Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi betoniseinää ei muka voi porata akkuporakoneella?

Vierailija
24.07.2026 |

Olen aikeissa kiinnittää melko painavan taulun seinälle. Kyseessä v. 2010 rakennettu betonielementtikerrostalo, jonka ulkoseinään, siis sisäpuolelle tietenkin, taulu tulee. Miehelläni on akkuporakone ja ajattelin että pyydän häneltä, että reikä seinään proppua ja ruuvia varten. Nyt kuitenkin uutisissa luki, että betoniseinää ei voi porata akkuporakoneella. Miksi kummassa muka ei? 
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012157779.html

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et asentaisi vaan sellaisella tarrakoukulla?

Vierailija
2/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen porata vaikka käsivintilällä tai sukkapuikolla. Menee vaan aikaa ja hikeä vähän enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmista akkuporakoneista puuttuu iskutoiminto jota ilman kiviporanterällä saa aikaan vain lämpöä reiän sijaan.,

Vierailija
4/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile...

Vierailija
5/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempi että et ryhdy tuohonkaan hommaan jos tiedon ja osaamisen taso on tuo

Vierailija
6/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akullisuus ei kerro kelpaako pora betoniseinään.

Tällä saat reiän tehtyä järjellisessä ajassa.

Akkuiskuporakone Einhell Power X-Change TE-CD 18 L | BAUHAUS

Tässä reiän tekemiseen menee ikä ja terveys, ellei homma lopu kesken.

Akkuporakone Einhell TC-CD 18/35 Li + 1,5 Ah akku | BAUHAUS

Vierailija
7/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porakone vs. iskuporakone. Erilaiset laitteet erilaisiin käyttötarkoituksiin.

Vierailija
8/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on parempi että et ryhdy tuohonkaan hommaan jos tiedon ja osaamisen taso on tuo

Luitko aloitukseni? En minä ole aikomassa porata mitään, vaan pyydän miestäni poraamaan. Hänellä on akkupora. Kunhan vain ihmettelin miksi sillä ei nyt voikaan muka porata betoniseinää. Ap

Vierailija
9/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitason akkukoneista löytyy isku ja riittävän tehokas akku, että poraaminen betoniseinäänkin onnistuu. Toki tarvitsee myös oikeanlaisen kiviseinään tarkoitetun terän.

Vierailija
10/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä lentokoneitakin akulla.

Vierailija
11/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPEDE, naisen logiikkaa.

Vierailija
12/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmista akkuporakoneista puuttuu iskutoiminto jota ilman kiviporanterällä saa aikaan vain lämpöä reiän sijaan.,

Olen kyllä siinä käsityksessä, että mieheni porakone on iskuporakone, akkukäyttöinen. Ainakin hän poraa aina akulla ja lataa sitä akkua. Eli akkupora se on. Ja on puhunut iskuporasta. Merkki on Makita. Ap

Vierailija
13/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPEDE, naisen logiikkaa.

Naisen logiikkaa lukea uutinen ja ihmetellä pitääkö uutisissa lukeva asia paikkaansa? Niinkö?
Ap

Vierailija
14/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitukseni? En minä ole aikomassa porata mitään, vaan pyydän miestäni poraamaan. Hänellä on akkupora. Kunhan vain ihmettelin miksi sillä ei nyt voikaan muka porata betoniseinää. Ap

Miksi et tee ITSE ???

Vierailija
15/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä siinä käsityksessä, että mieheni porakone on iskuporakone, akkukäyttöinen. Ainakin hän poraa aina akulla ja lataa sitä akkua. Eli akkupora se on. Ja on puhunut iskuporasta. Merkki on Makita. Ap

Sitten ei ole ongelmaa jos on akkuiskuporakone. Se on eri asia kuin akkuporakone.

Vierailija
16/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tee ITSE ???

Syy on ihan selvä, en ole koskaan porannut mitään enkä halua rikkoa seinää. Ap

Vierailija
17/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hilti on ainoa oikea merkki, jos kunnon vehkeitä tarvitsee. Jos miehesi tuollaisia puhuu, niin häneltä puuttuu silloin betoniseinään tarkoitettu terä. Tavallisella puulle tai metallille tarkoitetuilla terillä ei saa kiviseinään aikaiseksi mitään.

Vierailija
18/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei ole ongelmaa jos on akkuiskuporakone. Se on eri asia kuin akkuporakone.

Ok. Luulin, että akkuporakoneita on kaikki akuilla toimivat porakoneet, niin iskuporakonert kuin tavalliset porat. Ap

Vierailija
19/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut aika painaviakin tauluja pelkällä taulukoukulla. Hyvin ovat vuosia seinällä pysyneet.

Vierailija
20/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihan tavallisella akkuporakoneella käy oikean tyyppisellä terällä (ei kiviterällä). En piruuttani kerro millaisella ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän