Miksi betoniseinää ei muka voi porata akkuporakoneella?
Olen aikeissa kiinnittää melko painavan taulun seinälle. Kyseessä v. 2010 rakennettu betonielementtikerrostalo, jonka ulkoseinään, siis sisäpuolelle tietenkin, taulu tulee. Miehelläni on akkuporakone ja ajattelin että pyydän häneltä, että reikä seinään proppua ja ruuvia varten. Nyt kuitenkin uutisissa luki, että betoniseinää ei voi porata akkuporakoneella. Miksi kummassa muka ei?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012157779.html
Kommentit (37)
Voihan sen porata vaikka käsivintilällä tai sukkapuikolla. Menee vaan aikaa ja hikeä vähän enemmän.
Useimmista akkuporakoneista puuttuu iskutoiminto jota ilman kiviporanterällä saa aikaan vain lämpöä reiän sijaan.,
Ehkä on parempi että et ryhdy tuohonkaan hommaan jos tiedon ja osaamisen taso on tuo
Akullisuus ei kerro kelpaako pora betoniseinään.
Tällä saat reiän tehtyä järjellisessä ajassa.
Akkuiskuporakone Einhell Power X-Change TE-CD 18 L | BAUHAUS
Tässä reiän tekemiseen menee ikä ja terveys, ellei homma lopu kesken.
Porakone vs. iskuporakone. Erilaiset laitteet erilaisiin käyttötarkoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on parempi että et ryhdy tuohonkaan hommaan jos tiedon ja osaamisen taso on tuo
Luitko aloitukseni? En minä ole aikomassa porata mitään, vaan pyydän miestäni poraamaan. Hänellä on akkupora. Kunhan vain ihmettelin miksi sillä ei nyt voikaan muka porata betoniseinää. Ap
Ammattitason akkukoneista löytyy isku ja riittävän tehokas akku, että poraaminen betoniseinäänkin onnistuu. Toki tarvitsee myös oikeanlaisen kiviseinään tarkoitetun terän.
Vierailija kirjoitti:
Useimmista akkuporakoneista puuttuu iskutoiminto jota ilman kiviporanterällä saa aikaan vain lämpöä reiän sijaan.,
Olen kyllä siinä käsityksessä, että mieheni porakone on iskuporakone, akkukäyttöinen. Ainakin hän poraa aina akulla ja lataa sitä akkua. Eli akkupora se on. Ja on puhunut iskuporasta. Merkki on Makita. Ap
Vierailija kirjoitti:
SPEDE, naisen logiikkaa.
Naisen logiikkaa lukea uutinen ja ihmetellä pitääkö uutisissa lukeva asia paikkaansa? Niinkö?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloitukseni? En minä ole aikomassa porata mitään, vaan pyydän miestäni poraamaan. Hänellä on akkupora. Kunhan vain ihmettelin miksi sillä ei nyt voikaan muka porata betoniseinää. Ap
Miksi et tee ITSE ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä siinä käsityksessä, että mieheni porakone on iskuporakone, akkukäyttöinen. Ainakin hän poraa aina akulla ja lataa sitä akkua. Eli akkupora se on. Ja on puhunut iskuporasta. Merkki on Makita. Ap
Sitten ei ole ongelmaa jos on akkuiskuporakone. Se on eri asia kuin akkuporakone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee ITSE ???
Syy on ihan selvä, en ole koskaan porannut mitään enkä halua rikkoa seinää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hilti on ainoa oikea merkki, jos kunnon vehkeitä tarvitsee. Jos miehesi tuollaisia puhuu, niin häneltä puuttuu silloin betoniseinään tarkoitettu terä. Tavallisella puulle tai metallille tarkoitetuilla terillä ei saa kiviseinään aikaiseksi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei ole ongelmaa jos on akkuiskuporakone. Se on eri asia kuin akkuporakone.
Ok. Luulin, että akkuporakoneita on kaikki akuilla toimivat porakoneet, niin iskuporakonert kuin tavalliset porat. Ap
Olen laittanut aika painaviakin tauluja pelkällä taulukoukulla. Hyvin ovat vuosia seinällä pysyneet.
Kyllä se ihan tavallisella akkuporakoneella käy oikean tyyppisellä terällä (ei kiviterällä). En piruuttani kerro millaisella ;-)
Miksi et asentaisi vaan sellaisella tarrakoukulla?