Miksi koira pitää viedä kauppaan?
Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".
Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä, et osais ajatella muitakin.
Juujuu allergia. Hanki lääkitys. Ei yhden sairauden vuoksi voi kaikki elää.
Minulla on lääkitys. En vain haluaisi joutua käyttämään enemmän lääkkeitä sen takia, että joku ei voi olla koirastaan erossa edes kauppareissun aikaa.
Eläinhilsettä on joka paikassa ja kaupassa voi olla montakin koiranomistajaa, joista pölisee hilsettä, sun kanssa yhtä aikaa. Miksi ihmiset muualla pärjää koirien kanssa?
Et jaksaisi ottaa lääkettä? En mäkään diabeetikkona aina jaksaisi, mutta ennkaada vastuuta sairauteni hoidosta muille.
Haluaisitko ottaa enemmän lääkettä sen takia, että joku haluaa itsekkäästi vaikkapa pakottaa sut syömään sokeria, siis ihan vain ilokseen? Tai joutua pelkäämään sairaalareissua, koska jollekin vain lemmikki menee muiden ihmisten hyvinvoinnin edelle?
Aika sairas ajatusmaailma. Allergiat luonnollisesti rajoittavat mun elämää aika paljon ja lääkkeitä menee. En haluaisi joutua kaupassakin aina väistelemään. Ja ei, wolttaaminen ei ole minun asiani. Woltatkoon ne, jotka eivät ilman koiraa pääse kaupoille. Kaupat on ihmisille.
Nyt jotain rajaa pödynnpuhumiselle jopa täällä. Kukaan ei joudu sairaalaan koira-allegian takia. Ne, jotka on oikeasti todella, siis hengenvaarallisesti allergisia, kuten pähkinöille, tietää sen ja kantaa mukanaan lääkettä.
Terveisin ensiavun hoitsu, työskennellyt myös ensihoidossa.
No, hoitsu ei taida ihan kaikkea tietää ja kyllä, mulla on EpiPen, mutta en todellakaan haluaisi joutua sitä käyttämään vain siksi, että joku katsoo oikeudekseen viedä lemmikkinsä kauppaan.
Jos oikeasti saat anafylaktisen reaktion, kun jokin lemmikki kulkee ohi, sinulla on äärimmäisen harvinainen allergia. Niin harvinainen, että tutkijat varmasti haluaisivat katsoa sinua lähemmin.
Yleensä ne vakavammat reaktiot tulevat eläinten syljestä ja puremista, vaikka sekin on harvinaista.
Koirasta voi saada muitakin oireita, vai väitätkö tosiaan pösilöä allergioita huuhaaksi? Olisipa isäsi pitänyt sen kondomin päällä loppuun asti, moni asia olisi paremmin.
Lukemisen ymmärtämisen vaikeus much? Taisit pudota kelkasta jo ala-asteella?
Tossa puhuttiin sairaalareissusta. Missä kohtaa väitin, etteikö voisi saada oireita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku varastaa jos jätän sen ulos.
Mikä pakko on ottaa sitä kauppareissulle?
Ei pakko, mutta voin. Kiitos kauppiaalle 🤗
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu pötyä. Jos tietäisit paljoko tuolla pyörii eläinpölyä oikeasti esim. kaupoissa, joutuisit käyttää sitä joka kauppareissulla. Joudutko?
Sä voit väittää mitä tahansa, mutta päivystykseen ei tule koira-allergisia, ja tässä väitettiin, että tulee sairaalareissu.
Eli sun kokemus on ainoa, mikä voi olla totta? Joo, en ihmettele, että päivystyksessä tehdään jatkuvasti vääriä arvioita, kun tietämys on tuolla tasolla. Onko se sitten syy vai seuraus, mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ruoat voi tilata kotiin S-Kaupat sovelluksella tai Woltilla josta saa K-kaupan tuotteita. Ruokaa myydään myös muissa verkkokaupoissa kuten Tokmanni, Fiksuruoka ja mitä näitä nyt on.
Suosittelen lämpimästi kaikkia joita muut ihmiset lapsineen, koirineen ja päihtymystiloineen tilaamaan ruokakassit suoraan kotiovelle.
Säästyy kaikkien hermot.
Itse en muista milloin viimeksi kävin kaupassa.
Olis aika turhaa tilata ruuat kotiin, jos olen 1500 km päässä kotoa 🤔
No häiritseekö sua niin paljon reissussa toisten koirat? Tilaa sinne missä olet tai jää kotiin, äläkä reissaa jos muiden elämä häiritsee.
Ei, vaan minä reissaan koirien KANSSA, ja silloin saatan helteellä mennä myös kauppaan koirien KANSSA, jos se on sallittua 😊
Ja sallitun päättää kauppias, ei palstalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".
Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä, et osais ajatella muitakin.
Juujuu allergia. Hanki lääkitys. Ei yhden sairauden vuoksi voi kaikki elää.
Minulla on lääkitys. En vain haluaisi joutua käyttämään enemmän lääkkeitä sen takia, että joku ei voi olla koirastaan erossa edes kauppareissun aikaa.
Eläinhilsettä on joka paikassa ja kaupassa voi olla montakin koiranomistajaa, joista pölisee hilsettä, sun kanssa yhtä aikaa. Miksi ihmiset muualla pärjää koirien kanssa?
Et jaksaisi ottaa lääkettä? En mäkään diabeetikkona aina jaksaisi, mutta ennkaada vastuuta sairauteni hoidosta muille.
Haluaisitko ottaa enemmän lääkettä sen takia, että joku haluaa itsekkäästi vaikkapa pakottaa sut syömään sokeria, siis ihan vain ilokseen? Tai joutua pelkäämään sairaalareissua, koska jollekin vain lemmikki menee muiden ihmisten hyvinvoinnin edelle?
Aika sairas ajatusmaailma. Allergiat luonnollisesti rajoittavat mun elämää aika paljon ja lääkkeitä menee. En haluaisi joutua kaupassakin aina väistelemään. Ja ei, wolttaaminen ei ole minun asiani. Woltatkoon ne, jotka eivät ilman koiraa pääse kaupoille. Kaupat on ihmisille.
Nyt jotain rajaa pödynnpuhumiselle jopa täällä. Kukaan ei joudu sairaalaan koira-allegian takia. Ne, jotka on oikeasti todella, siis hengenvaarallisesti allergisia, kuten pähkinöille, tietää sen ja kantaa mukanaan lääkettä.
Terveisin ensiavun hoitsu, työskennellyt myös ensihoidossa.
Ei kyllä tunnu oikealta sekään ajatus että toisille saa vapaasti aiheuttaa haittaa kunhan ei niin paljon aiheuta että joutuu sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu? Kauppias on toivottanut koirani tervetulleeksi kauppaan.
Keskustelkoot kauppiaan, joka on koirat sallinut, kanssa, ei muiden asiakkaiden.
Meilläkin ei missään ruokakaupassa saa koiria tuoda sisälle. Kyllähän jos kauppiaalle alkaa satelemaan valituksia niin se loppuu ja elukat jätetään kotiin.
Jaxuhali sulle, koska meillä puolestaan saa kaikkiin kolmeen. Mitä ajattelet tehdä asialle?
Onneksi minulla on aina terästettyjä koiran makupaloja taskussa. Kun katseesi harhautuu maitohyllyyn, niin namia saa koirasi.
Nettipoliisille ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen vaihtoehto on jättää autoon ja on helle (eli autoon jättäminen ei ole vaihtoehto eikä laillista).
Mielestäni koira pitää lenkittää ja kaupassa käydä eri aikaan. Ihmiset on laiskoja.
Mulla ei mene jakeluun, että miksi ne koirat pitää ottaa mukaan sinne kauppaan? Joo, ymmärrän, että satunnaisesti ja pakottavassa tilanteessa, mutta kyllä se koira nauttisi varmasti enemmän metsälenkistä. Laiskuuttaan sitten laahataan hurtta markettiin, että voidaan todeta, että koira on "päässyt ulos".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhitkö sen koiran paska perseen ja kusiset kaarvat ennen kun tuot kärryyn kauppaan.
