Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi koira pitää viedä kauppaan?

Vierailija
27.07.2026 |

Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin. 

Kommentit (198)

Vierailija
141/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen vaihtoehto on jättää autoon ja on helle (eli autoon jättäminen ei ole vaihtoehto eikä laillista).

Mielestäni koira pitää lenkittää  ja kaupassa käydä eri aikaan. Ihmiset on laiskoja.

Lenkitätkö sä koiria autolla????

Meillä lenkit tehdään kävellen tai juosten. Jos ollaan koiran kanssa autossa, silloin ollaan reissussa. Ja helteellä koiraa ei voi jättää autoon kauppareissun ajaksi, kuten hyvin tiedät.

Vierailija
142/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn Akitani kanssa kaupassa. Se ei kuulu sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei mene jakeluun, että miksi ne koirat pitää ottaa mukaan sinne kauppaan? Joo, ymmärrän, että satunnaisesti ja pakottavassa tilanteessa, mutta kyllä se koira nauttisi varmasti enemmän metsälenkistä. Laiskuuttaan sitten laahataan hurtta markettiin, että voidaan todeta, että koira on "päässyt ulos". 

Mulla on pentu ja opetan sitä olemaan erilaisissa tilanteissa. Ei ole koirankaan elämä pelkkää nauttimista. 

Vierailija
144/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska käytän koiran samalla lenkillä kun käyn kaupassa, katsos kun kaikki ei ole työttömiä loisia joilla on kaikki päivät aikaa käyttää koiraa tai käydä kaupassa.

Miksi alat heti haukkumaan ja tekemään lapsellisia oletuksia? Mikä vika on asiallisessa keskustelussa?

Kun vielä muistaisit sanoa tuon niillekin, jotka mollaavat törkeillä ilmaisuilla koiran omistajia tässä ketjussa. 

Mutta ethän sinä osaa. 

Vierailija
145/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ruoat voi tilata kotiin S-Kaupat sovelluksella tai Woltilla josta saa K-kaupan tuotteita. Ruokaa myydään myös muissa verkkokaupoissa kuten Tokmanni, Fiksuruoka ja mitä näitä nyt on. 

Suosittelen lämpimästi kaikkia joita muut ihmiset lapsineen, koirineen ja päihtymystiloineen tilaamaan ruokakassit suoraan kotiovelle. 

Säästyy kaikkien hermot. 

Itse en muista milloin viimeksi kävin kaupassa. 

Miksei ne koiranomistajat tilaa kotiin? Silloin voisi olla sen koiran kanssa ihan rauhassa kotona.

Koska koira tarvitsee lenkin. Aion huomenna kokeilla ruokakauppaa koiran kanssa. En ole kokeillut.

Vonko minä tulla sinne samalla lampaani kanssa. Mitä eroa ?

Kauppias ei tykkää lampaista. Tuskin lammaskaan tykkää kaupasta toisin kuin koira. 

Onko susista moneen kertaan rutsatut sikinsokin sudet saatu jalostetuksi sellaisiksi elukoiksi että tykkäävät kaupassa käynnistä. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Itse asiassa jotkut tykkää, ei kaikki. Yleensä koira lähtee mielellään joka paikkaan omistajansa kanssa, ainakin mieluummin kuin jää yksin. 

Älä naurata että eläin muka tykkäisi olla kärryssä ihmisvilinässä.   Mikä muu eläin mahtaisi oikein tykätä...ehkä sika 🤣🤣🤣

Meidän kylällä ei ole ihmisvilinää ja toisekseen nää on tottuneet siihen, että ympärillä on paljon vieraita ihmisiä. Voit yllättyä, mutta muitakin, kuin opaskoiria voi kouluttaa. On koiria, kuten omat, jotka reissaa ympäri maailmaa ja on pomminvarmoja joka tilanteessa. Niille kauppa on todella rauhallinen ympäristö. 

Pomminvarmaa koiraa, mitään muuta eläintä tai edes ihmistä Ei OLE olemassakaan. Niin on ne "pomminvarmat" koirat vain ihmisiä purreet ja jopa tappaneet. 

Vierailija
146/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako sinua kuinka paljon, että kävelin koiran kanssa parin kilometrin päähän kauppaan, jossa on koira kärryt ja nostin koirani sinne. Käytiin ostamassa koiralle puruluita 

Minua haittaa koirat kaupassa, sillä olen vakavasti allerginen koirille. Pahimmassa tapauksessa se sinun koirasi aiheuttaa minulle sairaalareissun. Olet itsekäs. 

No älä koske siihen koiraan.

Ei tarvitse koskea, koirarodusta riippuen saan oireita jo lähietäisyydellä. Jos joku lapsi vaikka sattuu koiraa lähellä silittelemään, niin hilse pölisee ja saan oireita. 

No voi että. Oletko ihan aikuinen ihminen? Tukehdu sitten oireisiisi jos noin avuton olet. 

Jos on noin allerginen, kannattaa syödä estolääkitystä. 

Mä.olen leppä- ja koivuallerginen, mutta en ole syyttelemässä puita, enkä vaatimassa, että ne pitää kaikki hävittää, vaan popsin lääkkeeni ja kärsin aikani. Elämä on. 

Vierailija
147/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen vaihtoehto on jättää autoon ja on helle (eli autoon jättäminen ei ole vaihtoehto eikä laillista).

Mielestäni koira pitää lenkittää  ja kaupassa käydä eri aikaan. Ihmiset on laiskoja.

Sun mielipide kiinnosta tasan yhtä paljon kuin sun peräreikä. Muuta valitettavaa? 

Kappas, laiska ilmoittautui. 

Vierailija
148/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ruoat voi tilata kotiin S-Kaupat sovelluksella tai Woltilla josta saa K-kaupan tuotteita. Ruokaa myydään myös muissa verkkokaupoissa kuten Tokmanni, Fiksuruoka ja mitä näitä nyt on. 

Suosittelen lämpimästi kaikkia joita muut ihmiset lapsineen, koirineen ja päihtymystiloineen tilaamaan ruokakassit suoraan kotiovelle. 

Säästyy kaikkien hermot. 

Miksei ne koiranomistajat tilaa kotiin? Silloin voisi olla sen koiran kanssa ihan rauhassa kotona.

Koska koira tarvitsee lenkin. Aion huomenna kokeilla ruokakauppaa koiran kanssa. En ole kokeillut.

Kauppias ei tykkää lampaista. Tuskin lammaskaan tykkää kaupasta toisin kuin koira. 

Onko susista moneen kertaan rutsatut sikinsokin sudet saatu jalostetuksi sellaisiksi elukoiksi että tykkäävät kaupassa käynnistä. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Itse asiassa jotkut tykkää, ei kaikki. Yleensä koira lähtee mielellään joka paikkaan omistajansa kanssa, ainakin mieluummin kuin jää yksin. 

Älä naurata että eläin muka tykkäisi olla kärryssä ihmisvilinässä.   Mikä muu eläin mahtaisi oikein tykätä...ehkä sika 🤣🤣🤣

Meidän kylällä ei ole ihmisvilinää ja toisekseen nää on tottuneet siihen, että ympärillä on paljon vieraita ihmisiä. Voit yllättyä, mutta muitakin, kuin opaskoiria voi kouluttaa. On koiria, kuten omat, jotka reissaa ympäri maailmaa ja on pomminvarmoja joka tilanteessa. Niille kauppa on todella rauhallinen ympäristö. 

Pomminvarmaa koiraa, mitään muuta eläintä tai edes ihmistä Ei OLE olemassakaan. Niin on ne "pomminvarmat" koirat vain ihmisiä purreet ja jopa tappaneet. 

Lol, justhan täällä kiljuttiin, miten koulutetut opaskoirat on ok kaupassa. Mikä estää kouluttamasta muita koiria?

Vierailija
149/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako sinua kuinka paljon, että kävelin koiran kanssa parin kilometrin päähän kauppaan, jossa on koira kärryt ja nostin koirani sinne. Käytiin ostamassa koiralle puruluita 

Minua haittaa koirat kaupassa, sillä olen vakavasti allerginen koirille. Pahimmassa tapauksessa se sinun koirasi aiheuttaa minulle sairaalareissun. Olet itsekäs. 

No älä koske siihen koiraan.

Ei tarvitse koskea, koirarodusta riippuen saan oireita jo lähietäisyydellä. Jos joku lapsi vaikka sattuu koiraa lähellä silittelemään, niin hilse pölisee ja saan oireita. 

No voi että. Oletko ihan aikuinen ihminen? Tukehdu sitten oireisiisi jos noin avuton olet. 

Jos on noin allerginen, kannattaa syödä estolääkitystä. 

Mä.olen leppä- ja koivuallerginen, mutta en ole syyttelemässä puita, enkä vaatimassa, että ne pitää kaikki hävittää, vaan popsin lääkkeeni ja kärsin aikani. Elämä on. 

Joo, tykkäisit varmaan, jos joku laahaisi kauppaan leppää ja koivua vain ihan koska voi ja saisit siitä oireita. Kaupat on kuitenkin ensisijaisesti ihmisille. 

Vierailija
150/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kaupassa jollakin oli piski kärryissä ja se elukka sai  turkin ravistelu puuskan keskellä heviosastoa.Hyi!

Esim.irtonaiset kaalit oli muutaman kymmenen cm päässä.

Vierailija
151/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan hengenahdistusta ja voimakkaita pelkotiloja noista koiranvihaajista. Onko niiden pakko liikkua ihmisten ilmoilla? Kuka korvaa jos ja kun joudun sairaalaan?

Vierailija
152/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästyy kaikkien hermot. 

