Miksi koira pitää viedä kauppaan?
Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Koska käytän koiran samalla lenkillä kun käyn kaupassa, katsos kun kaikki ei ole työttömiä loisia joilla on kaikki päivät aikaa käyttää koiraa tai käydä kaupassa.
Olisit jättänyt koirulin ostamatta kun se noin sua vaivaa
ihan samaa oon ihmetelly lapsista, ne kauppaan tuodut koirat sentään yleensä osaavat olla hiljaa
Koska koiraa ei saa jättää autoon kesällä. Voit olla koiran kanssa kahdestaan menossa mökille ja pakko ostaa ruokaa matkalla. Vaihtoehdot on koira mukaan tai syöt sammalta mökin pihasta.
Pitäähän se mamin oma kultanöpöpuudeli olla kaikkialla mukana, niin lutuinen.
Koirat pitäisi hävittää kaupungeista. Vain mielisairaat ottaa rakkeja.
K-kaupassa on koiralle tarkoitettuja ostoskärryjä. Hyvin harvoin koiran näkee kaupassa. Vielä kun sais lapset pois jalkoineen ostoskärryissä mihin ostokset kerätään niin maailma olisi hitusen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Koska käytän koiran samalla lenkillä kun käyn kaupassa, katsos kun kaikki ei ole työttömiä loisia joilla on kaikki päivät aikaa käyttää koiraa tai käydä kaupassa.
Miksi alat heti haukkumaan ja tekemään lapsellisia oletuksia? Mikä vika on asiallisessa keskustelussa?
Joku varastaa jos jätän sen ulos.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän se mamin oma kultanöpöpuudeli olla kaikkialla mukana, niin lutuinen.
Ja kaikki lapsetkin on lutuisia kun nekin tuodaan kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Joku varastaa jos jätän sen ulos.
Kukaan ei halua sinun rakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alat heti haukkumaan ja tekemään lapsellisia oletuksia? Mikä vika on asiallisessa keskustelussa?
Kerro toki, missä välissä saan käydä kaupassa?
Eri
Ensin ulkoilutan koiraa ja matkalla kotiin käyn kaupassa ja ostan:
2 litraa maitoa
400g jauhelihaa
2kg Annabella perunoita
Ruispaloja
Oivariinia
Myrttisen maustekurkkuja
Ohuen ohuita savukinkkusuikaleita
2 tölkkiä IPA:aa ja
Kingis - jäätelön.
Sitten syön sen Kingiksen kun kävelemme kotiin. Asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa eikä talossamme ole hissiä. Ulkoilutan koiran kolmesti päivässä. Yhdellä niistä kerroista käyn myös kaupassa.
Onko muuta kysyttävää?
Reissussa ollessa koira mukana voi tulla pakottava tarve ostaa evästä. Muutaman tonnin jalostusyksilöä en jätä kaupan ulkopuolelle. Onneksi nykyään voi koiran ottaa mukaan kauppaan tai ravintolaan.
Olen reissannut julkisilla pohjois-pohjanmaalta tukholman länsilaidalle yksin koiran kanssa astutusreissulle ja kaikki sujui hyvin eikä tarvinnut raahata rinkallista eväitä mukana kun koiran kanssa sai käydä ostoksilla.
Pitääkö Ap:n mielestä sokean haahuilla kaupassa ilman opaskoiraansa? Jos sulla on tuollainen asenne, niin se on oikeus ja kohtuus, että sokea tökkäisee ihan kunnolla sinua sillä valkoisella kepillään.
Monet kerrat olen väistellyt paskakasoja kaupan käytävillä, hyi helvetti. Jos ottaa koiran, niin opettakaa ne olemaan edes kauppareissun ajan yksin kotona, tai älkää ottako koiraa. Ja jos aika ei riitä ulkoiluttaa elukkaa kuin kauppareissulla, niin miksi se koira piti ottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki, missä välissä saan käydä kaupassa?
Eri
Miksi kysyt minulta? Minä vain ihmettelen tätä karkeaa kielenkäyttöä, en ottanut kantaa siihen saako koiran viedä kauppaan. Siihen taas voi sanoa että en minä siitä mieltäni pahoita, suuri osa ihmisistä on sen verran epäsiistejä että moni koira hakkaa heidät hygienian tasossa 100-0.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö Ap:n mielestä sokean haahuilla kaupassa ilman opaskoiraansa? Jos sulla on tuollainen asenne, niin se on oikeus ja kohtuus, että sokea tökkäisee ihan kunnolla sinua sillä valkoisella kepillään.
Itse asiassa sokeita harmittaa ne muut koirat kaupoissa, koska ne häiritsevät opaskoiran työtä.
Haittaako sinua kuinka paljon, että kävelin koiran kanssa parin kilometrin päähän kauppaan, jossa on koira kärryt ja nostin koirani sinne. Käytiin ostamassa koiralle puruluita
Jos toinen vaihtoehto on jättää autoon ja on helle (eli autoon jättäminen ei ole vaihtoehto eikä laillista).