En . Se saa tulla paskomisen jälkeen sohvalle ja petiin perseensä hinkkaamaan.. ja viistättelee mattoihin missä vauva konttaa. Se on niin söpöä.🤮🤮🤮🤮
Sun vaimosi on valitellut meidän kahvipöydässä tauoilla, että teidän sohva haisee ihan sun perseeltä ja pallihieltä. Kyseli neuvoja, kun kuulemma ei edes 3h 90 asteessa poista hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vattuako se sulle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei mene jakeluun, että miksi ne koirat pitää ottaa mukaan sinne kauppaan? Joo, ymmärrän, että satunnaisesti ja pakottavassa tilanteessa, mutta kyllä se koira nauttisi varmasti enemmän metsälenkistä. Laiskuuttaan sitten laahataan hurtta markettiin, että voidaan todeta, että koira on "päässyt ulos".
Ei pidä, mutta voin. Kiitos kauppiaalle.
Vierailija kirjoitti:
K-kaupassa on koiralle tarkoitettuja ostoskärryjä. Hyvin harvoin koiran näkee kaupassa. Vielä kun sais lapset pois jalkoineen ostoskärryissä mihin ostokset kerätään niin maailma olisi hitusen parempi.
En ole yhtään koiraa kaupassa nähnyt eikä niitä kyllä kaikkiin kauppoihin saa kyllä tuodakkaan jos ei kauppias sitä salli. Opaskoirat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako sinua kuinka paljon, että kävelin koiran kanssa parin kilometrin päähän kauppaan, jossa on koira kärryt ja nostin koirani sinne. Käytiin ostamassa koiralle puruluita
Minua haittaa koirat kaupassa, sillä olen vakavasti allerginen koirille. Pahimmassa tapauksessa se sinun koirasi aiheuttaa minulle sairaalareissun. Olet itsekäs.
No älä koske siihen koiraan.
Ei tarvitse koskea, koirarodusta riippuen saan oireita jo lähietäisyydellä. Jos joku lapsi vaikka sattuu koiraa lähellä silittelemään, niin hilse pölisee ja saan oireita.
No voi että. Oletko ihan aikuinen ihminen? Tukehdu sitten oireisiisi jos noin avuton olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän se mamin oma kultanöpöpuudeli olla kaikkialla mukana, niin lutuinen.
Ja kaikki lapsetkin on lutuisia kun nekin tuodaan kauppaan?
Raahaavathan naiset ne epähygieeniset ukkonsakin kauppaan ja päästävät ne vielä kulkemaan vapaasti ja näpelöimään tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloita ketjun lukeminen alusta, jos on mennyt noin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhitkö sen koiran paska perseen ja kusiset kaarvat ennen kun tuot kärryyn kauppaan.
En . Se saa tulla paskomisen jälkeen sohvalle ja petiin perseensä hinkkaamaan.. ja viistättelee mattoihin missä vauva konttaa. Se on niin söpöä.🤮🤮🤮🤮
Sun vaimosi on valitellut meidän kahvipöydässä tauoilla, että teidän sohva haisee ihan sun perseeltä ja pallihieltä. Kyseli neuvoja, kun kuulemma ei edes 3h 90 asteessa poista hajua.
Äläkä unohda sitä, kun tän vaimo avautui paskaraanuista kalsareissa, muistatko? Oltiin kaikki aika hiljaisia.
🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako sinua kuinka paljon, että kävelin koiran kanssa parin kilometrin päähän kauppaan, jossa on koira kärryt ja nostin koirani sinne. Käytiin ostamassa koiralle puruluita
Minua haittaa koirat kaupassa, sillä olen vakavasti allerginen koirille. Pahimmassa tapauksessa se sinun koirasi aiheuttaa minulle sairaalareissun. Olet itsekäs.
No älä koske siihen koiraan.
Ei tarvitse koskea, koirarodusta riippuen saan oireita jo lähietäisyydellä. Jos joku lapsi vaikka sattuu koiraa lähellä silittelemään, niin hilse pölisee ja saan oireita.
No voi että. Oletko ihan aikuinen ihminen? Tukehdu sitten oireisiisi jos noin avuton olet.
Voin tukehtuakin. Toivottavasti koirasi puree sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen vaihtoehto on jättää autoon ja on helle (eli autoon jättäminen ei ole vaihtoehto eikä laillista).
Mielestäni koira pitää lenkittää ja kaupassa käydä eri aikaan. Ihmiset on laiskoja.
Sun mielipide kiinnosta tasan yhtä paljon kuin sun peräreikä. Muuta valitettavaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole autossa. Ne ovat lenkillä koiran kanssa. Laiskurit käyvät samalla kaupassa.