin selväksi leipätekstissä. Lisäksi otsikosta tulee esiin aloittajan turhautuminen. Siitä vielä lisäpisteet.

Kaiken kaikkiaan onnistunut otsikointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi