E passi etuja jää käyttämättä kymmenien miljoonien eurojen edestä. Suomalaisilla on näköjään varaa jättää edut käyttämättä
Ei edes muisteta että ilmaista rahaa on joku vaivainen 500 euroa tarjolla.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan kultturisaldolla museokortin
Kuka hullu tuommoisia omalla rahalla ostaisikaan? Kun kerran käyt museossa, se on nähty ja Suomessa ei juurikaan ole sellaisia museoita, jonne viitsisi ihan varta vasten lähteä.
Minäpä luulen, ettet ole tutustunut tarjontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin finnkinon sarjalippuja epassilla. 2 sain käytettyä ennen umpeutumista. Loput täysin hukkaan.
Sama, paitsi vain yhden leffan oon käynyt katsomassa, 7 lippua ois edelleen käyttämättä mutta niin surkeita leffoja ollut nähtävillä ettei ole viitsinyt vaivautua. Odysseyn olisin voinut mennä katsomaan kunnes kuulin että siinä on 3 minuutin epilepsia/migreeni-generointikohtaus etten aio ottaa sitä riskiä.
Kuulupuheidenko takia sinä yleensäkin jätät asioita tekemättä tai menemättä?
Miksi mennä, jos ei kiinnosta? Sehän on pelkkää ajanhukkaa, ja tuossa edellisen kirjoittajan tapauksessa jopa terveysriski. On paljon kivoja juttuja, joita voi tehdä aivan ilmaiseksi. -Eri.
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti jättänyt käyttämättä. Useimmiten havahdun loppuvuodesta, että taas niitä pitäisi johonkin tuhlata, ja ostan sarjalipun kylpylään tai leffateatteriin. Muut perheenjäsenet käyttää niitä lippuja, jos en itse kaikkia ehdi käyttää. Kotipaikkakunnan leffatarjonta on hyvin rajallista. Asun pienellä paikkakunnalla, eikä lähellä ole Finnkinoja tai mitään isoja museoita tai teattereita.
Ne liput ovat vain henkilökohtaiseen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin finnkinon sarjalippuja epassilla. 2 sain käytettyä ennen umpeutumista. Loput täysin hukkaan.
Et sitten voinut antaa vaikka lahjaksi?
Ei niitä saa antaa lahjaksi.
Aijaa, uusi uutinen minulle mutta täällä ei olekaan Finnkinoa. Itse olen ostanut juurikin sarjalippuja lahjaksi eikä kukaan ole kysellyt yhtään mitään elokuvateatterissa.
Todella monet niitä antaa lahjaksi, koska ei itse ehdi käyttää. Ei minunkaan kotikaupungissa ole Finnkinoa.
No jos noin voisi tehdä niin silloinhan ne liput voisi vaikka myydä? Isommissa kaupungeissa ei ainakaan onnistu. Tietysti sitten ei valitettaisi jos ne voisi vaan myydä eteenpäin vaikka -50% hinnalla!
Eipä niitä käytetä, kun ei ole tarvetta. Työntekijöiden perustoimeentulo on jo valmiiksi turvattu. Nämäkin edut voisi kohdistaa vaikka toiminimiyrittäjille, jotka ei saa yhtä ainutta etuseteliä tai alennusta yhtään mihinkään. Liikuntaharrastuksia ei voi laittaa myöskään verovähennyksiin, mikä on tosi nurinkurista. Terveyden ylläpito olisi kuitenkin tosi tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
No jos sen saisi rahana, jonka voi käyttää vaikka ruokakauppaan, niin toki käyttäisin. Mutta kun en harrasta ohjattua liikuntaa ja maksullista kulttuuria tai viihdettä, niin ei oikein ole ePassin eduille käyttöä. Ei täällä syrjäkylillä oikein ole paikkojakaan missä käyttää.
Minä asun syrjäkylillä, mutta tietä pitkin käyn välillä muuallakin. Keksin heti vaikka kuinka paljon kohteita niille passeille, mutta työnantajana ei niitä Anna. Maksan kaikki lystit omasta pussistani ilomielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan kultturisaldolla museokortin
Kuka hullu tuommoisia omalla rahalla ostaisikaan? Kun kerran käyt museossa, se on nähty ja Suomessa ei juurikaan ole sellaisia museoita, jonne viitsisi ihan varta vasten lähteä.
