Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopivat rintaliivit ovat huijausta.

Vierailija
10.08.2026 |

Kärkäs otsikko, mutta olen joutunut toteamaan ettei kaikille vaan löydy niitä sopivia liivejä.

Pääsin vihdoin puoli vuotta sitten rintojen pienennykseen. Ennen tätä en ollut ikinä löytänyt sopivia liivejä. Siis en yhtiäkään, ja niihin on mennyt rahaa teini-iästä lähtien varmaan tuhansia euroja. Rintani olivat ennen leikkausta kummallisen malliset, rinnat eivät olleet ikinä rinnan muotoiset vaan sellaiset littanat pitkät pötköt, joista n. 1/3 oli nänniä. Rinta meni siis suippona alaspäin eikä niissä ollut omaa muotoa, vaan rintakudos oli kuin jugurtilla täytetyt sukkahousut painosta riippumatta. Mitkään liivit eivät istuneet, vaan aina joku hiertyi rikki, valahti, tippui, pyöri, roikkui, painautui. Tukikaaren ja rintalastan väliin jäi AINA tilaa, ja jos liivi painautui rintalastaan, liivit nostivat rintalöllön kupin koosta riippumatta liivistä pois.

Pääsin rintaleikkaukseeen ja kun ei pitänyt enää pitää tukiliivejä, nappasin kaupasta halvimmat lörppäliivit testiin. Ne istuivat täydellisesti. Mitä ihmettä? Tällaistako normaalivartaloisten naisten elämä on? Kuuntelin ihan turhaan vuosikausia kavereiden, sukulaisten, nettipalstojen, liivimyyjien ja muiden neuvoja, kun vastaus oli se että olin oikeasti vain kummallisen muotoinen.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan on, vaikka omat rinnat ovat aivan eri malliset. Mutta kun on lyhyt ja isorintainen, sopivien liivien löytäminen on mahdotonta. Siksipä olenkin pitkään etsinyt mahdollisimman vähällä tuunauksella lähes sopiviksi muokattavia.

Vierailija
2/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit siis rintava ja yritit tietysti mahduttaa itsellesi d - kupin liivit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tubulaarisilta rinnoilta. Mainitsiko kirurgi mitään tuosta ap?

Vierailija
4/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se menee. Mulla ei ongelmaa muodon kanssa, mutta kupin suhde ympärykseen on ollut valtavirrasta poikkeava. Aikoinaan lihavana kuppikoko oli ympärykseen nähden liian pieni, ja nykyään normipainoisena kuppikoko on ympärykseen nähden liian suuri. Mutta braletteja ja urheiluliivejä löydän. 

Vierailija
5/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahahahahaha, naurahdin täällä oikeassa elämässä :D

Tuli kyllä testailtua kokoja D:stä ylöspäinkin ties minne. Olen kolunnut varmaan kaikki Suomen liiviliikkeet läpi ja tilannut Euroopastakin sovitukseen ties miten paljon. Ongelmaksi tuli se että kuppi AINA joko A: jatkui pitkälle kainaloon, jättäen rinnat tuetta keskeltä ja olkaimet alkoivat kainalon jälkeen, eli liivit eivät pysyneet päällä

B: jatkui liian ylös niin, että liivien yläosa huiteli jossain solisluiden kohdalla

C: niin pieni osa rinnasta oli kiinni rintalastassa, että liivien alaosa painoi 5cm rintojen alaosan alkamiskohdasta, jolloin rinnat jäivät rullalle liiviin

Yleensä liiveista esimerkiksi kuppi E oli liian pieni, ja F jo sellainen että sinne olisi voinut säilöä käsilaukun sijaan kaikki tavarat ja kuppien sivut hiersivät käsien sivut rikki.

Ap

Vierailija
6/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin joutuu sovittamaan todella monen merkin liivejä ennenkuin sopiva löytyy. Sitten kannattaa pitäytyä siinä merkissä. 

Vierailija
7/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tubulaarisilta rinnoilta. Mainitsiko kirurgi mitään tuosta ap?

Ei maininnut mitään tubulaarisuusesta, mutta kaikki ketkä rintani tuossa prosessissa näkivät kyllä ihmettelivät miten ne ovat niin roikkuvat ja suipot "näin nuorella".

Nänniä oli niin iso osa rinnasta että sitä piti jättää leikkauksessa rinnan alaosaan nykyisen nännin lisäksi, että rinnat sai edes ommeltua kiinni. Ap

Vierailija
8/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on raskauksien/imetysten ja nyt iänkin myötä mennyt rinnat sellaisiksi pitkiksi riippuviksi utareiksi. Mutta mulla jostain syystä Changen minimizer-rintaliivit sopii ihan täydellisesti. Monet muutkin heidän mallit. Elomilla myös oikein toimivia. Toki, mun täytyy nostella riippurinnat vyötäröltä ylös ja koota kuppiin, mutta kun niin teen, näyttää ihan hyvältä ja istuu hyvin. Kokoa 80 H käytän Changelta, Changen kuppikoot on usein isompaa kirjainta kuin muilla merkeillä, eli tuo H ei tarkoita että rinnat on aivan valtavat. 