Lol, justhan täällä kiljuttiin, miten koulutetut opaskoirat on ok kaupassa. Mikä estää kouluttamasta muita koiria?

Ei ne opaskoiratkaan ole "pomminvarmoja" ja minä en todellakaan tiedä mikä ihmisiä estää kouluttamasta koiriaan. Ongelmakoiria on paljon. 

Vierailija
153/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noita kärryjä ole rajoitettu vain koirille? Ei ole kyllä varmaan tieto. Kai ne siat ja lampaat voi yhtä hyvin tulla kauppaan, kunhan nostetaan kärryyn ja osaavat käyttäytyä niin etteivät häiritse muita asiakkaita ja ovat opetettu sisäsiisteiksi.

Taidat olla idiootti.

Ehkä. Tai ehkä jotain muuta.

Vierailija
154/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästyy kaikkien hermot. 

Opaskoiria kaupassa perusteltiin täällä sillä, että ne on koulutettu. Ja nyt sä tulet sanomaan, ettei koulutuksella olekaan merkitystä. Koittakaa nyt päättää. 

Vierailija
155/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan hengenahdistusta ja voimakkaita pelkotiloja noista koiranvihaajista. Onko niiden pakko liikkua ihmisten ilmoilla? Kuka korvaa jos ja kun joudun sairaalaan?

Mä en uskalla liikkua kodin ulkopuolella, koska pelkään miehiä ja ne on tappaneet enemmän naisia, kuin koirat. Voisiko ne vaan hävittää?

Vierailija
156/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästyy kaikkien hermot. 

Ei ne opaskoiratkaan ole "pomminvarmoja" ja minä en todellakaan tiedä mikä ihmisiä estää kouluttamasta koiriaan. Ongelmakoiria on paljon. 

No tässähän tää järjen jättiläinen oli sitä mieltä, ettei voi, vaan koirat pelkää kaupassa. 

Aika jänmä, että koiria kuitenkin voidaan kouluttaa toimimaan rauhallisesti esim näyttelyissä, kisoissa, ihmisjoukoissa, avustajakoirina.... 

Vierailija
157/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sulle kuuluu? Kauppias on toivottanut koirani tervetulleeksi kauppaan.

Keskustelkoot kauppiaan, joka on koirat sallinut, kanssa, ei muiden asiakkaiden. 

Meilläkin ei missään ruokakaupassa saa koiria tuoda sisälle.  Kyllähän jos kauppiaalle alkaa satelemaan valituksia niin se loppuu ja elukat jätetään kotiin. 

Jaxuhali sulle, koska meillä puolestaan saa kaikkiin kolmeen. Mitä ajattelet tehdä asialle? 

Onneksi minulla on aina terästettyjä koiran makupaloja taskussa. Kun katseesi harhautuu maitohyllyyn, niin namia saa koirasi.

Nettipoliisille ilmoitettu.

Ilmoita minutkin. Minä vien rotanmyrkkyä lihapullia postilaatikkoihin tolpan juureen.  Se on minun tontin puolella.  Loppuu tai vähenee koirien kuseminen siihen  🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
158/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pahasti kissa-allerginen ja tässä meidänkin nurkilla KAUPUNGISSA niitä liikkuu varmaan kymmeniä vapaana omallakin pihalla. Elossa ollaan.  

Vierailija
159/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyyhitkö sen koiran paska perseen ja kusiset kaarvat ennen kun tuot kärryyn kauppaan.  

En . Se saa tulla paskomisen jälkeen sohvalle ja petiin perseensä hinkkaamaan.. ja viistättelee mattoihin missä vauva konttaa.  Se on niin söpöä.🤮🤮🤮🤮

Hyyiii. Olen nähnyt livenä että näin tehdään . 

Vierailija
160/198 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sulle kuuluu? Kauppias on toivottanut koirani tervetulleeksi kauppaan.

Keskustelkoot kauppiaan, joka on koirat sallinut, kanssa, ei muiden asiakkaiden. 

Meilläkin ei missään ruokakaupassa saa koiria tuoda sisälle.  Kyllähän jos kauppiaalle alkaa satelemaan valituksia niin se loppuu ja elukat jätetään kotiin. 

Jaxuhali sulle, koska meillä puolestaan saa kaikkiin kolmeen. Mitä ajattelet tehdä asialle? 

Onneksi minulla on aina terästettyjä koiran makupaloja taskussa. Kun katseesi harhautuu maitohyllyyn, niin namia saa koirasi.

Nettipoliisille ilmoitettu.

Ilmoita minutkin. Minä vien rotanmyrkkyä lihapullia postilaatikkoihin tolpan juureen.  Se on minun tontin puolella.  Loppuu tai vähenee koirien kuseminen siihen  🤣🤣🤣🤣🤣

Kait sä ymmärrät, että sun ip-osoite jää talteen? Et ole kuullutkaan?