Minäpä luulen, ettet ole tutustunut tarjontaan.
Minulla on museot niin kaukana, että en ole museokorttiakaan hankkinut. Omassa kaupungissa on yksi museo, joka on tosiaan nähty, pikkumuseo. Helsingissä on lähimmät kunnon museot, mutta siellä käyn harvoin. En välttämättä joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, uusi uutinen minulle mutta täällä ei olekaan Finnkinoa. Itse olen ostanut juurikin sarjalippuja lahjaksi eikä kukaan ole kysellyt yhtään mitään elokuvateatterissa.
Todella monet niitä antaa lahjaksi, koska ei itse ehdi käyttää. Ei minunkaan kotikaupungissa ole Finnkinoa.
No näin juuri. Itse käytän etuutta hierojalla ja jalkahoitajalla ja lapsille sitten ostan sarjalippuja leffateatteriin, eikä kukaan ole kysellyt mitään henkkareita. Mutta meidänkään asuinkaupungissa ei ole Finnkinoa. Johtuuko juuri vain Finnkinosta, että henkkarit kysellään?
Itse käyn biorexin saleissa. Ei tule nimeä loppuun. En anna lippuja muille kuitenkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo kävisi niin voisihan sitä vaikka maksaa kaverin lipun ja hän sitten laittaisi mobilepaylla takaisin. Mutta eihän tuo käy.
Noniin kirjoitin nyt paskan moderoinnin takia viestin jo kaksi kertaa....
Monet kaverit eivät ole valmiita käyttämään rahojaan leffateatteriin nykypäivänä. Niin yksin olen saanut käydä siellä istukselemassakin. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, paitsi vain yhden leffan oon käynyt katsomassa, 7 lippua ois edelleen käyttämättä mutta niin surkeita leffoja ollut nähtävillä ettei ole viitsinyt vaivautua. Odysseyn olisin voinut mennä katsomaan kunnes kuulin että siinä on 3 minuutin epilepsia/migreeni-generointikohtaus etten aio ottaa sitä riskiä.
Kuulupuheidenko takia sinä yleensäkin jätät asioita tekemättä tai menemättä?
Miksi mennä, jos ei kiinnosta? Sehän on pelkkää ajanhukkaa, ja tuossa edellisen kirjoittajan tapauksessa jopa terveysriski. On paljon kivoja juttuja, joita voi tehdä aivan ilmaiseksi. -Eri.
Kiinnostihan häntä ja olisi mennytkin mutta "kuulopuheiden" vuoksi jätti menemättä.
Hierojalle menee rahat. Työ aiheuttaa pahat jumit joten hieronta on välttämätön jotta työkyky säilyy.
Tyhmäähän ne on jättää käyttämättä. Nykyinen työnantaja ei näitä etuja tarjoa mutta edellinen tarjosi ja kyllä ne kaikki tuli aina käytettyä viimeistään lomareissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä rahaa humpuukkiin
Hieronta on humpuukia? Terveydenhoito humpuukia?
Ei hieronta humpuukia ole, mutta se on tarkoitettu niille jotka eivät itse osaa tai jaksa huoltaa omaa kroppaansa liikkuvuuden ja lihasten osalta. Siis samalla tavalla kuin vaipat ei suinkaan ole humpuukia, mutta ei niitä lähtökohtaisesti terve aikuinen tarvitse kun osaa hoitaa asiat itse paremmin. Kyllä, huippu-urheilijat tarvitsevat hierojia samaan tapaan kuin astronautitkin tarvitsevat vaippoja, mutta he ovat poikkeuksia. Toki hierojat mieluusti pyörittävät vakiasiakkaita joka viikko penkissä, helpointa rahaahan heille on juuri kanta-asiakkaat jotka eivät ikinä tule kuntoon. Ja se on hyvä asia kansantaloudelle, mutta omalle itselle on parempi jos osaa huomata ja hoitaa lihasjumit heti kun ne uhkaavat tapahtua. Ja yhteiskunta tukee näitä vatkauspalveluita sen vuoksi että niiden toivotaan vähentävän sairaspoissaoloja ja tukevan työssäjaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin juuri. Itse käytän etuutta hierojalla ja jalkahoitajalla ja lapsille sitten ostan sarjalippuja leffateatteriin, eikä kukaan ole kysellyt mitään henkkareita. Mutta meidänkään asuinkaupungissa ei ole Finnkinoa. Johtuuko juuri vain Finnkinosta, että henkkarit kysellään?
Se johtuu siitä, että lippuja ei saa myydä eteenpäin. Siksi tarkistetaan henkilöllisyys. Siis minähän olisin myynyt kaikki jos tuo olisi mahdollista vaihtaa ne edut rahaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä käytetä, kun ei ole tarvetta. Työntekijöiden perustoimeentulo on jo valmiiksi turvattu. Nämäkin edut voisi kohdistaa vaikka toiminimiyrittäjille, jotka ei saa yhtä ainutta etuseteliä tai alennusta yhtään mihinkään. Liikuntaharrastuksia ei voi laittaa myöskään verovähennyksiin, mikä on tosi nurinkurista. Terveyden ylläpito olisi kuitenkin tosi tärkeää.
Omakotitalossa keskisuuressa kaupungissa asun, en missään syrjäkylillä. Liikuntaa tulee harrastettua, vaikka missään maksullisilla saleilla en käy. Joskus kävin, mutta en tykkää. Enkä tykkää nettivideoiden kanssa harjoittelustakaan. Sen sijaan tykkään tehdä omaan tahtiin pihatöitä, marjojen poimimista, pyöräilyä töihin, kauppaan ja asioille, soutamista ja onkimista, joskus uimistakin, jumppakeppivenyttelyä, kahvakuulaa ja kehonpainoharjoittelua, talvisin käytän omaa kuntopyörää ja monitoimilaitetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin lippuihin tulostetaan, että kulttuuriedulla maksettu ja sen henkilön (sinun) nimi ketä niitä saa käyttää. Sitten kassa tarkistaa henkilöllisyyden, kun menet. Että ei ihan laillisesti ole toimittu sielä teidän kylillä. Muualla kyllä mennään lakien mukaan.
Ei ole tulostettu mitään lappuja eikä nimiä tule sarjalippuihin. Edelleen, en asioi Finnkinossa, kun sellaista ei täällä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä rahaa humpuukkiin
Hieronta on humpuukia? Terveydenhoito humpuukia?
Ei hieronta humpuukia ole, mutta se on tarkoitettu niille jotka eivät itse osaa tai jaksa huoltaa omaa kroppaansa liikkuvuuden ja lihasten osalta. Siis samalla tavalla kuin vaipat ei suinkaan ole humpuukia, mutta ei niitä lähtökohtaisesti terve aikuinen tarvitse kun osaa hoitaa asiat itse paremmin. Kyllä, huippu-urheilijat tarvitsevat hierojia samaan tapaan kuin astronautitkin tarvitsevat vaippoja, mutta he ovat poikkeuksia. Toki hierojat mieluusti pyörittävät vakiasiakkaita joka viikko penkissä, helpointa rahaahan heille on juuri kanta-asiakkaat jotka eivät ikinä tule kuntoon. Ja se on hyvä asia kansantaloudelle, mutta omalle itselle on parempi jos osaa huomata ja hoitaa lihasjumit heti kun ne uhkaavat tapahtua. Ja yhteiskunta tukee näitä vatkauspalveluita sen vuoksi että niiden toivotaan vähentävän sairaspoissaoloja ja tukevan työssäjaksamista.
Voisin ottaa thai-hieronnan tai lymfahieronnan, mutta niihin e-passi ei käy. Enkä nyt siis tarkoita thai-hieronnalla mitään seksipalvelua, vaan ihan sellaista klassista, rentouttavaa, koulutetun ammattilaisen tekemää hierontaa.
Niihin lippuihin tulostetaan, että kulttuuriedulla maksettu ja sen henkilön (sinun) nimi ketä niitä saa käyttää. Sitten kassa tarkistaa henkilöllisyyden, kun menet. Että ei ihan laillisesti ole toimittu sielä teidän kylillä. Muualla kyllä mennään lakien mukaan.