Miksi koira pitää viedä kauppaan?
Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin.
Kommentit (469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".
Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä, et osais ajatella muitakin.
Juujuu allergia. Hanki lääkitys. Ei yhden sairauden vuoksi voi kaikki elää.
Minulla on lääkitys. En vain haluaisi joutua käyttämään enemmän lääkkeitä sen takia, että joku ei voi olla koirastaan erossa edes kauppareissun aikaa.
En minäkään haluaisi tukehtua röökinsavuun työmatkalla joka 100 m välein, mutta minkäs teet. Sulla on sentää lääkitys, tupakansavua ei voi eliminoida pois hengitysilmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen vaihtoehto on jättää autoon ja on helle (eli autoon jättäminen ei ole vaihtoehto eikä laillista).
Jos mulla on sika autossa niin saanko heltellä tuoda kauppaan vai jättää kotiin tai jollekin kaverille. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Jos sika on oikea eläin - siis sikapossu, niin ei tod saa jättää sitäkään helteellä autoon. Olet silloin eläinrääkkääjä. Jos taas tarkoitat "sikaa" eli läskiä puolisoa tai turvonneita lapsiasi niin eipä kiinnostele, jätä ne vaan autoon tukehtumaan läskeihinsä ja hikeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira voidaan varastaa
Pyörä, mopo ja skuuttikin voidaan varastaa kun se jätetään ulos. Voinko minäkin pyöräillä kauppaan ettei kukaan varasta sitä? Itse asiassa voisin ajaa autollani kauppaan ettei kukaan varasta sitä.
Jos löydät kaupan, jonka ovella on kyltti, että autot ovat tervetulleita kauppaan, niin senkus ajat.
Minä kerron sinulle nyt salaisuuden: On monia kauppoja, joihin koirat eivät pääse, mene asioimaan niissä.
Markkinataloudessa kuluttajat valitsevat, mitä yritystä tukevat ja ne yritykset menestyvät. Eiköhän koirat hyväksyvälle kaupalle ole lma asiakaskuntansa ja muunlaisllle kaupoklle muunlaiset asiakkaat. En minäkään ehdoin tahdoin mene miestenvaatekauppaan, jos haluan ostaa naistrnvaatteita, joten sinuakaan ei pakoteta menemään koiralliseen kauppaan.
Täsmentäisin vielä viestiäsi sen verran, että suurimpaan osaan kaupoista, ravintoloista jne. koirat eivät pääse.
Pitäisi riittää koirattomia tiloja niitä toivoville! Koirilla ei ole pääsy kuin pieneen osaan niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku nykyajan ilmiö viedä koiria jokapaikkaan.
80- luvulla käytiin koirien kanssa kirjastossa, pankissa, työkkärissä ja kelassa, ketään ei häirinnyt
Eikä käyty
Käytiin kyllä, ainakin kaupungeissa
Olen aina asun kaupungissa, muös 80- luvulla, enkä muista nähneeni silloin koskaan koiraa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku nykyajan ilmiö viedä koiria jokapaikkaan.
80- luvulla käytiin koirien kanssa kirjastossa, pankissa, työkkärissä ja kelassa, ketään ei häirinnyt
Eikä käyty
Käytiin kyllä, ainakin kaupungeissa
Olen aina asun kaupungissa, muös 80- luvulla, enkä muista nähneeni silloin koskaan koiraa kaupassa.
Silloin koiranomistajilla olo vielä järkeä päässä, ei enää.
Asuin muutaman vuoden ulkomailla, ja siellä mummot kävi koiriensa kanssa kaupassa. Isompiin ruokakauppoihin ei saanut koirat tulla. Kieltotarra oli ovessa. Ravintoloissa oli myös koirat mukana tai ihan vaan ostoskeskuksessa vaateostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne ostettavat tuotteet pakataan, kun koira on omissa kärryissä? Sinne koiran sekaan?
Entäpä jos joudut vaihtamaan tuotteen, ja vaihtamaan toiseen. Onko reilua muille asiakkaille, että tuote on pyörinyt koirasi kanssa?
Entäpä jos kassalla joudut jättämään jonkin tuotteen pois, niin tuleeko kauppiaalle hävikkiä vai onko tuote sinun mielestäsi vielä myyntikelpoinen?
Ostokset on pakkauksessa ja minulla on kori mihin laitan ostokseni. Ihan samanlailla siellä kaiken maailman vatsatautiset niitä ostoksia lääppii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako sinua kuinka paljon, että kävelin koiran kanssa parin kilometrin päähän kauppaan, jossa on koira kärryt ja nostin koirani sinne. Käytiin ostamassa koiralle puruluita
Minua haittaa koirat kaupassa, sillä olen vakavasti allerginen koirille. Pahimmassa tapauksessa se sinun koirasi aiheuttaa minulle sairaalareissun. Olet itsekäs.
No älä koske siihen koiraan.
Ei tarvitse koskea, koirarodusta riippuen saan oireita jo lähietäisyydellä. Jos joku lapsi vaikka sattuu koiraa lähellä silittelemään, niin hilse pölisee ja saan oireita.
Kyynel.
Ja vanhempien tehtävä on kaupassakin katsoa lastensa perään ettei kärryissä olevia koiria silittele, varsinkaan ilman lupaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa saa ottaa koirat mukaan moneen kauppaan, eikä ketään kiinnosta. Suomessa... Hirveä ongelma.
Yksi syy, miksi ollaan poissa Suomesta vähintään puolet vuodesta, on se, että muualla koirat on helppo ottaa mukaan, eikä se ole mikään ongelma kenellekkään.
Lisää vielä, että Suomessa en ota koiriani mukaan kauppaan, mutta en vaan ymmärrä, miten Suomessa se on niin käsittämätön ongelma ja toisaalla ketään ei vaan kiinnosta, se on niin normaalia.
Suomessa jengi, niin lemmikinomistajat kuin muutkin, on sosiaalisesti taitamattomampia kuin euroopasssa. Ehkä siksi.
Samasta syystä kun lapsi, kaikki eivät pärjää yksin kotona kovin hyvin. Koira saattaa kokea eroahdistusta. Ja joissain tilanteissa on paljon kätevämpää mennä koiran tai lapsen kanssa kauppaan sen sijaan että kävisi itse kaupassa ensin ja sitten ajaisi taas hakemaan koiran tai lapsen kotoa.
Lisäksi koiria olisi aivan ihana nähdä kaupassa, iloistuttavat suurinta osaa ihmisistä. Harmi etten itse ole vielä nähnyt kertaakaan. Jos sinulla on ongelma koirien kanssa niin toivon että opettelet suvaitsevaisuutta jotta opit hyväksymään muutkin olennot tällä planeetalla. Myös heillä on oikeus olla täälä.
Koirallani on pysyvä sairaus mikä on vaikuttanut siihen ettei yksinolo ilman poistumisritualia onnistu. Helpompaa on ottaa mukaan ruokaostoksille. Toinen koira välillä myös mukana, mutta se ei niinkään tykkää sinne lähteä ja jää toisinaan kotiin niin halutessaan. Kaupan edusta tai häkit eivät ole turvallinen paikka, joten sinne en jätä koiriani. Autolla liikkuessa koirat odottavat autossa, mutta helteen tai kovan pakkasen aikana koirat tulevat kauppaan, ei liene selityksille tarvetta. Jos jotain haittaa koirien kanssa asiointi, ei ole minun ongelmani.
Eipä ennen olisi näkynyt mutta koiranomistajat ovat usein tyhmiä ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Koska koiraa ei saa jättää autoon kesällä. Voit olla koiran kanssa kahdestaan menossa mökille ja pakko ostaa ruokaa matkalla. Vaihtoehdot on koira mukaan tai syöt sammalta mökin pihasta.
Koiria näkyy Helsingissäkin Normal-liikkeistä ja ruokakaupoista lähtien.. Osa erittäin allergisia eläimille, sukulaisen kimppuun myös koira käynyt purren kasvoihin joten koirapelkoa myös
"Euroopassa saa ottaa koirat mukaan moneen kauppaan, eikä ketään kiinnosta. Suomessa... Hirveä ongelma.
Yksi syy, miksi ollaan poissa Suomesta vähintään puolet vuodesta, on se, että muualla koirat on helppo ottaa mukaan, eikä se ole mikään ongelma kenellekkään. "
Jep, Suomessa nipotetaan ihan liikaa, olisi kiva jos ihmiset olisivat rennompia ja ystävällisempiä muita kohtaan. Masennustakin olisi sitten vähemmän. Rennot ja mukavat ihmiset tuppaavat lähtemään Suomesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Koska koiraa ei saa jättää autoon kesällä. Voit olla koiran kanssa kahdestaan menossa mökille ja pakko ostaa ruokaa matkalla. Vaihtoehdot on koira mukaan tai syöt sammalta mökin pihasta.
Tai viedä koira jonnekin ja vasta sitten hakea ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiria näkyy Helsingissäkin Normal-liikkeistä ja ruokakaupoista lähtien.. Osa erittäin allergisia eläimille, sukulaisen kimppuun myös koira käynyt purren kasvoihin joten koirapelkoa myös
Monen naisen kimppuun on myös käynyt mies, mutta silti heitä on siedettävä julkisilla paikoilla. Ihmiset ovat paljon vaarallisempia kuin koirat.
Koirat kuolaavat paskovat tai hyppivät tuotteiden päälle jossain varmasti. Oksettaa edes ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ruoat voi tilata kotiin S-Kaupat sovelluksella tai Woltilla josta saa K-kaupan tuotteita. Ruokaa myydään myös muissa verkkokaupoissa kuten Tokmanni, Fiksuruoka ja mitä näitä nyt on.
Suosittelen lämpimästi kaikkia joita muut ihmiset lapsineen, koirineen ja päihtymystiloineen tilaamaan ruokakassit suoraan kotiovelle.
Säästyy kaikkien hermot.
Itse en muista milloin viimeksi kävin kaupassa.
Miksei ne koiranomistajat tilaa kotiin? Silloin voisi olla sen koiran kanssa ihan rauhassa kotona.
Koska koira tarvitsee lenkin. Aion huomenna kokeilla ruokakauppaa koiran kanssa. En ole kokeillut.
Vonko minä tulla sinne samalla lampaani kanssa. Mitä eroa ?
Pian lehmät ja hevosetkin saa ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen, jotkut tulee isojen koirien kanssa vastaan esim vaate kaupassa, ihmettelen tätä buumia että eläimet saa mennä levittämään karvojaan ja hilsettään vaateliikkeeseen jossa asioi myös moni allergikko, samoin en ymmärrä että ruokakaupat, kahvilat, ravintolat yms sallii koirat kauppaan.
Nehän myös hinkkaavat itseään kaupoissa oleviin mattoihin, omistajan huomion ollessa muualla tekevät omiaan. Tuotteet eivät ole enää niin siistejä kuin aiemmin.
Kyynel.