Vierailija
9/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli kyllä testailtua kokoja D:stä ylöspäinkin ties minne. Olen kolunnut varmaan kaikki Suomen liiviliikkeet läpi ja tilannut Euroopastakin sovitukseen ties miten paljon. Ongelmaksi tuli se että kuppi AINA joko A: jatkui pitkälle kainaloon, jättäen rinnat tuetta keskeltä ja olkaimet alkoivat kainalon jälkeen, eli liivit eivät pysyneet päällä

B: jatkui liian ylös niin, että liivien yläosa huiteli jossain solisluiden kohdalla

C: niin pieni osa rinnasta oli kiinni rintalastassa, että liivien alaosa painoi 5cm rintojen alaosan alkamiskohdasta, jolloin rinnat jäivät rullalle liiviin

Yleensä liiveista esimerkiksi kuppi E oli liian pieni, ja F jo sellainen että sinne olisi voinut säilöä käsilaukun sijaan kaikki tavarat ja kuppien sivut hiersivät käsien sivut rikki.

Ap

Sulla oli liian pieni kuppikoko.

Mä olisin ostanut ympärykseltä kapeampia liivejä ja laittanut selkäpuolelle jatkopalan. 

Vierailija
10/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

F-kuppi ei ole noin iso kuin kuvaat. 

Alat vaikuttaa entistä enemmän provolta.

Vierailija
11/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Mullakin on todella riippuvat rinnat, mutta kyllä näille löytyy sopivia liivejä. Ei ehkä perusmarketeista mutta liiviliikkeistä löytyy helposti, kun antaa myyjän auttaa.

Vierailija
12/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt aina hyvät liivit, mutta vain liiviliikkeestä ammattilaisen kanssa. Marketissa ei ole aidosti sopivia liivejä kuin ehkä 30%:lle ihmisistä. Mukava jos löysit leikkauksen jälkeen marketista liivit ap! Säästät ainakin reilusti rahaa siinä. 

Vierailija
13/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

F-kuppi ei ole noin iso kuin kuvaat. 

Alat vaikuttaa entistä enemmän provolta.

Cubuksen liiveissä tuota ainakin tapahtui itselläni. Ei todellakaan ole provo, jos vaikutan kärkkäältä niin se johtuu siitä että tuhlasin liiviongelmaan vuosia (ja v...sti rahaa) kun se katosi täysin yhdellä leikkauksella. Se ärsyttää. Ja tätä tarkoitan sillä että liivit istuivat oudosti, kun mikään ei sopinut ja ongelmani tuntuvat olevan sellaisia mitä kenelläkään muulla ei ole. Ympärysmitta liiveissä oli 65-70, olen pienikokoinen mikä vain korosti tuota ongelmaa. 75 koko oli jo sellainen että ympärystä olisi voinut käyttää hulavanteena. Ap

Vierailija
14/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todennut, että rintsikat kannattaa ostaa erikoisliikkeestä. Ja kun ostaa kerralla useammat kunnolliset, niin ei tarvii olla jatkuvasti ostamassa. Seinäjoella on todella hyvä alusvaateliike ja siellä tosiaan osataan  opastaa niin hyvin, että varmasti tulee ostettua kunnolliset.  

Vierailija
15/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan näissä viesteissä kuvatut ongelmat. Olisi kiva päästä jonkun liivisuunnittelijan puheille kuulemaan miten näitä ongelmia otetaan huomioon vai otetaanko. Oma ehdoton toiveeni olisi, että isompi kuppisiin liiveihin ihan kaikissa malleissa laitettaisiin edes vähän leveämmät olkaimet esim 3-5 cm, koska fysiikan lakeja ei pysty rintsikoillakaan kumoamaan.

Vierailija
16/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Mullakin on todella riippuvat rinnat, mutta kyllä näille löytyy sopivia liivejä. Ei ehkä perusmarketeista mutta liiviliikkeistä löytyy helposti, kun antaa myyjän auttaa.

Kyllähän nuo aloittajan rinnat kuulostavat muulta, kuin pelkästään riippuvilta rinnoilta.

Vierailija
17/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuo aloittajan rinnat kuulostavat muulta, kuin pelkästään riippuvilta rinnoilta.

Tubulaariset eli putkimaiset rinnat ovat synnynnäinen rintojen kehityshäiriö, jossa rintakudosta ei murrosiässä muodostu normaalisti pyöreään muotoon. Rinnat ovat usein suipot, kapeakantaiset ja nännipihat voivat olla laajentuneet.

Vierailija
18/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen aloitus. Tässä otetaan nyt voimakas loikka logiikassa, eli yleistetään yksilön huonosta kokemuksesta koskemaan KAIKKIA naisia, KAIKKIA rintaliivejä ja KAIKKIA erikoisliikkeitä. 

Kun naisia, rintaliivejä, ketjuliikkeitä ja marketteja on monenlaisia. Yhdelle sopii yhdenlaiset ja toiselle toisenlaiset. Eihän se, ettei joku löytänyt itselleen sopivia tarkoita, ettei kenellekään sopivia ole olemassakaan. 

Vierailija
19/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuuntelin ihan turhaan vuosikausia kavereiden, sukulaisten, nettipalstojen, liivimyyjien ja muiden neuvoja, kun vastaus oli se että olin oikeasti vain kummallisen muotoinen."

Vierailija
20/64 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen aloitus. Tässä otetaan nyt voimakas loikka logiikassa, eli yleistetään yksilön huonosta kokemuksesta koskemaan KAIKKIA naisia, KAIKKIA rintaliivejä ja KAIKKIA erikoisliikkeitä. 

Kun naisia, rintaliivejä, ketjuliikkeitä ja marketteja on monenlaisia. Yhdelle sopii yhdenlaiset ja toiselle toisenlaiset. Eihän se, ettei joku löytänyt itselleen sopivia tarkoita, ettei kenellekään sopivia ole olemassakaan. 

Ei aloittaja niin väittänyt ole väittänyt. Hän kertoi ettei itse löytänyt sopivia, vaikka yleisesti väitetään, että kaikille kyllä löytyy sopivat liivit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän