Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koira pitää viedä kauppaan?

Vierailija
27.07.2026 |

Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin. 

Kommentit (469)

Vierailija
261/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö Ap:n mielestä sokean haahuilla kaupassa ilman opaskoiraansa? Jos sulla on tuollainen asenne, niin se on oikeus ja kohtuus, että sokea tökkäisee ihan kunnolla sinua sillä valkoisella kepillään.

Itse asiassa sokeita harmittaa ne muut koirat kaupoissa, koska ne häiritsevät opaskoiran työtä. 

Tuskin häiritsevät sen enempää kuin kadulla kulkeissa.

Itse asiassa häiritsevät enemmän, sillä ne kaupoissa mukana olevat koirat ovat usein kouluttamattomia, eivätkä usko mitään. Sokean on vaikea tietää, milloin se toinen koira on poissa maisemista. Kadulla ne menevät nopeasti ohitse, kaupoissa jäävät pitkäksikin aikaan pyörimään samoille alueille. 

Missä ihme kaupoissa käyt, jos koirat ”pyörivät” siellä kontrollnnin ulottumattomissa? Meilläpäin koiran on oltava kärryssä tai sylissä. Useimmat eivät edes huomaa koiraa kärryssä, sillä se on hiljaa ja odottaa omaa herkkutikkuaan. 

Koirani käy mukanani töissä, ja kauppareissun teemme työmatkan yhteydessä. 

Vierailija
262/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".

Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä,  et osais ajatella muitakin.

Juujuu allergia. Hanki lääkitys. Ei yhden sairauden vuoksi voi kaikki elää. 

Minulla on lääkitys. En vain haluaisi joutua käyttämään enemmän lääkkeitä sen takia, että joku ei voi olla koirastaan erossa edes kauppareissun aikaa. 

Eläinhilsettä on joka paikassa ja kaupassa voi olla  montakin koiranomistajaa, joista pölisee hilsettä, sun kanssa yhtä aikaa. Miksi ihmiset muualla pärjää koirien kanssa? 

Et jaksaisi ottaa lääkettä? En mäkään diabeetikkona aina jaksaisi, mutta ennkaada vastuuta sairauteni hoidosta muille. 

Haluaisitko ottaa enemmän lääkettä sen takia, että joku haluaa itsekkäästi vaikkapa pakottaa sut syömään sokeria, siis ihan vain ilokseen? Tai joutua pelkäämään sairaalareissua, koska jollekin vain lemmikki menee muiden ihmisten hyvinvoinnin edelle? 

Aika sairas ajatusmaailma. Allergiat luonnollisesti rajoittavat mun elämää aika paljon ja lääkkeitä menee. En haluaisi joutua kaupassakin aina väistelemään. Ja ei, wolttaaminen ei ole minun asiani. Woltatkoon ne, jotka eivät ilman koiraa pääse kaupoille. Kaupat on ihmisille. 

Nyt jotain rajaa pödynnpuhumiselle jopa täällä. Kukaan ei joudu sairaalaan koira-allegian takia. Ne, jotka on oikeasti todella, siis hengenvaarallisesti allergisia, kuten pähkinöille, tietää sen ja kantaa mukanaan lääkettä. 

Terveisin ensiavun hoitsu, työskennellyt myös ensihoidossa. 

No, hoitsu ei taida ihan kaikkea tietää ja kyllä, mulla on EpiPen, mutta en todellakaan haluaisi joutua sitä käyttämään vain siksi, että joku katsoo oikeudekseen viedä lemmikkinsä kauppaan. 

Jos oikeasti saat anafylaktisen reaktion, kun jokin lemmikki kulkee ohi, sinulla on äärimmäisen harvinainen allergia. Niin harvinainen, että tutkijat varmasti haluaisivat katsoa sinua lähemmin.

Yleensä ne vakavammat reaktiot tulevat eläinten syljestä ja puremista, vaikka sekin on harvinaista.

Koirasta voi saada muitakin oireita, vai väitätkö tosiaan pösilöä allergioita huuhaaksi? Olisipa isäsi pitänyt sen kondomin päällä loppuun asti, moni asia olisi paremmin.

En tietenkään väitä allergioita huuhaaksi. Mutta koiran epiteelistä ei yksinkertaisesti tule sellaisia reaktioita kuin joistain vakavista allergioista, esim. sellaiset kala- tai pähkinäallergiset, jotka voivat saada anafylaktisen reaktion ollessaan suljetussa tilassa allergian aiheuttajan kanssa. Tässä ketjussahan puhuttiin sairaalaan joutumisesta eikä aivastelusta, ihottumasta ja silmien vuotamisesta.

Ja huomioi "suljettu tila". Kala-allergisetkaan eivät sankoin joukoin joudu sairaalaan Citymarketissa asioidessaan, vaikka kalatiskillä käsitellään kaloja ihan avoimesti. Tuollainen iso, ilmastoitu tila on käytännössä ihan sama kuin ulkoilmassa kävelisit koiran ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ylittää ne rajat koirineen. Jos koira saa tulla kauppaan, mutta ei koskea elintarvikkeisiin, niin sitten sinne jopa pissataan, pakataan tai nuuhkitaan elintarvikkeita. Jos koira saa tulla bussiin ja istua lattialla, niin koiria näkee penkeillä. Hotelliin saa tulla koira lattialle, niin ne otetaan sänkyyn. Yms. Ylimielisyyttä ja sitten ihmetellään miksi toiset ei tykkää. 

Hotelleissa on lemmikkihuoneet, eikä mitään sääntöjä siitä, missä koira niiden huoneiden sisällä saa olla. 

Pissa-ajatus taitaa olla oma fetissisi. Koirat ovat kaupoissa koirakärryissä eivätkä sieltä pääse virtsailemaan tai nuuhkimaan. 

Vierailija
264/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vattuako se sinulle kuuluu. Minun koira on minun ongelma.

Ei ole. Vihaan myös sinun koiraasi, jolloin se on myös minun ongelmani.

Sinun viha ei kiinnosta ketään.-eri

Kovasti tuntui menevän kuitenkin tunteisiin tuolla yhdellä rambolla 🤪. 

Vierailija
265/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on tyhmiä 

Vierailija
266/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa. Ihan turhaa kiusaamista kun kaupassa on paljon ruokien hajuja eikä koira saa niitä ruokia. 

Kotona vasta onkin ruokien hajuja kokatessa, mutta koiralleni on omat ruoat. 

Eli koiraa kiusataan kotona ruoan tuoksulla ja kiusataan vielä vähän lisää viemällä kauppaan ja se on ok? 

Vierailija
267/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne ostettavat tuotteet pakataan, kun koira on omissa kärryissä? Sinne koiran sekaan? 

Entäpä jos joudut vaihtamaan tuotteen, ja vaihtamaan toiseen. Onko reilua muille asiakkaille, että tuote on pyörinyt koirasi kanssa?

Entäpä jos kassalla joudut jättämään jonkin tuotteen pois, niin tuleeko kauppiaalle hävikkiä  vai onko tuote sinun mielestäsi vielä myyntikelpoinen? 

Keksi vielä lisää...Vaihdatko itse useinkin kärryssä pyörineitä tuotteita?

Heh. Kassalla voi tulla yllätyksiä. Kyllä näihinkin pitää varautua. 🧐

Vierailija
268/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhtään järkevää syytä ei ole näkövammaisen opaskoiraa lukuun ottamatta. Niin arvelinkin. Oma itsekkyys ja laiskuus ei ole järkevä syy. 

Vierailija
269/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa. Ihan turhaa kiusaamista kun kaupassa on paljon ruokien hajuja eikä koira saa niitä ruokia. 

Kotona vasta onkin ruokien hajuja kokatessa, mutta koiralleni on omat ruoat. 

Eli koiraa kiusataan kotona ruoan tuoksulla ja kiusataan vielä vähän lisää viemällä kauppaan ja se on ok? 

Koira on tottunut eri hajuihin eikä siitä kiusaannu. Koirani ei ole edes erityisesti kiinnostunut ruoasta. Aamulla saa lihaa ja iltapäivällä nappuloita.

Vierailija
270/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne ostettavat tuotteet pakataan, kun koira on omissa kärryissä? Sinne koiran sekaan? 

Entäpä jos joudut vaihtamaan tuotteen, ja vaihtamaan toiseen. Onko reilua muille asiakkaille, että tuote on pyörinyt koirasi kanssa?

Entäpä jos kassalla joudut jättämään jonkin tuotteen pois, niin tuleeko kauppiaalle hävikkiä  vai onko tuote sinun mielestäsi vielä myyntikelpoinen? 

Keksi vielä lisää...Vaihdatko itse useinkin kärryssä pyörineitä tuotteita?

Taatusti jokainen on nähnyt tuotteita, jotka vaan jätetty johonkin matkalla kassalle. Todennäköisesti myyjä vain vie sen paikalleen. 

Vierailija
271/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".

Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä,  et osais ajatella muitakin.

Minulla on lääkitys. En vain haluaisi joutua käyttämään enemmän lääkkeitä sen takia, että joku ei voi olla koirastaan erossa edes kauppareissun aikaa. 

Eläinhilsettä on joka paikassa ja kaupassa voi olla  montakin koiranomistajaa, joista pölisee hilsettä, sun kanssa yhtä aikaa. Miksi ihmiset muualla pärjää koirien kanssa? 

Et jaksaisi ottaa lääkettä? En mäkään diabeetikkona aina jaksaisi, mutta ennkaada vastuuta sairauteni hoidosta muille. 

Haluaisitko ottaa enemmän lääkettä sen takia, että joku haluaa itsekkäästi vaikkapa pakottaa sut syömään sokeria, siis ihan vain ilokseen? Tai joutua pelkäämään sairaalareissua, koska jollekin vain lemmikki menee muiden ihmisten hyvinvoinnin edelle? 

Aika sairas ajatusmaailma. Allergiat luonnollisesti rajoittavat mun elämää aika paljon ja lääkkeitä menee. En haluaisi joutua kaupassakin aina väistelemään. Ja ei, wolttaaminen ei ole minun asiani. Woltatkoon ne, jotka eivät ilman koiraa pääse kaupoille. Kaupat on ihmisille. 

Nyt jotain rajaa pödynnpuhumiselle jopa täällä. Kukaan ei joudu sairaalaan koira-allegian takia. Ne, jotka on oikeasti todella, siis hengenvaarallisesti allergisia, kuten pähkinöille, tietää sen ja kantaa mukanaan lääkettä. 

No, hoitsu ei taida ihan kaikkea tietää ja kyllä, mulla on EpiPen, mutta en todellakaan haluaisi joutua sitä käyttämään vain siksi, että joku katsoo oikeudekseen viedä lemmikkinsä kauppaan. 

Jos oikeasti saat anafylaktisen reaktion, kun jokin lemmikki kulkee ohi, sinulla on äärimmäisen harvinainen allergia. Niin harvinainen, että tutkijat varmasti haluaisivat katsoa sinua lähemmin.

Yleensä ne vakavammat reaktiot tulevat eläinten syljestä ja puremista, vaikka sekin on harvinaista.

Koirasta voi saada muitakin oireita, vai väitätkö tosiaan pösilöä allergioita huuhaaksi? Olisipa isäsi pitänyt sen kondomin päällä loppuun asti, moni asia olisi paremmin.

En tietenkään väitä allergioita huuhaaksi. Mutta koiran epiteelistä ei yksinkertaisesti tule sellaisia reaktioita kuin joistain vakavista allergioista, esim. sellaiset kala- tai pähkinäallergiset, jotka voivat saada anafylaktisen reaktion ollessaan suljetussa tilassa allergian aiheuttajan kanssa. Tässä ketjussahan puhuttiin sairaalaan joutumisesta eikä aivastelusta, ihottumasta ja silmien vuotamisesta.

Ja huomioi "suljettu tila". Kala-allergisetkaan eivät sankoin joukoin joudu sairaalaan Citymarketissa asioidessaan, vaikka kalatiskillä käsitellään kaloja ihan avoimesti. Tuollainen iso, ilmastoitu tila on käytännössä ihan sama kuin ulkoilmassa kävelisit koiran ohi.

Entäs astmaatikot? Mulla tuli aikoinaan todella paha kohtaus pyöräillessä siitepöly aikana. Avaava suihke onneksi tehosi. Hengitys kävi todella raskaaksi.

Vierailija
272/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähikaupassa on kahdet koirakärryt. Käyn siellä harvakseltaan. Kokemuksia näistä. On hiljaisia paikallaan istuvia koiria. Kerran yksi isompi uikutti, koko asioinnin ajan. Yksi pieni haukkui niin s**tanan kimeästi koko ajan. Kerran oli ilman kärryä koira hihnassa lattialla. Et varmasti mahtuu kaikenlaista, kun tosiaan asioin pääasiassa muualla. Itse olen allerginen ja en ilahdu koirista kaupassa.

Vierailija
273/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska käytän koiran samalla lenkillä kun käyn kaupassa, katsos kun kaikki ei ole työttömiä loisia joilla on kaikki päivät aikaa käyttää koiraa tai käydä kaupassa.

Miksi alat heti haukkumaan ja tekemään lapsellisia oletuksia? Mikä vika on asiallisessa keskustelussa?

Koiraihmisenä on todettava, että tosi monet kanssa koiraihmiset on idiootteja.

Olen itse työssäkäyvä ja koiralenkit ja kauppareissut on aina olleet erikseen. Järjestely ja organisointikysymys.

Mulla kauppa 2 km:n päässä. Siitä tulee hyvä lenkki koiran kanssa ja samalla hoituu ostokset. Reppu selkään vaan.

Miten ennen sait ostokset tehtyä ja koiran lenkitettyä. Aika ennen koirakärryjä. Oliko kaupan edessä odottamassa? 

Vierailija
274/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs astmaatikot? Mulla tuli aikoinaan todella paha kohtaus pyöräillessä siitepöly aikana. Avaava suihke onneksi tehosi. Hengitys kävi todella raskaaksi.

Totta kai, sama juttu täällä. Mutta siitepölyaikana siitepölyä on oikeasti ilmassa vaikka kuinka paljon. Ei sitä voi mitenkään verrata ohikulkevaan koiraan.

Vastaavanlaisen altistuksen koiralle saisit vain viettämällä aikaa koiranomistajan kotona.

Vierailija
275/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset pitää viedä kauppaan?

Vierailija
276/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska käytän koiran samalla lenkillä kun käyn kaupassa, katsos kun kaikki ei ole työttömiä loisia joilla on kaikki päivät aikaa käyttää koiraa tai käydä kaupassa.

Miksi alat heti haukkumaan ja tekemään lapsellisia oletuksia? Mikä vika on asiallisessa keskustelussa?

Koiraihmisenä on todettava, että tosi monet kanssa koiraihmiset on idiootteja.

Olen itse työssäkäyvä ja koiralenkit ja kauppareissut on aina olleet erikseen. Järjestely ja organisointikysymys.

Mulla kauppa 2 km:n päässä. Siitä tulee hyvä lenkki koiran kanssa ja samalla hoituu ostokset. Reppu selkään vaan.

Miten ennen sait ostokset tehtyä ja koiran lenkitettyä. Aika ennen koirakärryjä. Oliko kaupan edessä odottamassa? 

Ei ollut koiraa ennen.

Vierailija
277/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset pitää viedä kauppaan?

Lapsi on ihminen, toisin kuin koirasi. Jos koirasi ei pärjää yksin kotona kaupassa käynnin aikana, vika on ainoastaan sinussa. Mikään laki ei estä jättämästä koiraa kotiin kauppareissun ajaksi. Lapsia ei saa jättää kotiin. 

Vierailija
278/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koiranomistajat kuvittelevat olevansa naimisissa koiransa kanssa, ja siksi raahaavat ne kaupoihin sun muihin. Ne ei ole ihmisiä.

Vierailija
279/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa jääkiekko/polkupyörä ymv kypärä tai vaikka pipo päähän, ja korvien kohdalta laitatte hius osiot törröttämään välistä, niin näyttää kuin olisi koiran luppakorvat, vuh vuh! Joskus tullut nähtyä joillakin koiran omistajilla noin kun ovat olleet koiransa kanssa kaupassa tms. Omistaja sekä koira olleet toistensa näköisiä, huvittavaa. 😂 

Vierailija
280/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä näytän hampaita koirille kaupassa, jos ovat huono käytöksisiä baskoja, ja  kylläpä ovat totelleet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi